Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 15:17
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
wie word er hier veel gepest en waardoor?
en hoe reageer je erop?

Ik werd en word soms nog veel gepest door mijn haarkleur,kheb namelijk rood haar, meestal zei ik iets terug maar dat helpt niet veel,hebben ze nog een grotere drijfveer want je ondermijnt hen, negeren heeft soms zin maar het is ook te zien met wie je te maken hebt, maar gelukkig is het nu met verouderen heel veel verbeterd dat pesten (alhoewel het echt nog niet helemaal weg is)
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 15:25
feline
feline is offline
Citaat:
R@st@gurl schreef:
wie word er hier veel gepest en waardoor?
en hoe reageer je erop?

Ik werd en word soms nog veel gepest door mijn haarkleur,kheb namelijk rood haar, meestal zei ik iets terug maar dat helpt niet veel,hebben ze nog een grotere drijfveer want je ondermijnt hen, negeren heeft soms zin maar het is ook te zien met wie je te maken hebt, maar gelukkig is het nu met verouderen heel veel verbeterd dat pesten (alhoewel het echt nog niet helemaal weg is)
Ik ben nooit gepest. Ik denk dat dat ook te maken heeft hoe je reageert op plagen. Als je je daar niet teveel van aantrekt, blijft het bij af en toe een lolletje, gewoon ok. Maar als je dat erg hoog opneemt, en dat doe je automatisch als je al eerder gepest bent, zullen ze jou eerder pakken. Het gaat de pesters om de reactie. het is natuurlijk makkelijk gezegd om gewoon te doen alsof ze lucht zijn, als jij er erg mee zit. Maar toch is de beste manier om er gewoon boven te staan.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:36
Verwijderd
Geloof me, dat wil je allemaal niet weten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:42
Desp
Desp is offline
Op de basisschool omdat ik geen vriendjes/vriendinnetjes had, heel verlegen was en er anders uitzag dan de rest. Ik reageerde er eigenlijk niet op, liet het gewoon over me heen spoelen, thuis was ik daardoor wel altijd heel geprikkeld en schoot vaak uit mijn slof.

Op de middelbare school stukken minder eigenlijk, ik had iig 1 goede vriendin... Ik was ook compleet van uiterlijk veranderd na de basisschool (had geen bril meer, mijn opvallende oog was niet meer opvallend, smaak werd mee gewardeerd).. Maar nog steeds voelde ik me ongelofelijk onbegrepen, waardoor sommige mensen uit mijn klas dachten dat ik erg arrogant was en daarom negeerden ze me.. In de zesde bleken ze zo kinderachtig me te gaan bekogelen met gummetjes en propjes, maar dat deed me eigenlijk maar heeel weinig... Ik reageerde er niet echt op...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:44
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Citaat:
feline schreef:


Ik ben nooit gepest. Ik denk dat dat ook te maken heeft hoe je reageert op plagen. Als je je daar niet teveel van aantrekt, blijft het bij af en toe een lolletje, gewoon ok. Maar als je dat erg hoog opneemt, en dat doe je automatisch als je al eerder gepest bent, zullen ze jou eerder pakken. Het gaat de pesters om de reactie. het is natuurlijk makkelijk gezegd om gewoon te doen alsof ze lucht zijn, als jij er erg mee zit. Maar toch is de beste manier om er gewoon boven te staan.
volgens mij niet, ik ben heel lang door iedereen uit mijn klas gepest, terwijl ik echt wel tegen een lolletje kan. Mijn ervaring was iig dat ik er niet veel aan kon doen, ik heb op een bepaald moment een brief geschreven naar de directeur van mijn school (ik zat nog op de basisschool) dat ik het idioot vond dat er niet veel aan gedaan werd terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik mij niet meer op mijn gemak voelde in die klas. Dat is toen heel raar gelopen (ik ga er niet verder op in een beetje een te lang verhaal) maar de directeur heeft de brief nooit gekregen, hij is onderschept door mijn lerares en zelfs toen ze wist dat ik dus vrij wanhopig aan het worden was heeft ze er niks aan gedaan. Het enige wat zij telkens zei was dat ik me er niks van aan moest trekken, maar dat heft bij mij absoluut niet gewerkt. Tja ik ga dus ook niet zeggen dat je je er gewoon niets van aan moet trekken, het enige wat ik je eigenlijk kan adviseren is dat je moet wachten tot dat de pesters ook in zien dat ze verkeerd bezig zijn.

Andere optie: je haar verven.

nee niet doen hoor! rood haar is juist mooi.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:58
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:



Andere optie: je haar verven.

nee niet doen hoor! rood haar is juist mooi.

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
[B]

Juist niet, want dan krijg je zeker daar weer opmerkingen over, van mensen die je kennen en die weten dat je rood haar hebt.

