Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 10:43
Verwijderd
Hoi ik heb ff een vraagje,
Ik heb een paar keer bij iemand via internet iets gekocht en dat ging de eerste keer fout, waardoor hij zelf extrakosten moest betalen. Maar ik heb mijn product uiteindelijk wel gekregen, alleen was de winst toen voor hem nog maar 1 euro ofzo. Maar dat is gewoon zijn eigen probleem. Toen ik daarna de volgende keer iets bestelde heb ik geld weer overgemaakt, maar daarna heeft hij niets meer van zich laten horen. Ik d8 eerst het is vakantietijd enzo, maar tis inmiddels 1,5 maand geleden. Ik heb hem ook al iets van 3 keer herinneringen gestuurd. Nu heb ik net een mailtje gestuurd dat als ik niet binnen 5 dagen het geld of de DVD's krijg dat ik juridische stappen onderneem. Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen? Ik weet z'n adres/ bankrek etc. Ik heb hem ook al gebeld maar hij neemt niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 11:42
Verwijderd
Hm, mijn vriend had laatst ook zoiets, hij had de bank gebeld, maar het bedrag kon (uiteraard) niet terug gestort worden, dat kan alleen met automatisch incasso. Wel hebben ze die rekening even gecheckt en er was sprake van fraude. Mijn vriend gaat nu ook aangifte doen maar hoe hij dat gaat doen, weet ik nog niet, ik denk gewoon naar het politiebureau. Ik laat wel even weten hoe het afgelopen is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:51
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-09-2004 @ 11:43 :
Hoi ik heb ff een vraagje,
Ik heb een paar keer bij iemand via internet iets gekocht en dat ging de eerste keer fout, waardoor hij zelf extrakosten moest betalen. Maar ik heb mijn product uiteindelijk wel gekregen, alleen was de winst toen voor hem nog maar 1 euro ofzo. Maar dat is gewoon zijn eigen probleem. Toen ik daarna de volgende keer iets bestelde heb ik geld weer overgemaakt, maar daarna heeft hij niets meer van zich laten horen. Ik d8 eerst het is vakantietijd enzo, maar tis inmiddels 1,5 maand geleden. Ik heb hem ook al iets van 3 keer herinneringen gestuurd. Nu heb ik net een mailtje gestuurd dat als ik niet binnen 5 dagen het geld of de DVD's krijg dat ik juridische stappen onderneem. Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen? Ik weet z'n adres/ bankrek etc. Ik heb hem ook al gebeld maar hij neemt niet op.
dit is de eerste stap die je moest ondernemen, als die dagen voorbij zijn en hij heeft niets van zich laten horen dan is hij in verzuim. dat betekent dat je hem daarna suksesvol voor de rechter kan dagen, dus als ie nix van zich laat horen zou ik nog een brief sturen waarin je zegt dat je dat gaat doen als je nix krijgt en waarin je zegt dat t dan voor hem veel duurder gaat worden omdat ie dan ook de proceskosten moet gaan vergoeden als hij verliest (wat zo is als jij alles kan bewijzen; zorg dus dat je dat kan!!). het lijkt me dat ie dan wel gewoon t geld overmaakt of je de dvds stuurt
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:52
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Wel legale dvd's hoop ik, anders kom je niet zo ver
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 04-09-2004 @ 12:52 :
Wel legale dvd's hoop ik, anders kom je niet zo ver
Dat maakt volgens mij niet uit, ze zijn illegaal. Maar over dat punt: Hij heeft nergens gemeldt dat het illegalen copy'en zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:09
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Wel erg naief om te denken dat het de politie het niets uitmaakt of het legale of illegale producten zijn.

En als je dan toch de DVD's op de gerechtelijk manier zou krijgen, mag je ze gelijk weer inleveren
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:40
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-09-2004 @ 15:43 :
Dat maakt volgens mij niet uit, ze zijn illegaal. Maar over dat punt: Hij heeft nergens gemeldt dat het illegalen copy'en zijn.
tuurlijk maakt dat wel uit, anders is het geen legale ovk en dus niet afdwingbaar. je kan ook niet naar de rechter stappen omdat de huurmoordenaar die je hebt ingehuurd zijn werk niet goed doet. wel een iets extremer geval, maar het idee is hetzelfde
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-09-2004 @ 16:40 :
tuurlijk maakt dat wel uit, anders is het geen legale ovk en dus niet afdwingbaar. je kan ook niet naar de rechter stappen omdat de huurmoordenaar die je hebt ingehuurd zijn werk niet goed doet. wel een iets extremer geval, maar het idee is hetzelfde
Ghehe, het bekende voorbeeldje van de overeenkomst die nietig is wegens strijd met de goede zeden
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:49
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 16:46 :
Ghehe, het bekende voorbeeldje van de overeenkomst die nietig is wegens strijd met de goede zeden
tja t maakt t gewoon goed duidelijk doesnt it?
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-09-2004 @ 16:49 :
tja t maakt t gewoon goed duidelijk doesnt it?
Ja, vroeger was dat altijd een eeuwige discussie, over de 'ongeloorloofde oorzaak'. Sinds 1992 lost het NBW dat gewoon simpel op door in 3:45 (geloof ik, ergens in die buurt) te stellen dat een overeenkomst in strijd met de goede zeden nietig is.

Neemt niet weg dat je natuurlijk wel lekker kunt dreigen met de rechter. Als je er wat juridische termen doorheen gooit schrikken mensen meestal wel. Je gaat sowieso niet naar de rechter stappen voor een paar DVD'tjes, ook al zijn ze legaal.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:26
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 16:51 :

Neemt niet weg dat je natuurlijk wel lekker kunt dreigen met de rechter. Als je er wat juridische termen doorheen gooit schrikken mensen meestal wel. Je gaat sowieso niet naar de rechter stappen voor een paar DVD'tjes, ook al zijn ze legaal.
nee?? zou ik anders wel doen, beetje studie in praktijk brengen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-09-2004 @ 17:26 :
nee?? zou ik anders wel doen, beetje studie in praktijk brengen
Als het voor de kantonrechter kan zou ik het wel doen ja, gewoon je eigen zaak bepleiten
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:34
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 17:28 :
Als het voor de kantonrechter kan zou ik het wel doen ja, gewoon je eigen zaak bepleiten
daarom en met dvdtjes kan dat, tenzij ze van goud gemaakt zijn ofzo..maar vreemd genoeg vind ik het dan nog steeds de moeite van het procederen waard
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 22:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou zeggen dat dit het risico is van illegale zooi bestellen. Ik heb dan ook een hekel aan zowel koper als verkoper, maar dat is mijn probleem
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.