Oud 02-01-2014, 00:42
boy98
boy98 is offline
Waarom krijg je een boete voor wildplassen?
Advertentie
Oud 02-01-2014, 01:39
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Waarom krijg je een boete voor wildplassen?
Ik geloof niet dat dit topic nog echt actief is, maar simpel omdat het niet mag.
Waarom mag het niet? Het kan gewoon niet dat iedereen maar overal tegen muurtjes en dergelijke gaan aan plassen. Als dat goed zou zijn, zouden sommige plekken in de stad extreem gaan stinken naar een pislucht. Mensen die daar wonen of veel komen hebben daar last van.

Als vrijdag na het stappen er nog even 50 man in de winkelstraat staat na te pissen dan is het op een zonnige zomerdag echt geen pretje meer om door die straat te lopen. Of wacht dacht je van mensen waarbij steeds tegen tegen de voordeur of in de tuin word geplassed?

Als iemand het 1x doet... yeah okay, dan is het niet zo dramatisch, daarom komt er ook kritiek als een kleuter in park even in de bosjes plast, want dat is incidenteel, maar vinden mensen het niet erg als stappende studenten boete krijgen; want dat gebeurd elke avond, heel veel, en die hadden dat best anders kunnen oplossen.
Oud 03-01-2014, 23:43
Verwijderd
Ik was laatst een keed op een dak geklomen met me vrienden. Maar ze hebben meteen jullie gebeld... ze kwamen met 6 wagens aamrijden en dachten dat ik aan het inbreken was... komt dit in het systeem? Heb ik meschien halt gekregen? Ik ben dertien maar was toen twaalf... heeft dit gevolgen voor mijn toekomst?

Nog een vraag. Ik ben laatst op openbaar terein gaan skaten winkelcentrum enz enz en tken kwam politie en gaf me meteen een waarschruwing volgenshem mag ik niet skaten op OPENBAAR terein... is dit waar? Groetjes: skateboardertjuh
Oud 04-01-2014, 00:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Volgens mij ben je met 12 nog net te jong daarvoor maar weet het niet helemaal zeker. Zijn jullie toen wel meegenomen naar het bureau en is er proces verbaal opgemaakt? Skaten is in een winkelcentrum in het algemeen niet verboden. (Skaters zijn wettelijk voetgangers). Wat de gemeente wel kan doen is het te verbieden met een APV.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 04-01-2014, 22:34
Verwijderd
Geen proces verbaal... niet naar het beraue. Maar elke keer dat ik gs skaten en iemand stuurt me weg omdaf ze denken dat ik nog iemand aanreid. (Zelf als ik aan het zitten ben sturen ze me weg. Ik wil alleen wat sessies opnemen voor wat demos) En ze dreigen met ik ga je een bekeuring geven en shit. Het slaat volgensmij helemaal nergens op...
Oud 04-01-2014, 23:05
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Volgensmij is het zo dat een bekeuring oid. Die dingen worden wel geregisteerd, wantja, alles moet geregisteerd worden. Als je de klantenservice belt leggen ze ook even vast dat er contact is geweest.

Als je echter geen boete hebt gekregen is er niks aan de hand. Zo'n boete (verbaal) is namelijk nodig om enige registratie in gang te zetten. Stel dát je wél een boete had gekregen, dat had dat geen effect voor je toekomst. Het gaat om iets kleins. Ik geloof zelfs dat als je als kind zoiets doet het na een tijd ook weer van een eventueel strafblad verdwijnt, waarschijnlijk als je 18 wordt.

Het kan wel zo zijn dat er niet geskated mag worden; dat wordt per gemeente geregeld. Ze willen niet hebben dat er veel mensen skaten waar ook veel mensen lopen omdat je dan eigenlijk aan kan zien komen dat er vroeg of laat iemand lelijk gewond kan raken bij een klap of valpartij.

Als ik hier door het winkelcentrum fiets krijg ik ook een boete, maar als ik dit na het stappen doe en het is daar dicht en uitgestorven is er geen agent die er iets van zegt, omdat ik dan toch niet 1 van de duizende shoppers kan aanrijden. Ik denk haast dat het daar hetzelfde is, maar op jou leeftijd om 3 uur 's nachts nou te gaan skaten is wellicht ook wat lastig ;P

Overigens is het vrijwel nergens gewenst om op het dak te klimmen
Oud 06-01-2014, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom staan er nooit mensen van de politie bij scholen? Dan kunnen ze iedereen die met z'n 3en naast elkaar fietst bekeuren. Met al dat geld hoeft er dan ook niet meer bezuinigd te worden

Neem deze post niet al te serieus.
Citaat:
Volgensmij is het zo dat een bekeuring oid. Die dingen worden wel geregisteerd, wantja, alles moet geregisteerd worden. Als je de klantenservice belt leggen ze ook even vast dat er contact is geweest.