Ik heb mijn haar nog geverfd in het zwart maar dat had inderdaad het omgekeerde effect, de gasten die eerst stonden te roepen tegen mij van: kleur dat stomme haar van je, stonden mij nog meer uit te schelden omdat ik het dan ook gekleurd had! (ik vond het zelf ook niet mooi want ik ben heel erg bleek en leek meer op een levend lijk dan op wat anders)
maar nu kleur ik het in het donkerrood en dat past ook bij mijn wezen, dat vind ik zelf ook mooier (mooier dan mijn natuurlijk kleur ook) en daar heb ik ook wel veel commentaar op gehad (zo van:kijk naar haar vint ze heeft al rood haar en ze kleurt het nu NOG roder) maar omdat ik het bleef in het rood kleuren zijn ze het nu gewoon (er zijn zelfs mensen die denken dat dat eigenlijk mijn natuurlijk kleur is omdat ze nog nooit mijn ander gezien hebben) maar die trutten die zich toch o zo veel beter voelen dan mij zullen toch geen kans voorbij laten gaan om een stomme opmerking te maken erover... het is een straatje zonder eind
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Gewoon niks doen, en gewoon denken dat iedereen de kanker kan krijgen die nog loopt te zeiken/pesten.
Niks doen helpt ook niet. Mensen die gepest worden, zijn veelal een 'makkelijke prooi', hetgeen wil zeggen dat ze over zich heen laten lopen en de pesters hun voldoening geven.

Bij mij werd het op een gegeven moment minder, omdat ik onvoorspelbaar werd Ten eerste reageerde ik er niet meer zo op na verloop van tijd, waardoor ze er haast geen baat meer bij hadden. Ten tweede kon ik zo vanaf mijn 16e erg gewelddadig uit de hoek komen wanneer het mij teveel werd, wat de meesten afschrikte (onvoorspelbaar omdat ik de ene keer niks deed en de andere keer heel hard reageerde).

Maarjah, er was altijd nog een bepaalde groep die me lastig bleef vallen en daar had ik ook geen kans tegen.

Voelde me op school dan ook nooit echt op mijn gemak.

De redenen waarvoor ik gepest werd, lopen uiteen. Van mijn Duitse nationaliteit en vroeger gesloten persoonlijkheid, tot en met mijn uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:17
heavinly
heavinly is offline
Ik word er zo kwaad van dat sommigen gewoon anderen de put in proberen te helpen door ze te pesten. En dan wat jij hebt: door je haarkleur! Slaat toch volkomen nergens op Maar goed, dat terzijde.

Zelf werd ik ook een poosje gepest, in de 2e en 3e klas van de middelbare school. Omdat ik jeugdpuistjes had.. die logica kan ik ook niet helemaal vinden maar ok. Een vriendin van mij deed er vrolijk aan mee en die verzon ook van alles om goed te praten wat ze deed. Verder was ik in diezelfde klassen een heel erge meeloper, omdat ik 'erbij wilde horen'. ik deed dus allerlei kleding dingen na enzo en dat viel natuurlijk op. Kun je wel zeggen dat het mijn eigen schuld is (ehm.. en dat is ook eigenlijk zo), maar daardoor gingen een aantal meisjes uit mijn klas achter mijn rug om over mij praten en ik zag ze dat gewoon doen. Dat is zo vernederend als je ziet dat mensen over je roddelen waar je bij staat. Hierdoor kan ik er ook niet tegen als mensen fluisteren oid waar ik bij ben, altijd zie ik het over mij gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:44
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
kweetniet hoe het komt tjah waarschijnlijk gewoon omdat ik en min haar lelijk zijn maar ik heb altijd wel veel vrienden gehad, degene die mij accepteren vinden mij meestal wel sjiek maar dan heb je zo van die stomme marginalen die niks leuker vinden dan je te kleineren... gepest worden vormt ook een groot deel van je karakter
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:51
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
'k was altijd de jongste en de kleinste van de klas...voor hen dus schijnbaar redenen genoeg om te pesten...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tja klinkt misschien stom hoor. Ik ben nog nooit gepest, wat ik heel raar vind eigenlijk. want daar zou ik ze een paar goeie redenen voor kunnen geven...

Soms vraag ik me ook af. bijna iedereen zegt: neej heb nog nooit iemand gepest. maar iemand moet het toch doen

Vraagje dus: zijn hier ook mensen die durven toegeven dat ze iemand hebben gepest vroeger .....?

kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:49
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
dreen schreef:
Tja klinkt misschien stom hoor. Ik ben nog nooit gepest, wat ik heel raar vind eigenlijk. want daar zou ik ze een paar goeie redenen voor kunnen geven...

Soms vraag ik me ook af. bijna iedereen zegt: neej heb nog nooit iemand gepest. maar iemand moet het toch doen

Vraagje dus: zijn hier ook mensen die durven toegeven dat ze iemand hebben gepest vroeger .....?

kuzzzz
ik denk dat 90 procent wel eens pest. gek genoeg ben ik nooit gepest. Ik zelf pestte niet echt maar ik deed er ook niets tegen in de angst zelf de volle laag te krijgen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:52
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
in mijn school is het heel erg met het gepest, zelfs de leraars worden gepest.
Ik zou jullie verhalen kunnen vertellen wat er soms gebeurd in mijn school met gasten, wat ze soms allemaal doen om ze te vernederen, ze steken ze in de vuilbakken, ze nemen hun schoenen af en gooien ze door de ruit, ze lepelen alles, ze spelen voetbal met de boekentassen,ze fluimen op hun fietszadels en op het stuur, ze lepelen de stukken van de brommers,ze vechten erop, meestal blijft het echt wel niet bij verbaal geweld (bij mij gelukkig wel want zoiets hebben ze nog nooit gedaan, twas vooral dat haar waar ze me mee pesten)
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
feline schreef:


