Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 21:09
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
eigelijk vind ik dit maar een domme discussie, iemand die suikerfeest viert moet zelf weten of hij/zij wel of niet naar school gaat, ik ga wel, omdat ik school belangrijk vind,
wat kan het jullie eigelijk schelen het gaat niet om jullie toekomst
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 21:12
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:13
<<~TüRKLaDy~>>
Avatar van <<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
juistt
__________________
KHEB ZIN IN ISKENDER KEBAB..!! LEKKERRRRRR..!!! :D
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:13
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 22-11-2003 @ 22:09:
eigelijk vind ik dit maar een domme discussie, iemand die suikerfeest viert moet zelf weten of hij/zij wel of niet naar school gaat, ik ga wel, omdat ik school belangrijk vind,
wat kan het jullie eigelijk schelen het gaat niet om jullie toekomst
ik vind dit een domme opmerking, eerlijk gezegd
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:13
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
<<~TüRKLaDy~>> schreef op 22-11-2003 @ 22:03:
als er zo een scheiding is, waarom krijgen we dan vrij bij kerstmis, pasen etc....?!
Omdat Nederland van oorsprong een christelijk land is. Het heeft nu eerder met cultuur en traditie te maken dan met geloof.
We krijgen toch ook niet met álle christelijke feesten vrij?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:14
<<~TüRKLaDy~>>
Avatar van <<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 22-11-2003 @ 22:13:
ik vind dit een domme opmerking, eerlijk gezegd
iedereen zn mening voor zich.. kben voor rosa-angelkiz
__________________
KHEB ZIN IN ISKENDER KEBAB..!! LEKKERRRRRR..!!! :D
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:14
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 22-11-2003 @ 22:09:
eigelijk vind ik dit maar een domme discussie, iemand die suikerfeest viert moet zelf weten of hij/zij wel of niet naar school gaat, ik ga wel, omdat ik school belangrijk vind,
wat kan het jullie eigelijk schelen het gaat niet om jullie toekomst
ik heb ook niks te maken met het wel of niet castreren van verkrachters. Zo'n 80 procent, nee 99 procent van wat hier op het forum besproken wordt, heeft geen invloed op MIJN toekomst. Wil niet zeggen dat er niet over gediscussieerd mag worden.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:16
<<~TüRKLaDy~>>
Avatar van <<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-11-2003 @ 22:13:
Omdat Nederland van oorsprong een christelijk land is. Het heeft nu eerder met cultuur en traditie te maken dan met geloof.
We krijgen toch ook niet met álle christelijke feesten vrij?
nee, niet met alle misschien.. maar kijk.. als bijvoorbeeld een schooldirecteur moeilijk gaat doen als een moslim vrij wilt nemen bij het suikerfeest, vind ik dat te ver gaan.. ik bedoel.. geef tenminste één dag vrij..het hoeven er niet eens 2 te zijn..
__________________
KHEB ZIN IN ISKENDER KEBAB..!! LEKKERRRRRR..!!! :D
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:17
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-11-2003 @ 22:14:
ik heb ook niks te maken met het wel of niet castreren van verkrachters. Zo'n 80 procent, nee 99 procent van wat hier op het forum besproken wordt, heeft geen invloed op MIJN toekomst. Wil niet zeggen dat er niet over gediscussieerd mag worden.

