Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2007, 16:15
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Jaja, traditioneel als ik ben ook dit jaar maar weer een 'relationeel hoogte- en dieptepunten topic' over het afgelopen jaar!

Al heb ik zelf niet zo'n boeiende openingspost, aangezien ik een erg stabiele relatie heb van alweer zo'n 3,5 jaar, dus geen grote dramaverhalen over verloren liefdes en grote vreugde over nieuwe liefdes

Maar goed, toch maar een poging

Voor mij zijn de hoogtepunten in zo'n stabiele relatie toch vooral de kleine dingetjes tussen ons waaruit ik ineens weer heel erg besef hoe goed onze relatie is, of hoe lief hij eigenlijk is, of hoeveel wij van elkaar houden en hoe goed wij op elkaar ingespeeld zijn. Gewoon kleine dingetjes waar we elkaar mee verrassen, lieve dingen die gezegd worden, mooie en boeiende gesprekken 's avonds laat in bed en de manier waarop we elkaar steunen in onze ontwikkelingen en ambities. Erg mooi om toch steeds weer van dat soort momentjes te hebben samen *mist nog steeds een zwijmel-smiley*

Dieptepunt was toch wel het relationele contact met mijn ouders dit jaar. Ik liep al een hele tijd met dingen die me niet lekker zaten over vroeger, maar het duurde heel lang voordat ik daarin een stap kon zetten naar mijn ouders toe. Hierdoor voelde ik me vaak niet prettig en dit uitte zich ook wel wat in problemen in de relatie met mijn vriend (verlatingsangst, heftig reageren op dingen). Op gegeven moment heb ik ook bewust minder contact gehad met mijn ouders, wat vooral mijn moeder wel erg moeilijk vond, want ze wist niet goed waarom. Maar goed, uiteindelijk toch de moeilijke stap gezet en veel gepraat met mijn ouders en dat heeft best een hoop veranderd

En verder heb ik er dit jaar een paar heel toffe vriendinnen bij gekregen waar ik ook erg blij mee ben
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2007, 17:01
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Zelf ook geen extreem boeiende post. Want ook stabiele relatie enzo.

Maar hoogtepunten zijn altijd de leuke dingen die we voor elkaar doen, verrassingen, etentjes. En op bepaalde moeilijke momenten dat we er dan echt voor elkaar zijn.
En de echt uitspringende hoogtepunten was dat we eindelijk onze eigen flat kregen! Lekker klussen en chinezen met de vrienden, en dan echt ons eigen plekje. Niet meer van crappy kamers of zinkende woonboten voor ons. Hier blijven we wel even!
Daarna onze geliefde huisdier Artiste! We hebben nu echt het gevoel een soort van gezinnetje te zijn.

Ook nog een hoogtepunt maar dan ook qua familie was de zomer in Zuid Frankrijk. In het huis bij mijn oom en tante, met ouders, vriend, zus & man met mijn nichtjes! Dat was echt te gek! Beetje zwemmen, ouwehoeren, cultureel doen en lekker eten.

Dieptepunt; zijn moeder in het ziekenhuis, en onduidelijkheid daarover. Gelukkig kwam alles goed, maar de schrik zat er goed in!
En nog wat gedoe met mijn zusje.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 17:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Even denken, ik heb vannalles uitgevoerd dit jaar . Het hoogtepunt was toch wel mijn zomer met mijn toen nog lief. Heerlijk om na een jaar zonder te hebben gezeten weer echt een vriendje te hebben.
dieptepunt was vervolgens ook dat hij het uitmaakte. Ik snapte er werkelijk niets van. ik vind het nu nog steeds belachelijk dat het uit is eigenlijk.

Ander hoogtepunt was eigenlijk ook wel de zomer want ik heb zo veel leuke nieuwe mensen ontmoet, en het was gewoon fijn om met de halve mannelijke studentenpopulatie in de stad te flirten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 17:42
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Op vriendjes gebied;
Hoogtepunt van dit jaar was toch wel dat we naar Parijs gingen met mijn verjaardag. Samen met mijn mams en broertje weliswaar, maar toch was het zo fijn. Heel leuk ook om erachter te komen dat je gewoon samen op de bank een boek kan lezen, en kan genieten van de ander naast je zonder de hele tijd aan elkaar te moeten/hoeven zitten.
Ook was sinterklaas weer een hoogtepunt, vooral omdat ik al helemaal tot de 'familie' wordt gerekend bij hem thuis. Toen ik een beetje aarzelend vroeg of het de bedoeling was of ik het ook mee zou vieren werd heel verontwaardig gereageerd. Dat ik dat überhaupt durfde te vragen enzo.

Dieptepunt was een beetje de ruzie tussen ons, nog niet zo lang geleden. Maar daar hebben we goed over gepraat en zijn we helemaal uitgekomen, en het gaat nu beter dan ooit. Een ander dieptepunt was dat ik nog wel eens liep te twijfelen over ons, omdat ik nogal onzeker ben en gewoon niet snapte dat hij mij en mijn gezeur/gedrag niet al heel lang zat was. Tot ik hem op 'n gegeven moment in tranen had en hij zei: 'ik kan je buien wel aan, ik ben al lang blij dat je zegt wat je dwars zit, maar zeg niet dat je twijfelt, want dan breek ik.' Dat was voor mij echt het punt waarop ik besefte dat het echt heel erg goed was tussen ons en er heel erg veel moet gebeuren voordat het kapot gaat.

Familiegebied;
Dieptepunt was dat het een tijd niet zo goed ging met m'n broertje omdat hij zich totaal niet op z'n plek voelde bij z'n studie enzo. Het ging nogal de verkeerde kant op met 'm toen. Ook dat het met mijn oma niet zo lekker gaat is nogal rot, maar ze zijn bezig met onderzoeken wat er aan de handis, en dan komt het vast weer goed.

Hoogtepunt vond ik toch wel dat nadat m'n broertj enaar een andere school ging we veel meer weer een echte familie zijn geworden met z'n 3en. Hij komt weer gewoon beneden om even te kletsen, en om te eten. Zit niet meer hele dagen boven enz, en ik vind het weer gezellig en fijn om thuis te zijn.

en vriendengebied;
Hoogtepunt; dat ik een heleboel vrienden rijker ben, en ook ben gaan beseffen dat het echte vrienden zijn waar ik altijd op terug kan vallen. En dat is fijn.