Ik ben nooit gepest. Ik denk dat dat ook te maken heeft hoe je reageert op plagen. Als je je daar niet teveel van aantrekt, blijft het bij af en toe een lolletje, gewoon ok. Maar als je dat erg hoog opneemt, en dat doe je automatisch als je al eerder gepest bent, zullen ze jou eerder pakken. Het gaat de pesters om de reactie. het is natuurlijk makkelijk gezegd om gewoon te doen alsof ze lucht zijn, als jij er erg mee zit. Maar toch is de beste manier om er gewoon boven te staan.
ik werd juist gepest omdat ik nooit iets terug deed.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:52
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben nooit echt gepest. Ik heb niet echt een schaamte gevoel dus me voor lul zetten kon niet echt. Ik had/heb een raar bultje op mijn oor, kleine voeten en zag er een beetje uit als een dweeb. Maar ach, ik zat d'r niet mee. Nee, ik kan goed met vervelende mensen 'opschieten'. Ze stopte meteen. En nee, ik heb nog nooit iemand geslagen.

Ik heb 't goed gehad als ik al jullie stukjes lees..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:08
Verwijderd
Ja.. ik ben gepest.. toen we verhuisden naar Noord en ik naar een andere school moest.. op die school ben ik gepest, dat was groep 6&7

waarom? Ik heb dus zo volledig geen idee he! Geen uiterlijke kenmerken, ik was gewoon aardig tegen ze... Zij in het begin ook tegen mij.. Maar achter mn rug om roddels over me verspreiden, me de bosjes in duwen.. heel tegenstrijdig doen (zeggen: heej Kim kom es, en dan voor me wegrennen, en vervolgens boos worden dat ik niet was gekomen), alle woorden die ik zei verdraaien, me dwingen tot seksuele handelingen die ik niet wou, me zeggen dat ik lelijk was, dat ik dom was enz enz enz en op een heel tricky onzichtbare manier..

Hoe reageerde ik? Ja, niet eigenlijk.. ik was zoo ontzettend bang, echt.. heel erg bang. Ik probeerde me er niks van aan te trekken, maar dan ineens waren ze weer heel aardig.. tot ik dacht dat het over was en dan waren ze toch weer lullig. En wat kun je doen? Als ze dingen zeggen die niet waar zijn.. ja ik zei wel dat is niet waar.. maar dan zeiden ze: jaaaa, dat zeg je nu, niet liegen Kim!!

Heb ook wel es heel hard teruggeduwd.. daar schrokken ze wel van, maar ze waren allemaal groter dan ik, dus het haalde niet veel uit.. Uiteindelijk weer terug gegaan naar mn oude school.. that saved my life

Nouw ja.. ik sta nu boven hen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:28
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
op de bassisschool werd ik altijd gepest en ik weet nog steeds niet waarom.
nu word ik gepest om mijn accent, dat komt omdat mijn ouders limburgs thuis spreken en ik niks anders gewend ben en ja als ja dan in brabant op school zit krijg je dat nog wel vaak te horen. eerst was het alleen een beetje plagen maar nu weten ze van geen ophouden maar ik trek me er eigenlijk niet veel meer van aan.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:39
kom7kom7mer
kom7kom7mer is offline
ben beetje gepest door ziekte die ik had. Ik negeerde het altijd en dan hield het na een tijdje wel weer op. Dit was zeg maar na basisschool.

Op de basisschool werd ik ook weleens gepest door mijn uiterlijke verschijning. Paar keer vechtpartijen gehad met iemand en laatste keer liep het een beetje uit de hand, helaas voor hem
__________________
-|-Hope you're alright. It's been rough for me. thinking all night. About the places I'd be-|- Kornkommer@hotmail.com voor de msn-liefhebber/hebster
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2002, 20:38
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
soms wou ik dat ik goed kon vechten, want dat moet je kunnen als je je echt wilt verdedigen ertegen.
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:44
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
R@st@gurl schreef:
soms wou ik dat ik goed kon vechten, want dat moet je kunnen als je je echt wilt verdedigen ertegen.
bivak muts en een honkbalknuppel
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:48
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Kijk, om van het pesten af te komen, moet je eigenlijk je hele zelf veranderen. Dat zet ik hier nou heel makkelijk neer, maar het godstering moeilijk.

Sommige (de meeste mensen) krijgen een soort minderwaardigheids complex van het gepest. Andere mensen krijgen als een soort afweermechanisme een 'grootheidswaan'. Het is allebei niet goed, maar voor je zelf is het laatste het beste. Als je dat hebt, word je niet meer geraakt door wat anderen zeggen, en heb je het gevoel boven die anderen te staan. Je kunt ze immers toch terug pakken waarneer je maar wilt en hoe je maar wilt. Sterker noch, ze mogen BLIJ zijn dat jij niet je hele 'wrath' op hen los laat. Je zou ze kunnen breken als twijgjes.

Begrijp je wat ik bedoel?
Het grootste nadeel is dat je dan wel eens een tikje arrogant kan overkomen. Maar daar is relatief makkelijk van af te komen.

Okee. als laatste zin om in je achterhoofd te houden: Ze zijn het niet waard dat JIJ ook maar naar ze kijkt. Spuug (in gedachten) naar hen en veracht ze diep.

