Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 16:15
Luego
Luego is offline
Is dat een vaak voorkomende combi ?

Toen ik twee weken geleden een Pfeiffertest heb laten doen, kwam daaruit dat ik het meer 'had gehad' dan 'had', t was al passief, zit nu in de nasleep.
De moeheid wordt heel langzaam minder, maar ik blijf keelpijn houden, misschien ook omdat ik er niets aan doe, maar dat hoefde niet volgens de huisarts, tijdens dat 'je-hebt-pfeiffer-gesprek' hebben we het ook over m'n keel gehad, daar kon hij niets aan zien, toen waren die witte blaasjes achterop m'n keel er ook alleen 's ochtends en 's avonds, en was er 's middags.
Daarna is het ook een tijdje weg geweest, maar de laatste paar dagen wordt de keelpijn weer erger, en zitten de blaasjes er (minder duidelijk, maar wel zichtbaar) constant.
En had vandaag ook weer zo'n wit stinkend dingetje op/uit m'n een van m'n amandelen.

Ik wil liever niet weer naar de huisarts, heb een hekel aan hem en wil er niet weer voor niets heen, dus weet iemand hier misschien wat dit is/of het vanzelf weer over gaat/of ik toch echt wel naar de huisarts moet/of het door die Pfeiffer komt (witte dingen had ik al veel langer) ??
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:28
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik kan niet antwoord geven op je vraag, maar die wit (beetje geel) achtige dingen heb ik dus ook gehad. Nu nauwelijks meer last van, maar ik vraag me toch af wat het is, eruug ranzig iig, dat zeker...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:33
Nuck
Nuck is offline
De witte uitslag en keelpijn zijn symptomen van Pfeiffer, de blaasjes weet ik zo even niet.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:05
laura
Avatar van laura
laura is offline
Ja dat hoort er helaas bij, heb ik ook gehad maar dan zonder pfeiffer (maar daar hebben ze me wel op getest omdat die combi dus vaak voorkomt)
__________________
..ja..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:36
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
klinkt eerder asof je een fikse keelontsteking staat te wachte, misschien dankzij de pfeiffer, heel goed mogelijk

ik zou maar gaan als ik jou was
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
'k Heb dat ook nog gehad, zo'n stinkende dingen in mijn keel...
Maar ik weet niet wat het is, ik veronderstel voedselresten, 'k zou niets beters kunnen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:14
skaez
Avatar van skaez
skaez is offline
Ik had het ook ik moest aan de antibejotica van de dokter maar ik kreeg er ook koorts bij enzo heb 2 kuren gehad voordat het weg was
__________________
HALLOW!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:39
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
phensicske schreef op 22-06-2004 @ 21:08 :
'k Heb dat ook nog gehad, zo'n stinkende dingen in mijn keel...
Maar ik weet niet wat het is, ik veronderstel voedselresten, 'k zou niets beters kunnen bedenken.
Dode witte bloedcellen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:58
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
Nuck schreef op 22-06-2004 @ 22:39 :
Dode witte bloedcellen.
Pardon?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 08:29
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Ernst schreef op 22-06-2004 @ 22:58 :
Pardon?
Nou zo ernstig is dat niet hoor. Als je een infectie ergens hebt, gaan die witte bloedcelletjes eropaf en in het proces van de eliminatie van de infectueuze agent (dus datgene wat de infectie veroorzaakt), sterven ze zelf.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
water and fire schreef op 22-06-2004 @ 20:36 :
klinkt eerder asof je een fikse keelontsteking staat te wachte, misschien dankzij de pfeiffer, heel goed mogelijk

ik zou maar gaan als ik jou was
Inderdaad, zo komt het op mij ook over. Maar het kan ook bij de Pfeiffer horen. Ga gewoon even voor de zekerheid naar een arts.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:53
hap
Avatar van hap
hap is offline
Nee, dat heeft een naam. Ik weet zo even niet hoe het heet... Dat is niet erg hoor, dat gaat wel weer over... Als het nou heel erg wordt, en het gaat echt niet meer over, dan zou ik pas naar de huisarts gaan...
__________________
een beetje vreemd...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:27
madwoman
madwoman is offline
hoort dat niet gewoon bij keelontsteking?? (en keelontsteking gaat vaak samen met pfeiffer). ik heb echt te vaak keelontsteking gehad voordat ze m'n amandelen 2 jaar terug hebben geknipt, en had vaak ook van die witte blaasjes op mn amandelen.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:34
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
skaez schreef op 22-06-2004 @ 21:14 :
Ik had het ook ik moest aan de antibejotica van de dokter maar ik kreeg er ook koorts bij enzo heb 2 kuren gehad voordat het weg was
Bij Pfeiffer werkt antibiotica niet. Sterker nog je krijgt als je pfeiffer hebt en je gaat aan de antibiotica dan krijg je uitslag. Beetje jammer dus als het een keelontsteking is (naar klinkt het wel naar) want dan moet die vanzelf overgaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:00
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
madwoman schreef op 24-06-2004 @ 10:27 :
hoort dat niet gewoon bij keelontsteking?? (en keelontsteking gaat vaak samen met pfeiffer). ik heb echt te vaak keelontsteking gehad voordat ze m'n amandelen 2 jaar terug hebben geknipt, en had vaak ook van die witte blaasjes op mn amandelen.
ik had laatst volgens mn moeder "witte stippen" op mn keelamandelen gelukkig gingen die vanzelf weg
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:26
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
pyres schreef op 24-06-2004 @ 13:00 :
ik had laatst volgens mn moeder "witte stippen" op mn keelamandelen gelukkig gingen die vanzelf weg
die blaasjes gingen ook altijd weer weg (samen met de keelontsteking)
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:49
Verwijderd
Ja, kan heel goed bij pfeiffer horen. Mijn amandelen waren erg opgezwollen toen ik pfeiffer had, en er zat ook iets geels op. Het stonk ook enorm. Ik heb nu nog regelmatig een vieze smaak in mijn mond en nog dagelijks last van keelpijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:49
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
jups komt best vaak voor Pfeiffer slaat nogal es op de keel

