Oud 21-08-2002, 17:46
Verwijderd
Onheilspellende titel

Maar even een voorbeeld van wat vandaag gebeurde, volgens mijn moeder (ik zat op kantoor, dus ja)..

Mijn zusje heeft de laatste maanden last van een lichte hoest die maar niet weg gaat. We hebben haar dan ook aangeraden een afspraak met de huisarts te maken.

Wel nu, mijn vader ging vandaag vroeger naar huis en zat dus op de bank in de woonkamer toen hij overhoorde dat mijn zusje een afspraak gemaakt heeft. Ze had voor maandag een afspraak; op vrijdag ging namelijk niet volgens de assistente aan de telefoon (omdat het druk zou zijn).

Okay, zusje meldt dit en gaat naar boven. Afspraak voor maandag, zover eigenlijk niets om gek over te worden, of wel?

Mijn moeder vertelde me net dat mijn vader eerst een halfuurtje stil bleef zitten en dan ineens begon te vloeken over het Kruidvat. Mijn zusje werkt daar en hij dacht waarschijnlijk dat ze daardoor zelf de afspraak verschoof op maandag. Hij riep dingen uit als "ik brand die klere tent af" en daarna ging hij verder over de huisarts, omdat mijn moeder aan hem vertelde dat de afspraak dus niet mogelijk was voor vrijdag en het Kruidvat er niets mee te maken had.

Zijn reactie: "Hoezo drukte? Stomme ambtenaren zijn het, lui als de pest" .. waarop hij gewoon de telefoon nam en daar opbelde -= dit zonder mijn zusje te informeren of wat dan ook =- na ja, hij belde daar en begon te schelden met de assistente en dramatiseerde het geheel zodanig dat het net leek alsof mijn zusje stervende is. Op de 1 of andere manier is het hem dan gelukt de afspraak op morgen te zetten.

--

Waar het nu om gaat: hij reageert impulsief en hard. We krijgen thuis soms helemaal geen hoogte meer van hem. Dingen die ik bijvoorbeeld vreemd vind uit wat er vandaag gebeurde:

A)
Dat hij meldde het Kruidvat af te willen branden. Ik bedoel, hoe komt hij hier nou weer op? Wat heeft het Kruidvat met alles te maken?

B)
Waarom moest hij per se de afspraak verzetten en waarom reageerde hij zo hevig?

Na ja, dit is maar de top van de ijsberg. De laatste tijd zegt hij wel vaker gekke dingen. Bijvoorbeeld toen hij afgelopen week met mijn moeder in de Ikea was. Toen ergerde hij zich aan de mensen daar en vooral aan het feit dat ze kinderen bij zich hebben vaak: "al die snotapen lopen steeds voor mijn neus .. kan verdomme niet eens normaal winkelen; ik kom hier om iets te kopen, niet voor mijn lol #$%$ al die figuren lopen hier met hun hele debiele familie en irritante kennissen, kijken naar alles en kopen niet eens wat of maar een klein dingetje .. en ik moet daar dan #$^%#$^% op wachten " ..

Het komt erop neer dat hij helemaal overdreven reageert op van alles de laatste tijd :/

Ik snap er niks van. Aan de ene kant is hij erg intelligent, anderzijds reageert hij zo ongelooflijk dom op dingen.

Wat denken jullie? Hebben jullie hier eigen ervaringen mee? Dat je vader zo scheldt op de hele wereld lijkt het wel? In hoeverre is dit 'normaal' of moet ik me echt zorgen gaan maken?

Na ja, iig bedankt voor het lezen

[edit]
Ik heb de topic een beetje opgepoetst, omdat ik bij nader inzien bepaalde dingen eigenlijk liever niet vertel. Oh, en de afspraak is verzet naar morgen, niet naar vrijdag .. foutje van me.

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 20:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2002, 17:51
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Geen ervaring, maar het klinkt mij idd als behoorlijk gefrustreerd in de oren. Misschien gaat het slechter met z'n bedrijf en raakt hij daardoor gestresst? (en geeft de schuld aan de politiek enzo)
Het lijkt me niet handig het er met hem over te hebben als hij zo kwaad is (duh), maar misschien als hij in een goede bui is. (en er niet uitziet alsof hij snel van bui zal wisselen.)
Tjah, das alles wat ik heb, ik hoop dat er wat mensen replyen met wat betere adviezen etc.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Misschien gaat het slechter met z'n bedrijf en raakt hij daardoor gestresst?
Mjah, met het bedrijf gaat het idd niet zo denderend en met zijn gezondheid ook niet.

