Oud 21-01-2019, 17:03
Saiy
Saiy is offline
Vertel Maaike.sann!!
Advertentie
Oud 21-01-2019, 17:11
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Comedy-guy en ik gaan echt heeeel goed

We zijn plannen aan het maken om elkaars vrienden te ontmoeten en we hebben een datum gepland dat ik naar z'n show kom enzo en naar welk evenement van m'n werk hij mee kan en ngggg. We waren vannacht al plannen aan het maken voor augustus

Ik vind het supereng en allemaal heel snel gaan, maar het voelt wel echt superfijn allemaal, dus ik probeer me niet teveel van mezelf aan te trekken
__________________
#JeSuisAldi
Oud 21-01-2019, 17:21
Saiy
Saiy is offline
Leuk Maaike.sann!!

Gewoon genieten!! En blijf contact houden met jezelf, dan weet je vanzelf of het goed is, ook al gaat het misschien snel.

Als het goed voelt, dan is het goed toch??!

En welke datum hebben jullie geprikt? Dan kan ik hem eens gaan vinden op google want ik ben erg benieuwd
Oud 21-01-2019, 17:24
Verwijderd
Ja, inderdaad, naar welk optreden van Najib Amhali moeten we komen om jou te spotten??

Leuk Sanne
Oud 21-01-2019, 17:26
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
13 februari in Sneek Huhu.
__________________
#JeSuisAldi
Oud 21-01-2019, 17:29
Verwijderd
Flikker op
Oud 21-01-2019, 17:31
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Zie ik jullie daar???
__________________
#JeSuisAldi
Oud 21-01-2019, 19:26
Verwijderd
Oke ik doe mijn verhaaltje: gwn deze boi is hem sws
Oud 21-01-2019, 19:28
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
We gaan samen naar Parijs

Zouden jullie bloemen op je werk voor Valentijn waarderen of stom vinden?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-01-2019, 19:32
Saiy
Saiy is offline
niet waarderen. maar dat ben ik
Oud 21-01-2019, 19:42
Verwijderd
Ik zou een attentie op die manier ontvangen heel leuk vinden.
Oud 21-01-2019, 19:58
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou het op mijn werk wat ongemakkelijk vinden, maar het gebaar is leuk
Oud 21-01-2019, 19:58
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ligt er ook wel aan wat voor werk ze doet trouwens
Oud 21-01-2019, 19:59
Verwijderd
Ik zou dat echt heel erg leuk vinden.
Oud 21-01-2019, 20:00
neardo
neardo is offline
Ik zou het lief vinden maar misschien een beetje ongemakkelijk tegenover m’n collega’s.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 21-01-2019, 20:11
Verwijderd
Mijn collega's zouden heel veel geluid maken maar superjaloers zijn.
Oud 21-01-2019, 22:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ligt er ook wel aan wat voor werk ze doet trouwens
Verpleging. Dus eventjes langs de dienst en op tafel met kaartje zetten is zo gedaan
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-01-2019, 22:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
We waren even samen op pad om iets te regelen voor de nieuwe praktijk. Hadden we wat tijd over en zijn we even snel bij de Griek een hapje gaan eten. Heerlijk luxe even rustig met z’n 2en
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Ads door Google
Oud 21-01-2019, 22:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
We waren even samen op pad om iets te regelen voor de nieuwe praktijk. Hadden we wat tijd over en zijn we even snel bij de Griek een hapje gaan eten. Heerlijk luxe even rustig met z’n 2en
Wat fijn
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 22-01-2019, 00:44
Verwijderd
Citaat:
We waren even samen op pad om iets te regelen voor de nieuwe praktijk. Hadden we wat tijd over en zijn we even snel bij de Griek een hapje gaan eten. Heerlijk luxe even rustig met z’n 2en
Oh dat is zo fijn! Ik ben afgelopen week een middag alleen thuis geweest, en woensdag onverwachts weer bijna de hele dag. Zo luxe is dat - alleen al omdat je gewoon niet hoeft te praten! Eind maart gaan Jos en ik ook samen een dag weg, voor het eerst sinds Doris er is. Ik heb er nu al zoveel zin in!
Oud 22-01-2019, 07:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Oh dat is zo fijn! Ik ben afgelopen week een middag alleen thuis geweest, en woensdag onverwachts weer bijna de hele dag. Zo luxe is dat - alleen al omdat je gewoon niet hoeft te praten! Eind maart gaan Jos en ik ook samen een dag weg, voor het eerst sinds Doris er is. Ik heb er nu al zoveel zin in!
En dan ook even tijd om wat dingen ongestoord te doen Ik was van de week even een klein stukje vloer dwijlen en meteen zat hij ook met z’n handjes in het water en ging hij ook poetsen op de vloer. Super schattig, maar werd natuurlijk wel een waterballet
Samen even uit is ook zo belangrijk. ben gek op ons kleine mannetje, maar even rustig samen en ook rustig over dingen kunnen praten zonder constant op te hoeven letten is zo fijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-01-2019, 16:58
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Comedy-guy en ik gaan echt heeeel goed

