Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 18:06
lapzwansruud
Avatar van lapzwansruud
lapzwansruud is offline
het zit zo
ik ben een jongen van bijna 18 en sinds 5 maanden na bijna 3 jaar gestopt met roken.
Ik heb het er de 1e maand wel ff lastig meegehad maar verder niet.
Op het moment heb ik 'r totaal geen moeite mee om niet te roken en ben ik i.p.v gewend om te roken gewend om niet meer te roken.

Het rare misschien is dat ik nu heel anders tegen roken aankijk als andere mensen die misschien al gestopt zijn ooit;
Ik vind het nu gewoon de allerzieligste gewoonte die je kunt hebben.
Dat mensen denken dat ze 't echt nodig hebben of echt niet kunnen stoppen doet me lachen.
Al helemaal eng vind ik als mensen 'r stoer mee doen of 't opvallend doen.
Ik heb 't over 't roken van gewone sigaretten trouwens (blowen etc. is ook zielig gewoon vind ik btw)
maaruh, zijn 'r meer gevallen zoals mij die na 't stoppen roken ineens een zielige, zwakker, stomme kutgewoonte vinden?j

Ik kan nie meer voorstellen dat ik rookte en dacht dat 't lekker was enzo.

Ik vind het 1 van de stomste zieligste gewoontes die er zijn en zou nooit een vriendin kunnen hebben die rookt.
Ik ben 'r gewoon helemaal tegen nu.

jij ook of juist helemaal niet
belangrijker; waarom dan??
laat je horen
__________________
Joe joe, de groeten van Ruud.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb nooit gerookt, en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen.

Roken is achterlijk.

Zelfde geldt voor alcohol, overigens. En andere verdovende middelen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:12
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik heb zelf ooit wel een sigaret geprobeerd maar echt geweldig was t niet, dus heb nooit echt gerookt. Ik heb ook niks tegen roken, wel tegen de rokers die altijd lopen te zeuren over dingen als rookvrije treinen enz, stop dan gewoon en lach ook al die mensen uit die daar over zeuren.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:16
Verwijderd
Ik hoor juist altijd dat mensen die gestopt zijn met roken het nog erger vinden dan mensen die nooit gerookt hebben. Misschien omdat ze zichzelf wel erg goed vinden dat ze gestopt zijn en graag willen benadrukken dat zij niet meer zo stom zijn om te roken. Eigenlijk vind ik dat vaak nogal zielig. (maar wel knap hoor, dat je gestopt bent)
(Voordat mensen nu denken dat ik niet tegen oud-rokers-die-trots-op-zichzelf-zijn kan omdat ik zelf maar niet kan stoppen; ik rook niet eens)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:20
chantyyy
chantyyy is offline
rook wel maar het is denk niet een verslaving maar een gewoonte en ik denk ook als ikwil wel zo kunnen stoppen.
ik blowde ook altijd 2 haar lang ofzo en ben er echt op een dag mee gestopt nu bijna anderhalf jaar en mis het ook echt niet en vind het ook nu maar triest van die stonde figuurs dus wie weet als ik ooit stop met roken
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 15-04-2004 @ 19:20 :
rook wel maar het is denk niet een verslaving maar een gewoonte en ik denk ook als ikwil wel zo kunnen stoppen.
ik blowde ook altijd 2 haar lang ofzo en ben er echt op een dag mee gestopt nu bijna anderhalf jaar en mis het ook echt niet en vind het ook nu maar triest van die stonde figuurs dus wie weet als ik ooit stop met roken
Je rookt toch niet bij je kind in de buurt?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:26
Verwijderd
Het is ongezond, maar het is op zijn tijd zo ontzettend lekker.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:27
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-04-2004 @ 19:24 :
Je rookt toch niet bij je kind in de buurt?
neej buitennnn en ben heel ff gestopt toen ik zwanger was
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:53
Verwijderd
ik rook wel eens, dat wil zeggen, meestal in de weekenden of met feestjes/verjaardagen
doordeweeks sowieso niet
wat ik ervan vind, het is natuurlijk vooral ongezond, verder heb ik er niet zoveel op tegen, iedereen moet zelf die keus maken vind ik
wel zielig vind ik het als je er afhankelijk van bent en dus denkt niet zonder te kunnen
ook hou ik er niet van als mensen roken om erbij te horen enzo
trouwens, meestal vind ik het ook erg stinken, behalve dan weer bij het uitgaan ofso, omdat je dat dan gewend bent
ook ben ik blij dat mijn ouders niet roken en er dus in huis niet gerookt wordt