Maar dan nog begrijp ik niet waarom hij zo kinderachtige leuzen loslaat.

Citaat:
Het lijkt me niet handig het er met hem over te hebben als hij zo kwaad is (duh), maar misschien als hij in een goede bui is. (en er niet uitziet alsof hij snel van bui zal wisselen.)


Met hem erover praten? Hem aanspreken op zijn gedrag? Hij kan elke seconde van bui wisselen notabene.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:59
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Mensen zijn helaas niet altijd te begrijpen. Je vader reageert gewoon op zijn manier. Gefrustreerde mensen reageren trouwens wel vaker kinderachtig, omdat ze te gefrustreerd zijn om op een betere manier te reageren. (denk ik)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Mensen zijn helaas niet altijd te begrijpen. Je vader reageert gewoon op zijn manier. Gefrustreerde mensen reageren trouwens wel vaker kinderachtig, omdat ze te gefrustreerd zijn om op een betere manier te reageren. (denk ik)
Ja ok, maar de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden, terwijl het met hem persoonlijk eigenlijk niet slechter gaat (zijn gezondheid is beter geworden en de problemen met het bedrijf komen wel weer goed; er komt weer werk aan in september). We hadden al veel slechtere periodes en toen was hij ook niet zo.

Na ja, ben benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:09
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
mijn vader doet dat ook vaak. De laatste tijd steeds meer.
vb: wij hadden thuis afgesproken dat iedereen zijn eigen rommel mee moest nemen naar zijn kamer en niet altijd moest laten opruimen door mijn moeder. MIjn vader was degene die met dat idee was gekomen, maar ton vond mijn moeder zooi van hem ergens (weet niet wat) en toen begon hij heel hard te schreeuwen en met deuren te slaan en te zeggen dat mijn moeder niet zo'n toon tegen hem aan moest slaan. Echt. hij leek wel gek. dat soort dingen doet hij wel vaker en mijn moeder neemt het daarom ook niet zo serieus maar ik wordt eigenlijk altijd vet bang als hij zo doet want hij wordt echt helemaal psychopatisch (ik zal er niet verder op ingaan, dit is niet mijn topic).

Van mijn vader weet ik wel dat hij altijd al zo is geweest hoewel het nu erger wordt. Ik heb verder geen idee wat je er aan zou kunnen doen, misschien de oorzaak zoeken ervan want als hij dat nooit eerder heeft gedaan moet het wel een reden hebben. Sterkte ermee iig, ik weet van mezelf dat het niet altijd even makkelijk is.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
hij wordt echt helemaal psychopatisch (ik zal er niet verder op ingaan, dit is niet mijn topic).
Het psychopatische beangstigt me niet eens zo erg, maar vooral het onvoorspelbare. Mijn pa was altijd al een taai figuur, heeft vroeger ook een hoop shit meegemaakt waar ik niet nader op inga (zijn jeugd was helemaal fucked up oa).

Citaat:
Ik heb verder geen idee wat je er aan zou kunnen doen.
Ik denk niet dat ik er veel aan kan doen, maar probeer voornamelijk de ernst ervan in te schatten. In welke mate hij de dingen meent die hij zegt bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja ok, maar de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden, terwijl het met hem persoonlijk eigenlijk niet slechter gaat (zijn gezondheid is beter geworden en de problemen met het bedrijf komen wel weer goed; er komt weer werk aan in september). We hadden al veel slechtere periodes en toen was hij ook niet zo.
Helaas (naja voor mij gelukkig) heb ik geen ervaring. k zal wel ff proberen je een beetje te helpen ...
Beetje logisch denken helpt soms namelijk ook wel. naja mijn idee is dus er voor hem (in z'n hoofd) waarschijnlijk een hoop verandert is.
- hij voelt zich de laatste tijd niet zo super lekker
- gezondheid ging achteruit (nu al weer vooruit)
- zaak liep niet super

sommige mensen realiseren zich plotseling dat ze ouder worden en kunnen zich daardoor ineens heel slecht voelen. misschien heeft hij dat ook

Misschien dat hij doordat tie wat ouder is geworden het gewoon niet meer trekt. en dan soms ineens een uitbrander kan geven. Ookal kon hij die dingen eerst goed aan, dat lukt hem nu niet zo meer.
misschien is tie ook een beetje depressief (of iets in die richting)
En het kan dat het lijkt voor iedereen dat er nix is verandert, maar dat het dus wel zo is.