We zijn plannen aan het maken om elkaars vrienden te ontmoeten en we hebben een datum gepland dat ik naar z'n show kom enzo en naar welk evenement van m'n werk hij mee kan en ngggg. We waren vannacht al plannen aan het maken voor augustus

Ik vind het supereng en allemaal heel snel gaan, maar het voelt wel echt superfijn allemaal, dus ik probeer me niet teveel van mezelf aan te trekken
Ja, waar was je dit weekend nou om me alles te vertellen, draak!! Ik heb echt tot het ochtendgloren in het café gehangen in hoopvolle verwachting!

Wel heeft je huisgenootlief al even zijn voornaam verklapt. Dus Googlen zou makkelijk moeten zijn, maar ik wil het uit de eerste hand!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-01-2019, 17:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 22-01-2019, 17:47
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Ja, waar was je dit weekend nou om me alles te vertellen, draak!! Ik heb echt tot het ochtendgloren in het café gehangen in hoopvolle verwachting!

Wel heeft je huisgenootlief al even zijn voornaam verklapt. Dus Googlen zou makkelijk moeten zijn, maar ik wil het uit de eerste hand!


Sorry! Vrijdag kon ik sowieso niet he! (hoorde goeie reviews )
Ik dacht erover om je zaterdag te appen, maar toen wilden Maaike & P. bankhangen en series kijken en dat was ook wel erg aantrekkelijk Sorrysorrysorry, ik ben vreselijk. Ik heb voor vrijdag al tijden karaoke in m'n agenda staan, had jij daar niet ook iets mee te maken? Laten we dit weekend even een herkansing doen, zit wel met wat concerten, maar daarna kan ik wel door denk ik!
__________________
#JeSuisAldi
Oud 22-01-2019, 17:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben echt een beetje klaar met m'n schoonmoeder
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Oud 22-01-2019, 18:01
Saiy
Saiy is offline
vertel!
Oud 22-01-2019, 18:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
vertel!
Ze heeft nogal weinig begrip voor het feit dat ik ook een volwassene met een eigen leven en eigen grenzen ben Ze legt iedereen nogal de wet op. En alle communicatie gaat buiten mij om, dus ik loop continu achter de feiten aan. Ik heb pas een hele tijd met haar aan de telefoon gezeten om aan te geven dat ik dat dat niet fijn vindt, en om uit te leggen dat sommige dingen mentaal net even iets meer van mij vragen dan bij de meeste mensen. Toen leek ze heel begripvol, maar uit wat ze laatst naar mijn vriend appte bleek eigenlijk het tegendeel. Ik heb geprobeerd om nog een keer dat gesprek aan te gaan, over waar ik behoefte aan heb als zij wil dat we keurig komen opdraven voor familie dingen in de UK. Maar daar heeft ze gewoon totaal geen boodschap aan. Zelfs mij even in de cc zetten bij een mailtje is nog een stap te ver, want "dat doen we bij de rest van de aanhang ook niet"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-01-2019, 20:25
Verwijderd
Maar dit soort dingen vertelt ze wel aan haar zoon/je vriend neem ik aan? Of wordt hij er ook buiten gelaten?
Oud 22-01-2019, 20:31
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Wat interessant. Ik heb juist het tegenovergestelde: ik wil niet betrokken worden bij communicatie tussen mijn vrouw en schoonmoeder. Maar mijn vrouw laat zich dan ook niet de wet opleggen. Dat scheelt.
Oud 22-01-2019, 20:39
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:


Sorry! Vrijdag kon ik sowieso niet he! (hoorde goeie reviews )
Ik dacht erover om je zaterdag te appen, maar toen wilden Maaike & P. bankhangen en series kijken en dat was ook wel erg aantrekkelijk Sorrysorrysorry, ik ben vreselijk. Ik heb voor vrijdag al tijden karaoke in m'n agenda staan, had jij daar niet ook iets mee te maken? Laten we dit weekend even een herkansing doen, zit wel met wat concerten, maar daarna kan ik wel door denk ik!
Ik had zaterdag een date met beste-vriendin-met-baby. Combineert niet heel lekker weg met een kater + bijbehorende kegel kan ik je vertellen.