Dieptepunten waren er niet echt, dus dat is dan weer positief.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 18:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
mijn absolute relationele dieptepunt dit jaar; de scheiding van mijn ouders Dat is écht kut.

Verder geen echte extremen naar boven of onder. Allemaal stabiel wel.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 18:45
Verwijderd
mijn jaar heeft geen relationele dieptepunten eigenlijk:
+ het ging uit met m'n ex, want hij was een klootzak
+ ik kreeg een nieuwe vriend

qua vrienden trouwens wel, want ik ben op kamers gegaan en daardoor zie ik sommige vrienden veeeeel minder dan ik eigenlijk zou willen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 19:07
Verwijderd
Dieptepunt: Vorig jaar 2006 uit elkaar met mn ex waar ik mee samenwoonde en in februari van dit jaar definitief einde samenwonen e.d. Maar het allerlaagste punt was wel dat ik er daarna achter kwam dattie me eigelijk 1,5 jaar lang met verschillende meiden heeft bedrogen.

Hoogtepunt: Eindelijk een liefdesbekentenis van mn beste vriend..maar dat is nog in volle gang..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 19:30
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
dieptepunt is zeker dat ik sommige vrienden te weinig zie omdat ik naar n andere stad ben verhuisd en het te druk heb. maar dat is eigenlijk niet 1 dieptepunt maar gewoon een stom feit. En dat het op een rare manier eindigde met mn lover waar ik een paar maanden mee ging.
hoogtepunten: 1 van mn huisgenootjes en ik hebben elkaar helemaal gevonden, echt de raarste dingen maken wij samen mee, de beste partymaatjes
de maanden met mn ex-lover waren ook heel leuk.
en gewoon weten dat ik veel goede vrienden heb is altijd fijn.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 19:48
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Tsja het is denk ik niet echt verbazingwekkend dat mijn relationele hoogtepunt van het jaar afgelopen week was, toen ik hem na 5 maanden buitenland weer zag en hem mee naar huis mocht nemen. Echt zo fijn, en nu ook zo relaxed dat hij er steeds is, terwijl we ook weer onze eigen dingen doen. Maar bijna een jaar geleden kwamen we ook weer bij elkaar dus dat was ook een hoogtepunt, na alle dieptepunten van het jaar daarvoor.

Op vriendschapsgebied was 't ook een goed jaar. Niet veel nieuwe vrienden gemaakt, maar wel vriendschappen verdiept. Jammer dat wat vriendinnen afgestudeerd zijn en nu in een andere stad wonen, maar het (studie-) eind nadert voor mij ook en het is wel goed om te zien dat het leven daarna ook nog leuk is. Veel weekenden met vriendinnen doorgebracht in verschillende steden .

Ik las dit topic van vorig jaar nog eens door, en toen schreef ik aan het eind van mijn post een zin op uit een liedje van de Counting Crows: a long december but there's reason to believe, maybe this year will be better than the last. En dat is uitgekomen . Natuurlijk is mijn leven niet perfect, maar ik ben op het moment wel gelukkig met hoe alles gaat. Heb t gevoel dat ik verder kom.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 20:10
Nyawa
Hoogtepunt is denk ik onze eerste vakantie samen deze zomer, dat was heerlijk. Een week lang lekker alleen maar bij elkaar zijn en leuke dingen doen. Maar sowieso heb ik het idee dat onze relatie veel beter geworden is dit jaar. En het contact met mijn vriendinnen is nog steeds heel erg goed gebleven. Jammer dat we elkaar niet zo vaak kunnen zien, maar als we het doen dan voelt het gewoon nog net zoals vroeger op de middelbare school.

Dieptepunt is dat er nu toch wel een beetje een knelpunt naar boven begint te komen in onze relatie met af en toe wat irritaties tot gevolg. Tot nu toe kunnen we er nog goed mee om gaan, maar ik weet niet helemaal of dat zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 20:16
Verwijderd
Mjuh.
Positief:
- Eindelijk een punt gezet achter een knipperlichtrelatie met een jongen die echt niet goed voor me was.
- Weer contact met een meisje van vroeger, iets wat ech geniaal goed gaat
- Thuis gaat het atm ontzettend goed, op kleine dipjes na. Maar ach, kleinigheidje blijf je houden.
- Flink aan het sjansen geweest en dat gaat goed
- Ik leer eingelijk eens mensen vertrouwen, dat is goed voor mijn relationeel leven.
- Ik leer ook eindelijk eens mezelf te zijn, ongeacht wat de ander daar van vindt.

Negatief:
- Thuis begon het dit jaar kut
- Ruim een half jaar iets gehad met een jongen die echt niet goed voor me was


Verder zou ik het niet weten. Eigenlijk.

Edit: Oooooooohja, ik weet het wel!
Positief:
- Mijn lafheid overwonnen door gewoon op een groep onbekende mensen af te stappen en nog succes te hebben ook.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 21:04
Verwijderd
Hoogtepunten:
1. De gehele relatie met mijn vriend. Het was echt een jaar vol liefde, genieten en mooie/leuke momenten. Alle dingen die we samen hebben ondernomen, alle gesprekken die we hebben gevoerd en vooral het algehele geluksgevoel waar ik iedere dag mee opstond en iedere avond mee naar bed ging en dit mede dankzij hem. Als kroontje op het geluk was ons samenwonen een absoluut hoogtepunt. Inmiddels een eindje op weg en het is echt zo enorm heerlijk. Ik ben in jaren niet iedere dag zo uitgerust geweest, al jaren niet zo een rust in mijn hoofd en mijn lichaam En deze periode van knusheid, kaarsjes, feestdagen en ons tweejarig jubileum zal ook wel een hoogtepuntje op zich weer worden.

2. Mijn bezoek in Finland, waar ik het jaar ervoor had gewoond. Het gevoel dat ik nog steeds helemaal in de groep paste, hoezeer ik mezelf er nog steeds kon zijn en hoeveel ik van alle mensen die ik daar ontmoet heb hou. De dansoptredens die ik heb gezien daar, de avondjes die we samen hebben beleefd. Echt, duizendhartjes. En daarmee ook de vakantie in Stockholm om de bruiloft van mijn voormalige finland-huisgenootjes bij te wonen. Tranen met tuiten gehuild, zo mooi was het.