Die uitbranders en impulsief gedrag is dan dus gewoon ff een uitlaatklep die hij af en toe gebruikt, om alle (woede) die hij opgespaart had eruit te gooien.
Echt goed advies heb ik niet voor je. behalve dat er wel wat moet veranderen. misschien kan je moeder met hem praten. of een familie lid (i don't know, daar moet je zelf maar ff over na denken)

Naja het is een beetje vage, door elkaar reply geworden. maar ik hoop dat je er wat mee kan
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
- hij voelt zich de laatste tijd niet zo super lekker
- gezondheid ging achteruit (nu al weer vooruit)
- zaak liep niet super

Die uitbranders en impulsief gedrag is dan dus gewoon ff een uitlaatklep die hij af en toe gebruikt, om alle (woede) die hij opgespaard had eruit te gooien.
Zou in principe kunnen

Citaat:
Echt goed advies heb ik niet voor je. behalve dat er wel wat moet veranderen. misschien kan je moeder met hem praten. of een familie lid (i don't know, daar moet je zelf maar ff over na denken)
Nou, ik kan alleen maar hopen dat hij bijtrekt op het moment dat er weer meer werk op kantoor is. Altijd als hij veel werk heeft, lijkt hij zich het normaalste te gedragen. Alsof hij de stress / druk nodig heeft. 't is (of was iig) een echte workaholic; vroeger werkte hij echt dag en nacht.

Met hem praten .. pfff, in het beste geval kan ik dat. Mijn moeder dringt nooit tot hem door en heeft sowieso weinig te vertellen thuis. Familie buiten ons vieren heeft hij buitengesloten. Sommigen ervan tolereert hij, maar voor de rest wil hij niks ermee te maken hebben. Hetzelfde geldt overigens voor buren enzovoorts .. hij heeft erg graag zijn privacy.

Dokters kunnen hem ook niks vertellen. Hij ziet een dokter net als een automonteur. Die moet dingen fixen en vooral niet verzieken. Het is ook zo iemand die altijd denkt alles beter te weten..

Dus veranderen? Nee, dat is niet echt mogelijk. Hoogstens soms voorzichtig te rede stellen en hopen dat hij inziet hoe hij zich soms gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:09
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
het lijkt wel of je vader overspannen aan het worden is. Ik ben ook een overspannen geweest, en toen gedroeg ik me precies zo. Ik ken trouwens meer mensen die allemaal óók overspannen zijn geweest en die ook zo deden. Misschien komt dat door die problemen op zijn werk en met zijn gezondheid.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:18
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
ik heb ooit een programma gezien over een man die ongeveer hetzelfde had... zelf wist ie op het moment zelf niet wat er mis was.... maar hij ging zich ook vreemd gedragen etc, hij werd bot naar zijn vrouw en kinderen toe enzo..... was bestwel extreem,
later bleek dus dat et niet zo lekker ging met hem op het werk en dat ie dat maar heeft blijve opkroppen.....
zijn vrouw en hij hebben op het eind hulp gezocht, en door een poos te stoppen met werken en andere dingen te doen (huishoudelijk of iets dergelijks) is hij er weer boven op gekomen....
ok..... lekker boeiend allemaal maar wat ik over je pa las leek er wel een beetje op..... wie weet... misschien is et wel hetzelfde...
hhhhhmmmmm...... succes anyways
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:
Misschien komt dat door die problemen op zijn werk en met zijn gezondheid.
Mjah, ik hoop ook dat het weer bijtrekt wanneer het beter met de zaak gaat.

Citaat:
MåBøQ schreef:
door een poos te stoppen met werken en andere dingen te doen (huishoudelijk of iets dergelijks) is hij er weer boven op gekomen.
Tsja, dit is geen optie.

Ik denk dat hij helemaal flipt wanneer hij niet werkt. Hij moet, net als mij (of eigenlijk ik als hem ), altijd iets te doen hebben.

Hij zegt het ook soms .. zo van "ik sterf eerder op mijn werk dan in een bejaardentehuis".

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 07:09
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Marc, je moet toch weten dat dat soort dingen vaak achterliggende oorzaken hebben, zoals problemen op het werk, gezondheidsproblemen, enzovoorts. Zie het als een vorm van afreageren. Hoe reageerde jij je vroeger af (en soms nog steeds?)? Toch ook niet altijd even logisch? Soms gebeuren die dingen juist in een periode dat het beter gaat. In de periode dat het slecht gaat heb je het te druk met je daar mee bezig houden. Wanneer het dan beter gaat komt alles naar boven en moet het er uit. Je vader en jij lijken me allebei niet mensen die er over gaan praten, dus moet het er op een andere manier uit. Bij je vader dus waarschijnlijk gefrustreerd gedrag.

