Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2011, 16:15
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Dag mensen,
nou wil ik toch maar eens mijn orgasmatische problemen aan de kaak stellen, misschien ben ik wel niet de enige en kunnen jullie mij geruststellen.

Ten eerste: Ik kom te snel klaar. Ik kan dit niet controleren; vaak zodra ik van de seks begin te genieten, kom ik klaar. Vaker wel dan niet binnen een minuut. Als we heel veel voorspel doen, vind ik dat natuurlijk wel lekker, maar dan nog komt het orgasme heel onverwacht. Ik kan dit niet controleren; als ik stop op het moment dat ik denk dat ik zou kunnen gaan komen, dan gaat of het gevoel helemaal weg (en kan ik dus opnieuw beginnen), of ik kom alsnog, maar dan alleen lichamelijk, omdat ik mezelf probeer af te leiden, en dan heb ik er eigenlijk ook niet zoveel plezier van.
Ten tweede: Na het klaarkomen voel ik me vaak superongemakkelijk. Als ik met mijn partner ben dan zorgt die wel dat ik me geborgen voel zodra ik laat merken dat ik ga komen (armen om me heen, lief doen enzo), maar zeker als ik masturbeer, dan voel ik me erna heel vies en bekeken enzo. Hierdoor ben ik ook een beetje bang om klaar te komen.

Herkent iemand deze dingen? Hebben jullie misschien tips?

[edit:] wat misschien handig is om te weten - ik ben een meisje en ik ben al zo'n 5 jaar seksueel actief met verschillende partners. Met de meeste partners kon ik helemaal niet klaarkomen. Met mijn eerste partner pas na anderhalf jaar, met losse scharrels nooit. Met mijn huidige partner wel meteen, maar ik kan er dus niet echt van genieten zo.
Liefs!
Mymo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 16:57
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Het beste is natuurlijk als je geheel ontspannen kunt genieten van de sex met je partner.
Hij vind je neem ik aan erg aantrekkelijk, anders waren jullie niet samen geweest natuurlijk.
Dus dat onzekere moet je gewoon van je af proberen te zetten, en met klaarkomen, ja wissel misschien wat vaker van standje, of laat hem op tijd even stoppen. Experimenteer, dat is de beste oplossing. En naar mate je vaker controle begint te krijgen, gaat het vast beter.

en praat er natuurlijk met je partner over.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 23:37
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Ik ben niet bang dat hij me niet aantrekkelijk vindt, gelukkig. En inderdaad, praten is natuurlijk wel goed. Dat moet ik misschien toch maar eens doen, het stoort me wel. Maar ik weet niet goed wat hij zou kunnen doen. Op tijd stoppen werkt dus helemaal niet voor me, want de mentale stimulatie gaat door dus dan kom ik sowieso, of als het helemaal stopt dan ben ik er ook helemaal uit. En ik kan geen meerdere keren achter elkaar komen, trouwens. Het onzekere komt ook pas tijdens het klaarkomen, en erna.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 11:18
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ik ben niet bang dat hij me niet aantrekkelijk vindt, gelukkig. En inderdaad, praten is natuurlijk wel goed. Dat moet ik misschien toch maar eens doen, het stoort me wel. Maar ik weet niet goed wat hij zou kunnen doen. Op tijd stoppen werkt dus helemaal niet voor me, want de mentale stimulatie gaat door dus dan kom ik sowieso, of als het helemaal stopt dan ben ik er ook helemaal uit. En ik kan geen meerdere keren achter elkaar komen, trouwens. Het onzekere komt ook pas tijdens het klaarkomen, en erna.
hmm, tja ik ben geen vrouw natuurlijk! Misschien kunnen vrouwelijke forummers even reageren