3. De vriendschap met één vriendin van me. Die is echt enorm gegroeid en me echt zo dierbaar geworden, ik zou haar echt voor geen goud ooit nog willen missen in mijn leven

Dieptepunten... tsja.. mijn oma, voor wie het einde nabij is, en daarmee voor mij voor het eerst de confrontatie met het feit dat mensen dood gaan. Ik vind het een heel eng idee, ik weet niet wat ik ervan moet denken/verwachten en vind het echt eng.

Verder eigenlijk geen dieptepunten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 21:15
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Heel 2007 was weer een relationeel dieptepunt pour moi
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 21:38
Buster
Avatar van Buster
Buster is offline
Citaat:
Heel 2007 was weer een relationeel dieptepunt pour moi
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 21:53
Verwijderd
Hoogtepunten:
Oei, die zijn er verdomd weinig dit jaar. Toch maar even een lijstje met wat (min of meer) positieve dingen:
1. Vriendschappelijk: ik zie m'n 2 beste vriendinnetjes eindelijk weer meer. Verder heb ik heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen. En een aantal bestaande vriendschappen zijn ook echt goed geworden, wat ik heel leuk vind
2. Ik heb begin deze maand eindelijk het lef gehad uit te vallen tegen m'n vreemdgaande-ex-met-vriendin (zie 1 bij de dieptepunten). Maar daar moet nog wel verder over gepraat worden, want we hebben nogal wat uit te praten denk ik.
3. Sinds begin oktober heb ik heel veel contact met een jongen. Volgens iedereen zijn we heel leuk samen en er zit ook wel echt iets tussen ons. Maar toch -> zie 2 bij de dieptepunten...
4. Ik heb nog steeds vrij veel contact met een ex-scharrel waar ik in 2006 een tijdje mee heb gedate, ook al wonen we ver uit elkaar. We gaan ook in 2008 afspreken hebben we al besloten en dat vind ik heel leuk, want we hebben het altijd heel gezellig (maar: zie 3 bij de dieptepunten).

Dieptepunten:
1. Tot begin oktober ben ik met de vreemdgaande-ex-met-vriendin blijven gaan, in totaal iets meer dan een jaar. En omdat vrij veel mensen in onze omgeving dit weten is de kans heel groot dat zijn vriendin het zeer binnenkort ook weet Ik kwets er dus niet alleen mezelf mee, maar ook teveel anderen.
2. Met die leuke jongen gebeurde maar niks, behalve dan dat hij maar een beetje vage hints blijft geven en vervolgens niks doet. Maar nou heeft hij afgelopen week met een meisje gezoend wat ik echt niet mag na eerst weer vage hints aan mij gegeven te hebben de halve avond. En nu heb ik geen zin meer om er wat voor te doen of wat dan ook, hij mag fijn het initiatief nemen als hij nou nog wat wil.
3. Meneer de ex-scharrel bekende vol berouw dat hij is vreemdgegaan en deed vervolgens een verkapte poging dit ook met mij te doen (ok, hij was hij dronken). Met als resultaat dat ik het vertrouwen in mannen helemaal kwijtgeraakt ben, en dan al helemaal in de mannen waarop ik val
4. Vrienschappelijk: ik heb m'n beste vriendje heel weinig gezien, zodat hij niet meer van alles op de hoogte is. Maar we hebben het allebei druk en proberen er het beste van te maken, dus hopelijk hebben we volgend jaar meer tijd. En verder is bijna m'n hele vriendengroep zo volwassen aan de relaties dat ik me vaak ontzettend kinderachtig en alleen voel en dus een rotgevoel heb na een avondje met m'n vriendinnen

*veegt lei schoon* Zo, en nu vind ik dat 2008 een ontzettend goed jaar mag worden voor me

Laatst gewijzigd op 22-12-2007 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 00:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Hoogtepunten:
- Ik kreeg mijn vriend. Dat was eigenlijk HET hoogtepunt, daarna kwamen er wat kleinere als de fijne dingen die er tussen ons ontstonden.

Dieptepunten:
- Na ongeveer 3 maanden kregen we de vuurdoop van onze relatie. Onze wederzijdse beste vriend naaide me keihard (niet verkeerd opvatten) en toen daaruit de oorlog ontstond ging hij jammeren bij mijn vriend. Hij moest toen kijken waar zijn loyaliteit lag.

Maar we hebben het overleefd, echt tof
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 10:23
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hoogtepunt: Mijn nieuwe vriendin.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 10:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoogtepunt: dat ze mijn vriendin werd, vakantie in Antwerpen
Dieptepunt: toen ik instortte, toen ik het uit moest maken

Het was wel een vrij heftig jaar, moet ik zeggen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Dieptepunten... tsja.. mijn oma, voor wie het einde nabij is, en daarmee voor mij voor het eerst de confrontatie met het feit dat mensen dood gaan. Ik vind het een heel eng idee, ik weet niet wat ik ervan moet denken/verwachten en vind het echt eng.

Verder eigenlijk geen dieptepunten.
Schrale troost maar je mag blij zijn dat je er pas op je 23ste mee wordt geconfronteerd.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 15:18
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hoogtepunten:
- In februari een heel lief vriendje gekregen, waar ik me meteen al helemaal thuis en op mijn gemak bij voelde. Met als gevolg dat ik voor het eerst in jaren kon zeggen dat het echt goed met me ging, einde depressies.
- Heel veel nieuwe mensen leren kennen en daar ook echt leuke contacten aan over gehouden Einde van het gezeik met "oude vrienden" die me lastig vielen.
- En er ontstaat echt leuk contact tussen mijn oudste broertje en ik sinds we samen naar Werchter zijn geweest en wel eens samen een biertje zijn gaan drinken. Aan de buitenkant lijkt het goed te gaan tussen mijn ouders en mij (tja, tis al een hele vooruitgang...) Echt wel leuke gesprekken met mn moeder gehad over mannen en die zooi allemaal

Dieptepunten:
- Het ging uit met mijn vriend, wat ervoor zorgde dat ik nu weer in een flinke depressie zit.
- Vriendinnen van goede vrienden van me begonnen wat jaloers te worden, wat er toch wel voor gezorgd heeft dat die vrienden wat afstand hebben genomen. Dat vind ik wel echt heel jammer, maarja
- Dat het toch nog niet zo goed gaat tussen mijn ouders en mij blijkt wel weer uit dat ze weigeren maar iets mee te betalen aan mijn studie en levensonderhoud en dat ze mijn verjaardag genegeerd hebben. En de steken onder water niet te vergeten natuurlijk...