zelf ben ik voor een poosje aan het stoppen, omdat ik er met sporten soms last van heb, en dat gaat ook makkelijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:05
chantyyy
chantyyy is offline
roken is ook wel irri je moet naar buiten want je mag tegenwoordig nergens meer roken het kost veel geld en omdat iedereen het duur vind gaan ze bij jou bietse
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik vind roken stom. Ik heb nooit gerookt, zal nooit roken ook (zelfde geldt voor blowen).
Het is schadelijk, bewezen en 10.000 keer uitgelegd. Waarom zou je dat dan in hemelsnaam jezelf nog aandoen?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:25
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ben tegen roken.
Ik vind het gewoon vies, die rook. Mensen moeten natuurlijk zelf weten wat ze doen, maakt me niks uit, maar ik wil niet in de rook zitten dus dat mogen ze dan wel mooi ergens anders doen
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind dat mensen zelf moeten weten of ze roken of niet.
Maar ze moeten er wel voor zorgen dat anderen geen last hebben van die rook. In de buitenlucht en in hun eigen huis heeft niemand er last van, maar in openbare gelegenheden wél, dus die zou ik graag rookvrij willen zien.
Maar ik vind het niet zielig ofzo. Wel zonde van je geld en gezondheid.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:44
lapzwansruud
Avatar van lapzwansruud
lapzwansruud is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 19:26 :
Het is ongezond, maar het is op zijn tijd zo ontzettend lekker.
whaha, dat is 't nou juist
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.
het is gewoon een stomme gewoonte
en al rook je 1 sigaret in de maand
dan ben je nog afhankelijk van da ene sigaretje
en as je dan zegt
ik kan 'r makkelijk helemaal mee stoppen
uh
wat houd je tegen?
__________________
Joe joe, de groeten van Ruud.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:04
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Ik vind het héééérlijk.
Ik vind niks zo relaxed als ergens zitten met een peuk (eventueel een biertje maar dat is niet noodzakelijk)
Ik ben harstikke verslaafd, dat weet ik, maar het stoort me niet, ik ben absoluut niet van plan om te stoppen, zeer zeker niet. Dan ben ik maar zwak en afhankelijk, ik geniet er wel van .
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:05
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-04-2004 @ 20:16 :
Ik vind roken stom. Ik heb nooit gerookt, zal nooit roken ook (zelfde geldt voor blowen).
Het is schadelijk, bewezen en 10.000 keer uitgelegd. Waarom zou je dat dan in hemelsnaam jezelf nog aandoen?
Mee eens.
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 20:44 :
whaha, dat is 't nou juist
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.
het is gewoon een stomme gewoonte
en al rook je 1 sigaret in de maand
dan ben je nog afhankelijk van da ene sigaretje
en as je dan zegt
ik kan 'r makkelijk helemaal mee stoppen
uh
wat houd je tegen?
Ken je die ene scene uit The Matrix, van die kerel die terugwil in de Matrix omdat hij gehersenspoeld wil blijven?

Ik vind het een beetje loze opmerking 'je bent gehersenspoeld en eigenlijk is het niet lekker'. Iets lekker vinden of niet is per definitie smaak. Er is geen absolute smaak, er zijn slechts percepties.

Je bedoelt het ongetwijfeld goed maar je komt veel te bloedfanatiek over. De manier waarop je loopt te blèren over zielig, zwak, kut, et cetera, stuit mij nogal tegen de borst. Ik blow af en toe wel eens maar ik noem mezelf niet bepaald 'zielig'. Waag het eens te betwijfelen.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:28
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik betwijfel het!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:30
Verwijderd
Dat komt niet door het roken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:32
Verwijderd
Ik rook niet en iedereen die in mijn omgeving wil roken, moet dat vooral doen. Ik vind het erg lekker ruiken.