Succes. En hou de community op de hoogte!

PTTP
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:59
moucie
moucie is offline
ja ik wordt nu nog gepest.
waarom? geen idee omdat ik misschien stiller en minder durf dan die andere.
ik dacht toen ik van de basisschool af was dat het gepes wel zo stoppen maar nu 3 havo ben ik weer de klos....

hoe ik erop reageer, niet ik doe net alsof het me niet deerd hoewel het me wel heel veel pijn doet.
ik vertel het ook aan niemand, dat doe ik sowieso niet met mn problemen.
hoe ik toch dat vervelende gevoel van dat pesten weg krijg?
heel simpel ik snij me en dat geeft me echt voldoening, dan voel ik eens even ander pijn dan die pijn van het pesten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:08
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
kheb ook nog gesneden maar nu bijna niet meer, ik zei het ervoor al een keer ze mij kennen laten ze mij met rust, ik ben twee jaar gepest geweest op die school maar nu is het bijna helemaal gedaan maar natuurlijk heb je nog van die stomme trutten die het toch niet kunnen laten en dan zou ik inderdaad wel een bivakmuts en een baseballknuppel willen pakken en ze eens goed verrot slaan op hun voldane smoelen!
maar ook zoals ik al zei heb ik geluk want in mijn school zijn er velen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger aan toe.
nu ik mijn haar blijf rood kleuren zijn er niet veel meer die erover zeiken, al blijven er natuurlijk nog altijd... en het doet nog altijd pijn
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:18
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Citaat:
moucie schreef:
ik snij me en dat geeft me echt voldoening, dan voel ik eens even ander pijn dan die pijn van het pesten. [/B]
Dat is toegeven aan pijn die je van een ander gekregen hebt, weet je dat?

PTTP
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:22
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
feline schreef:
Ik ben nooit gepest. Ik denk dat dat ook te maken heeft hoe je reageert op plagen. Als je je daar niet teveel van aantrekt, blijft het bij af en toe een lolletje, gewoon ok. Maar als je dat erg hoog opneemt, en dat doe je automatisch als je al eerder gepest bent, zullen ze jou eerder pakken. Het gaat de pesters om de reactie. het is natuurlijk makkelijk gezegd om gewoon te doen alsof ze lucht zijn, als jij er erg mee zit. Maar toch is de beste manier om er gewoon boven te staan.
Mijn ervaring is, helaas, dat het zo over het algemeen niet werkt. Ik heb alle manieren van reageren geprobeerd en er is geen standaard manier die altijd of in de meeste gevallen werkt. Dat denken veel mensen (ook helaas, overigens), maar dat is dus niet waar. Grote bek terug geven, niks doen, negeren, geen van dat al werkt.

Ik ben jaren gepest…en waarom? Omdat ik ‘anders’ was. Omdat ik kon en vooral ook wou leren. Omdat ik niet met de massa mee deed. Omdat ik mezelf was. Op een gegeven moment durfde ik dat niet meer te zijn. Zeg niet tegen iemand die gepest is dat ie zichzelf maar moet veranderen om er van af te zijn. Dat vind ik zo erg. Iedereen heeft het recht zichzelf te zijn, dat moeten pesters zich maar eens realiseren. Laten zij zich maar veranderen. Het zijn niet de mensen die gepest worden die moeten veranderen. Misschien bedoelde je het anders, sorry, dan, maar ik heb te vaak dingen als ‘dan moet je je maar aanpassen’ ed gehoord en dat vind ik dus onzin. Ik heb me jaren aan geprobeerd te passen, ik heb me doodongelukkig gevoeld. Aanpassen helpt niks, het helpt je alleen maar meer de afgrond in.

Je moet sterk leren staan tegen de pesters, er idd schijt aan hebben, je moet je eigen gang leren gaan en daar voor 100% (of iig 90% oid ) achter staan. Op een gegeven moment gaat het dan over. En zo niet? Dan niet. Zolang je achter je zelf staat en dingen met overtuiging doet en een paar mensen om je heen hebt die je accepteren zoals je bent, dan overleef je het allemaal wel. Gelukkig wel, anders was ik er nu niet meer.

Mensen moeten je nemen zoals je bent, doen ze dat niet, dan zijn ze je niet waard (‘k weetet ’t klinkt simpel, maar dat is het absoluut niet). Probeer om te beginnen jezelf te accepteren, daarna kun je aan de rest werken. Dat is mijn mening.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 22:10
Verwijderd
Ik ben vroeger redelijk veel gepest, maar alleen op de basisschool. Ik had rood(rossig) haar en was ontzettend intelligent (niet arrogant bedoeld) voor m'n leeftijd. Dus je raadt het al, altijd opmerkingen over m'n haar en het feit dat ik op m'n 8e woorden als exorbitant, excentriek of monomaan gebruikte (kon ik er wat aan doen, dat soort woorden staat gewoon in de Donald Duck!). Ik bleef er echter redelijk nuchter onder. Het was ook niet zo dat ik écht buiten de groep viel, maar áls er in die groep iemand de lul was, was ik het altijd om bovenstaande redenen. Het maakte me echter niet zo heel veel uit, ik wist dat ik later zou gaan studeren en hun allemaal zou uitlachen omdat ze fulltime achter de lopende band zouden staan of postbode zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 06:27
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ben vroeger redelijk veel gepest, maar alleen op de basisschool. Ik had rood(rossig) haar en was ontzettend intelligent (niet arrogant bedoeld) voor m'n leeftijd. Dus je raadt het al, altijd opmerkingen over m'n haar en het feit dat ik op m'n 8e woorden als exorbitant, excentriek of monomaan gebruikte (kon ik er wat aan doen, dat soort woorden staat gewoon in de Donald Duck!). Ik bleef er echter redelijk nuchter onder. Het was ook niet zo dat ik écht buiten de groep viel, maar áls er in die groep iemand de lul was, was ik het altijd om bovenstaande redenen. Het maakte me echter niet zo heel veel uit, ik wist dat ik later zou gaan studeren en hun allemaal zou uitlachen omdat ze fulltime achter de lopende band zouden staan of postbode zouden zijn.