Diepte/hoogtepunt:
- Mijn verjaardag; ondanks dat mijn ouders helemaal niets hebben laten horen heb ik wel echt een hele fijne dag gehad omdat er anderen wel voor me waren. En natuurlijk dat ik die nacht ervoor toch nog in zijn armen in slaap ben gevallen, wat er voor zorgde dat ik helemaal gelukkig naast hem jarig ben geworden
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 17:06
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Tja er zij een aantal hoogt- en dieptepunten geweest dit jaar...

In februari werd mijn broer met een psychose opgenomen en een aantal weken later ging mijn relatie van 2+ jaar uit en kregen we slaande ruzie om het huis waarin we woonden en dat soort dingen. Dat was wel het absolute dieptepunt dit jaar. Een paar maanden later had ik om een of andere reden alweer een nieuw vriendje, was totaal niet gepland maar wel heel leuk, dat was een hoogtepunt. In de vakantie zagen we elkaar twee maanden niet, dat was weer een klein dieptepunt. De vakantie zelf was trouwens wel een hoogtepunt. Met een groep vrienden naar Budapest, echt heel leuk. Later die zomer bleek dat een aantal van mijn beste vrienden ineens allemaal naar het buitenland ging verhuizen, dat was weer een beetje een dieptepunt. Qua vrienden verder gewoon veel hootgtepuntjes en qua mijn vriendje ook. Woensdag gaan we naar Antwerpen, dat wordt hopelijk ook een hoogtepunt.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Schrale troost maar je mag blij zijn dat je er pas op je 23ste mee wordt geconfronteerd.
Ik weet dat het een zegen is al 23 jaar te hebben mogen genieten van alle mensen waar ik van hou.. maar dat maakt wel dat ik nu allerlei angsten gerelateerd aan het fenomeen "dood" doorloop, nu ik er eenmaal mee geconfronteerd word. In die zin kan ik daar niet blij om zijn en is dat geen "troost".. al snap ik wat je bedoelt hoor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 19:12
Verwijderd
dieptepunten: de scheiding van mijn ouders, het overlijden van mijn oma, dat maakte dingen zo kut dat mijn relatie erdoor stukging. toen ben ik door een kuttijd gegaan met veel drank en reboundboys. redelijk dieptepunt.
hoogtepunten: veel mensen leren kennen, fijne dingen beleefd, hereniging met mijn grote liefde, hechtere band met vrienden die ik al had, en eindelijk een doorbraak in de band met mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 15:46
Verwijderd
dieptepunten, meerdere relaties uitgegaan omdat ik geen gevoelens toon of ze niet heb volgens hun.
Me relatie met me moeder is zwaar verslechtert door dr nieuwe relatie.

Hoogetpunten. paar nieuwe goede vrienden erbij dit jaar waar veel mee ga stappen en veel met elkaar gemeen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 16:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
2007 was in elk geval een heel bewogen jaar als het om relaties gaat. Vorig jaar kerst ging het al niet erg lekker tussen mij en m'n toenmalige vriend en na heel veel lijmpogingen, tijdelijke verbeteringen en heel veel goede voornemens ging het begin juni dit jaar uit, na drie en half jaar samen geweest te zijn. Ik denk dat we teveel uit elkaar gegroeid zijn, ik ben verder gegaan met m'n leven, stage gaan lopen, heel veel andere mensen leren kennen en kreeg een heel ander leven dan hij en daar kon hij niet aan wennen. In tussentijd hadden we samen wel een onwijs leuke vriendengroep met in totaal vijf mensen waar we ook samen mee weggeweest zijn. We zijn daar ook heel goed door opgevangen toen het uitging en gelukkig kunnen we nog steeds met z'n vijven wat doen zonder dat het stoort dat ik mijn ex-vriend daar tegenkom. Met een van die vrienden ging het steeds beter klikken, we werden van vrienden goede vrienden en zeker toen het uit was met mijn ex-vriend ging het steeds sneller, gingen we dagjes weg, bleven we steeds vaker bij elkaar slapen, avondjes werden dagen, dagen werden weekenden en uiteindelijk kregen we begin juli samen iets. We zijn drie weken later met nog een iemand drie weken op Interrail vakantie geweest naar Frankrijk en dat was onwijs tof, zelfs met zo'n prille relatie. Inmiddels zijn we alweer ruim vijf maanden samen en het voelt onwijs goed, we zijn allebei heel gelukkig samen. Dat doet me echt heel erg goed.

Qua familie is het ook een raar jaar geweest. Ik heb mijn vader dit jaar alleen gezien bij de begrafenis van mijn oudtante, verder niet. Ik hoef ook niet zo nodig contact maar het is wel een hele rare gewaarwording. Mijn broertje zat een half jaar op Elba voor stage en het was toch wel erg kaal zonder hem maar hij is er wel door gegroeid. Met mijn moeder heb ik wel fijn contact maar ik kom wel steeds minder thuis (omdat ik veel vaker een weekend bij mijn vriend ben) maar het contact is wel goed en met bellen en mailen kom je ook een eind. Ik ben ook blij dat ik nog steeds goed contact heb met de familie van mijn vaders kant, ondanks dat het tussen mijn vader en mij over is. Dat bleek dan wel weer op die begrafenis, was wel fijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2007, 19:34
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Dieptepunten waren er niet, en beleef al sinds mei ofzo een hoogtepunt. Dik tevreden.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 20:30
Verwijderd
hoogtepunten; dit jaar heel veel nieuwe mensen leren kennen en veel nieuwe vrienden.
dieptepunten: die nieuwe vrienden vind ik nu niet zoveel meer aan en ik heb weer behoefte aan nieuwe mensen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 00:12
Verwijderd
...eigenlijk vind ik dat ik weinig hoogte- en dieptepunten heb.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 13:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
De eerste 4 maanden was ronduit kut.
Ik was ineens hopeloos verliefd op iemand waarmee het sowieso nooit had gewerkt voor zover hij me uberhaupt al zag staan, ik had het veel te druk met school, heen en weer reizen alles om genoeg tijd in mn vrienden te steken. Die heb ik ook allemaal vrij hard als een blok laten vallen toen ik ineens besloot dat mn middelbare school vriendschappen toch geen hol waard waren. En dat ik me vooral erg gebruikt voelde, mensen kwamen niet naar mij toen en belde alleen als ze wisten dat ik thuis bij mn ouders was.
Tussen mij en mn ouders ging het ontzettend slecht, op het dieptepunt was ik 5 maanden niet thuis geweest, als ik thuis was hoogstens een middagje en dan t liefst als mn moeder niet thuis was en alleen mn broertjes/zusje. Mij interesseerde t allemaal vrij weinig maar hun heb ik er veel pijn mee gedaan.

