Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 13:45
Stinson
Stinson is offline
Ik word binnenkort 20 maar toch zit ik al met een probleempje waar de meeste jongens nog niet mee worstelen: mijn haar is heel dun aan het worden en mijn haarlijn lijkt ook maar verder naar achteren te verschuiven. Nou ja, mijn vader had net hetzelfde en zijn vader ook weer.

Welk kapsel kies ik best om er toch nog goed uit te zien en niet gaan te lijken op iemand die 10 jaar ouder is? Dus eentje waar mijn dun haar niet opvalt en mijn haargrens ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2012, 13:57
Verwijderd
Als je een beetje een goed hoofd hebt, kun je je haar ook millimeteren, mijn vriend doet dat ook al jaren, een vriend van hem ook, en zij zijn er heel erg veel op vooruit gegaan. Verderrrrrr heb ik eigenlijk geen idee, alleen word ik altijd een beetje verdrietig van jongens die kaal worden en dat heel erg wanhopig proberen te verbergen door al hun haar naar voren te kammen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 16:40
Stinson
Stinson is offline
Citaat:
Als je een beetje een goed hoofd hebt, kun je je haar ook millimeteren, mijn vriend doet dat ook al jaren, een vriend van hem ook, en zij zijn er heel erg veel op vooruit gegaan. Verderrrrrr heb ik eigenlijk geen idee, alleen word ik altijd een beetje verdrietig van jongens die kaal worden en dat heel erg wanhopig proberen te verbergen door al hun haar naar voren te kammen.
Geen zorgen, ik kam mijn haar niet naar voren hoor . Ik millimeter het nu inderdaad, maar vroeg me af of er geen "mooiere" oplossingen bestaan, ik vind het zo jammer dat ik dan nooit meer wat wax of zo zou kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 03:26
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Oei, dit klinkt naar beginnede kaalheid zo te lezen aan je terugtrekkende haarlijn en dunner wordend haar, zal in jou geval erfelijk zijn zoals je al aangaf in je openingspost en zal alleen maar erger worden indien je niets concreets eraan doet! Je zou eerst eens Minoxidil (2 procent) kunnen proberen (is vrij te koop in een apotheek) en later overstappen op het effectievere 5 % Minox. Via je huisarts kun je ook vragen naar het bewezen Finasteride (wordt niet vergoed) of beter nog naar het middel Proscar 5 mg dat volledig wordt vergoed.
Ik gebruik al ruim een half jaar met succes Minoxidil en Finasteride samen met enkele voedingsupplementen en mijn haar wordt alleen maar langer, dikker en groeit als kool! Verlies per dag nog maar gemiddeld hooguit 25 tot 30 haren.
Wat je nu aan het doen ben is niks anders dan symptoom bestrijding, zeg maar proberen de dunne en kale plekken te camoufleren.

Een vraagje aan Stinson. Hoeveel haren verlies je gemiddeld op een dag?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 17:43
Stinson
Stinson is offline
Citaat:
Oei, dit klinkt naar beginnede kaalheid zo te lezen aan je terugtrekkende haarlijn en dunner wordend haar, zal in jou geval erfelijk zijn zoals je al aangaf in je openingspost en zal alleen maar erger worden indien je niets concreets eraan doet! Je zou eerst eens Minoxidil (2 procent) kunnen proberen (is vrij te koop in een apotheek) en later overstappen op het effectievere 5 % Minox. Via je huisarts kun je ook vragen naar het bewezen Finasteride (wordt niet vergoed) of beter nog naar het middel Proscar 5 mg dat volledig wordt vergoed.
Ik gebruik al ruim een half jaar met succes Minoxidil en Finasteride samen met enkele voedingsupplementen en mijn haar wordt alleen maar langer, dikker en groeit als kool! Verlies per dag nog maar gemiddeld hooguit 25 tot 30 haren.
Wat je nu aan het doen ben is niks anders dan symptoom bestrijding, zeg maar proberen de dunne en kale plekken te camoufleren.

Een vraagje aan Stinson. Hoeveel haren verlies je gemiddeld op een dag?
Hoeveel haren ik verlies weet ik niet maar het zijn er best veel nu ik er over nadenk. Mijn kussen op bed hangt vol haar, mijn handdoek ook wanneer ik mijn haar afdroog en ga maar door. Ik zou graag wel meer weten over die middeltjes
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 18:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom maak je je hier zo druk om?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 18:42
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Waarom maak je je hier zo druk om?
Als je pas 19 bent is het niet zo plezierig om al kaal te worden, lijkt me.