van mij ook altijd door dat haar, maar als we in een groep zaten viel ik er niet buiten, ik ben eigenlijk nogal sociaal en daarom kan het zo erg zijn als ze mij niet accepteren, bv in school dan (in klas hebben ze mij nooit gepest) maar ook gewoon vreemde mensen die ik nog nooit gezien hebben die een opmerking maken, gewoon als ze passeren (dingen in de trant van:'ey roste koe' of dit is een van de favoriete:'rost goed poept(poepen is in belgie in de betekenis van neuken) goed') ik versta niet waarom ze zich ermee bezighouden gewoon... ze hebben mij nog nooit van hun leven gezien en toch vinden ze het nodig om iets te roepen gewoon door dat stomme haarkleur!


enneuuh... rustig aan he nare, mijn vader is postbode! en ik kan je verzekeren dat het een harde job is!!!!!
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 08:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dus je raadt het al, altijd opmerkingen over m'n haar en het feit dat ik op m'n 8e woorden als exorbitant, excentriek of monomaan gebruikte (kon ik er wat aan doen, dat soort woorden staat gewoon in de Donald Duck!).
*pakt woordenboek erbij*

Ik kon zaken als de pythagoras driehoek al rekenen op mijn 9e. Dat kwam omdat mijn vader het leuk vond mij dit te leren. Op mijn 10e programmeerde ik deze al met PowerBASIC.

Mijn vocabulair was echter tamelijk beperkt toendertijd en ook nu ben ik verbaal niet zo sterk. Ik heb een mengelmoes van talen in mijn hoofd zitten en er is geen enkele taal die ik goed beheers

*is overigens meertalig opgegroeid*
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:35
Dying Bride
Dying Bride is offline
Ik ben zelf altijd wel gepest, ik had een brilletje en deed er alles aan om niet op te vallen (zodat ik juist wel opviel haha) ik had nooit echt leuke kleding aan, en ging behalve naar school nergens meer heen.

Dat stopte toen ik naar de eerste ging. Ik besloot me niet langer zo op m'n nek te laten zitten en begon net zo lang te expirimenteren met make up en kleding tot ik mezelf lekker voelde. Sommige mensen scholden me wel uit voor spook of heks, maar ze bleven tenminste bij me uit de buurt. In die tijd heb ik mensen wel medogenloos getreiterd, maar alleen als ze iets tegen me hadden gezegd wat bij mij in het verkeerde keelgat was geschoten. Zo heb ik een jongen maanden lang het leven zuur gemaakt met zogenaamde 'spreuken', ik verstopte z'n fiets, en schreef wat gedichtjes met dreigende vibe aan zijn adres. Hij had gedreigd me op de brandstapel te gooien, als hij me nog een keer in het schoolgebouw zag, en hij liet mensen meters om me heen lopen alsof ik een ziekte had. Hij geloofde natuurlijk dat ik een echt toverende heks was, vandaar dat hij het ook in z'n broek deed wanneer ik al simsalabimmend tegen hem tekeer ging

Sinds die tijd heb ik nooit meer last van iemand gehad, en zo mag het van mij blijven. Ik heb geen spijt van de acties die ik heb moeten begaan om dit resultaat te bereiken.
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 12:51
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
dat noem ik uitlokken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 15:46
Dying Bride
Dying Bride is offline
Noem het hoe je het wil noemen, maar ik loop erbij zoals ik wil.
Is het soms de bedoeling dat ik er als de rest bij ga lopen en dus niet tevreden ben met mezelf, zodat ik per gods gratie maar niet gepest hoef te worden?
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:51
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
er zijn ook veel mensen die er bijlopen zoals ze willen en die dan weer niet gepest worden, die hebben gewoon iets in hun karakter dat pesters afschrikt en daardoor willen ze dan bij die mensen horen... het hangt inderdaad veel af van je uitstraling denk ik
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:57
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Dying Bride schreef:
Noem het hoe je het wil noemen, maar ik loop erbij zoals ik wil.
Is het soms de bedoeling dat ik er als de rest bij ga lopen en dus niet tevreden ben met mezelf, zodat ik per gods gratie maar niet gepest hoef te worden?
je mag het van mij doen maarre eerst word je uitgescholden voor heks en dan ga jij je ook zo gedragen. Ik denk dat je het zo alleen maar erger maakt


en nioeand geloofd in heksen dus die jongen vast ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:08
moucie
moucie is offline
Citaat:
Krastain schreef:


Dat is toegeven aan pijn die je van een ander gekregen hebt, weet je dat?