Verder sluit ik me aan bij krullevaar wat betreft de zielige figuren. Dat antirookmaffia die bedacht heeft dat roken in een aparte treinwagon afgeschaft moest worden, mag afgeschoten worden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:37
Verwijderd
ik rook niet ik vind dat het stinkt en ik vind het achterlijk als je het doet om stoer te zijn.
en sowieso.. ik heb mn geld wel aan iets beters te besteden!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 15-04-2004 @ 21:32 :
Ik rook niet en iedereen die in mijn omgeving wil roken, moet dat vooral doen. Ik vind het erg lekker ruiken.

Verder sluit ik me aan bij krullevaar wat betreft de zielige figuren. Dat antirookmaffia die bedacht heeft dat roken in een aparte treinwagon afgeschaft moest worden, mag afgeschoten worden.
Precies. Stelletje puriteinse rukkers.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:43
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Nee, ik vind het fijn dat roken verboden is. Zou ook in uitgaansgelegenheden verboden moeten worden.

Vrienden mogen gerust bij mij thuis roken, maar dat is anders...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:45
Verwijderd
Als er zoveel mensen zo fel tegen roken in uitgaansgelegenheden zijn als de felle antirooklobby ons wil doen geloven, waarom zijn er dan nog steeds nauwelijks rookvrije cafées?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:51
Snuitermans
Snuitermans is offline
Mensen die willen roken, lekker doen. Mij heeft het nooit getrokken en zal het waarschijnlijk ook niet gaan doen. Af en toe blowen vind ik wel oke Zielig of zwak vind ik het niet.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 21:45 :
Als er zoveel mensen zo fel tegen roken in uitgaansgelegenheden zijn als de felle antirooklobby ons wil doen geloven, waarom zijn er dan nog steeds nauwelijks rookvrije cafées?
Omdat er weinig alternatieven zijn om naar toe te gaan.
Je kan wel tegen roken zijn en er niet in willen zitten, maar dat betekent dat je niet uit zal kunnen gaan naar cafées ed. Er zijn simpelweg bijna geen rookvrije cafées, zoals je zelf al zegt.
Wil je dus tóch uit, dan ben je eigenlijk verplicht om een rookruimte te bezoeken. En doordat zoveel mensen rookruimtes bezoeken, lijkt het alsof het mensen niet uitmaakt dat er daar gerookt wordt. Althans, zo zie ik het.
Bovendien vreest men voor veel verlies aan inkomsten. Want de mensen die wél roken en dus geen moeite hebben met de rook in cafées, zullen bij een rookverbod niet meer uitgaan (vreest men).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 21:45 :
Als er zoveel mensen zo fel tegen roken in uitgaansgelegenheden zijn als de felle antirooklobby ons wil doen geloven, waarom zijn er dan nog steeds nauwelijks rookvrije cafées?
Omdat de antirookmaffiosi niet uitgaan.

Overigens is er geen hol meer aan als je niet door rookwolken naar degene tegenover je hoeft te turen, ze zien er allemaal meteen weer zo Hollands en daags uit. Brrrr.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-04-2004 @ 22:10 :
Omdat er weinig alternatieven zijn om naar toe te gaan.
Je mist het punt. Wat ik wil zeggen is, als er pak 'm beet in Amsterdam of Utrecht een hippe rookvrije tent komt, dan moet die toch hartstikke goed lopen, als er genoeg antirokers zijn om daarheen te komen? Het punt is, die antirokers zijn er niet. De mensen die enorm lopen te kankeren () over rokers, zijn volgens mij nog geen 5% van alle niet-rokers in totaal. De meeste niet-rokers hebben namelijk helemaal niet zoveel problemen met een 'gewoon rookcafé' en hoeven zich niet zo krampachtig af te zetten tegen de rokers.

Punt is dus, en daar valt gewoon niet aan te tornen, dat als er genoeg animo zou zijn, een volledig niet-rokerscafé echt goed winstgevend zou kunnen draaien. Maar feit is, dat er gewoon niet genoeg fanatieke antirokers zijn. Jammer
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:58
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vind roken vies, duur en ongezond

rokers om mij heen kan ik wel hebben, zolang het in de ruimte maar niet te benauwd is (want ik heb een beetje astma)