Vrijdag én zaterdag ben ik in het bewuste etablissement te vinden! Vrijdag met o.a. deadlock en Loezzel en zaterdag omdat het dan mij B-Day is, dus jaaaaaaaa beter kom je!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-01-2019, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eline, heb je je schoonmoeder al verteld dat je het liever gelijk van haar hoort dan via je vriend?

Mijn schoonmoeder belt of appt mij altijd omdat mijn vriend nooit reageert
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-01-2019, 21:54
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als mijn schoonmoeder iets van me wil, dan kan ze me dat zelf vragen. Gaat het via mn vent dan krijgt ze geen antwoord (tenzij jet ons allebei betreft) Als ze iets van Mn vent wil en hij reageert niet, dan appt/belt ze mij. Ik vertel Haar dan dat ze vooral dr zoon moet bellen en dit niet via mij moet doen, als je dat volhoudt snapt ze t uiteindelijk vanzelf. Duurde bij mij even, maar standvastigheid overwint uiteindelijk
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-01-2019, 21:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben zo blij dat mijn moeder gewoon van haar eigen normaal doet
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 22-01-2019, 22:09
Verwijderd
Het hangt er vanaf wat je normaal vindt. Ik ben het niet oneens met zoef, maar ik merk dat het zonder bijbedoelingen heel gewoon is en prima werkt in andere relaties. Als je het zelf niet wil; prima en soit, maar het maakt informeren/meedelen via een ander niet opeens het einde van de wereld. "M'n moeder belde, die komt een uurtje later dan eerder afgesproken vanwege <dingen>." Van vroeger uit was dit doodnormaal omdat er overdag maar één iemand thuis was die de telefoon kon opnemen.

Bij visite, pakten mensen de kalender om over enkele maanden nog eens af te spreken. Mensen hadden vaak niet eens een telefoon. Als je ziek was ging je toch of stuurde je een brief/kaart/telegram. Ik snap allemaal best dat we direct zelf aangesproken willen worden op dingen, maar soms is de invoormatievoorziening gewoon zo, en helemaal bij die generatie (eigenlijk net iets ouder dan ik en sommige van mijn generatie ook nog wel) want die zijn daar mee opgegroeid. Niet doen alsof het fucking aliens zijn alsjeblieft.
Oud 22-01-2019, 22:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar dit soort dingen vertelt ze wel aan haar zoon/je vriend neem ik aan? Of wordt hij er ook buiten gelaten?
Hij zit in de familie Whatsapp groep en krijgt wel de mailtjes. Maar voor hij er aan toe komt om de mail aan mij te laten zien is er soms ineens al vanalles besloten.

Citaat:
Eline, heb je je schoonmoeder al verteld dat je het liever gelijk van haar hoort dan via je vriend?
Dat heb ik gezegd, maar dat zijn ze dus niet gewend dus daar leek ze ook niet echt open voor te staan. M'n vriend heeft er ook al een paar keer wat over gezegd, omdat hij gek werd van overal tussenin zitten (van vakanties plannen tot wat ik voor kerstcadeautje wil, alles gaat via hem).

Ik vind het maar omslachtig. Ik app zijn zussen ook gewoon zelf als ik een vraag voor ze heb, en het is niet alsof m'n schoonmoeder mijn telefoonnummer of emailadres niet heeft. Hoeveel moeite is het nu, als je al drie kinderen mailt, om dan mij ook even in de cc te zetten!?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-01-2019, 22:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat interessant. Ik heb juist het tegenovergestelde: ik wil niet betrokken worden bij communicatie tussen mijn vrouw en schoonmoeder. Maar mijn vrouw laat zich dan ook niet de wet opleggen. Dat scheelt.
Mijn vriend zit er ook liever niet tussen hoor Ik laat me ook niet graag de wet opleggen, maar daar gaat het precies mis, omdat ze wel verwacht dat wij zonder tegengas gewoon doen wat ons gezegd wordt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Ads door Google
Oud 22-01-2019, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geprobeerd om nog een keer dat gesprek aan te gaan, over waar ik behoefte aan heb als zij wil dat we keurig komen opdraven voor familie dingen in de UK.
Dit snap ik niet. Zij wil dat jullie naar uk komen voor van alles en jij hebt dan behoefte aan dingen waar zij niet aan kan of wil voldoen?