PTTP
weet ik maar zo kan ik het tenminste een beetje aan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:44
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
in groep 7 en 8 ben ik niej gepest, maar genegeerd. Kwas zo in zo al verlegen, legde moeilijk contact, maar verder heb ik geen idee...
Maja, daarna werd ik gepest in de 1de, in de 2de werd ut erger en in de derde owk. Gewoon, omdat ik niej met de massa meeloop.
Ik reageerde er eerst niej op, maar later af en toe een middelvinger opsteken en zeggen dat ze op moeten rotten en dus gewoon negeren, niej dat 't veel helpt, maja....

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:50
*Legolas*
Avatar van *Legolas*
*Legolas* is offline
Citaat:
R@st@gurl schreef:
wie word er hier veel gepest en waardoor?
en hoe reageer je erop?

Ik werd en word soms nog veel gepest door mijn haarkleur,kheb namelijk rood haar, meestal zei ik iets terug maar dat helpt niet veel,hebben ze nog een grotere drijfveer want je ondermijnt hen, negeren heeft soms zin maar het is ook te zien met wie je te maken hebt, maar gelukkig is het nu met verouderen heel veel verbeterd dat pesten (alhoewel het echt nog niet helemaal weg is)
Heey R@st@gurl

Ik ben vroeger gepest een jaar of 2.. Maar ik weet nu nog steeds geen goede manier om er mee om te gaan. Mijn manier blijkt nu niet de beste te zijn. Ook al heb je angsten, dan zul je toch moeten proberen om jezelf nie klein te laten praten. Bijt van je af, anders kom je heel erg met jezelf in de knoop te zitten en ga je veel aan jezelf twijfelen.

Hoop dat je hier iets aan hebt..

p.s. Rood haar is juist hartstikke mooi, zo onderscheid je je van anderen.. Als ik jou was zou ik er niets aan veranderen en blij wezen dat je anders bent dan diegene die je uitschelden. Zij zijn van die standaard types, jij lekker nie..

Succes..
__________________
* Ik kan het niet hebben als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan *
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2002, 19:10
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Dying Bride schreef:
Noem het hoe je het wil noemen, maar ik loop erbij zoals ik wil.
Is het soms de bedoeling dat ik er als de rest bij ga lopen en dus niet tevreden ben met mezelf, zodat ik per gods gratie maar niet gepest hoef te worden?
Te zien aan je naam luister je wel goeie muziek
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:16
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
dreen schreef:
Vraagje dus: zijn hier ook mensen die durven toegeven dat ze iemand hebben gepest vroeger .....?
*steekt handje op*

Ik werd zelf altijd geslagen op de basisschool, vooral omdat ik anderen probeerde te verdedigen. Ik zat in een klas met allemaal kinderen die twee jaar waren blijven zitten (lees: heel erg dom en twee jaar ouder), die amper normaal nederlands konden, ook al waren ze nederlands. En ik was voor hun dus een klein wijsneuzig meisje.
Ik moest van moeders van meisjes uit mijn klas hun kinderen naar huis lopen, omdat ze bang waren dat hun kinderen anders geslagen werden. En ik dan?!
Tsja, en 20 tegen 4 wil niet zo erg, zeker niet als 3 van die 4 huilend wegrennen als er al iemand 'boe' roept. En dan kwam ik weer thuis met een bloedneus en wat gekneusde ribben (waarop mijn moeder me uitkafferde).

Vervolgens op de middelbare school ging ik zelf pesten. Niet slaan, maar wel mensen afzeiken die ik niet kon uitstaan. Van die wereldvreemde brillentypjes. Het was er eigenlijk maar eentje. Achteraf heb ik 'sorry' gezegd tegen die jongen. Hij was niet boos. Hij scheen het amper gemerkt te hebben. :/

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:25
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
leuke moeder heb jij
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:15
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
Citaat:
*Legolas* schreef:


Heey R@st@gurl

Ik ben vroeger gepest een jaar of 2.. Maar ik weet nu nog steeds geen goede manier om er mee om te gaan. Mijn manier blijkt nu niet de beste te zijn. Ook al heb je angsten, dan zul je toch moeten proberen om jezelf nie klein te laten praten. Bijt van je af, anders kom je heel erg met jezelf in de knoop te zitten en ga je veel aan jezelf twijfelen.

Hoop dat je hier iets aan hebt..

p.s. Rood haar is juist hartstikke mooi, zo onderscheid je je van anderen.. Als ik jou was zou ik er niets aan veranderen en blij wezen dat je anders bent dan diegene die je uitschelden. Zij zijn van die standaard types, jij lekker nie..