Als je echter geen boete hebt gekregen is er niks aan de hand. Zo'n boete (verbaal) is namelijk nodig om enige registratie in gang te zetten. Stel dát je wél een boete had gekregen, dat had dat geen effect voor je toekomst. Het gaat om iets kleins. Ik geloof zelfs dat als je als kind zoiets doet het na een tijd ook weer van een eventueel strafblad verdwijnt, waarschijnlijk als je 18 wordt.

Het kan wel zo zijn dat er niet geskated mag worden; dat wordt per gemeente geregeld. Ze willen niet hebben dat er veel mensen skaten waar ook veel mensen lopen omdat je dan eigenlijk aan kan zien komen dat er vroeg of laat iemand lelijk gewond kan raken bij een klap of valpartij.

Als ik hier door het winkelcentrum fiets krijg ik ook een boete, maar als ik dit na het stappen doe en het is daar dicht en uitgestorven is er geen agent die er iets van zegt, omdat ik dan toch niet 1 van de duizende shoppers kan aanrijden. Ik denk haast dat het daar hetzelfde is, maar op jou leeftijd om 3 uur 's nachts nou te gaan skaten is wellicht ook wat lastig ;P

Overigens is het vrijwel nergens gewenst om op het dak te klimmen
Dankjewel man! Haha ik snap dat het ook wel slecht is om op het dak te klimmen... maarja ik skate gwn lekker door en timmer zooon politie man gewoon even op zijnne hoofd , dan kom het wel goed dankjewel man.
Oud 08-01-2014, 12:42
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ik geloof niet dat dit topic nog echt actief is, maar simpel omdat het niet mag.
Waarom mag het niet? Het kan gewoon niet dat iedereen maar overal tegen muurtjes en dergelijke gaan aan plassen. Als dat goed zou zijn, zouden sommige plekken in de stad extreem gaan stinken naar een pislucht. Mensen die daar wonen of veel komen hebben daar last van.

Als vrijdag na het stappen er nog even 50 man in de winkelstraat staat na te pissen dan is het op een zonnige zomerdag echt geen pretje meer om door die straat te lopen. Of wacht dacht je van mensen waarbij steeds tegen tegen de voordeur of in de tuin word geplassed?

Als iemand het 1x doet... yeah okay, dan is het niet zo dramatisch, daarom komt er ook kritiek als een kleuter in park even in de bosjes plast, want dat is incidenteel, maar vinden mensen het niet erg als stappende studenten boete krijgen; want dat gebeurd elke avond, heel veel, en die hadden dat best anders kunnen oplossen.
Dit soort gedrag van studenten kan op geen enkele manier goedgepraat worden. Pissen doe je maar ergens anders waar het wel mag. Kon je in 2013 €130,00 opleveren. Nu vanaf 1 jan. 2014 moet je het met 140 euro bekopen. Mag die lekker diep in zijn zak gaan graven.
Oud 08-01-2014, 12:53
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ik was laatst een keed op een dak geklomen met me vrienden. Maar ze hebben meteen jullie gebeld... ze kwamen met 6 wagens aamrijden en dachten dat ik aan het inbreken was... komt dit in het systeem? Heb ik meschien halt gekregen? Ik ben dertien maar was toen twaalf... heeft dit gevolgen voor mijn toekomst?

Nog een vraag. Ik ben laatst op openbaar terein gaan skaten winkelcentrum enz enz en tken kwam politie en gaf me meteen een waarschruwing volgenshem mag ik niet skaten op OPENBAAR terein... is dit waar? Groetjes: skateboardertjuh
Wordt geregistreerd in het mutatiesysteem van de politie. Alle waargenomen activiteiten in de dienst die je hebt gemaakt worden in het systeem ingevuld , zodat bijvoorbeeld de volgende nachtdienst kan kijken wie//wat er is staande gehouden en/of een bekeuring/waarschuwing heeft gehad. Dat is overigens voor de agent zelf. In diezelfde dienst krijg je ook een briefing waar alle activiteiten in de regio/district worden uitgelegd en ook waar/wie ze een oogje moeten houden. Zo blijft elke agent op de hoogte wat er in zijn eigen district gebeurd.
Oud 10-01-2014, 11:01
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Forumbezoekers,

Allereerst allemaal een prettig 2014. Dit deel van het forum is nog steeds actief maar het klopt dat het voor mij en Don in het tweede deel van 2013 een uitdaging is geweest om online te komen, te zijn en te blijven. Ik kan in ieder geval voor mezelf zeggen dat mijn streven is dit in 2014 beter te doen. Overigens heb ik er geen enkele moeite mee om, indien een antwoord op zich laat wachten, een seintje te krijgen via bijvoorbeeld Twitter (@schoolagent_seg)

Let wel, op www.vraaghetdepolitie.nl worden al heel veel vragen standaard beantwoord. Misschien goed om eerst te kijken of jouw vraag daar al tussen staat.

Wat mij betreft op naar een leuk 2014 op dit forum.