Mijn vader praat ook nooit, of iig bijna nooit, als er iets is. Hij wordt dan op een gegeven moment heel chagrijnig, gaat m’n moeder, zusjes en mij afkatten, kan niet meer slapen, enz. enz. enz. En is idd onvoorspelbaar. Misschien omdat hij zelf ook niet zo wil doen, maar het dan toch niet meer kan tegen houden en dan toch zo doet ofzo, een soort uitbarsting (vulkanen zijn toch ook niet voorspelbaar?)?

Kortom: ik denk niet dat hij z'n verstand verliest, maar wel de controle over zijn gedrag.

Dit is wat ik denk…weet niet wat er van waar is.

P.S. Wie is Muisje in jouw sig?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Marc, je moet toch weten dat dat soort dingen vaak achterliggende oorzaken hebben, zoals problemen op het werk, gezondheidsproblemen, enzovoorts. Zie het als een vorm van afreageren.
Mjah, na het lezen van andere replies hier ben ik inmiddels ook zover :/

Citaat:
Hoe reageerde jij je vroeger af (en soms nog steeds?)? Toch ook niet altijd even logisch?
Ik ben soms idd helemaal niet te begrijpen, maar ok

Bij mij kwam dat echter voor toen ik me helemaal isoleerde van binnen; zo zat ik soms op het werk en kon door elk klein ding een ontieglijke hekel aan iemand krijgen, terwijl het de volgende dag alweer weg was. Dit kwam idd omdat ik nooit erover praatte en alles opkropte.

Inmiddels is dat echter anders, nu praat ik juist over problemen .. met als gevolg dat ik niet meer zo reageer. Het resultaat is dat ik het des te vager vind als iemand anders het doet :/

Citaat:
Kortom: ik denk niet dat hij z'n verstand verliest, maar wel de controle over zijn gedrag.
Mjah.

Citaat:
P.S. Wie is Muisje in jouw sig?
LoL Jij bent het niet
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:00
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
******** schreef:


LoL Jij bent het niet
Daar was ik ook niet bang voor. Ik ben nl geen Muisje. Wel iemand anders.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Daar was ik ook niet bang voor. Ik ben nl geen Muisje. Wel iemand anders.
Muisje vindt draakje lief.

En meer laat ik niet los
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:23
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Muisje vindt draakje lief.

En meer laat ik niet los
Draakje?



draakje.

..

GROWL
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:30
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
jeal de la tourette??
(hoe je het ook schrijft)

ik heb niet alles gelezen, maar ik werkte bij zon bedrijf met allemaal van die mongolen (geestelijk en lichamelijk) (nix tegen je vader) en sommige gingen zomaar tegen mij trippen omdat ze een of ander ding hadden waardoor ze agressief worden

ik zou met je vader langs een dokter gaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2002, 15:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
jeal de la tourette??
(hoe je het ook schrijft)

ik heb niet alles gelezen, maar ik werkte bij zon bedrijf met allemaal van die mongolen (geestelijk en lichamelijk) (nix tegen je vader) en sommige gingen zomaar tegen mij trippen omdat ze een of ander ding hadden waardoor ze agressief worden

ik zou met je vader langs een dokter gaan
Dat wat jij bedoelt is een echte chronische ziekte, die heel erg opvalt. Daarom denk ik toch echt niet dat z'n pa dat heeft. Dat soort mensen zijn echt gek in hun hoofd en kunnen niet meer normaal leven.

Ik kan zo gauw nix vinden over die ziekte, maar k kan toch wel met zekerheid zeggen dat hij dat niet heeft.

Kuzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:23
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
jeal de la tourette??
(hoe je het ook schrijft)

ik heb niet alles gelezen, maar ik werkte bij zon bedrijf met allemaal van die mongolen (geestelijk en lichamelijk) (nix tegen je vader) en sommige gingen zomaar tegen mij trippen omdat ze een of ander ding hadden waardoor ze agressief worden

ik zou met je vader langs een dokter gaan
Een zeer nuttige post

Ja Marc, dat wordt toch de sociale werkplaats voor je vader

Mjah, even serieus: ik den keigenlijk dat je vader overspannen begint te raken. En misschien een soort ontwenningsverschijnselen van het gebrek aan druk?