Succes..

vind het heel erg lief van je *mwah*

ik zit soms wel erg met mezelf in de knoop maar alles gaat nu veel beter hoor, ik heb wel veel vrienden enzo, in school word iedereen min of meer gepest en mij laten ze nu wel met rust, ik heb ook wel veel dingen geprobeerd zoals terugvechten maar ze waren altijd met veel te veel, negeren ook maar ja, twee jaar geleden zijn ze er toch mee gestopt, eindelijk wat verstand gekregen he...


maar mijn haar zal ik toch nooit mooi vinden, ze hebben mij er veel te veel mee uitgelachen!!
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:27
*Legolas*
Avatar van *Legolas*
*Legolas* is offline
Citaat:
R@st@gurl schreef:



vind het heel erg lief van je *mwah*

ik zit soms wel erg met mezelf in de knoop maar alles gaat nu veel beter hoor, ik heb wel veel vrienden enzo, in school word iedereen min of meer gepest en mij laten ze nu wel met rust, ik heb ook wel veel dingen geprobeerd zoals terugvechten maar ze waren altijd met veel te veel, negeren ook maar ja, twee jaar geleden zijn ze er toch mee gestopt, eindelijk wat verstand gekregen he...


maar mijn haar zal ik toch nooit mooi vinden, ze hebben mij er veel te veel mee uitgelachen!!
Graag gedaan..

Zorg ervoor dat je jezelf blijft respecteren hoe jij bent, en laat je leven niet leiden door anderen.. Ieder persoon is anders, en je mag blij zijn dat het zo is. Zie ik nu ook in..

En over wat haarkleur betreft.. Ik ken veel jongens die het mooi vinden staan.. Gewoon omdat het al nie veel voorkomt ofzo, dus daarmee heb je al streepje voor op andere meiden.. Onthoudt dat..

Schmack trug..
__________________
* Ik kan het niet hebben als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan *
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:25
tacidvs
tacidvs is offline
Het gegeven dat je vroeger gepest bent of gepest wordt, maakt je nog geen expert op het gebied van pesten. Veel mensen die er mee te maken hebben gehad, hebben er zelf een oplossing voor aangegeven, ik denk dat ze zich moeten afvragen of dat wel correct was. Als er zo veel verschillende oplossingen gegeven worden, hoe kún je dan nog spreken van 'de oplossing'? Je kan wel jan en alleman als autoriteit accepteren op allerlei gebieden, je wordt er alleenn niets wijzer van.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:39
tacidvs
tacidvs is offline
Gepest worden is voor mij machteloosheid, anders kan ik het niet zeggen. Ik begrijp het niet. Voor de gepeste is het duidelijk, maar voor de pesters al een stuk minder, voor leraren nog minder en voor ouders al helemaal. Dat is vrij moeilijk te beseffen als je elke keer zelf voelt hoe het is, hoe DUIDELIJK het is.

Toch even een stukje verhaal. Ik kwam laatst een jongen tegen, die ik vroeger als 'pester' beschouwde. Hand in het gips, bleek en ingevallen gezicht bedekt met wondjes. Dure kleren aan en wilde me niet kennen. Vroeger had ik ook al gemerkt dat zijn 'vrienden' heel anders waren dan de gemeenste mensen bij mij in de klas, ze schopten af en toe iemand in puin, zonder duidelijke aanleiding. Sommige mensen merken volgens mij niet meer wat ze anderen aandoen door wat ze zelf is aangedaan. Vroeger stond ik daar nooit bij stil, maar nu merk ik wel een wrang verschil op tussen mijn afgepakte broodtrommel, ook al gebeurde dat vrij regelmatig en die ene jongen (nu even een andere) die door een oudere jongen geschopt werd, terwijl hij huilend op de grond lag en de omstaande jongens SMEEKTE om hulp. Maar die kwam domweg niet. Ik besef nu dat ik gelukkig was in zo'n goed sociaal milieu op te groeien, ik was toen misselijk. En dat was, na, niet normaal, maar het gebeurde vaker. Iedereen kijkt, iedereen ziet en hoort het, maar niemand doet wat, je kijkt elkaar aan en kijkt dan weer naar het 'vechtende' in het midden van de kring, niemand durft ook weg te gaan. Wat voor kwaad schuilt er dan voor zo iemand in het dagelijks uitschelden van iemand? Waarschijnlijk helemaal geen, maar daar durf ik niets over te zeggen.

Ik zeg nu niet dat iedereen die gepest wordt zonder neergeslagen te worden zich aansteld, maar ik vraag jullie ook te bekijken wat de pester soms zelf meemaakt. Ik heb tot nu toe geen pesters gezien die het zelf niet, of waarschijnlijk niet, zwaarder hadden en waarschijnlijk nog hebben dan ik.

En nu mis ik mijn vriendin, om alle ontboezemingen te completeren

Ik hoop dat het nuttig is
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 06:40
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
[BIk hoop dat het nuttig is [/B]
Ik zal kort en duidelijk zijn, nee. Doordat ik mezelf dat soort dingen jaren heb voorgehouden heb ik mezelf alleen maar ongelukkiger gemaakt. Zij zullen het best zwaar gehad hebben, maar dat hoeven ze niet af te reageren op anderen. Het zijn hun problemen, niet die van klasgenoten/wat dan ook. Ik wil ze best helpen, maar niet op deze manier. Dat lijkt me logisch. Ik denk dat jezelf voorhouden van 'er zijn er die het zwaarder hebben' een manier van er voor vluchten is. Ik denk het nog wel eens, en misschien zal het ook wel zo zijn, maar zij zijn mij niet.