Toen was daar de zomer en kwamen er een hoop pluspuntjes; toen ben ik walgelijk veel onderweg geweest. Praag, dour, Londen, Lowlands. Overal zoveel leuke mensen leren kennen. Helemaal op lowlands. Lowlands was ook voor het relationele gebied even een opsteker. Daarna kwam er weer een walgelijk dieptepunt, maar dat komt allemaal in orde.

En nog wat vriendschappen betreft, na lowlands zijn mijn beste vriendin en ik zoveel dichter bij elkaar gekomen. Daarvoor had ik altijd wel het idee dat we elkaar alles vertelde enzo. Maar onze vriendschap is zoveel hechter en sterker geworden, ik begrijp haar belevingswereld veel meer, en andersom ook
Ik ben vrienden en vriendschappen sowieso veel meer gaan waarderen de afgelopen tijd.

En tussen mij en mn ouders gaat t de laatste weken ook steeds beter. Ik zit met kerst hier zonder t erg te vinden, zelfs erg gezellig. Er moet nog zoveel gebeuren en uitgepraat en opgebiecht worden willen we met elkaar om kunnen gaan als volwassenen. Maar we zijn op een hele goeie weg denk ik

Dus uiteindelijk sluit ik 2007 positiever af dan ik me ooit had kunnen bedenken halverwege dit jaar
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 13:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
+ Het jaar begon met een prille relatie
- Relatie duurde niet zo heel lang, ben mezelf flink tegengekomen in die periode
+ Daarna redelijk snel weer een relatie gehad, die ook kort duurde, maar waar ik absluut geen slechte herinneringen aan heb
+/- weer bepaalde dingen van mezelf tegengekomen, maar ben er goed mee omgegaan en dit heeft uiteindelijk erg positief uitgepakt
- contact met een aantal vrienden heel erg verwaterd zien raken, maar een paar contacten zijn nu weer een beetje terug. Even afwachten hoe het volgend jaar zal lopen
+ veel nieuwe mensen leren kennen, paar vrienden erbij gekregen
+ contact met beste vrienden is goed gebleven
- Ruim een half jaar totale stilte op relationeel gebied
+ einde van het jaar ziet er heel veelbelovend uit
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 20:39
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
+: kreeg een relatie met een lieve jongen
- : die relatie ging 6 maanden later weer uit
+: ik kreeg weer een nieuwe relatie met een hele lieve jongen en dat gaat nog steeds goed!
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 21:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
de relatie met mijn vriend rammelde rond deze tijd vorig jaar aan alle kanten. Na een aantal drama's en lastige gesprekken hebben we er deze zomer een punt acher gezet. Dat was overigens volledig zonder drama, dus wel mooi.
Vervolgens een hele wilde tijd gehad, na 4 jaar vast te zitten. Ikheb het er flink van genomen, en heerlijk rondgeslet. Dat was heel erg leuk Ik heb eigenlijk vanaf het begin vanhet schooljaar geen moment gehad zonder projectjes en date's.
En als finaal hoogtepunt een hele leuke jongen leren kennen, waar het stiekem meteen al heel erg leuk mee was hij is nu op vakantie, en ik ben erg benieuwd waar dit op uit gaat lopen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 14:31
Verwijderd
Hoogtepunten:
Bepaalde vriendschappen zijn nog hechter geworden, veel nieuwe mensen leren kennen en herenigd met mijn wederhelft waarmee het leven altijd net wat leuker lijkt. Hem leren kennen, want ondanks alles is hij toch ook belangrijk voor me.
Dieptepunten:
Voor het eerst verliefd geworden op een jongen die zo ongelofelijk onbereikbaar lijkt, waar ik nog steeds niet overheen ben. Al het drama dat hij en ik meegemaakt hebben, meemaken en ongetwijfeld nog mee zullen maken omdat we nooit echt van, maar ook nooit helemaal los van elkaar zullen zijn. Mijn vader die nog steeds ziek is, die zich opsluit in zijn eigen wereldje, mijn zus die zo ontzettend ontevreden lijkt met hoe haar leven gaat en mijn moeder die steeds vaker aangeeft het zo niet meer te willen. En ik kan er niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 16:18
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Liefde:
hoogtepunt: ik kreeg een vriendje en daardoor weer een boel zelfvertrouwen waardoor ik ook enkele scharrels heb gehad
dieptepunt: het blijft bij scharrels...