Groet, Kristian

ps: ik kijk niet helemaal terug naar alles wat evt nog open staat. Heb je toch nog behoefte aan een antwoord op een eerdere post? Wil je mij dan even attenderen? Dan kijk ik er direct naar.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 18-01-2014, 17:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik heb eigenlijk geen vraag maar props voor het goede werk wat jullie i.t.t. sommige andere BOAs over het algemeen beleefd en correct blijven doen, en ik ben eigenlijk benieuwd hoe het korps denkt over het nieuwe uniform.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 23-01-2014, 02:37
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ik heb eigenlijk geen vraag maar props voor het goede werk wat jullie i.t.t. sommige andere BOAs over het algemeen beleefd en correct blijven doen, en ik ben eigenlijk benieuwd hoe het korps denkt over het nieuwe uniform.
Zeg maar gerust OA (Opsporingsambtenaar , dus landelijk). BOA's zijn gemeentelijke ambtenaren. Voor wat betreft het nieuw uniform is er geen uitrol bezig op dit moment. De ME heeft in verschillende regio's al een uitrol gehad voor wat betreft het nieuwe ME-uniform. Nee er is nog geen uitrol bekend voor het nieuwe uniform. Wat bedoel je met het korps ? Die bestaan niet meer. Er zijn nu 'eenheden'. Die denken niet zo veel. Er zijn een groot aantal testpersonen die worden gekozen om nieuwe dingen te gaan testen , zoals nieuwe motorpakken , tactische vesten , ME-kleding en ander spul. Op basis van hun reactie worden aanpassingen en dergelijke geregeld bij VtsPn. Heb even een lijstje voor wat de basispolitiezorg (noodhulp, full-time diensten) als kleding krijgt vwb het nieuwe uniform als er een uitrol bekend is :

4 polo's met korte mouw
4 polo's met lange mouw
1 keer winterbroek
1 keer zomerbroek
1 keer softshell
1 keer all weather jack
1 keer veiligheidsvest met een witte hoes om onder de kleding te dragen. een gele hoes met reflectie en een donkerblauwe hoes met geel banen
1 keer paar operationele schoenen
1 keer cap.

Voordat er vragen komen hoe of wat , ja dit mag gewoon openbaar gemaakt worden.
Ik geloof dat je (toekomstige) vragen nu wel zijn beantwoord ?

Als iemand nog vragen heeft , geef me gerust een PM.

Gr. Mahad ,
Oud 09-02-2014, 17:47
Mahad
Mahad is offline
Het valt een beetje stil in dit topic...
Oud 14-03-2014, 13:52
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
Had even een vraag. Heb toen ik 17 was iets stoms gedaan. Wat laat ik even buiten dit forum. Maar heb alleen een gesprek gehad met officier van justitie. Heb ik nu dan ook een strafblad? Want wil graag gaan werken in de beveiliging...
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Oud 24-03-2014, 21:45
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Had even een vraag. Heb toen ik 17 was iets stoms gedaan. Wat laat ik even buiten dit forum. Maar heb alleen een gesprek gehad met officier van justitie. Heb ik nu dan ook een strafblad? Want wil graag gaan werken in de beveiliging...
Het is misschien toch handiger om te zeggen wat je hebt gedaan. Als u niet eens wil aangeven in wat u überhaupt gedaan had, dan beschouw ik je verhaal in ieder geval als volledig speculatief en hoogstwaarschijnlijk onjuist. Leg opnieuw je verhaal uit met erin wat je had gedaan , dat geeft een groot verschil met betrekking tot mijn antwoord.
Oud 24-03-2014, 21:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat hoeft hij helemaal niet te zeggen als hij dat niet wil.

gentlemen: als je niet voor een rechter bent geweest die je veroordeeld heeft, heb je geen strafblad. zo simpel is het. als je het helemaal zeker wilt weten kun je een verklaring omtrent het gedrag opvragen bij de gemeente. Die kun je alleen krijgen als je geen strafblad hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-03-2014, 19:56
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Dat hoeft hij helemaal niet te zeggen als hij dat niet wil.

gentlemen: als je niet voor een rechter bent geweest die je veroordeeld heeft, heb je geen strafblad. zo simpel is het. als je het helemaal zeker wilt weten kun je een verklaring omtrent het gedrag opvragen bij de gemeente. Die kun je alleen krijgen als je geen strafblad hebt.
Dit zou dus eigenlijk ook mijn antwoord zijn , maar besloot het dus toch niet zo simpel te houden. Het ''gesprekje met de officier'' verbaasde mij alleen. Wat is ''een gesprekje'' met de officier " ? Als hij een winkel heeft overvallen of een straatroof heeft gepleegd , lijkt me een ''gesprekje met de officier'' niet op zijn plek. Dus het is niet zo simpel als je ziet. Hij hoeft het niet openbaar op het forum te stellen. Geef me gerust een PM , Gentlemen. Ik kan je het best antwoord geven als ik de feiten en omstandigheden ken.