Maar praten is natuurlijk altijd goed. Succes in ieder geval !
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:21
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Het zou inderdaad fijn zijn als vrouwen ook konden reageren! Is dit zo onherkenbaar?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Het is voor mij nogal onherkenbaar. Ik weet wanneer ik ga klaarkomen (dat is niet plotseling) en ik kan het wel stoppen als ik dat wil. Maar ik snap ook niet goed hoe je "zomaar opeens" kunt klaarkomen. Voel je het niet aankomen? En waarom is het zo'n probleem om snel/plotseling te komen? Volgens mij is het vrouwelijk orgasme echt niet meteen het einde van de seks. Sterker nog, ik ben juist nog geiler na een orgasme en wil dan juist seks. Ik denk dat ik gewoon niet goed snap wat het "probleem" precies is? Vindt je vriend het vervelend dat je zo makkelijk/snel klaarkomt? Dat zou juist een compliment moeten zijn, lijkt me. En stoppen jullie ook meteen met de seks als jij bent klaargekomen (want dat snap ik ook niet), ben je dan meteen niet meer geil?

Maar wat ik het vreemdst vind is dat je je er vies of schuldig over voelt. Waarom in godsnaam? Er is niets onnatuurlijks of vies aan een orgasme. En masturberen? Waarom denk je dat het slecht is? Of vies? Of dat je je schuldig moet voelen?

Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen namelijk. Ik heb seks (en dus ook het orgasme) nooit gezien als iets slechts, heb er geen enkele negatieve associatie bij.

Mag ik iets vragen? Ben je toevallig opgegroeid in een gezin waarin seks onbespreekbaar was? Of ben je toevallig religieus opgevoed? Of iets in die richting? Want ik kan me niet voorstellen dat iemand seks op deze manier ervaart zonder dat er een "reden" voor is.

Verder wil ik zeggen dat je er inderdaad met je vriend over moet praten. Vertel hem over je gevoelens en waarom je het zo erg vindt. Wie weet vindt hij het helemaal geen probleem en maak je je druk om niets.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 21:18
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Dankje voor je reactie!
Natuurlijk voel ik het wel aankomen, maar als ik dan stop dan is dus of de opwinding helemaal weg, of ik kom toch, maar dan gewoon minder heftig omdat er dan geen stimulatie meer is. Het probleem is dus dat ik na mijn orgasme niet meer geil ben, omdat ik me dan vies/beschaamd voel. Dit is niet altijd, maar de keren dat het zo is zijn gewoon veel vaker dan de keren dat het ook echt leuk blijft tijdens en na het klaarkomen. Maar vaak stoppen we dus als ik ben gekomen, omdat ik me dan zo gek voel.
Het is een beetje zoals het gevoel wanneer een vreemde je onzedelijk betast heeft, of wanneer een leraar je naakt gezien heeft ofzo, ik weet niet, maar zoiets. Ik dénk ook helemaal niet dat ik me schuldig zou moeten voelen, maar het is zo'n schaamte.
Ik ben absoluut niet religieus opgevoed en seks was heel erg bespreekbaar bij mij thuis. Ik kan niets in mijn jeugd bedenken wat seks slecht heeft gemaakt voor mij. Ik was altijd juist heel nieuwsgierig naar en enthousiast over seks, ook toen ik jong was.
Ik maak me dus niet echt druk om iets, het is echt dat ik gewoon best een naar gevoel krijg van klaarkomen waardoor ik er niet van kan genieten. Op het moment zelf begint het, en dan wordt het daarna erger en dan moet ik echt even geknuffeld worden en wil ik absoluut niets seksueels.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:28
barry422
barry422 is offline
Zoek een man met hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:36
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Maar als ik het goed begrijp kom je dus ontzettend snel/makkelijk/plotseling klaar van penetratie alleen? Heb je wel geprobeerd om het misschien in andere standjes te doen, waardoor het moeilijker/langzamer gaat, zeg maar?

Ik zou bijna aanraden eens naar een seksuoloog/psycholoog te gaan omdat het probleem niet lichamelijk is. Het is vooral geestelijk. Die nare gevoelens zijn in principe wat het probleem is, niet het klaarkomen an sich.

