Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 18:48
anoniem18
anoniem18 is offline
Hoi,

De laatste tijd gaat het niet goed tussen mij en een vriendin van me. Om het verhaal niet te lang te maken vertel ik even de belangrijkste gebeurtenissen:
Ik heb haar leren kennen via een forum voor depressieve mensen, we hebben elkaar een paar keer gezien via meetings van het forum en een paar keer gewoon afgesproken.
Maar langzaam veranderde dat. Het forum verdween en ik sprak dr ook weinig (nu niet meer) via het internet. Maar wel ongeveer 1x per week via de telefoon (nu nogsteeds).

Onze vriendschap heeft veel dieptepunten gekent, waarin we soms een paar maanden uit elkaar waren, maar het daarna toch weer goedmaakten en het weer een tijdje goed ging.

We zijn wel min of meer tot de conclusie gekomen dat we niet echt bij elkaar passen. We hebben verschillende soorten humor, hobbie’s etc.
Het enige wat we echt gemeen hadden was depressief zijn en daarmee steun bij elkaar vinden.
Alleen dat laatste is nu min of meer weg.

Het gaat nu (net zoals bij elk normaal persoon) af en toe nog slecht. Het probleem is echter dat als het slecht met dr gaat, dat ik dr niet meer weet te helpen. Ik ben dan vaak stil en weet niks te zeggen.

Een paar weken terug had ik ook anderhalve week lang een rare bui waarin ik haar een paar keer liet stikken en bijna niks zei of van me liet horen.
Sindsdien gaat het nog slechter tussen ons. Ik weet niet waarom ik zo deed en ik weet daarom alleen maar het spijt me te zeggen. Maar ik heb dr er erg mee gekwets, teleurgesteld etc. en ze neemt geen genoegen met alleen het spijt me (en terecht vind ik ook). Maar ik blijf met het probleem zitten dat ik niet weet wat het was etc.

We praten alleen nog maar over de dingen die zich tussen ons afspelen en komen daarbij bijna geen stapje vooruit. De dingen/onderwerpen die in onze omgeving gebeuren (school etc.) en alle leuke gesprekken zijn helemaal weggevallen.

Ze kan ook niet echt meer normaal doen tegen me, omdat ik dr zo gekwetst heb etc.. Dat doet mij ook niet goed. En ik word er alleen maar stil van en dat maakt alles alleen maar erger. (ik kan ook niet goed omgaan met (erg) negatieve dingen/gesprekken).

Ik weet niet meer wat ik verder kan doen. We willen allebei weer vrienden worden, maar het lukt op deze manier niet. Kunnen jullie ons verder helpen?

Groeten,

Anoniem18
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 18:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
--> l&r.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:53
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
hmmm, je wilt als ik het goed begrijp nog wel heel graag vrienden met 'r blijven, maar je weet je geen raad met de situatie? ik denk dat je elkaar in een eerlijk gesprek duidelijk moet maken wat je nog aan elkaar hebt, en wat jullie voor elkaar betekenen. en weet je zeker dat je haar niet kunt helpen als ze zich ongelukkig voelt? weet je zeker dat je haar niet helpt met stilzijn? misschien wil ze juist iemand die even niks zegt, om rust in haar hoofd te krijgen. ik wens je veel succes!
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:11
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ga na of de vriendschap nog iets kan worden.
Zeg haar wat er in je omgaat, schrijf haar een brief, laat haar desnoods dit topic lezen. Dan kunnen jullie er samen over praten en kijken of het nog iets wordt.... Succes ermee.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:17
Mnemosyna
Mnemosyna is offline
Waarom willen jullie nog vrienden worden als je niets (meer) gemeenschappelijk hebt? Gaat het je om haar persoon of om de vriendschap an sich? In het laatste geval kun je imho beter op zoek naar een andere vriend(in).
__________________
Clio, Melpomene, Terpsichore, Thalia, Euterpe, Urania, Polyhymne, Kalliope.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:09
Verwijderd
ik zou het er met haar over hebben, kijken hoe jullie verder willen gaan met jullie vriendschap, en tot een punt komen.
Mensen moeten meer praten over problemen, dus als jij denkt dat het eigenlijk niet meer kan; heb het erover...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:22
Verwijderd
hate to say it maar depressieve mensen zijn vaak enorm egoïstisch, dat weet je zelf ook wel als je het bent geweest. Ik denk niet dat je de schuld helemaal bij jezelf moet leggen als zij het alleen maar over depressief zijn kan hebben. Ze zal er eerst uit moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 00:37
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
********** schreef op 19-11-2003 @ 23:22:
hate to say it maar depressieve mensen zijn vaak enorm egoïstisch, dat weet je zelf ook wel als je het bent geweest. Ik denk niet dat je de schuld helemaal bij jezelf moet leggen als zij het alleen maar over depressief zijn kan hebben. Ze zal er eerst uit moeten komen.
Zij (= ik ) is niet depressief hoor. Alleen de keren dat ik een dipje heb kan hij me niet helpen.
Verder hebben we wel gezellige gesprekken, tuurlijk, alleen de laatste weken niet. Want hij heeft me laten zitten, en dat ging een beetje de hele tijd zo door. Er is verder niks goed gemaakt, het stapelde zich alleen op.

En we wouden gewoon vrienden zijn, omdat het wel klikt. Je hoeft niet percé dingen gemeen te hebben.

Ik heb geprobeerd wat ik kan om onze 'vriendschap' te redden, ik heb vaak genoeg geprobeerd een gesprek te voeren en ik heb oplossingen aangedragen (het was mijn idee om dit te posten). Maar helaas weet hij niks te zeggen, en niks te doen (alhoewel er zoveel dingen onder z'n neus lagen).

Daarom is het voor mij nu gewoon genoeg geweest. Ik heb onze vriendschap min of meer 'afgekapt', en in ieder geval gezegd dat ik hem een tijdje niet hoef te spreken.

Toch bedankt voor de reactie's

Laatst gewijzigd op 20-11-2003 om 00:46.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:35
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
dat is niet eens een slechte oplossing , een tijdje het contact verbreken, misschien lukt het over een langere tijd weer wel ?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:27
liefblondje85
liefblondje85 is offline
Ik zou met haar gaan afspreken waar we rustig kunne zijn! leg haar ook AUB uit waarom je wilt afspreken. Dan zeg je dat je met haar onder 4 ogen wilt spreken. Dat je het echt ff nodig hebt!

heel veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 20-11-2003 @ 01:37:

verhaal
Hmm ja het verhaal is altijd weer anders van de andere kant natuurlijk. Maar succes allebei.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie haleluja! uw relationele strubbelingen deel ####%& (55)
Metal
500 09-02-2007 17:59
Liefde & Relatie relatiecrisis; weet het echt niet meer
groovy
33 06-12-2005 15:13
Liefde & Relatie Weet niet wat te doen...
Fluff-Ball
23 29-10-2004 14:11
Liefde & Relatie Het gaat gewoon zoveel beter tussen ons!!
Kleintjeyakult
17 29-01-2004 08:29
Liefde & Relatie ik weet het even niet meer
groezel538
15 14-10-2003 15:53
Liefde & Relatie Ik kan het echt niet meer aan... Heeft er iemand aub raad...
Tinkelfeetje
18 07-05-2003 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.