Ik snap wel dat het erg vervelend is! Ik kan je niet helpen, maar misschien weet de huisarts iets. En volg de tips van Cornel anders op.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 19:34
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hoeveel haren ik verlies weet ik niet maar het zijn er best veel nu ik er over nadenk. Mijn kussen op bed hangt vol haar, mijn handdoek ook wanneer ik mijn haar afdroog en ga maar door. Ik zou graag wel meer weten over die middeltjes
Wat is veel over welke aantallen haren. 50 stuks, of meer?

Vreemd ik slaap erg onustig en vind vrijwel geen enkele haar in mijn bed, kussensloop of handdoek. ook geen losse haren in mijn kleding, truien of ander gedreid spul. Maarja ik gebruik dan ook de juiste producten voor mijn haar en borstel mijn steeds langer wordend haar uit met speciale zwijnenharen borstels.

Als je meer wilkt weten over de producten die ik gebruik, ga dan maar eens naar...

http://www.haarweb.nl/forum/forumdis...aysprune=&f=81
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 20:29
Stinson
Stinson is offline
Citaat:
Waarom maak je je hier zo druk om?
Omdat ik nog geen 20 ben en elke maand wel een paar keer de opmerking krijg dat ik mijn haar verlies. En omdat hoe veel moeite ik ook steek in mijn haar tegenwoordig, het er plat blijft bij liggen omdat het zo dun is. En omdat ik een bijna kale kruin heb.

Dat voelt helemaal niet zo lekker hoor en het doet je ouder lijken dan je bent. Akkoord, ik ga er niet aan dood dus zo erg is het niet, maar het is een mentale kwestie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 20:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
En omdat ik een bijna kale kruin heb.
Uitgerekend hier werkt Minoxidil heel effectief.

Alleen dat haarverlies kun je alleen met hormoonpreperaten verminderen, NIET met shampoo's of andere huismiddeltjes.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik nog geen 20 ben en elke maand wel een paar keer de opmerking krijg dat ik mijn haar verlies. En omdat hoe veel moeite ik ook steek in mijn haar tegenwoordig, het er plat blijft bij liggen omdat het zo dun is. En omdat ik een bijna kale kruin heb.

Dat voelt helemaal niet zo lekker hoor en het doet je ouder lijken dan je bent. Akkoord, ik ga er niet aan dood dus zo erg is het niet, maar het is een mentale kwestie.
Als het maar gemillimeterd is, doet het weinig af aan iemands aantrekkelijkheid, hoor. (M.a.w. als je een leuke kop hebt dan is die ook leuk zónder haar, en als je een rotkop hebt is ie ook lelijk mét haar).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 15:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat ik nog geen 20 ben en elke maand wel een paar keer de opmerking krijg dat ik mijn haar verlies. En omdat hoe veel moeite ik ook steek in mijn haar tegenwoordig, het er plat blijft bij liggen omdat het zo dun is. En omdat ik een bijna kale kruin heb.

Dat voelt helemaal niet zo lekker hoor en het doet je ouder lijken dan je bent. Akkoord, ik ga er niet aan dood dus zo erg is het niet, maar het is een mentale kwestie.
Je kan ook heus wel zonder volle bos chickies scoren, hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 17:10
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Je kan ook heus wel zonder volle bos chickies scoren, hoor.
Klopt, voor het vinden van een partner is een volle haarbos niet noodzakelijk. Maar een volle haarbos maak het leven wel een stuk aangenamer als je jong bent.

Maar het valt mij wel erg op dat op vandaag heel veel jongens zijn van pakweg tussen de 18 en 25 jaar die erg veel last hebben van kaalheidsverschijnselen en zelfs een vorm van AGA hebben. Kijk maar eens op het haarweb forum hoeveel jongens van die leeftijd daar hun haarproblemen plaatsen compleet met foto's waarop duidelijk terugtrekkende haarlijnen, diepe inhammen en kalende kruinen te zien zijn. Als je het niet weet zou je zeggen dat het foto's zijn van eind 30ers en midden 40ers.

Haaruitval wordt vooral veroorzaakt door het hormoon DHT (dihydrotestosteron) , dat is een afspiltsing van het mannelijke hormoon testosteron, en is dan ook alleen met hormoonpreperaten te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 17:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb zelf lang haar, maar ik vind het echt ontzettend gewhine. Lekker boeiend als je kaal wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 17:33
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Maar jij wordt ook al kaal!!1!1!11~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat voor haar val je(Voor de Dames)
JbG
44 02-11-2009 18:50
De Kantine Het weerwolfspel#46
Cherry Springs
500 11-04-2008 16:41
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Verhalen & Gedichten Hulp voor een vage brief
CKY-Jackass
1 08-06-2003 12:39
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.