ijsjes zijn wel goed dan, zeg dat maar tegen je ma
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 24-06-2004 @ 11:34 :
Bij Pfeiffer werkt antibiotica niet. Sterker nog je krijgt als je pfeiffer hebt en je gaat aan de antibiotica dan krijg je uitslag. Beetje jammer dus als het een keelontsteking is (naar klinkt het wel naar) want dan moet die vanzelf overgaan.
Ten eerste: antibiotica is meervoud (het enkelvoud is antibioticum). En voor zover ik weet, werkt alleen penicilline niet
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:05
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Dit klinkt als een tonsillitus (ontsteking van je amandelen). Zoals al eerder gemeldt is een bijverschijnsel van pfeiffer keelontsteking, en dit is een vorm van keelontsteking. Naar de huisarts zul je dus toch echt moeten, voor de behandeling hiervan is antibiotica nodig, en dat kun je niet zonder recept verkrijgen. Je zegt dat het al langer is: dus maak maar wel wat haast.

Overigens heb je waarschijnlijk ook gezwollen lymfeklieren, onder je kin (de submandibularis), misschien ook op je achterhoofd (occipitalis) en eventueel in je hals. Probeer deze harde structuren maar eens te voelen.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het zou bij Pfeiffer kunnen horen (ik had dat ook), maar het hoeft niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:08
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
ik heb er ook een aantal keer last van gehad. die witte dingen horen bij keelontsteking, daar heb je ook de keelpijn van, waarschijnlijk zijn je amandelen ook ontstoken. bij de docter kun je iets tegen de pijn vragen. ik weet niet of het in rechtstreeks verband met pfeiffer staat. bij mij niet maar je zou door verminderde weerstand een ontsteking opgelopen kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:20
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-06-2004 @ 22:49 :
Ten eerste: antibiotica is meervoud (het enkelvoud is antibioticum). En voor zover ik weet, werkt alleen penicilline niet
Ik zat al te klooien met het enkelvoud en meervoud (rotwoord!). Hmm mijn neef had een paar maanden terug en pfeiffer en keelontsteking en volgens hun huisarts kon je daarom niets aan de keelontsteking doen. Verder weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik had het ook.. vrij normaal geloof ik.. wel klote.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:05
Achazia
Achazia is offline
Hoi!
Ja, dat is een vaak voorkomende combi. Keelpijn is vaak een symptoom wat kan duiden op Pfeiffer. Ik heb ook Pfeiffer gehad en bij mij begon het met dezelfde keelpijn/ontsteking die jij nu hebt. Je kan het afwachten of het over gaat. Ik had medicijnen en na verloop van tijd werd het wel minder, maar of dat door de medicijnen kwam is natuurlijk maar de vraag. Je kan het beste gewoon even langs de dokter gaan, hoe zeer je hem ook veracht. Het gaat om jou en jouw gezondheid, en als je dan moe bent en ook nog keelpijn hebt en moeilijk kan slikken is dat helemaal matig.
Beterschap in ieder geval.
__________________
Journalistiek: alles wat er morgen niet meer toe doet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 20:27
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Hmm, ik heb een tijdje geleden een topic geopend over die witte dingen op je amandelen, ik heb dat ook best vaak, heel irritant.
Keelpijn ook regelmatig.

Misschien toch maar eens naar de dokter, want ben ook vaak erg moe.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 14:40
Verwijderd
Ik heb ook Pfeiffer gehad en heb sindsdien nog regelmatig keelontstekingen met blaasjes en ook opgezette klieren. Het klopt dat je geen antibiotica mag, dit mag zelfs absoluut NIET als je Pfeiffer hebt. De arts raadde mij al af om aspirines te nemen, waarom weet ik niet meer. Iets met dat die bloedcellen veranderen meen ik.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Grote up = topic gesloten.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.