zeg ik dat er niet over gediscussieerd mag worden?? nee ik zag alleen dat IK het een domme discussie vind!!!
nogmaals ik ga wel naar school, als andere moslims dat niet doen is hun zaak, daar bemoei ik me niet mee, !!
waarom moet het nu weer over moslims gaan, er zijn genoeg nederlanders die vaak genoeg vrij nemen
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:19
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 22-11-2003 @ 21:08:
Mee eens, maar dit kan beperkt worden door niet 'officeel' vrij te geven, en zeker niet landelijk, maar als school niet moeilijk te doen als mensen op een belangrijk geloofsfeest vrij nemen.
Op mijn school werkte het perfect, en daar zat echt van alles bij elkaar.
Precies. Overigens, die landelijke discussie zou hier op stranden Bop.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:19
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 22-11-2003 @ 22:13:
ik vind dit een domme opmerking, eerlijk gezegd
hoe denk jij er over dan?
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:26
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Hier zou dat ook belachelijk zijn met 3 moslims op school.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:27
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 22-11-2003 @ 22:26:
Hier zou dat ook belachelijk zijn met 3 moslims op school.
Gewoon alleen die 3 moslims vrij geven (als ze willen) dus
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:29
<<~TüRKLaDy~>>
Avatar van <<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 22-11-2003 @ 22:27:
Gewoon alleen die 3 moslims vrij geven (als ze willen) dus
meej eens..
__________________
KHEB ZIN IN ISKENDER KEBAB..!! LEKKERRRRRR..!!! :D
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:32
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
<<~TüRKLaDy~>> schreef op 22-11-2003 @ 22:29:
meej eens..
Waarom ??
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:33
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 22-11-2003 @ 22:17:
zeg ik dat er niet over gediscussieerd mag worden?? nee ik zag alleen dat IK het een domme discussie vind!!!
nogmaals ik ga wel naar school, als andere moslims dat niet doen is hun zaak, daar bemoei ik me niet mee, !!
waarom moet het nu weer over moslims gaan, er zijn genoeg nederlanders die vaak genoeg vrij nemen
Calm down.
1; je vind het een domme discussie omdat het geen invloed heeft op onze toekomst. 99 procent van de discussies hebben geen invloed op onze toekomst, dus 99 procent van de discussies is dom? Boeit verder overigens niet.
2; Als andere moslims niet naar school gaan, maar er is geen regeling voor, krijgen ze de school op hun dak ivm spijbelen. Het wordt dus een maatschappelijk thema en dus is het zinvol als er over gediscussieerd kan worden. Wellicht komen er ideeën voor beleid uit voort?
3; Deze discussie gaat over moslims, omdat het suikerfeest door moslims gevierd wordt. Moeten we uit politiek correct opzicht elk topic over Moslims maar mijden?
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:36
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
extinction schreef op 22-11-2003 @ 22:33:
Calm down.
1; je vind het een domme discussie omdat het geen invloed heeft op onze toekomst. 99 procent van de discussies hebben geen invloed op onze toekomst, dus 99 procent van de discussies is dom? Boeit verder overigens niet.
2; Als andere moslims niet naar school gaan, maar er is geen regeling voor, krijgen ze de school op hun dak ivm spijbelen. Het wordt dus een maatschappelijk thema en dus is het zinvol als er over gediscussieerd kan worden. Wellicht komen er ideeën voor beleid uit voort?
3; Deze discussie gaat over moslims, omdat het suikerfeest door moslims gevierd wordt. Moeten we uit politiek correct opzicht elk topic over Moslims maar mijden?

punt1: ik bedoel laat hun toch vrij nemen, als ze niet vrij krijgen nemen ze zelf wel vrij,!!! ik bedoelde het gaat om hun toekomst, zij moeten zelf beslissen of ze wel of niet naar school gaan.
punt 2 klopt niet want dan melden de ouders hun kinderen gewoon ziek,!!!

het is mijn mening dat ik het een domme discussie vind, want je kan discussieren wat je wilt, maar als hun vrij willen ,dan krijgen/nemen ze dat toch wel
__________________
I am who I am, you just can't change me

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:46
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 22-11-2003 @ 22:19:
hoe denk jij er over dan?
het ging voornamelijk om die laatste zin, dat je dit een domme discussie vind omdat het geen invloed op iemands toekomst zou hebben.
Ik sluit me bij extinction aan
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:48
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 22-11-2003 @ 22:46:
het ging voornamelijk om die laatste zin, dat je dit een domme discussie vind omdat het geen invloed op iemands toekomst zou hebben.
Ik sluit me bij extinction aan
dat was niet mijn zin!!!
ik vind het een domme discussie omdat ze toch wel vrij nemen
en het is hun toekomst als ze niet naar school gaan,
dat zijn 2 aparte dingen!!!
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 22-11-2003 @ 22:48:
dat was niet mijn zin!!!
ik vind het een domme discussie omdat ze toch wel vrij nemen
en het is hun toekomst als ze niet naar school gaan,
dat zijn 2 aparte dingen!!!
...Engels is ook een veel betere taal voor dit soort discussies.