Eigenlijk voeg ik niets nieuws toe
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Okay ik heb ff wat gevonden:

De symptomen
Het syndroom wordt gekenmerkt door tics. Door ongecontroleerde spiersamentrekkingen ontstaan explosieve en onwillekeurige bewegingen en/of geluiden, waarbij we twee soorten onderscheiden:

de bewegings- of motorische tics: plotselinge en herhaalde trekkingen in gezicht, hals, schouders, armen en andere lichaamsdelen;
de geluids- of vocale tics: keelschrapen, kuchen, knorren of grommen. In sommige gevallen bestaan deze geluidstics uit het slaken van rauwe kreten, schuttingwoorden of vloeken.
Het Tourette-syndroom komt vaak samen met andere verschijnselen voor, zoals:

concentratiestoornissen en hyperactiviteit/impulsiviteit (ADHD);
dwang- en dranghandelingen en merkwaardige rituelen;
ontwikkelingsstoornissen of contact- en relatieproblemen;
neiging tot depressiviteit en angsten.


Lijkt me duidelijk toch?

Kuzzz

ps. meer info onder Gilles de la Tourette
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 18:41
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dreen schreef:
Dat wat jij bedoelt is een echte chronische ziekte, die heel erg opvalt. Daarom denk ik toch echt niet dat z'n pa dat heeft. Dat soort mensen zijn echt gek in hun hoofd en kunnen niet meer normaal leven.
Dat is niet helemaal waar. Het is alleen mogelijk dat het door bepaalde situaties kan worden geactiveerd. Denk maar aan het reclamespotje over die praatgroep voor lijders aan dit syndroom. Van een van hen wordt gezegd dat hij er geen last van heeft als hij op zijn gemak is.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Dat is niet helemaal waar. Het is alleen mogelijk dat het door bepaalde situaties kan worden geactiveerd. Denk maar aan het reclamespotje over die praatgroep voor lijders aan dit syndroom. Van een van hen wordt gezegd dat hij er geen last van heeft als hij op zijn gemak is.
Sorry, k kon het niet zo goed omschrijven en heb het woord beetje fout gebruikt. maar k dacht het leek me niet dat z'n pa dat had

Kuzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:18
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dreen schreef:
Sorry, k kon het niet zo goed omschrijven en heb het woord beetje fout gebruikt. maar k dacht het leek me niet dat z'n pa dat had

Kuzz
Ik kan me ook zo gauw niet voorstellen dat het bij zijn vader om dat syndroom zou gaan. Mogelijk zijn het bepaalde frustraties waar hij niet goed mee om kan gaan.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:45
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
t lijkt mij sterk dat je er na je 40ste pas achter komt dat je gilles de la tourette hebt... de eerste syptomen komen iig voor je 21ste, meestal rond je 6e/7e.
normaal gesproken dat na je 20ste af moeten nemen.
waarschijnlijk geen gilles de la tourette dus...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2002, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
t lijkt mij sterk dat je er na je 40ste pas achter komt dat je gilles de la tourette hebt... de eerste syptomen komen iig voor je 21ste, meestal rond je 6e/7e.
normaal gesproken dat na je 20ste af moeten nemen.
waarschijnlijk geen gilles de la tourette dus...
En volgens mij kenmerkt Gilles de la Tournette zich ook wel door andere dingen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
En volgens mij kenmerkt Gilles de la Tournette zich ook wel door andere dingen...
Idd.

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat hij zichzelf opjut, net zoals ik dat ook al vaker deed. Problemen op het werk trekt hij zich altijd erg persoonlijk aan en het gevolg is meestal dat hij begint te drinken.

Zoals Juliah al schreef: hij zal zich afreageren.

Daarnaast is hij mentaal ook niet meer altijd even scherp. Hij is nu 54 en soms komt het voor dat hij de kluts kwijt raakt / veel dingen lijkt te vergeten. Als hij problemen met 1 van zijn computers heeft, stelt hij altijd dezelfde vragen .. dus dingen die ik al 10x uitgelegd heb, vraagt 'ie weer.

Dit deed hij vroeger nooit en voordat je denkt van "ja, maar jij bent een computerfreak" .. mijn vader was veel erger dan mij en zocht dingen vroeger altijd zelf uit, meestal was ik degene met vragen

Misschien dat hij dit zelf merkt en daar ook niet goed tegen kan..

Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 08:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Psychologie [stelling] Veel gevallen van psychische problemen zijn te wijten aan verwendheid.
cyb@gurl
51 02-07-2004 08:44
Verhalen & Gedichten Twaalf voor één
Reynaert
13 04-05-2004 19:24
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag meisje niemand.... HELP!
flipkip
2 13-06-2003 08:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.