Je moet van die gevoelens afkomen, want je weet zelf ook dat het nergens voor nodig is om je slecht te voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 11:27
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Citaat:
Zoek een man met hetzelfde probleem.
Dat lijkt me inderdaad de oplossing
Citaat:
Maar als ik het goed begrijp kom je dus ontzettend snel/makkelijk/plotseling klaar van penetratie alleen? Heb je wel geprobeerd om het misschien in andere standjes te doen, waardoor het moeilijker/langzamer gaat, zeg maar?

Ik zou bijna aanraden eens naar een seksuoloog/psycholoog te gaan omdat het probleem niet lichamelijk is. Het is vooral geestelijk. Die nare gevoelens zijn in principe wat het probleem is, niet het klaarkomen an sich.

Je moet van die gevoelens afkomen, want je weet zelf ook dat het nergens voor nodig is om je slecht te voelen.
Niet van penetratie, nee. Alleen door met mijn clitoris ergens tegen te wrijven. Dat gebeurt ook weleens tijdens de penetratie natuurlijk. Met mijn vingers kan ik het trouwens niet.

Maar inderdaad, de nare gevoelens zijn het echte probleem. Denk je dat naar een seksuoloog gaan niet te heftig is? Zijn er niet van die sites waar je met ze kan chatten, met hmensen die er een beetje verstand van hebben? Dat ik dan misschien alsnog kan overwegen naar een psycholoog te gaan, ofzo, als dat en met mijn partner praten niet helpt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 12:26
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Niet van penetratie, nee. Alleen door met mijn clitoris ergens tegen te wrijven. Dat gebeurt ook weleens tijdens de penetratie natuurlijk. Met mijn vingers kan ik het trouwens niet.
Maar is het probleem dan niet grotendeels opgelost door bijvoorbeeld standjes te kiezen waarbij je clitoris zo weinig mogelijk wordt gestimuleerd? Denk aan bijna alle standjes waarbij je vriend van achter langs in je komt, bijvoorbeeld. Ik snap dat het saai wordt als je alleen dat soort standjes kunt doen, maar het is in ieder geval een begin..

Citaat:
Maar inderdaad, de nare gevoelens zijn het echte probleem. Denk je dat naar een seksuoloog gaan niet te heftig is? Zijn er niet van die sites waar je met ze kan chatten, met hmensen die er een beetje verstand van hebben? Dat ik dan misschien alsnog kan overwegen naar een psycholoog te gaan, ofzo, als dat en met mijn partner praten niet helpt.
Ja, ik denk inderdaad dat die nare gevoelens helemaal het probleem zijn. Het is niet het orgasme zelf, want volgens mij zijn de meeste vrouwen nog steeds wel geil na een orgasme en willen ze dan ook nog gewoon seks. De seks hoeft dus niet voorbij te zijn als jij een orgasme hebt gehad, zeg maar. Maar ja, als je je steeds naar/schuldig/vies voelt na een orgasme ben je natuurlijk niet meer geil.

Ik denk dat de stap zetten om naar een psycholoog/seksuoloog te gaan heel groot kan zijn, vooral omdat je het eigenlijk zelf wilt oplossen - en dat moet je uiteraard proberen. Praat er met je vriend over. Maar ik wilde je eigenlijk vragen welke gedachten er door je heen gaan wanneer je een orgasme hebt gehad. Met andere woorden: waarom voel je je eigenlijk vies of schuldig? Ik kan me niet voorstellen dat het iets lichamelijks is, want een orgasme zorgt er juist voor dat mensen zich euforisch, relaxed en fijn voelen. Dus het moet wel iets in je gedachten zijn, of bepaalde associaties, of iets in die richting..

Anyway, praat erover met je vriend, wees eerlijk over je gedachten en gevoelens (hoe stom of vreemd je ook denkt dat ze zijn) en misschien is het handig om eens te experimenteren - nadat je met je vriend hebt gepraat. Neem er eens allebei de tijd voor en probeer dan eens alleen op jou te focussen. Dus neem als doel dat jij een orgasme krijgt en probeer er op die manier aan te wennen. Want als dát het doel is hoef je je bijvoorbeeld sowieso niet schuldig te voelen als de seks daarna voorbij is, snap je? Dan weet je vriend van tevoren dat het daar niet om gaat, maar dat het om jou gaat. En dan kun je daarna er eventueel over praten zodat hij ook kan begrijpen wat er in je omgaat. Misschien dat je het stukje bij beetje kunt veranderen en dat het voor je gevoel ook helemaal natuurlijk en normaal wordt wanneer je een orgasme krijgt (want dat is het ook).