Gr. Mahad ,
Oud 25-03-2014, 20:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dit zou dus eigenlijk ook mijn antwoord zijn , maar besloot het dus toch niet zo simpel te houden. Het ''gesprekje met de officier'' verbaasde mij alleen. Wat is ''een gesprekje'' met de officier " ? Als hij een winkel heeft overvallen of een straatroof heeft gepleegd , lijkt me een ''gesprekje met de officier'' niet op zijn plek. Dus het is niet zo simpel als je ziet. Hij hoeft het niet openbaar op het forum te stellen. Geef me gerust een PM , Gentlemen. Ik kan je het best antwoord geven als ik de feiten en omstandigheden ken.

Gr. Mahad ,
Maar dat maakt toch helemaal niets uit? Hij zegt dat hij alleen een gesprek met de officier heeft gehad, dus dat is dan zo. Of hij wat jou betreft eigenlijk voor de rechter had moeten verschijnen maakt niet uit. Als het niet is gebeurd, is het niet gebeurd en heeft ie geen strafblad. Het klinkt een beetje als een kwajongensstreek die onderling is opgelost + een strenge toespraak van de officier van justitie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-03-2014, 00:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het ligt iets anders allemaal

Het "ouderwetse" strafblad is in 2004 afgeschaft. Tegenwoordig heb je het uittreksel justitiële documentatie. Hierin worden van iedereen die van een misdrijf of zwaardere overtreding (met uitzondering van de meeste verkeersovertredingen) wordt verdacht de gegevens opgenomen.

Het verdacht zijn geweest kan wel een factor zijn die meespeelt bij het krijgen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG).
Oud 27-03-2014, 20:48
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Het verdacht zijn geweest kan wel een factor zijn die meespeelt bij het krijgen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG).
Really? Een verdenking is voldoende? Je formuleert het als "verdacht zijn geweest", dus als ik verdacht werd, maar vrijgesproken kan ik nog steeds niet altijd mijn VOG krijgen?
Oud 27-03-2014, 20:57
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Het ligt iets anders allemaal

Het "ouderwetse" strafblad is in 2004 afgeschaft. Tegenwoordig heb je het uittreksel justitiële documentatie. Hierin worden van iedereen die van een misdrijf of zwaardere overtreding (met uitzondering van de meeste verkeersovertredingen) wordt verdacht de gegevens opgenomen.

Het verdacht zijn geweest kan wel een factor zijn die meespeelt bij het krijgen van een verklaring omtrent het gedrag (VOG).
Als je niet weet wat je zegt , zeg dan beter niets.
Bij slechts een verdenking krijg je geen strafblad. Daarvoor moet je een misdrijf hebben gepleegd en dader zijn.
Oud 27-03-2014, 22:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als je niet weet wat je zegt , zeg dan beter niets.
Bij slechts een verdenking krijg je geen strafblad. Daarvoor moet je een misdrijf hebben gepleegd en dader zijn.
onze axel is jurist, dus ik zou hem toch maar op zijn woord geloven
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-03-2014, 00:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als je niet weet wat je zegt , zeg dan beter niets.
Bij slechts een verdenking krijg je geen strafblad. Daarvoor moet je een misdrijf hebben gepleegd en dader zijn.
Het strafblad bestaat dus niet meer. Zie mijn post.
Oud 28-03-2014, 00:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Really? Een verdenking is voldoende? Je formuleert het als "verdacht zijn geweest", dus als ik verdacht werd, maar vrijgesproken kan ik nog steeds niet altijd mijn VOG krijgen?
Als je onherroepelijk bent vrijgesproken door de rechter, kan de VOG niet worden geweigerd. Maar heel veel zaken zien nooit de rechter, de VOG kan bijv. wel worden geweigerd omdat de officier van justitie jou ooit verdacht van een strafbaar feit, maar wegens onvoldoende bewijs de zaak niet voor de rechter heeft gebracht. En de VOG kan dus ook jarenlang worden geweigerd zolang hoger beroep/cassatie loopt.

Zit een hele redenering achter dat het weigeren van een VOG geen straf is maar preventie blablabla.
Oud 06-04-2014, 15:04
Mahad
Mahad is offline
Laat ik het simpel houden.
Wettelijk gezien mag bij slechts een verdenking de VOG eigenlijk niet worden geweigerd.

Artikel 35

1.Onze Minister weigert de afgifte van een verklaring omtrent het gedrag, indien in de justitiële documentatie met betrekking tot de aanvrager een strafbaar feit is vermeld, dat, indien herhaald, gelet op het risico voor de samenleving en de overige omstandigheden van het geval, aan het doel waarvoor de verklaring omtrent het gedrag wordt gevraagd, in de weg zal staan.

2.Indien de aanvraag betrekking heeft op een rechtspersoon betrekt Onze Minister mede in zijn oordeel de justitiële gegevens met betrekking tot strafbare feiten op naam van de rechtspersoon en van ieder van de bestuurders, vennoten, maten of beheerders van die rechtspersoon alsmede de gegevens met betrekking tot strafbare feiten waaraan*artikel 51, tweede lid, onder 2°, van het Wetboek van Strafrecht*ten grondslag heeft gelegen.