Vrienden:
hoogtepunt: nog een beter band met reeds bestaande vrienden + veel nieuwe, leuke mensen leren kennen + mijn beste vriendin die zich verloofd heeft!
dieptepunt: hoewel ik het niet zo ervaar: de afstand tussen mijn beste vriendin en ik

Familie:
alleen maar een dieptepunt: het gaat steeds minder en minder goed met mijn moeder en onze band...
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 21:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Liefde
Hoogtepunten:
- In juni een lichte opbloeier met mijn toenmalige vriend (Zie dieptepunten), maar helaas maar van korte duur.
- In juli liep het met mijn toenmalige vriend flink uit de hand toen hij bijna stalk-gedrag begon te vertonen. Hier heb ik vreselijk de tering over gehad, omdat van ons beide de bedoelingen wel goed waren maar het gewoon niet langer samen ging.
- Eind juli leerde ik mijn huidige vriend kennen, en gek genoeg hebben we eigenlijk van het begin af aan al van alles gedeeld samen. Al snel bleek ik aan hem een jongen te hebben die dichter bij mijn idealen ligt, en die geen woorden nodig heeft om te begrijpen wat er in mijn hoofd speelt. Een maatje, een goede vriend, een leuke gesprekspartner, een soulmate... en ja, een nieuwe liefde. En dus besloot ik een punt te zetten achter de relatie met mijn toenmalige vriend, waar ik overigens echt geen moment spijt van heb gehad.
- In begin september besloten mijn huidige vriend en ik te gaan samenwonen, en zijn we op zoek gegaan naar een huisje in de omgeving van Rotterdam. Inmiddels hebben we een ruim appartement aangekocht, en krijgen we begin februari de sleutel
Dieptepunten:
- Het begin van 2007 was vreselijk chaotisch; Ik had voortdurend ruzie met mijn toenmalige vriend, en regelmatig gingen we met knallende ruzie uit elkaar. Er ontstond echt een knipper-licht-relatie waarbij we elkaar voortdurend afstoten en aantrokken.

Vrienden
Hoogtepunten:
- Veel leuke, nieuwe mensen leren kennen.
- Veel contact herstel met oude vrienden, die steeds meer toenadering zoeken sinds dat het uit is met mijn ex-vriend.
Dieptepunten:
- Geen, eigenlijk.

Familie:
Hoogtepunten:
- Een veel en veel beter contact met mijn ouders.
- Een groeiende band met mijn neefjes en nichtjes.
Dieptepunten:
- De relatie met mijn jongste broer kende aan het begin van 2007 behoorlijk wat wrijvingen door iets dat al in 2006 is voorgevallen.
- De wrijving die steeds groter wordt tussen mijn oudste broer en mij.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 11:34
Verwijderd
+; Nog steeds een geweldige relatie, nu net 2.5 jaar samen en het is nog steeds niet vervelend
+; Heb een geweldig leuke schoonfamilie, waarbij ik altijd terecht kan
+; Vriendinnetjes van de middelbare school zie ik weer en we gaan regelmatig wel samen iets drinken enzo
+; Ben dikke vriendinnen geworden met mijn schoonzus (de vrouw van de broer van mn vriend), we kunnen elkaar elk moment van de dag bellen en dat heb ik ook wel nodig soms
+; Heb leuke en gezellige vriendschappen opgebouwd op school

-; De relatie tussen mij en mijn ouders is eigenlijk onder het vriespunt nu. En die met mijn broertje ook. En ja, die met de rest van de familie ook.. Tof....
-; Mijn oma waardeert me niet zoals ik ben en laat dat ook vrolijk merken
-; Mijn oma is overleden, waardoor ik aan de 'leuke' kant van de familie alleen nog een oom en tante (met 2 neven en 1 nicht) heb.
-; Mijn 'beste vriendin' laat me vallen voor mijn bijna-buurman (die haar als rebound girl ziet na een lange relatie), zie en spreek haar 3 keer per maand, tegenover 3 keer per week voor ze hem kende
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2007, 05:34
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
ik weet niet eens waar te beginnen.
in de zomer een leuke jongen ontmoet, ondanks van korte duur, veel van geleerd. d'rna tijdje lang gescharreld, maar dat was allemaal niet zo boeiend. er kwamen niet echt zinnige resultaten uit of leuke contacten of what so ever. altijd gedacht dat in bed duiken met je beste vriend niet zo'n goed idee was, maar het omgekeerde was waar. we groeiden meer naar elkaar toe, kregen een hechtere band, ondanks de afstand. gelukkig dat we allebei absoluut geen zin hebben in een relatie.

de band met vrienden is gegroeid, nieuwe vrienden gemaakt, paar contacten verloren, maarja. zo gaan die dingen . ben wel steeds meer "vriendschap" in het algemeen gaan waarderen, en minder oog gaan krijgen voor relaties. paar weken geleden even gedacht dat ik écht de ware was tegengekomen. (en dat terwijl ik er niet eens in geloof), maar dat bleek echt een gruwelijk misverstand te zijn. gelukkig al snel na een paar "dates" achtergekomen, maar het heeft toch voor de nodige ellende gezorgd. hij heeft zo zitten zeiken en muiken, het leek wel een wijf. naast dat hij gewoon echt niet bij me paste, ben ik er ook wel achter gekomen dat een relatie (nu) niets voor mij is. ik vind het echt fijn om alleen te zijn en ik voel me daardoor ook wel een beetje raar, omdat juist zoveel mensen altijd op zoek zijn naar een relatie etc. ik denk dat het scheelt dat ik mijn vrienden best vaak zie en me altijd 100 % vermaak daar, dus ook niet echt behoefte heb aan een relatie/vastigheid. tuurlijk, bij smeltende stelletjes denk ik ook wel eens: goh, had ik dat maar, maar die reactie blijft niet lang, dus daar kan ik wel mee leven. bovendien word ik genoeg geknuffeld.

relatie met familie.. mwah die zie of spreek ik zelden. het gaat toch altijd weer over dezelfde dingen, dezelfde vragen, hetzelfde gezeik waar ik allemaal ook totaal geen zin in heb. met mijn ouders gaat het redelijk. kheb een paar maanden geleden wel een gruwelijk goed gesprek gehad waarin vooral ik alles wat me ooit heeft geirriteerd of wat me dwars zat eruit heb kunnen smijten. daar reageerden ze echt geweldig op, vooral verbaasd, maar sindsdien zijn er zeker wel positieve veranderingen geweest.

met mijn vader kan ik best goed praten over dingen, terwijl dat eerst helemaal niet ging, dus dat is erg goed vooruit gegaan en daar ben ik écht blij om. mijn moeder is nogal kortzichtig, zwartwit-denkend en het botst heel erg vaak. maar ze is echt geweldig en dat is ook meteen het probleem. ze geeft me teveel shit en bemoeit zich ook teveel met mijn leven, terwijl ik juist nu zelfstandelijk wil gaan leven. het is ook echt wel tijd om het huis uit te gaan, maar dat ligt allemaal nog niet zo simpel. vooral een geldkwestie etc.