Ik probeerde te zeggen jou zin als: This appears te be an useless controversy, because it doesn't seem to affect one's future.

Maar goed, die twee redenen tezamen maken een discussie toch niet dom of zinloos?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 03:42
Verwijderd
Waarom zouden wij tolerant zijn met een stel moslims, terwijl zij zo intolerant zijn als wat. Ga ergens anders suikerfeesten organiseren tot je erbij doodvalt, ik vraag niemand om mij lasstig te vallen met die verrotte msolim shit, ik erger me dood aan christenen met de bijbel in de hand en die joden zoijn ook maar bagger. Dood aan alle geloven, lang leve het heidendom, hoera!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 04:42:
Waarom zouden wij tolerant zijn met een stel moslims, terwijl zij zo intolerant zijn als wat. Ga ergens anders suikerfeesten organiseren tot je erbij doodvalt, ik vraag niemand om mij lasstig te vallen met die verrotte msolim shit, ik erger me dood aan christenen met de bijbel in de hand en die joden zoijn ook maar bagger. Dood aan alle geloven, lang leve het heidendom, hoera!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 10:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Toch leuk als je als christen ook suikerfeest gaat vieren? Gewoon iedereen vrij geven dus

(of ben ik de enige die zo dol is op dergelijke feestjes?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:12
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
als ik voor zoiets als 'pasen' en sinterklaas vrij krijg, vind ik dat moslims die meewillen doen aan het suikerfeest best vrij mogen

Dat ze van de lessen missen is bulshit, een dag maakt niet erg veel uit, want wij 'nederlanders' missen net zo veel van de les als we naar de tandarts gaan

en omdat nederlanders problemen hebben met het suikerfeest vrije dag idee, gaan wij gewoon naar school (jipie) en mogen de moslims een briefhe meenemen als ze op die dag vrij willen
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:15
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
zolang er hier domme antwoorden worden gegeven, vind ik de discussie nog zinvol
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tha#1ChiLL schreef op 23-11-2003 @ 12:12:
Dat ze van de lessen missen is bulshit, een dag maakt niet erg veel uit, want wij 'nederlanders' missen net zo veel van de les als we naar de tandarts gaan
Natuurlijk, want moslims gaan nooit naar de tandarts
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:19
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-11-2003 @ 12:16:
Natuurlijk, want moslims gaan nooit naar de tandarts
Een les missen is altijd "op eigen risico" en het kan niemand wat schelen dat een moslim die vrij neemt voor het suikerfeest een dagje o zo interessante lessen zou missen. Je kunt ook vrij vragen voor bruiloften en begravenissen en inderdaad de tandarts. Zolang iemand niet 3 dagen per week afwezig is moet dat toch kunnen. Het suikerfeest is maar één keer per jaar dus dat valt toch best mee. Dat pricipiele gezeur ook altijd, dat zijn gewoon mensen die een ander niks gunnen omdat ze zelf geen vrij kijgen op 1 mei...
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-11-2003 @ 11:12:
Toch leuk als je als christen ook suikerfeest gaat vieren? Gewoon iedereen vrij geven dus

(of ben ik de enige die zo dol is op dergelijke feestjes?)
Als er lekker eten wordt geserveerd ben ik van de partij
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:49
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik heb dinsdag en woensdag vrij; suikerfeest!
Mijn docenten houden dan rapportvergaderingen maar dat is natuurlijk expres op dinsdag en woensdag gedaan.

ALs ik nu goed nadenk, ik heb nog nooit een hele dag vrij gehad ivm rapportvergaderingen....en nu opeens wel

Voor de duidelijkheid ik denk dat ong. 50% van alle leerlingen op mijn school islamistish is.

Vorig jaar werden tijdens het suikerfeest de schoolexames AK gedaan en dat was echt gemeen want je moet toch op school komen ookal zit je hele familie bij elkaar. Hele dag verpest door die exames, daar heeft mijn school wel van geleerd.
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 11:51
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-11-2003 @ 12:49:
ik heb dinsdag en woensdag vrij; suikerfeest!
Mijn docenten houden dan rapportvergaderingen maar dat is natuurlijk expres op dinsdag en woensdag gedaan.