3.Onze Minister betrekt niet in zijn oordeel de justitiële gegevens met betrekking tot de strafbare feiten die zijn afgedaan met een onherroepelijke vrijspraak.


Staatssecretaris Teeven , Minister van Veiligheid en Justitie wil dat juist wel. Voor de zomer doet hij een wetsvoorstel om ook verdachte van een strafbaar feit geen VOG te geven.
Oud 06-04-2014, 16:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Laat ik het simpel houden.
Wettelijk gezien mag bij slechts een verdenking de VOG eigenlijk niet worden geweigerd.

Artikel 35

1.Onze Minister weigert de afgifte van een verklaring omtrent het gedrag, indien in de justitiële documentatie met betrekking tot de aanvrager een strafbaar feit is vermeld, dat, indien herhaald, gelet op het risico voor de samenleving en de overige omstandigheden van het geval, aan het doel waarvoor de verklaring omtrent het gedrag wordt gevraagd, in de weg zal staan.
Als je even verder in de wet kijkt, zie je dat "een strafbaar feit is vermeld" niet alleen ziet op een veroordeling, maar op alle gegevens gevonden in strafrechtelijk onderzoek

Wat Teeven nu wil is wat anders: die wil ook de gegevens van de politie (die dus niet bij een officier van justitie / Openbaar Ministerie liggen) erbij gaan betrekken.
Oud 06-04-2014, 17:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ter illustratie wat de hoogste rechter inz. VOG's hierover zegt:

Citaat:
De enkele verdenking van deze strafbare feiten biedt de minister, gelet op artikel 35, eerste lid, van de Wjsg, voldoende grondslag om een weigering, als bedoeld in deze bepaling, op te baseren.
http://www.raadvanstate.nl/uitsprake...y=&q=200901285
Oud 06-04-2014, 23:12
Mahad
Mahad is offline
Daarom zei ik ook "laat ik het simpel houden".. Buiten dit onderwerp valt het wel stil in dit topic.
Oud 06-04-2014, 23:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daarom zei ik ook "laat ik het simpel houden"..
Nee, je hebt het gewoon helemaal verkeerd :

Citaat:
Wettelijk gezien mag bij slechts een verdenking de VOG eigenlijk niet worden geweigerd.
Oud 09-04-2014, 14:05
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Had even een vraag. Heb toen ik 17 was iets stoms gedaan. Wat laat ik even buiten dit forum. Maar heb alleen een gesprek gehad met officier van justitie. Heb ik nu dan ook een strafblad? Want wil graag gaan werken in de beveiliging...
Hey hoi, excuus voor het verlate antwoord. Ik had gisteren een heel lang antwoord gepost maar om een of andere is het posten ervan niet gelukt.... en dat is zwaar balen want ik had er goed m'n best op gedaan. Ik ga zsm die post opnieuw hier plaatsen. Even geduld nog.

Vriendelijke groet,

Kristian

twitter : @schoolagent_seg
facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 09-04-2014, 14:36
Verwijderd
Ah, weer zo'n typisch staaltje van de kwaliteiten van een expert! ;-)

Antwoord is doodsimpel: alleen veroordeling rechter kan je strafblad opleveren. Je kunt bij de Justitiële Informatiedienst een uittreksel van je Justitiële Documentatie opvragen.
Oud 09-04-2014, 14:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Antwoord is doodsimpel: alleen veroordeling rechter kan je strafblad opleveren.
Oude informatie, zie mijn posts
Oud 10-04-2014, 10:49
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Had even een vraag. Heb toen ik 17 was iets stoms gedaan. Wat laat ik even buiten dit forum. Maar heb alleen een gesprek gehad met officier van justitie. Heb ik nu dan ook een strafblad? Want wil graag gaan werken in de beveiliging...
Zoals beloofd zou ik erop terug komen. Allereerst het volgende. Voor Don en mij is het een hele uitdaging om frequent op het forum aanwezig te zijn. Laat ik voor mezelf spreken door te zeggen dat ik het absoluut geen probleem vind om een kattebelletje te krijgen via twitter / Facebook of PM dat er een vraag al langer open staat. In dit geval kreeg ik een mention @scholieren en dat was alleen maar prettig...

Goed, dat gezegd hebbende is het goed om te zien dat jullie elkaar proberen te helpen maar dat dat , in dit geval, niet geheel de juiste informatie betreft.

Zie:

http://www.justis.nl/producten/vog/v...rdt%2Dgekeken/

Daar staat beschreven welke registers er worden geraadpleegd voordat een VOG wel of niet wordt afgegeven en dat is NIET alleen de veroordelingen van de rechter. Gelukkig dat deze "expert" toch nog een steentje kan bijdragen.