nou dat was 2007 wel zo'n beetje. op naar 2008
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 17:59
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
+ weer een jaar uitgehouden met mn vriend
+ plannen om volgend jaar samen te wonen
+ een nieuwe huisgenoot in de vorm van een kat
+ sinds ik op kamers woon (nu bijna een jaar) is het super met mn ouders en broertje
+ stage is leuk, de leerlingen en ik hebben een goed contact
+ contacten met klasgenoten zijn beter geworden

- een paar vrienden die ik te weinig zie als ik zou willen
- een 'vriend' blijkt sinds hij een vriendin heeft, niet meer zichzelf te zijn
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 18:15
Bhoebha!
Avatar van Bhoebha!
Bhoebha! is offline
minpunten:

- na mijn eerste relatie in 2006 , nooit meer een relatie gehad. afgelopen zomer vakantie leuk meisje leren kennen wat toch niet zo leuk was. om het daarna voor gezien te houden. en tot op de dag van vandaag geen relatie meer gehad.

- de rottigheid binnen de families van vrienden.

pluspunten:

- de relatie met mijn ouders die stukken beter is geworden.
- de vele nieuwe mensen die ik dit jaar heb leren kennen.
__________________
Make love not war...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 08:14
Verwijderd
Ik bewaar het leukste tot het laatst, dus eerst hét dieptepunt:

- Begin 2007 ging het niet goed tussen mij en mijn vriend. In februari besloten we er daarom mee te stoppen, maar nog geen week later was het weer aan. Dat was bij nader inzien te snel en daarom ging het een krappe maand later weer uit. We hadden niet afgesproken dat het een 'pauze' oid was. Ik wilde de eerste weken/maanden geen contact, omdat ik dacht dat dat beter was. Naar aanleiding van een heel vervelend voorval in zijn omgeving besloot ik hem na zes weken te bellen. Langzaamaan begonnen we weer vaker te bellen en na een tijdje spraken we weer af. Het praten ging zóveel beter en we merkten allebei dat we er nog lang niet klaar mee waren.

Dus nu kom ik bij het hoogtepunt:

+ De relatie met mijn vriend herstelde zich weer na 6 weken en een heel rommelig begin van het nieuwe jaar. Het gaat nu nog steeds goed en het heeft ons sterker gemaakt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 08:45
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
+ dat ik het uitgemaakt heb, had ik veel eerder moeten doen
- de drama van zijn kant die daarop volgde
+ 2 hele leuke jongens leren kennen en daar veel leuke dingen mee gedaan
- beetje jammer hoe het met nr 1 eindigde, werd verliefd op nr. 2 (is allemaal heel raar/vervelend gegaan)
+ deze zomer met nr. 2 en mn beste vriendin, echt geweldig
+ sowieso is mijn beste vriendin helemaal geweldig
+ studiegenoten/van mn vereniging steeds closer
+/- de jongen die ik tijd geleden heb ontmoet en sindsdien steeds tegenstrijdige signalen afgeeft, heb leuke momenten met hem gehad maar eigenlijk meer mindere momenten (twijfel) omdat hij zo vaag doet
Maargoed, het was een leuk jaar Heb flink van het vrijgezelle leven genoten en vind t prima om daar mee door te gaan, maar een vaste jongen zou ook leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 10:52
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
2007 begon op relationeel gebied echt heel goed. Ik had het idee dat mijn vriend en ik na 1.5 jaar écht dichter naar elkaar toe groeide. Door een bepaald voorval is zijn gevoel voor mij heel erg verdiept en het was echt heel fijn om te merken. Deze tendens heeft zich eigenlijk door het jaar heen wel doorgezet; ik durf nu meer te vertrouwen dat zijn gevoelens echt zijn en niet met één speldenprikje kapot kunnen. Aan de andere kant merk ik wel dat "meer vertrouwen" nog steeds betekent dat ik heel erg wantrouwend ben... minder dan eerst, maar nog altijd heel erg veel. Ik hoop dat ik in 2008 nog meer zal durven vertrouwen dat sommige dingen blijvend kunnen zijn.

Gevoelsmatig van mijn kant zat en zit het niet altijd even goed tussen ons. Een steeds terugkerend dilemma is of hij me niet teveel beperkt in wie ik ben en wat ik wil doen. Ik worstel hier nog steeds mee, omdat ik het ook heel moeilijk vind om te doen wat goed voelt voor mij. Ik hou teveel rekening met hem, waardoor ik mezelf wegcijfer op momenten dat ik juist voet bij stuk had moeten houden. Ook hier wil ik aan werken.. maar de angst dat dit me misschien mn relatie kan kosten zit er vrij diep in.

Qua vriendschappelijk-relationeel gebied is het wel weer een raar jaar geweest; een periode van aantrekken en afstoten, terugtrekken en er op uit trekken. Sommige mensen mis ik, andere mensen laat ik liever hun eigen leven leiden omdat het contact te geforceerd is anders. Voor mijn gevoel ben ik dit jaar mijn beste vriendin definitief kwijtgeraakt... en hoewel we zo af en toe weer oplevingen hebben, voelt het niet meer zoals eerst. Er is nog wel contact, maar het is door allerlei oorzaken niet meer zoals het was. Dat vind ik eigenlijk wel heel erg. Gelukkig heb ik daar een andere hele waardevolle vriendschap voor teruggekregen, met een meisje waar ik echt heel veel van kan leren.

Op familiegebied.. ja, uh.. nee! Tussen mn moeder en mij zat het al jaren niet goed, dat is in augustus tot een botsing gekomen waardoor ik haar enige maanden niet gezien heb. We pakken dit nu weer langzaam op, maar er is zoveel kapot gemaakt dat ik me afvraag of we ooit die afstand tussen ons weer kunnen verkleinen. Wat betreft mn vader.. Ach. Oppervlakkig afstandelijk, maar zo wil ik het ook. Soms komt hij te dichtbij en slurpt hij al mn energie op, maar zolang ik dat weet te voorkomen is het uit te houden. Verder wil ik nog even mn schoonfamilie noemen, in wie ik me danig heb vergist. Ze zijn veel aardiger dan ik dacht en ik waardeer echt wat ze allemaal voor me doen.

