Oud 25-10-2013, 13:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
hiervolgend het probleem dat een vriendin van me heeft, zij heeft een kind en dreigt de huur niet meer te kunnen betalen vanwege stopzetten van de huurtoeslag, een en ander heeft te maken met fouten gemaakt door de eigenaar van het particuliere pand (zouden losse appartementen zijn maar is nooit officieel opgedeeld) en daaropvolgende fouten van de gemeente in het toekennen van de huurtoeslag

Citaat:
D*, ik heb voor ik hier ging wonen issues gehad wat betreft huurtoeslag omdat er meerdere mensen ingeschreven staan op hetzelfde adres omdat de eigenaar er bij de gemeente geen aparte appartementen van heeft gemaakt, en ik deel de wc met me buurvrouw dus de wc zit op de gang.. en ik moest een wc hebben in me eigen ruimte voordat dat bij de gemeente op papier kon en we allemaal andere huisnummers zouden krijgen. Uiteindelijk kon dat met die wc niet, en moesten we een brief schrijven met daarin uitgelegd de situatie.. dat was toen goed en er was geen probleem meer ik kon gewoon me huurtoeslag krijgen.. Nu paar maanden later komen ze er opeens mee dat ik het alsnog moet regelen wat betreft die huisnummers en zo niet krijg ik het gewoon niet meer.. en ja dan kan ik het niet meer betalen.. en aangezien dat niet geregeld kon worden.. is dit gewoon klote nu. Maarja ik heb al her en der lopen bellen, niemand kon me helpen.. me vader wil ook nog wat dingen voor me bellen dus ik wacht dat wel even af.. misschien dat hij wat kan regelen.. ben er momenteel echt ff helemaal klaar mee.. ongelofelijk gewoon.
Iemand ideëen/ervaringen die kunnen helpen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2013, 20:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De enige oplossing is dat de eigenaar van het pand alsnog het pand kadastraal laat splitsen, zodat iedereen z'n eigen huisnummer krijgt. Als je dat niet hebt, heb je namelijk geen zelfstandige woonruimte en dus geen recht op huurtoeslag. Een eigen wc is daar overigens niet noodzakelijk voor, in utrecht heeft de ssh een hele berg kamers te huur met allemaal een eigen huisnummer, maar wel gedeelde voorzieningen zoals de keuken en de badkamer.
Het is dus ook geen fout van de gemeente (of eigenlijk de belastingdienst, want die regelt de toeslagen), maar hoogstens laksheid van de huiseigenaar want kadastraal splitsen kost geld.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 20:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen idee hoeveel geld dat splitsen kost maar je zou kunnen voorstellen dat je dat met de bewoners deelt. Als je daarvoor huurtoeslag in de plaats krijgt, levert het uiteindelijk misschien wel meer op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 01:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De enige oplossing is dat de eigenaar van het pand alsnog het pand kadastraal laat splitsen, zodat iedereen z'n eigen huisnummer krijgt. Als je dat niet hebt, heb je namelijk geen zelfstandige woonruimte en dus geen recht op huurtoeslag. Een eigen wc is daar overigens niet noodzakelijk voor, in utrecht heeft de ssh een hele berg kamers te huur met allemaal een eigen huisnummer, maar wel gedeelde voorzieningen zoals de keuken en de badkamer.
In dit geval schijnt een eigen sanitaire voorziening er een voorwaarde voor te zijn, kan me zo voorstellen dat dat niet altijd zo is maar dat was het hele probleem
Citaat:
Het is dus ook geen fout van de gemeente (of eigenlijk de belastingdienst, want die regelt de toeslagen), maar hoogstens laksheid van de huiseigenaar want kadastraal splitsen kost geld.
Nee de daaropvolgende fout van de gemeente/BD is dat ze ondanks dat ze wisten dat het niet opgesplitst was (is per aangetekende brief aangegeven en overleg over geweest) ze destijds toch huurtoeslag hebben toegekend, tegen de regels in, was allemaal in orde niks aant handje enzo.

Tot nu.

Citaat:
daantje schreef:
Ik heb geen idee hoeveel geld dat splitsen kost maar je zou kunnen voorstellen dat je dat met de bewoners deelt. Als je daarvoor huurtoeslag in de plaats krijgt, levert het uiteindelijk misschien wel meer op.
ik weet niet of deze mensen in de positie zijn om zo'n bedrag in een keer te kunnen voldoen maar ik zal de optie doorspelen, dank.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 19:30
De Kantine Hitler is dood. Wilders is saaivenenveertig. #1865
Chick Rock
501 28-09-2013 15:54
Werk, Geld & Recht Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP!
Isabelleputs
30 25-11-2012 22:40
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.