en ik vind mensen die roken om zich een houding te geven/stoer te doen maar zielig.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:04
meisje
meisje is offline
Roken kan absoluut lekker zijn, ik rook vooral in de kroeg, dat vind ik heerlijk Thuis eigenlijk nooit zo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 19:06 :
jij ook of juist helemaal niet
belangrijker; waarom dan??
laat je horen
Ik heb nooit gerookt. Zolang mensen hun rook niet in mijn gezicht blazen of the rook constant in mijn gezicht waait, vind ik niet dat ik er iets van moet zeggen.
Waar ik me wel aan erger zijn die ex rokers die zo overdreven reageren op rokers. (Stivoro met haar rookverbod.) Overdreven kuchen en zeggen dat het stinkt als de roker een sigaret aansteekt. Alsof ze bang zijn dat de roker ze aansteekt en ze zelf ook een op zullen steken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:36
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik rook maar kan het absoluut eens zijn met mensen die niet roken.
Het stinkt, is ongezend en kost handen vol geld.
Ik zal dan ook nooit roken bij iemand die er last van heeft en met rookvrije gebieden heb ik ook geen moeite (al vind ik de rookpaal op stations wel belachelijk, maar daar zullen een hoop niet rokers het ook wel mee eens zijn).

Ik heb geen behoefte aan stoppen, al weet ik zeker dat ik het makkelijk zou kunnen, ik ben een echte gewoonte roker, met de verslaving valt het wel mee. (ik begin ook pas rond een uur of 1, eerder smaakt het gewoon niet, er zijn ook dagen dat ik alleen 's avonds rook).
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:55
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Roken......

Bederft mijn kleding, mijn parfum, mijn humeur en mijn waardigheid.
Mensen die roken zijn egoistisch. Ze roken wanneer ze willen, in bijzijn van mensen die graag zonder die stank zouden willen leven. Wanneer je ze aanspreekt op hun rookgedrag is het altijd zo dat ze 'niet verslaafd ' zijn en niet weten waarom je zo loopt te zeuren over hun 'levensbehoefte'.
Een vraag aan de gastheer/gastvrouw of het is toegestaan, is vaak niet aan de orde. Ik ben heel blij met de rookverboden in ruimtes, school en werkgelegenheden. Letterlijk een 'verademing'.
Ik woon bij mijn vader die absoluut tegen roken is, en niet bij mijn moeder en haar vriend die de ene na de andere opsteken(en eerlijk gezegd heeft dat ook meegespeeld in de keuze bij wie ik ging wonen)
Het is ontzettend goor, duur, slecht voor de gezondheid en nergens goed voor.
Ik vind het 1 van de slechtste uitvindingen die ooit zijn gedaan.

so be it.....
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:04
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
ik rook zelf, ik kan best de grijpen dat er mensen last van kunnen hebben. Ik zal nooit bewust bij mensen roken die er last van hebben. Maar waarom is eigenlijk de rokerscoupe afgeschaft? Dat was ongeveer de drukste coupe van de hele trein.
En waarom maken ze geen rookvrije hokken in uitgaan gelegenheden? als mensen last hebben van de rook kunnen ze de hele avond in een hokje van 2 bij 2 staan, weten ze meteen hoe rokenrs zich af en toe voelen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
lapzwansruud schreef op 15-04-2004 @ 20:44 :
whaha, dat is 't nou juist
het is helemaal niet lekker, dat is een hersenspoeling waar iedereen die rookt intrapt.
het is gewoon een stomme gewoonte
en al rook je 1 sigaret in de maand
dan ben je nog afhankelijk van da ene sigaretje
en as je dan zegt
ik kan 'r makkelijk helemaal mee stoppen
uh
wat houd je tegen?
Dat is natuurlijk onzin, er zijn zoveel verschillende merken met zoveel verschillende smaken, je proeft van alles. Roken is lekker, maar alleen zolang je het met mate doet en ook nog eens af en toe wat afwisselt. Wanneer je een rook gewoonte hebt ontwikkeld, dan heb je inderdaad een probleem, omdat je dan niet meer voor de smaak van een sigaret/sigaar gaat, maar puur om het roken zelf, om iets om handen te hebben. Wanneer je maar af en toe enkele sigaretten rookt dan kun je wel daadwerkelijk smaken en de smaak waarderen.

Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:40
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik rook zelf ook, en ik moet toegeven dat ik roken helemaal niet zo ge-wel-dig lekker vind, over het algemeen.
Er zijn echter af en toe momenten dat ik 't wél lekker vind. Bepaalde momenten met spanning, na 't eten, etc.