Doelen voor 2008.
+ Een weg vinden tussen mijn wensen en die van mijn vriend.
+ Werken aan mijn wantrouwen, wat gerelateerd is aan mijn in-trieste zelfbeeld
+ In contact blijven met mensen; me niet compleet terugtrekken uit het sociale leven, ook niet als ik me minder goed voel.

__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 16:35
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als ik er nu even over nadenk dan kom ik er achter dat ik een heftig jaar heb gehad, vooral de 2e helft van het jaar.

Hoogtepunten:

- Veel flirts gehad.
- Mooie tijd tijdens m'n stage in Zweden gehad, veel leuke mensen daar leren kennen en veel over mezelf geleerd.
- Aan die stage een baan overgehouden voor komende zomer in Noorwegen, die op zijn beurt ongetwijfeld weer tot veel nieuwe en interessante mensen en situaties zal gaan leiden.
- Ik heb er 2 vrienden voor het leven bij gekregen, ik kende ze al voor 2007 maar dit was toch wel het jaar dat het bevestigd werd.

Dieptepunten:
- Oom die maagkanker heeft ( gelukkig lijkt hij zich te herstellen ) en mijn tante ( zijn vrouw ) die een aanrijding heeft gehad en waarschijnlijk nooit meer 100% zal kunnen lopen, dit terwijl ze het al niet echt breed hadden. Dit vind ik echt klote omdat ze al zolang in de hoek zitten waar de klappen vallen, maar ze blijven zo positief en dat is dan wel weer goed.
- Met geen enkele flirt is het echt zo verlopen zoals ik zou willen, vooral afgelopen 2 maanden zijn erg hobbelig geweest en ik ben nu wel enigzins in de war.


2008 gaat een druk en erg belangrijk jaar worden qua studie en werk voor de rest van m'n leven..Kom maar op
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:14
Verwijderd
wat betreft mijn relatie:
-begin dit jaar samenwonen
- de eeuwige strijd halverwege het jaar waarna we uiteindelijk wel of niet en toch maar wel uit elkaar gingen
+- de ruzies toen we toch nog samen op vakantie gingen maar goed waren, maar ook de mooie momenten die we toch nog samen hebben gedeeld
+ dat ik besefte dat ik hem écht niet kwijt wilde en we na een periode rustig opbouwen weer bij elkaar kwamen
+ dat we nu heerlijk samen zijn, wel allebei een eigen huisje, maar meer maatjes en dichter bij elkaar dan ooit <3

familie:
+ mijn lieve super geweldige nichtje waar ik gek op ben <3
- de band met mn middelste zus begint wat gelijkwaardiger te worden
- de band met mn oudste zus is echt top

vriendschappelijk gebied:
- dat ik een bepaalde vriendin steeds minder zie, terwijl ze toch best dichtbij woont. stom
- dat ik soms het idee heb dat mn beste vriendinnetje en ik uit elkaar groeien. maakt de vriendschap/haar niet minder waardevol, maar het is wel rot. ik ben benieuwd hoe dit in 2008 verder gaat
+ dat mijn eerste vage internetvriendinnetje al sinds een paar jaar een goede vriendin is en sinds dit jaar een nieuwe beste vriendin ook al zien we elkaar niet heel vaak <3
+- beste vriend en ik vielen voor elkaar, hebben gezoend en geflirt en geklooid, even iets gehad, maar hij wilde toch niets en ik ook niet, maar dat vond ie stom en toen hadden we ruzie. maar nu is het wel goed geloof ik. ja we vinden elkaar leuk en aantrekkelijk, maar hij is echt niet iemand waar ik een relatie mee wil en dat is andersom ook zo. btje flirten en praten is goed, ik hoop dat dit zo stand kan houden want dat ik m niet als vriendje wil, betekent niet dat ik m niet als vriend wil houden
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Update:
+ 2007 wordt prima afsloten op relationeel gebied
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 09:34
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Hoogtepunt was wel dat hij voor me op zijn knieën ging, compleet met bloemen en een ring.
Dieptepunt was er eigenlijk niet, best een stabiele relatie.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 15:54
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Hoogtepunten:
- 2 vriendschappen zijn veel hechter geworden door allerlei voorvallen (zie dieptepunten)
- Veel nieuwe mensen leren kennen, waar ik het écht goed mee kan vinden
- Relatief veel gescharreld, en daardoor (nog) meer zelfvertrouwen gekregen. Dat was tof.

Dieptepunten:
- Absoluut dieptepunt was het overlijden van mijn jongste nichtje door een ongeluk, dat heeft echt een stempel gedrukt op dit jaar
- vrienden die gaan studeren en die ik dus heeeeel weinig zie, en 1 die zich min of meer af begint te sluiten van 'de groep'. Zonde.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 17:36
Verwijderd
vlak jaar gehad op relationeel gebied

veel scharrels, maar geen blijvers, zou nu wel relatie willen, maar ik verpand mijn hartje niet zo snel

verder tijdje in de knoop gezeten mbt mijn toekomst, jaar pauze van studeren genomen en dit heeft goed uitgepakt..

verder een hoop zieke mensen om mij heen wat de stemming regelmatig drukt
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 12:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Hoogtepunt was nog even op de valreep van 2007:
we gaan eindelijk echt samenwonen!

Dieptepunt was eigenlijk de hele periode daarvoor, en de keer dat we het bijna uitmaakten ergens in oktober.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 16:24
Curly*Nan
Avatar van Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Een groot dieptepunt is mijn eetstoornis, dat was voor mij moeilijk maar ook voor mijn ouders en vriend natuurlijk. Vooral mijn relatie met mijn vriend was af en toe erg moeilijk daardoor.

Wel is daardoor het hoogtepunt dat mijn relatie met mijn ouders wat hechter is geworden, ze steunen me met veel liefde om mijn eetstoornis te overwinnen en dat doet me erg goed. Ook is de relatie met mijn vriend weer helemaal goed en iedereen steunt me zoveel ze kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Relationele hoogte- en dieptepunten van 2008!
x-spekkie-x
86 28-01-2009 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.