En als er echt niets lukt moet je wel met een professioneel iemand gaan praten. Ik weet dat het een grote stap is maar een fijn seksleven is toch wel iets dat je graag wilt hebben in je leven, toch? Het is niet het belangrijkste dat er is, maar waarom zou je genoegen nemen met minder?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 17:33
xliizz
Avatar van xliizz
xliizz is offline
Idd wat Barry zegt: Zoek een man met hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 19:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap echt dat antwoord helemaal niet een man met hetzelfde probleem? Kunnen ze het dan met elkaar oplossen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 22:17
art4live
Avatar van art4live
art4live is offline
Citaat:
Ik snap echt dat antwoord helemaal niet een man met hetzelfde probleem? Kunnen ze het dan met elkaar oplossen?
Dat snap ik ook niet eigenlijk...
__________________
Een relatie is net een liedje. Elk liedje heeft een eind en elk liedje heeft een begin... Ik denk dat ik maar eens een hit ga maken
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 23:38
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Hallo allemaal, ik heb er even goed over nagedacht, en ik heb wel twee minor negatieve associaties met klaarkomen. De eerste is mijn eerste keer klaarkomen. Dat was namelijk in een sauna. Een publieke. Ik zat bij de massagestraal en dat was een extreem krachtige, en op een gegeven moment stroomde het ook tussen mijn benen en voelde het steeds lekkerder op een heel vreemde manier, en toen het een hoogtepunt bereikte voelde ik me opeens heel erg bekeken (ookal was er niemand direct in de buurt), omdat ik in een publieke ruimte was en niet snapte wat er aan de hand was maar de controle verloor enzo.
De tweede negatieve associatie is de eerste keer dat ik spuitend klaarkwam. Ik snapte toen ook niet wat er gebeurde, maar mijn ex maakte er een enorme scene van en ging meteen het bed verschonen, waardoor ik een tijdje helemaal niet meer kon komen.

Maar dat heeft allemaal helemaal niks met misbruik of wat dan ook te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 23:44
Verwijderd
En als het geen misbruik is kan het ook niet erg zijn of kan je er geen last van hebben ? Ik denk dat ik van zo'n reactie van een vriendje ook wel zoiets zou hebben van nou ja, kennelijk is het verkeerd of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 07:56
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Nouja, hij reageerde wel leuk op normale orgasmes enzo. Daarom dacht ik er ook niet direct aan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:09
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Heb mijn vriend weer gezien, we hebben er niet heel erg uitgebreid over gepraat maar ik heb het wel geprobeerd te noemen, en we hebben ook seks gehad. En dan hebben we er ook goed de tijd voor genomen, heel rustig beginnen en strelen en praten en kussen enzo, en uiteindelijk was mijn orgasme alsnog snel en niet zo heftig en plotseling enzo, maar daarna was ik wel nog opgewonden en ik voelde me niet zo naar. (toen we helemaal klaar waren met de seks had ik nog wel even het gevoel, vooral toen hij uit bed stapte om een doekje te pakken enzo). Dus ik denk dat het uiteindelijk wel op te lossen is en beter zal gaan enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal, ik heb er even goed over nagedacht, en ik heb wel twee minor negatieve associaties met klaarkomen. De eerste is mijn eerste keer klaarkomen. Dat was namelijk in een sauna. Een publieke. Ik zat bij de massagestraal en dat was een extreem krachtige, en op een gegeven moment stroomde het ook tussen mijn benen en voelde het steeds lekkerder op een heel vreemde manier, en toen het een hoogtepunt bereikte voelde ik me opeens heel erg bekeken (ookal was er niemand direct in de buurt), omdat ik in een publieke ruimte was en niet snapte wat er aan de hand was maar de controle verloor enzo.
De tweede negatieve associatie is de eerste keer dat ik spuitend klaarkwam. Ik snapte toen ook niet wat er gebeurde, maar mijn ex maakte er een enorme scene van en ging meteen het bed verschonen, waardoor ik een tijdje helemaal niet meer kon komen.