Vroeger was het zo dat het ging om de afgifte van een verklaring van GOED gedrag. Tegenwoordig noemt men het de verklaring OMTRENT gedrag. Dit is een belangrijk verschil want bij onderzoek van de registers wordt gekeken in hoeverre de evt gepleegde strafbare feiten of andere zaken die gevonden worden belemmering hebben op het doel waarvoor de VOG wordt aangevraagd. Dit maakt het geheel wat genuanceerder dan dat het vroeger was.

Overigens is het zo dat , als we kijken naar strafbare feiten, we een onderscheidt kennen tussen misdrijven en overtredingen. In de justitiële documentatie blijven misdrijven 30 jaar staan en overtredingen 5 jaar. Zedenmisdrijven blijven altijd staan, die gaan nooit weg.

Hopelijk kun je iets met dit antwoord. Als er verder nog vragen zijn dan lees ik die graag.

Vriendelijke groet,

Kristian

twitter: @schoolagent_seg
facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
www.vraaghetdepolitie.nl
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 10-04-2014, 10:51
Verwijderd
Hij vraagt niet naar VOG.
Oud 10-04-2014, 11:22
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Hij vraagt niet naar VOG.
Helder maar hij zou dus nu wel justitiële documentatie kunnen hebben, zo leest zijn stukje namelijk weg. Vervolgens wil hij weten of hij daar "problemen" mee krijgt. Die "problemen" zou je dus kunnen krijgen als je een VOG moet aanvragen. Aangezien hij een baan in de beveiliging ambieert zal hij daar zeker een VOG voor moeten aanvragen. Ergo mijn post waarin ik uitleg welke registers er worden geraadpleegd voor de VOG en hoe dat werkt zodat hij een inschatting kan maken of hij met zijn verleden nog "problemen" krijgt. Lijkt me een helder verhaal.

Vrgr, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 10-04-2014, 11:44
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
En niet om te zeuren maar de term "strafblad" bestaat officieel niet meer. Die is dus vervangen door justitiële documentatie en die is wel wat breder dan het vroegere strafregister. Dit is al in 2004 gebeurd.

https://www.justid.nl/index/faq/

Vrgr, Kristian
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 10-04-2014, 12:35
Verwijderd
Justitiële Documentatie noemde ik ook al, het maakt verder ook niet zo veel uit, maar eerst zeggen dat anderen onjuist reageren en dan zelf niet (precies) op de gestelde vraag reageren, dat wringt.
Oud 10-04-2014, 12:59
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Justitiële Documentatie noemde ik ook al, het maakt verder ook niet zo veel uit, maar eerst zeggen dat anderen onjuist reageren en dan zelf niet (precies) op de gestelde vraag reageren, dat wringt.
Misschien moet je even de hele discussie teruglezen... dat heb ik namelijk ook gedaan en daar is mijn post ook een vervolg op. Ik stel voor dat we er verder #offtopic over ophouden want om nou tekstueel te gaan reageren op wat jij "wrang" vindt heb ik niet veel zin in.

Ik vul mijn rol op dit forum zo goed mogelijk in en inhoudelijk was er ook niks onjuist aan mijn post. De comments van andere forumleden echter wel. Dat mijn post aansluit op de hele discussie en niet exact op de allereerste post.. ok, daar heb je een punt maar nogmaals... volgens mij waren mijn bijdragen vrij helder en duidelijk.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 10-04-2014, 19:14
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zeg maar gerust OA (Opsporingsambtenaar , dus landelijk).
Ja jullie van het korps wel ik doelde op de gemeentelijke tak van vingerwijzers.
Citaat:
Voor wat betreft het nieuw uniform is er geen uitrol bezig op dit moment. De ME heeft in verschillende regio's al een uitrol gehad voor wat betreft het nieuwe ME-uniform. Nee er is nog geen uitrol bekend voor het nieuwe uniform. Wat bedoel je met het korps ? Die bestaan niet meer. Er zijn nu 'eenheden'.
Nee een eenheid is iets anders dan het overkoepelende geheel van het korps maar goed dat maakt verder niet uit wat ik bedoelde was gewoon wat is de algemene tendens ik vraag dat omdat ik enkele agenten persoonlijk ken die daar echt een mening over hebben.
Citaat:
Die denken niet zo veel
Natuurlijk wel het zijn immers net mensen.

Citaat:
Er zijn een groot aantal testpersonen die worden gekozen om nieuwe dingen te gaan testen , zoals nieuwe motorpakken , tactische vesten , ME-kleding en ander spul. Op basis van hun reactie worden aanpassingen en dergelijke geregeld bij VtsPn. Heb even een lijstje voor wat de basispolitiezorg (noodhulp, full-time diensten) als kleding krijgt vwb het nieuwe uniform als er een uitrol bekend is :

4 polo's met korte mouw
4 polo's met lange mouw
1 keer winterbroek
1 keer zomerbroek
1 keer softshell
1 keer all weather jack
1 keer veiligheidsvest met een witte hoes om onder de kleding te dragen. een gele hoes met reflectie en een donkerblauwe hoes met geel banen
1 keer paar operationele schoenen
1 keer cap.

