Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 16:30
LamMuH_EiKoL
Avatar van LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Mjah ik weet neit hoe ik moet beginnen, maar ik proebeer het. Ik zit nu op een opleiding ICT maar het boeit me eigenlijk niet echt heel veel. Ik wil nu eigenlijk een opleiding gaan doen voor leraar op een basisschool, want met kinderen werken heb ik altijd al leuk gevonden. Maar mijn vragen zijn nu, wat moet ik dan voor een opleiding kiezen? Ik heb 2 jaar geleden de MAVO gedaan, vorig schooljaar heb ik het eerste jaar ICT gedaan op ROC Eindhoven en dit jaar ben ik bezig geweest met het 1e jaar ICT op ROC Helmond (Ter AA). De MAVO heb ik alles op D niveau afgesloten zonder onvoldoendes, het 1e jaar in Ehv heb ik ook afgesloten (ze gaven niet goed les naar mijn mening dus ben ik naar Helmond gegaan) en dit jaar (in Helmond dus) haal ik denk ik ook wel weer. Maar mijn vragen zijn dus wat moet ik voor opleiding gaan doen wil ik leraar worden? Of moet ik eerst een opleiding voor onderwijs-assistent doen ofzo? En waar kan ik er informatie over vinden, want ik heb al wel gezocht maar nog geen specifieke informatie gevonden want het is heel veel wat je krijgt. Naja hopelijk kan iemand mij helpen en als je meer info nodig hebt dan kun je het altijd vragen.

M.v.g.

Frank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 18:04
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Je moet iig een mbo-4 diploma hebben, dus of deze opleiding afmaken (als het mbo-4 is) of een andere mbo-4 opleiding gaan doen. Onderwijs-assistent zelf of SPW-onderwijs-assistent sluiten volgens mij aardig goed aan op de pabo. Als je ouder bent dan 21 (maar dat ben je geloof ik nog niet volgens de info) kan je ook een toets doen op sommige scholen, misschien mag je deze toets ook wel maken als je niet de juiste vooropleiding hebt en nog geen 21 jaar bent, maar dat moet je even aan de desbetreffende school vragen.

Ik heb zelf ook op de pabo gezeten, het is erg veel, zelf vond ik het niet moeilijk (kom van de havo), maar klasgenoten die SPW gedaan hebben vonden het nogal moeilijk om veel in een keer te leren, maar zij hadden weer voordeel met de stages enzo.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:14
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Je kan ook een staatsexamen Havo aanvragen (kijk op site van IB-Groep). Moet je alleen een jaar niks gaan doen, want je moet je voor 1 januari aanmelden.....
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 19-04-2004 @ 19:04 :
Je moet iig een mbo-4 diploma hebben, dus of deze opleiding afmaken (als het mbo-4 is) of een andere mbo-4 opleiding gaan doen. Onderwijs-assistent zelf of SPW-onderwijs-assistent sluiten volgens mij aardig goed aan op de pabo. Als je ouder bent dan 21 (maar dat ben je geloof ik nog niet volgens de info) kan je ook een toets doen op sommige scholen, misschien mag je deze toets ook wel maken als je niet de juiste vooropleiding hebt en nog geen 21 jaar bent, maar dat moet je even aan de desbetreffende school vragen.
Idd. (En voor die toets moet je echt 21 jaar of ouder zijn.)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:45
LamMuH_EiKoL
Avatar van LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Dus als ik het goed begrijp kan ik een opleiding onderwijsassistent of spw-onderwijs-assistent (wat is het verschil?) doen en als ik dat heb gedaan op niveau 4 kan ik doorstromen naar de pabo? Ik ben nog geen 21 nee, maar 18. En wat bedoel je met erg veel? Veel lessen, of veel huiswerk, of veel andere dingen of...? Een staatsexamen HAVO ga ik niet doen, want ik ben bang dat ik dat niet ga halen met alleen een MAVO opleiding, maar kan ik me nu dan toch nog inschrijven voor een opleiding, of moet dat ook voor 1 januari, of is dat alleen als je dat staatsexamen doet?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 19-04-2004 @ 19:45 :
Dus als ik het goed begrijp kan ik een opleiding onderwijsassistent of spw-onderwijs-assistent (wat is het verschil?) doen en als ik dat heb gedaan op niveau 4 kan ik doorstromen naar de pabo? Ik ben nog geen 21 nee, maar 18. En wat bedoel je met erg veel? Veel lessen, of veel huiswerk, of veel andere dingen of...? Een staatsexamen HAVO ga ik niet doen, want ik ben bang dat ik dat niet ga halen met alleen een MAVO opleiding, maar kan ik me nu dan toch nog inschrijven voor een opleiding, of moet dat ook voor 1 januari, of is dat alleen als je dat staatsexamen doet?
Volgens mij bestaat spw-onderwijsassistent niet meer...maar kan me vergissen. Zou je ff moeten informeren bij een mbo-school. Met elke mbo niveau 4 opleiding kun je naar de pabo, maar onderwijsassistent sluit (veel) beter aan en dan kun je soms de opleiding ook verkort (3,5 of 3 jaar) doen. 'k zou ook even informeren bij een pabo waar je eventueel naar toe zou gaan wat hun eisen zijn en wat zij aanraden, zeg maar.

Op de pabo kan je uitgaan van veel lessen, veel huiswerk en veel andere dingen. Het is niet super moeilijk, maar wel HEEL erg VEEL.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:58
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 19-04-2004 @ 19:45 :
Dus als ik het goed begrijp kan ik een opleiding onderwijsassistent of spw-onderwijs-assistent (wat is het verschil?) doen en als ik dat heb gedaan op niveau 4 kan ik doorstromen naar de pabo? Ik ben nog geen 21 nee, maar 18. En wat bedoel je met erg veel? Veel lessen, of veel huiswerk, of veel andere dingen of...? Een staatsexamen HAVO ga ik niet doen, want ik ben bang dat ik dat niet ga halen met alleen een MAVO opleiding, maar kan ik me nu dan toch nog inschrijven voor een opleiding, of moet dat ook voor 1 januari, of is dat alleen als je dat staatsexamen doet?
Wat het verschil is weet ik niet precies, maar ik hoorde laatst dat het twee verschillende opleidingen zijn.

Met veel bedoel ik; veel zelfstudie, wij kregen heel weinig les en we moesten voor een toets heel veel leren en dus zelf dingen uitzoeken enzo. Ook moesten we veel (stage)opdrachtendoen, ook allemaal zelfstudie. Het lijkt dus alsof je weinig les hebt (tenminste vond ik), maar die studiedagen dat je 'vrij' was moest je goed gebruiken voor al die zelfstudie.

Je kan je nu denk ik nog wel aanmelden voor een MBO-opleiding, volgens mij kan dat uiterlijk tot juni ofzo...maar ook dat verschilt per school en opleiding.


Als je meer wil weten over de pabo ofzo, stuur je me maar een PM, niet dat ik er veel vanaf weet, maar heb er zelf opgezeten, dus weet er wel iets vanaf
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 07:40
Algemene schoolzaken Leraren opleing in Denemarken
margarida
2 16-11-2010 21:04
Studeren Wat ga jij volgend jaar studeren?
JoV
331 15-08-2006 20:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie leraar muziek
feijão
6 23-05-2005 17:33
Algemene schoolzaken MBO opleiding Watersport en Techniek
marketing
3 27-02-2005 09:42
Studeren hbo psychologie
Sparkles
30 21-12-2004 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.