Maar dat heeft allemaal helemaal niks met misbruik of wat dan ook te maken.
Dat lijken me anders heel duidelijk dingen die negatieve associaties kunnen veroorzaken! Ik denk wel dat je associaties moet kunnen vervangen, trouwens... inderdaad door te zorgen dat er tussen jullie openheid is, de tijd nemen, dat je zeker weet dat hij het alleen maar retegeil vindt als jij klaarkomt, je bewust beseffen dat je lekker met z'n tweeën op een veilige privéplek bent, dat soort dingen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 20:14
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Ja toch wel? Nou, de openheid is er in elk geval, dus dan zullen we gewoon zorgen dat het in elk geval rustige priveplekken zijn inderdaad, en dat hij positief is over mijn orgasme (en niet als grapje zegt dat hij zo blij is als ik kom omdat hij dan ook mag komen ofzo. Dat meent hij heus niet, maar het helpt vast niet.). De tijd nemen was in elk geval al heel fijn!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 01:03
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Heb mijn vriend weer gezien, we hebben er niet heel erg uitgebreid over gepraat maar ik heb het wel geprobeerd te noemen, en we hebben ook seks gehad. En dan hebben we er ook goed de tijd voor genomen, heel rustig beginnen en strelen en praten en kussen enzo, en uiteindelijk was mijn orgasme alsnog snel en niet zo heftig en plotseling enzo, maar daarna was ik wel nog opgewonden en ik voelde me niet zo naar. (toen we helemaal klaar waren met de seks had ik nog wel even het gevoel, vooral toen hij uit bed stapte om een doekje te pakken enzo). Dus ik denk dat het uiteindelijk wel op te lossen is en beter zal gaan enzo.
Ah, nou dat lijkt me toch al een stap in de goede richting. Ik denk, zoals Freyja ook zegt, dat je stiekem ergens toch wel negatieve associaties hebt, maar dat daar wel iets aan te doen is. Die associaties bouw je op met ervaring. Als jij lange tijd negatief gevoel X krijgt bij een bepaalde handeling, zul je dat gevoel blijven krijgen zelfs als de situatie veranderd is. Maar je kunt die associaties "vervangen". Als jij met je vriend lekker blijft experimenteren, eerlijk tegen elkaar blijft en je er uiteindelijk achter komt dat positieve ervaringen/gevoelens steeds vaker voorkomen zullen jouw associaties ook veranderen.

En trouwens, het lijkt me wel dat jouw vriend jouw orgasme geweldig vindt. Ten eerste is het natuurlijk een geweldig compliment dat 'ie het zo snel en makkelijk voor elkaar krijgt en ten tweede wil hij absoluut dat jij ook geniet (en meestal is een orgasme toch wel iets waarvan je geniet!). Het komt vast allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 19:30
Mymo09
Avatar van Mymo09
Mymo09 is offline
Mja, ik denk inderdaad dat hij het eigenlijk wel heel geweldig vindt. Het is ook fijn dat ik in dit topic die bevestiging vindt, dat ik best mag genieten van klaarkomen en dat het niet erg is dat het snel gebeurt of hoe of wanneer enzo. Dankjulliewel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Een vraag over seks
johnnyruk
72 09-03-2010 07:17
Seksualiteit Beffen: jouw mening
Shitonya
333 09-08-2005 12:41
Seksualiteit Te snel klaarkomen
Stefanie
42 19-06-2004 00:07
Seksualiteit is seks verslavend?
hajo
24 10-06-2003 07:19
Seksualiteit Oeeeehaaaaaarghh
~Sjeherazade~
73 04-06-2003 08:45
Seksualiteit Soms veel, soms weinig...
carla-tje
6 03-09-2002 09:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.