Ik weet van een jongen die mij gepest heeft, dat hij zelf heel erg gepest is. Toen ik een keer in tranen bij m'n mentor en de adjunct-directrice zat hebben ze me dat verteld. Maar dat was voor hen ook geen excuus om de jongen, als hij nog één keer gebeurde, zonder verder commentaar van school te verwijderen (en dat deden ze niet snel, je kon er heel veel flikken). 't is dus maar hoe je 'zij hebben het waarschijnlijk erger gehad' opvat.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 06:43
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Achteraf heb ik 'sorry' gezegd tegen die jongen. Hij was niet boos. Hij scheen het amper gemerkt te hebben. :/
'k vind het knap en goed dat je dat gedaan hebt...volgens mij maakt dat verschil...ook al zegt ie het amper gemerkt te hebben (geloof jij het?).

@ tacidvs: er is volgens mij geen standaard oplossing (dat zei ik in mijn post ook al), je moet volgens mij idd voor je zelf uitzoeken wat er werkt/niet werkt. Maar daarom is het wel handig om te weten wat anderen er tegen doen/gedaan hebben. Misschien krijg je er ideeën door.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Vraagje dus: zijn hier ook mensen die durven toegeven dat ze iemand hebben gepest vroeger .....?
Om eerlijk te zijn: ja.

Doordat ik op school altijd getreiterd werd, reageerde ik me soms af op anderen buiten schooltijd.

Soms werd ik erin mee getrokken, soms niet. Ik weet nog dat ik samen met Gilbert ene Igor in het nauw gedreven had, waarna Gilbert hem een bloedneus sloeg .. we vernederden hem totaal.

Anderzijds kwam dit ook een beetje door Gilbert's driftbuien. Het was namelijk zo dat Igor Gilbert's zus uitlachte toen zij begon te huilen om iets .. en daar kon Gilbert niet zo goed tegen

Ik mocht Igor sowieso niet (omdat hij zich altijd zo lullig gedroeg), waardoor vaak van het ene al snel het andere kwam. Uiteindelijk durfde Igor niet meer buiten te spelen

Maarjah, toen was ik een jaar of 11. Zoiets zou ik nu nooit meer doen..

[edit]
Igor verhuisde uiteindelijk naar zijn oma. Tsja, het zat hem in onze wijk ook niet mee. Ik mocht hem niet, Rene mocht hem niet, Gilbert mocht hem niet .. enzovoorts. Ik en Rene zaten op Taekwondo, Gilbert deed aan Karate en Judo .. hmpf, als ik er nu zo aan terug denk, moet het echt een hel voor Igor geweest zijn :/

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 07:55.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 07:55
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, geen overmacht voor pesters, geen ontoerekeningsvatbaarheid? Zelfs moordenaars hebben daar van tijd tot tijd last van, met de achterliggende gedachte dat die mensen niet helemaal 'bij' zijn.

NB: Dat hield ik mezelf niet voor. Ik beschouw dat nu zo achteraf. Het is ook niet zo dat ik pesters vergeef, ik geef alleen aan dat ik kan begrijpen waarom ze het doen, of althans probeer.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 08:33
R@st@gurl
Avatar van R@st@gurl
R@st@gurl is offline
zou er dan niemand echt willen wraak nemen op diegene die jullie ooit erg gepest heeft??



(ik heb de mijne min of meer gehad want het meisje, zo'n beetje de leidster, dat mij zo heeft uitgelachen met mijn haar heeft haar haren zelf in het rood gekleurd een jaar erna, phuh daar lach IK dan mee!)
__________________
LïFë ïS ä BüLLëT, THë BLööDSTäïNS PRöVë ïT
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 08:57
Verwijderd
Citaat:
R@st@gurl schreef:
zou er dan niemand echt willen wraak nemen op diegene die jullie ooit erg gepest heeft??
Oh ja hoor, soms kwam het er ook van, soms niet.

Ene Ronald W. treiterde me ook vaak, totdat er bij mij op een gegeven moment iets knapte. Hij had op die dag net 1 dag van tevoren een nieuwe fiets gehad van zijn ouders, waar hij apetrots op was. Na ja, die dag gingen we nog redelijk met elkaar om, zaten beiden in een boom plankjes vast te nagelen (boomhut aan het bouwen ), totdat hij ineens samen met Erwin mij begon te jennen.

Nu moet ik erbij zeggen dat mijn omgang met Ronald altijd wisselend was; de ene keer gingen we goed met elkaar om, de andere keer moest 'ie mij ineens hebben.

Die dag zag ik de kans hem ontieglijk pijn te doen door zijn net nieuwe fiets in de sloot te dumpen

Erg lullig, hij viel zowat schreeuwend uit de boom

Het gekke is dat hij me daarna nooit meer wat deed .. ik was echt bang dat hij me in elkaar zou rossen op een gegeven moment, maar hij deed niks. Nu weet ik niet wat hij dacht; misschien zag hij in wat hij me soms aandeed (hij zat ook bij mij in de klas en deed vaak vrolijk mee mij te treiteren), misschien hield hij het ook gewoon voor gezien en zag er het nut niet meer van in .. I dunno.

Sprak hem daarna haast nooit meer..

Maar goed, zulke dingen gebeurden wel vaker. Mensen die mij treiterden, zagen hoe moeilijk ik het ermee had en toch doorgingen .. en eens in de zoveel tijd deed ik iets geks, waarmee ik ze schokkeerde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.