Aan de ene kant heb ik zoiets, ik stop er gewoon mee, aan de andere kant kan ik ervan genieten.

Overigens vind ik die anti-rook nonsens van de laatste tijd nogal overdreven. Zoals die rookpalen op 't station, alsof iemand er last van heeft als je buiten staat. Maar de mensen die dat soort ideeen bedenken vinden het vast helemaal geweldig. Jammer genoeg wordt er bij dat bedenken eigenlijk niet echt nagedacht of het wel nut heeft.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 08:54
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik vind roken ook vies En ik heb zelf ook nog nooit gerookt..

Van mij mag er wel gewoon in mijn buurt gerookt worden. En bij mij thuis, maar ik zal niet de asbak schoonmaken ofzo, dat vind ike cht ZOOOO goor
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 08:56
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Ik ben een levensgenieter , en daar hoort roken ook bij. Elke dag een paar shaggie's javaanse jongens of ik trakteer mezelf op een pakje pall mall en in het weekend en pilsje + sigaret = de ideale combo , overigens ben ik een van de weinige die roken van mijn vriendengroep.
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 08:58
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
En ja, het is wel lekker.. daarom noemen ze het ook geestverruimende middelen.. goh
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 09:11
Verwijderd
ik was er DOL op. roken. zalig. een sigaretje op café, in de trein, na de seks, na het eten, in de auto, op de fiets, ... eender waar en eender wanneer.

nu zou ik nooit meer willen! een lekker pintje op café, een boekje in de trein, knuffelen na de seks, nagenieten van het eten, vrij ademen en geen prikkende ogen in de auto, genieten van de vogeltjes en de bloemetjes op de fiets...


ik heb vier jaar behoorlijk fanatiek gerookt, en ben sinds nieuwjaar gestopt, van de éne dag op de andere, gewoon: hoppa. (ok, ik geef toe, de laatste twee weken van december heb ik ook niet zo veel gerookt, omdat ik toen een nieuw, niet-rokend, vriendje aan de haak had geslagen, en ik hem het wel gunde van een niet-stinkend meisje te kussen...) ik heb na één maand gestopt te zijn geweest nog twee keer van een sigaret getrokken, en ik vond het WALGELIJK. ik heb een uur met die vieze nasmaak op café moeten zitten. ughe. en hoesten! niet te doen! toen voelde ik pas hoe vreselijk m'n longen er moesten uitzien...

ik voel me nu veel gezonder, en ik geniet meer van alles wat ik doe. ik zit in de bioscoop niet te wachten op de pauze om een sigaretje te kunnen roken. ik zit op café de smaak van m'n pint niet meer te verbrodden met een sigaret. ik bederf de lekkere nasmaak van m'n eten niet meer met een sigaret. na de seks lig ik nu te knuffelen en te kussen en lieve woordjes te fluisteren, in plaats van al rokend naar de tv te kijken.
er zijn zoveel andere redenen dan alleen 'het is duur' en 'het is ongezond' om te stoppen...


ik ben blij dat ik gestopt ben, en ben ook niet van plan ooit nog opnieuw te beginnen...



xxx
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 09:15
Verwijderd
en op te antwoorden op de vraag van de TS:


ja, ik vind het een zielige, zwakke kutgewoonte, ik vind dat het stinkt, het prikt in m'n ogen, ik vind het irritant als de rook steeds in m'n gezicht waait, ik vind het walgelijk om op restaurant te moeten eten als er aan de tafel naast de mijne gerookt wordt (op cafés vind ik het zo verschrikkelijk niet, gewoon omdat ik daar niet 'met smaak wil eten' ), en ik wil nooit nog een roker als vriend, maar heb wel begrip voor mensen die verslaafd zijn en niet kunnen of willen stoppen. ik vond het ook ooit lekker, ik heb gewoon een pracht van een vent leren kennen, die niet rookte. al die andere mensen niet.
als ik m'n vriend niet had leren kennen had ik 99 kansen van de 100 nu nog altijd gerookt en had ik nog altijd lopen beweren dat ik het niet kon, stoppen.

ik kon het dus wel, ik had gewoon geen reden om het te willen kunnen.