ALs ik nu goed nadenk, ik heb nog nooit een hele dag vrij gehad ivm rapportvergaderingen....en nu opeens wel

Voor de duidelijkheid ik denk dat ong. 50% van alle leerlingen op mijn school islamistish is.

Vorig jaar werden tijdens het suikerfeest de schoolexames AK gedaan en dat was echt gemeen want je moet toch op school komen ookal zit je hele familie bij elkaar. Hele dag verpest door die exames, daar heeft mijn school wel van geleerd.
oja ik ben gewoon Nederlandse....geen suikerfeest voor mij dus
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:28
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-11-2003 @ 11:12:
Toch leuk als je als christen ook suikerfeest gaat vieren? Gewoon iedereen vrij geven dus

(of ben ik de enige die zo dol is op dergelijke feestjes?)
Als ze de hele school vrijgeven.. je hebt meerdere geloven..
Strax is het iedere dag feest!
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:32
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-11-2003 @ 12:16:
Natuurlijk, want moslims gaan nooit naar de tandarts
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 23-11-2003 @ 13:32:
jij begrijpt m.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 23-11-2003 @ 12:19:
Een les missen is altijd "op eigen risico" en het kan niemand wat schelen dat een moslim die vrij neemt voor het suikerfeest een dagje o zo interessante lessen zou missen. Je kunt ook vrij vragen voor bruiloften en begravenissen en inderdaad de tandarts. Zolang iemand niet 3 dagen per week afwezig is moet dat toch kunnen. Het suikerfeest is maar één keer per jaar dus dat valt toch best mee. Dat pricipiele gezeur ook altijd, dat zijn gewoon mensen die een ander niks gunnen omdat ze zelf geen vrij kijgen op 1 mei...
Opzouten, ga jij maar fijn suikerpartys vieren
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 18:13:
Opzouten, ga jij maar fijn suikerpartys vieren

En dat zullen we doen ook, met of zonder toestemming
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 18:13:
Opzouten, ga jij maar fijn suikerpartys vieren
en ik maar denken dat alle linkse rakkers aardig waren
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:24
<<~TüRKLaDy~>>
Avatar van <<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
Eraser schreef op 23-11-2003 @ 19:00:
En dat zullen we doen ook, met of zonder toestemming
juistt
__________________
KHEB ZIN IN ISKENDER KEBAB..!! LEKKERRRRRR..!!! :D
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:27
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Yousra schreef op 23-11-2003 @ 12:19:
Een les missen is altijd "op eigen risico" en het kan niemand wat schelen dat een moslim die vrij neemt voor het suikerfeest een dagje o zo interessante lessen zou missen. Je kunt ook vrij vragen voor bruiloften en begravenissen en inderdaad de tandarts. Zolang iemand niet 3 dagen per week afwezig is moet dat toch kunnen. Het suikerfeest is maar één keer per jaar dus dat valt toch best mee. Dat pricipiele gezeur ook altijd, dat zijn gewoon mensen die een ander niks gunnen omdat ze zelf geen vrij kijgen op 1 mei...
Jij hebt simpelweg een leerplciht te vervullen. Dat suikerfeest kun je best wel na schooltijd vieren. Mijn verjaardag en binnekort ook sinterklaas vier ik ook zonder probleem na schooltijd. Jij kan het ook na schooltijd vieren, maar jij wil je feestdag misbruiken als excuses om niet naar school te gaan, verwend kind.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 23-11-2003 @ 19:27:
Jij hebt simpelweg een leerplciht te vervullen. Dat suikerfeest kun je best wel na schooltijd vieren. Mijn verjaardag en binnekort ook sinterklaas vier ik ook zonder probleem na schooltijd. Jij kan het ook na schooltijd vieren, maar jij wil je feestdag misbruiken als excuses om niet naar school te gaan, verwend kind.
Je moet je kop houden man, Voor al jou feestdagen heb je vrij, dus jij zit lekker, en denkt laat de ander maar stikken. Na schooltijd vieren? Je weet niet eens hoe zo 'n dag eruit ziet, en dat dan na schooltijd vieren . We hebben een maand lang gevast. Maand lang hebben we moete toekijken hoe jullie lekker zaten te eten. Een maand lang hebben we op deze dag verheugt. En dan wil ik niet van een of andere snotjoch horen, dat we ook aan onze leerplicht moeten denken, tis maar 1 dagje. Het is ons eigen verantwoordelijkheid dat we niet naar school gaan, en daar hoef JIJ je er niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Eraser schreef op 23-11-2003 @ 19:00:
En dat zullen we doen ook, met of zonder toestemming
laat ze je tanden zien
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:43
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 23-11-2003 @ 19:27:
Jij hebt simpelweg een leerplciht te vervullen. Dat suikerfeest kun je best wel na schooltijd vieren. Mijn verjaardag en binnekort ook sinterklaas vier ik ook zonder probleem na schooltijd. Jij kan het ook na schooltijd vieren, maar jij wil je feestdag misbruiken als excuses om niet naar school te gaan, verwend kind.
Volgens mij boeit jouw verjaardagsfeestje alleen degenen die jou mogen..Maar zo'n feest gaat meerdere personen aan.. ALLE moslims dus...