Voordat er vragen komen hoe of wat , ja dit mag gewoon openbaar gemaakt worden.
Ik geloof dat je (toekomstige) vragen nu wel zijn beantwoord ?

Als iemand nog vragen heeft , geef me gerust een PM.

Gr. Mahad ,
Ok, dat was niet echt wat ik wilde weten, ik werk zelf ook in een geuniformeerd beroep en heb 3 strepen dus ik weet wel zo ongeveer wat je in een kledingpakket van de baas krijgt, maar evengoed hartelijk dank hoor.
1 paar is wel wat karig overigens
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-04-2014, 19:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
@ gentlemen een "strafblad" bestaat niet in die zin; je hebt justitiele documentatie en dat omvat in principe elke handeling die met justitie te maken heeft, in die zin is het antwoord ja, echter het is niet persé iets wat meegerekend wordt in de toekomst.

op je vraag; alles hangt uberhaupt af van degene die je eventueel voor je hebt bij je sollicitaties, dat gaat meer over of ze een goed gevoel bij je hebben, ik weet dat ze bij mij nooit om een verklaring omtrent gedrag hebben gevraagd of na dat gesprek verder onderzoek hebben gedaan, ze besluiten op dat moment om met je in zee te gaan of niet, alleen de waarheid is dat ze in de beveiliging uiteraard wel van protocollen houden...

Tip; wordt zeeman dan heb je een beveiligingscertificaat, maar ook brandbestrijding, en medisch, en juridisch en technisch en electrotechnisch en IT, groei je door in de maritieme industrie ben je over 6 jaar mn group technical manager
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-04-2014 om 19:28.
Oud 10-04-2014, 19:18
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Really? Een verdenking is voldoende? Je formuleert het als "verdacht zijn geweest", dus als ik verdacht werd, maar vrijgesproken kan ik nog steeds niet altijd mijn VOG krijgen?
klopt, exact zelfs
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-04-2014 om 19:29.
Oud 10-04-2014, 19:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je niet weet wat je zegt , zeg dan beter niets.
Bij slechts een verdenking krijg je geen strafblad. Daarvoor moet je een misdrijf hebben gepleegd en dader zijn.
hij heeft gelijk, het strafblad bestaat niet meer dus de veroordeling is irrelevant er wordt zowel genoteerd "verdacht van" als "veroordeeld voor" dus nee er staat niet dat je veroordeeld bent terwijl je alleen maar verdacht was en daarom heet het dus geen strafblad meer, want er staan niet alleen straffen op.

Het is ook geen vraag die je aan de politie moet stellen overigens rechtspreken is niet wat de politie doet, de politie voert net zoals ik aan boord in mijn hoedanigheid van officier protecollen uit, zoiets als het juridisch loket, een advocaat en vooral een officier van justitie kan je zoiets veel beter uitleggen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-04-2014, 20:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
klopt, exact zelfs
Behalve dan als je onherroepelijk bent vrijgesproken door een rechter, dan kan een VOG niet meer worden geweigerd op grond van die data in het uittreksel justitiële documentatie.
Oud 11-04-2014, 19:06
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
hij heeft gelijk, het strafblad bestaat niet meer dus de veroordeling is irrelevant er wordt zowel genoteerd "verdacht van" als "veroordeeld voor" dus nee er staat niet dat je veroordeeld bent terwijl je alleen maar verdacht was en daarom heet het dus geen strafblad meer, want er staan niet alleen straffen op.

Het is ook geen vraag die je aan de politie moet stellen overigens rechtspreken is niet wat de politie doet, de politie voert net zoals ik aan boord in mijn hoedanigheid van officier protecollen uit, zoiets als het juridisch loket, een advocaat en vooral een officier van justitie kan je zoiets veel beter uitleggen.
Het is een vraag die hij gerust aan de politie mag stellen. Het is immers een juridische vraag met een link naar het strafrecht. Onze rol hier is er een van voorlichten en dat is dus exact wat we proberen te doen. Mocht ik of Don het antwoord niet direct weten dan zijn er de volgende opties:

a) het is inderdaad niet echt een vraag voor ons en dat geven we dan aan
b) het is wel een vraag voor ons maar we weten het niet direct dus zoeken we het uit en komen er op terug
c) het is wel een vraag voor ons en kunnen op basis van parate kennis direct antwoord geven

Don en ik zijn allebei ruim ervaren politieagenten die ons nu gefocused hebben op het werk van schoolagent. Dat is dus dagelijks contact met jongeren en in dat werk zit dus veel preventie en advies in verpakt. Vragen over hoe gepleegde strafbare feiten evt impact hebben op de toekomst van iemand komen bij ons dus regelmatig terecht.

Natuurlijk klopt het dat de vraagsteller ook naar het juridisch loket had kunnen gaan maar in die zin bekeken kan ieder antwoord op iedere vraag hier ook vast wel op een andere plek gevonden worden.