xxx
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:01
FaceTheTruth
Avatar van FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
vies als een ander het doet.
niks als ik het zelf doe, je bereikt er niks mee
je eerste sigaret is altijd vies
dus daarbij heb ik het gelaten
__________________
"Hou het hard!"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:07
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik heb nooit gerookt, en zal het ook nooit doen. En dat is nogal vanzelfsprekend voor mij. Mensen die wel roken vind ik doorgaans erg smerig (als ze aan het roken zijn dan he)
wat ik nog smeriger vind is roken in de auto, en het topunt van smerig is een rokerig cafe. dusss
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:20
De Dood
De Dood is offline
ik ben zelf 6 februari dit jaar gestopt, en het viel me erg mee.
Ik kijk wel anders tegen roken aan, bijv. een vriend van me die wil stoppen en telkens weer begint vind ik echt triest dan.
of mensen die vlak naast je in de bushalte staan en een sigaret opsteken. Ik zal dat zelf ook wel eens gedaan hebben, maar nu vind ik het asociaal.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 21:14 :
Iets lekker vinden of niet is per definitie smaak. Er is geen absolute smaak, er zijn slechts percepties.
Er is wel absolute smaak, alleen die nemen wij niet waar, daar komt die perceptie om de hoek kijken
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:36
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef op 16-04-2004 @ 00:40 :
Ik rook zelf ook, en ik moet toegeven dat ik roken helemaal niet zo ge-wel-dig lekker vind, over het algemeen.
Er zijn echter af en toe momenten dat ik 't wél lekker vind. Bepaalde momenten met spanning, na 't eten, etc.

Aan de ene kant heb ik zoiets, ik stop er gewoon mee, aan de andere kant kan ik ervan genieten.
Met die instelling heb ik ook gerookt. Merendeel van de tijd was het roken op zich helemaal niet zo tof, slechts sommige sigaretjes waren daadwerkelijk lekker. De rest rookte ik alleen uit gewoonte, meer niet.

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt, en heb daar nooit spijt van gehad. Alhoewel ik het soms nog wel eens lekker zou vinden er een op te steken, zal ik 't waarschijnlijk nooit meer doen. Als ik de dag na een avondje uitgaan m'n kleren ruik, weet ik weer waarom ik gestopt ben.

Citaat:
Misschien omdat ze zichzelf wel erg goed vinden dat ze gestopt zijn en graag willen benadrukken dat zij niet meer zo stom zijn om te roken. Eigenlijk vind ik dat vaak nogal zielig.
Denk niet dat dat 't geval is. Alhoewel ik zelf best trots ben dat ik gestopt ben, is dat niet m'n motivatie om nu tegen roken te zijn. Pas als je niet-roker bent realiseer je je weer hoe smerig het is om als niet-roker bij rokers in de buurt te zijn. Als je zelf rookt heb je daar geen last van, maar zodra je stopt weet je weer precies waarom je daar zo fel tegen was toen je nog niet rookte.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 15-04-2004 @ 20:16 :
Ik vind roken stom. Ik heb nooit gerookt, zal nooit roken ook (zelfde geldt voor blowen).
Het is schadelijk, bewezen en 10.000 keer uitgelegd. Waarom zou je dat dan in hemelsnaam jezelf nog aandoen?
Verder ga je er ook nog eens van stinken, kost het veel geld en is het absoluut niet stoer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:48
Verwijderd
stom dat ik ooit begonnen ben, maar na 8 vruchteloze pogingen tot stoppen ben ik daar ook maar mee gestopt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:55
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik rook al bijna 6 jaar, heb vele stoppogingen ondergaan, lukte nooit. 't Is zielig ja, maar nog zieliger als je anderen zielig noemt, zeker als je zelf nog die zieligaard geweest bent. Maar ja, je moet toch iets om je ego omhoog te krikken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:03
Verwijderd
Roken is vies en ik ben ook heel blij met het nieuwe anti-rook systeem. Héél blij.

Waarom? Het ruikt gewoon niet lekker, ik krijg áltijd last van rook (pijnlijke, jeukende ogen, benauwd). En ik vind het ook nogal egoïstisch 'gewoon maar' te gaan roken, zonder even te vragen of iemand het vervelend vindt.

Mijn vader heeft héél lang gerookt, maar is nu een jaar gestopt. Hij zegt dat hij zich nu véél fitter voelt en ook dingen beter proeft, fel anti-roken is hij niet, maar zelf roken doet hij niet meer. Echt fijn!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.