Dat je zelf niet kunt bedenken dat jouw feest mij en alle andere mensen die jou niet kennen niet boeit..
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:53
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 23-11-2003 @ 19:43:
Volgens mij boeit jouw verjaardagsfeestje alleen degenen die jou mogen..Maar zo'n feest gaat meerdere personen aan.. ALLE moslims dus...

Dat je zelf niet kunt bedenken dat jouw feest mij en alle andere mensen die jou niet kennen niet boeit..
uhm, een verjaardag is niet met suikerfeest te vergelijken, maar je beargumentatie vraagt om moeilijkheden.
immers:
dat je zelf niet kunt bedenken dat jouw feest mij en alle anderen die er niet ingeloven niet boeit..

deja vu?
(owja, het boeit me wel wat, je feest hoor, maar evenzogoed wil ik sander alvast feliciteren. dit is slechst een bericht om aan te tonen dat wat je zei.... nouwja, je snapt het wel)

ik krijg overigens geen vrij voor sinterklaas. die dag gaan we goede doelenactie houden bij ons op school, dus we moeten er wel gewoon zijn. misschien een oplossing? Ik verheug me er nu al op.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 23-11-2003 @ 19:53:
te
ik krijg overigens geen vrij voor sinterklaas.
het sinterklaas gebeuren, doet men meestal met het gezin s avonds. Het suikerfeest doet de hele familie met elkaar. en begint al s ochtends vroeg. duurt eigenlijk drie dagen, maar we vragen maar 1 dag vrij. Ksnap echt niet het probleem
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-11-2003 @ 19:31:
Je moet je kop houden man, Voor al jou feestdagen heb je vrij, dus jij zit lekker, en denkt laat de ander maar stikken. Na schooltijd vieren? Je weet niet eens hoe zo 'n dag eruit ziet, en dat dan na schooltijd vieren . We hebben een maand lang gevast. Maand lang hebben we moete toekijken hoe jullie lekker zaten te eten. Een maand lang hebben we op deze dag verheugt. En dan wil ik niet van een of andere snotjoch horen, dat we ook aan onze leerplicht moeten denken, tis maar 1 dagje. Het is ons eigen verantwoordelijkheid dat we niet naar school gaan, en daar hoef JIJ je er niet druk om te maken.
Als ik eens een dag vrij wil om mijn agnostische levensbeschouwing te vieren, denk je dat mijn verzoek aan de school om vrij te krijgen gehonoreerd zou worden? En alleen mijn verjaardag beschouw ik als feestdag. Geen kerst of pasen of nieuwjaar. En op mijn verjaardag krijg ik niet vrij. Nu klaag je wel dat je een maand hebt gevast, maar dat is je eigen keuze. En nogmaals, Nederland heeft een leerplicht, en die is op iedereen van toepassing, niks eigen verantwoordelijkheid.