De discussie terug lezende lijkt het me ondertussen wel zo dat de juiste antwoorden aanbod zijn geweest. Op naar de volgende vraag mocht deze er zijn.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Oud 20-04-2014, 17:48
nikooo
Avatar van nikooo
nikooo is offline
Mijn Maat is 13 jaar en rookt shag... Als de politie hem ziet roken en dat mag ook van zijn ouders mag de politie he dan aanhouden of beeuren aangezien het wel van zn ouders mag ? Want volgens mij mag je geen Alcohol op straat hebben ookal mag het van je ouders, hoe zit dat ?
Oud 20-04-2014, 18:24
tarwewrat
Avatar van tarwewrat
tarwewrat is offline
Heey,
Het is toch verboden om te roken en drinken voor je 18e? Op onze school was een plekje om te roken, maar sinds je niet meer mag roken voor je 18e is dat weg gehaald. De kinderen mogen niet meer roken. Maar nu gaan ze gewoon aan het hek roken (net buiten de school). Het is de middelbare school dus er zullen niet zo veel kinderen die 18 zijn op school zitten. Ik weet heel zeker dat ze op de middelbare school zitten want als de bel gaat gaan ze allemaal naar binnen. Ik kan het maar niet begrijpen dat de politie daar nog nooit is geweest! Ik bedoel als ze vaak genoeg straffen dan zullen ze toch wel stoppen? Of zien jullie het oogluikend toe ofzo? Ik ben brugklasser en moet iedere dag langs die kinderen lopen die roken, het stinkt heel erg. Ik begrijp het wel als jullie denken dat het pas verboden word voor de kinderen die nog 16 moeten worden of net zijn, niet voor de kinderen die al 16 waren toen ze gingen roken. Maar als wij iedere dag zien hoe kinderen die niet mogen roken gewoon roken, zullen sommige klasgenoten niet denken dat het erg is als kinderen dit doen.
Oud 20-04-2014, 18:35
tarwewrat
Avatar van tarwewrat
tarwewrat is offline
onze buren zijn supervervelend en toen het bijna nieuwjaar was hadden ze natuurlijk vuurwerk, ze gooiden het naar eenden en andere dieren. Toen mijn broer en ik rotjes gingen gooien, waren de buren ook buiten, op een gegeven moment gingen ze dichter bij ons staan. We vonden het niet erg ofzo, maar op een gegeven moment kwamen er nog een heleboel vrienden van hun naar hun toe. En toen gingen ze rotjes naar ons toe gooien, de eerste keer had ik het niet door dat ze dat deden, ik merkte het pas toen er een rotje nog geen 5cm van me vandaan ontplofte. de jongens lachten hard toen ik schrok. we zijn maar wat verderop gaan staan, maar toen gooiden ze een rotje tegen mijn rug, die ontplofte in de lucht en mijn jas vloog een beetje in brand, niet ernstig hoor, maar ik droeg een nylon jas (niet zo heel handig van mij), maar die was dus 2cm verbrand, gelukkig zag mijn broer het en sloeg erop zodat het uitging. Maar gaat het niet al te ver wat onze buurjongens doen? wanneer word het tijd dat we de politie bellen.
ps: de politie komt bij dit soort gevallen altijd 3 dagen of nooit na het incident.
hoe we dit weten? een paar voorbeelden:
Een jongen ging voor ons huis lantaarnpalen kapotmaken, een buurman belde de politie maar die kwam 3 dagen later, tja toen waren er al 2 lantaarnpalen stuk en een hek, maar de jongen die was natuurlijk al weg.
Er waren jongens bloot aan het zwemmen voor ons huis in de vijver terwijl daar meisjes van 7-9 jaar waren. De politie gebeld maar nooit gezien.
etc.
Oud 20-04-2014, 18:45
nikooo
Avatar van nikooo
nikooo is offline
Dat vind ik niet kunnen maarja... de politie moet het zelf ook maar weten, als jij daarna op hun losramt heb je een alibi
Oud 20-04-2014, 20:55
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
als het goed is is het met tabak zo dat de verkoop aan minderjarige strafbaar is voor de verkoper maar het gebruik ervan niet. dus als minderjarige mag je best roken maar het mag niet aan jou verkocht worden.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 21-04-2014, 00:59
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ja jullie van het korps wel ik doelde op de gemeentelijke tak van vingerwijzers.

Nee een eenheid is iets anders dan het overkoepelende geheel van het korps maar goed dat maakt verder niet uit wat ik bedoelde was gewoon wat is de algemene tendens ik vraag dat omdat ik enkele agenten persoonlijk ken die daar echt een mening over hebben.

Natuurlijk wel het zijn immers net mensen.


Ok, dat was niet echt wat ik wilde weten, ik werk zelf ook in een geuniformeerd beroep en heb 3 strepen dus ik weet wel zo ongeveer wat je in een kledingpakket van de baas krijgt, maar evengoed hartelijk dank hoor.
1 paar is wel wat karig overigens
Je hebt een PM.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.