Als ik iets naar beneden scroll zie ik nog een topic van jou, "de haat tegen de islam". Als jij begint te schelden met woorden als "snotjoch" en "kop dicht", zal je zeker bij mij haat kweken. Donder toch op naar het midden oosten en vier je domme feest daar.

Citaat:
JaZzmiN schreef op 23-11-2003 @ 19:43:
Volgens mij boeit jouw verjaardagsfeestje alleen degenen die jou mogen..Maar zo'n feest gaat meerdere personen aan.. ALLE moslims dus...

Dat je zelf niet kunt bedenken dat jouw feest mij en alle andere mensen die jou niet kennen niet boeit..
Jullie feest vind ik ook niet belangrijk. Ik snap dat jij mijn verjaardagsfeest ook niet belangrijk vind. Het diende maar als voorbeeld, om te illustreren dat meerdere mensen niet vrij krijgen op dagen waar het hun uitkomt, onnozele kneus.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:05
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
JaJ schreef op 23-11-2003 @ 19:53:
uhm, een verjaardag is niet met suikerfeest te vergelijken, maar je beargumentatie vraagt om moeilijkheden.
immers:
dat je zelf niet kunt bedenken dat jouw feest mij en alle anderen die er niet ingeloven niet boeit..

deja vu?
(owja, het boeit me wel wat, je feest hoor, maar evenzogoed wil ik sander alvast feliciteren. dit is slechst een bericht om aan te tonen dat wat je zei.... nouwja, je snapt het wel)

ik krijg overigens geen vrij voor sinterklaas. die dag gaan we goede doelenactie houden bij ons op school, dus we moeten er wel gewoon zijn. misschien een oplossing? Ik verheug me er nu al op.
Ik wilde hem erop wijzen dat dat niet vergelijkbaars was..Het is niet alleen MIJN feest..maar van ALLE moslims

*volg je me...?*
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:06
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-11-2003 @ 19:58:
het sinterklaas gebeuren, doet men meestal met het gezin s avonds. Het suikerfeest doet de hele familie met elkaar. en begint al s ochtends vroeg. duurt eigenlijk drie dagen, maar we vragen maar 1 dag vrij. Ksnap echt niet het probleem
(wat is "te"?)

hm, aan de ene kant noemt iedereen de nederlanders zo intolerant als... en aan de andere kant zie het probleem niet

maar even serieus, de intocht wordt altijd op een zaterdag of zondag ingeprogrammeerd, en waarom denk je dat men op vijf december pas 's avonds feest viert?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:14
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 23-11-2003 @ 20:05:
Ik wilde hem erop wijzen dat dat niet vergelijkbaars was..Het is niet alleen MIJN feest..maar van ALLE moslims

*volg je me...?*
ik gaf toch al aan dat ik je volgde? ik wilde alleen even uitelggen dat je argumentatie niet deugde.

volgens mij, kweet niet meer of het al eens is gezegd, ligt het aantal schooldagen vast in de wet, en in de haat tegen de islam heb ik al verteld waarom de grondwet ookalweer gerespecteerd dient te worden (immers, het is vanwege de grondwet artikel 1 dat de godsdienst gerespecteerd dient te worden.)

je zou bijvoorbeeld gewoon school kunnen vragen om een dag van de kerstvakantie af te halen en die op suikerfeest te plaatsen. bij mijn oude basisschool is iets dergelijks gebeurt, maar dan om een andere reden. Als er nog niet teveel "criminele-islamitische-jeugd-akties" (dat klinkt grof, maar ik kan me voortsellen dat dat die 1% van alle allochtonen de goodwill van de rector best kunnen verzieken) op je school zijn geweest, wordt dat vast wel gedaan.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 23-11-2003 @ 20:05:
Als ik eens een dag vrij wil om mijn agnostische levensbeschouwing te vieren, denk je dat mijn verzoek aan de school om vrij te krijgen gehonoreerd zou worden? En alleen mijn verjaardag beschouw ik als feestdag. Geen kerst of pasen of nieuwjaar. En op mijn verjaardag krijg ik niet vrij. Nu klaag je wel dat je een maand hebt gevast, maar dat is je eigen keuze. En nogmaals, Nederland heeft een leerplicht, en die is op iedereen van toepassing, niks eigen verantwoordelijkheid.

Als ik iets naar beneden scroll zie ik nog een topic van jou, "de haat tegen de islam". Als jij begint te schelden met woorden als "snotjoch" en "kop dicht", zal je zeker bij mij haat kweken. Donder toch op naar het midden oosten en vier je domme feest daar.
Als iedereen op zijn verjaardag vrij zou nemen, zou elke dag wel tientallen mensne niet op school komen. Kzie de logica daarvan wel in dat men daarom geen vrije dag aan jarigen geeft. Op scholen zitten er meestal een behoorlijk grote groep moslims, die maar 1 dagje vrij willen hebben in het jaar. Dat ze vrij krijgen voor kerst en pasen is mooi meegenomen. maar ze hebben maar behoefte aan 1 vrije dag. En die mogen ze niet krijgen omdat jij met je ouders en pietje je zielige verjaardagje wilt vieren en daarvoor vrij wilt nemen? Als jij naar de dokter of tandarts moet, neem je ook een dagje vrij, en niemand die daar over zeikt.

Tis heel moeilijk voor mij om nu niet te schelden . Zal ik ook maar niet doen.

echt sorry hoor maar kvind je zon grote zeikerd, als jij nou eens andere mensen respecteert, zullen die andere mensen jou ook respecteren
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 23-11-2003 @ 20:06:
(wat is "te"?)

hm, aan de ene kant noemt iedereen de nederlanders zo intolerant als... en aan de andere kant zie het probleem niet

maar even serieus, de intocht wordt altijd op een zaterdag of zondag ingeprogrammeerd, en waarom denk je dat men op vijf december pas 's avonds feest viert?
ok, eis nu dan ook van je school dat je vrij wilt voor sinterklaas. Mij zal je echt neit horen klagen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:23
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-11-2003 @ 19:31:
Je moet je kop houden man, Voor al jou feestdagen heb je vrij, dus jij zit lekker, en denkt laat de ander maar stikken. Na schooltijd vieren? Je weet niet eens hoe zo 'n dag eruit ziet, en dat dan na schooltijd vieren . We hebben een maand lang gevast. Maand lang hebben we moete toekijken hoe jullie lekker zaten te eten. Een maand lang hebben we op deze dag verheugt. En dan wil ik niet van een of andere snotjoch horen, dat we ook aan onze leerplicht moeten denken, tis maar 1 dagje. Het is ons eigen verantwoordelijkheid dat we niet naar school gaan, en daar hoef JIJ je er niet druk om te maken.
ow en dan nog iets

als je wil dat hij objectief kan oordelen, dan leg je uit hoe de dag in elkaar zit, als je dat niet wilt, zeik dan ook niet over dat hij het niet weet.

hebben we moeten toekijken? je beroept je er nogal eens op dat we in een vrij land leven, dus... je moet NIKS. laten we je zin veranderen: "een maand lang "kiezen wij ervoor" om toe te kijken."

er wordt aan de ene kant een beroep op de wet gedaan, in de vorm van respect, maar leerplicht weiger je dan weer aan te denken. dat heet inconsequentie, zelfs goed gespeld geloof ik.

daarmee is het ook niet je eigen verantwoordelijkheid geloof ik zo. vereemdelingen dien je te respecteren, en godsdienst is vrij. staat in de grondwet, heel fijn. er staat ook dat iemand die de grondwet niet naleeft, strafbaar is. en de grondwet heeft de autoriteit, want de grondwet verleent de islamieten recht van godsdienst, en omdat ze dat vaak genoeg zelf aangeven, erkennen ze dus blijkbaar die autoriteit.

dus... daar hebben we een punt: houd je aan de gehele wet, of doe geen beroep op de wet, en als je verstandig bent kies je de eerste, want anders verspeel je je recht op respect, denk je niet?

sorry, geen kwade gevoelens, maar wel misselijk van dat soort inconsequente argumenten.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.