Verder werken jullie het zelf ook in de hand, blijkbaar is wr ruimte om zo te doen. Je vent kan ook zeggen "ik weet niet wat ze wil, vraag zelf maar." en jullie kunnen besluiten om niet aan dingen mee te doen als er besluiten zijn genomen wat jullie het niet mee eens zijn.
Oud 22-01-2019, 23:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit snap ik niet. Zij wil dat jullie naar uk komen voor van alles en jij hebt dan behoefte aan dingen waar zij niet aan kan of wil voldoen?

Verder werken jullie het zelf ook in de hand, blijkbaar is wr ruimte om zo te doen. Je vent kan ook zeggen "ik weet niet wat ze wil, vraag zelf maar." en jullie kunnen besluiten om niet aan dingen mee te doen als er besluiten zijn genomen wat jullie het niet mee eens zijn.
Ik heb behoefte aan gehoord worden als de beslissingen ook invloed op mij hebben. Wij gaan bijvoorbeeld komend weekend daar verlaat kerst vieren met de hele familie (vind ik emotioneel heel zwaar, maar ik wil er graag bij zijn voor m'n vriend). Ik weet heel goed dat ik daarna even tijd voor mezelf nodig heb, maar er is voor de hele familie al een vet druk programma bedacht. In eerste instantie was m'n schoonmoeder vet begripvol, en zei ze dat we samen zouden zoeken naar een manier waarop ik op mijn tempo wel dingen mee kon doen, zodat ik het toch wel leuk zou hebben. Maar nu belde ze m'n vriend dit weekend op met een definitief programma waar dus verder nooit meer over overlegd was. Het zijn vooral dat soort gemengde signalen. Zo werden wij ook gevraagd naar onze mening over een vakantie huisje voor komende zomer, maar was er al beslist voor wij onze mening konden geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je geen rekening met ons wil houden

Ik voel me best wel buiten spel gezet. Ik wil best mee op vakantie, maar dan wil ik ook iets te zeggen hebben, want ik neem er ook vrije dagen voor op, moet ervoor naar de UK, en dat is ook niet gratis. Dan wil ik het ook een beetje leuk hebben, dingen doen waar ik blij van word. Maar de enige optie die min of meer overblijft is wel gaan en precies doen zoals de schoonfamilie het bedacht heeft, of niet gaan. En dat is kut, want mijn vriend wil wel graag mee omdat hij de UK mist.

Mijn schoonmoeder weigerde ook om mij persoonlijk te mailen/ appen/ bellen. Ze stelde dan liever de vraag vijf keer aan m'n vriend (bij het kerstcadeau) of ging er vanuit dat mijn vriend het wel met me zou bespreken (bij de vakantie en familie bezoek) als zij de mededeling deed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-01-2019, 23:08
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
hij kan toch wel naar z'n ouders duidelijk maken dat hij ook met jou wil overleggen als het jullie beide aangaat? dat zij niet hem en jou steeds onafhankelijk gaat bellen klinkt op zich nog wel logisch

kan je niet wel mee naar de UK gaan en dan een deel van het programma wat anders gaan doen?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 22-01-2019, 23:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
hij kan toch wel naar z'n ouders duidelijk maken dat hij ook met jou wil overleggen als het jullie beide aangaat? dat zij niet hem en jou steeds onafhankelijk gaat bellen klinkt op zich nog wel logisch

kan je niet wel mee naar de UK gaan en dan een deel van het programma wat anders gaan doen?
Dat heeft hij wel geprobeerd, maar lijkt tot nu toe weinig succes te hebben. Bij een "I don't know! Why don't you ask her?" krijgt hij een "But I'm asking you" terug... Het moet echt op haar manier.

Dat laatste lijkt me volkomen logisch

Daar ben ik nu naar aan het kijken! (Als ik dan überhaupt al vrij kan krijgen van m'n werk... ) Het is wel een uitdaging, en kan alleen als wij daar een auto huren. De rest van de schoonfamilie rijdt gewoon auto en kan met eigen vervoer naar het vakantiehuisje voor zo lang of kort als ze willen. Terwijl wij een stuk minder zelfstandig zijn in dat opzicht, wij zijn afhankelijk zijn van het OV, en kunnen ter plekke ook niet even een auto lenen (i.v.m. beperkte autoverzekeringen). Volgens mij ontgaat het hen compleet dat wij vanuit Nederland net even *kuch* wat minder makkelijk een paar dagen in Wales langs kunnen komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-01-2019, 23:49
Verwijderd
Je vriend klinkt ook niet echt als iemand die zijn mond open trekt tegen zijn moeder. Ik zou echt volledig mijn eigen plan trekken.
Oud 22-01-2019, 23:50
Verwijderd
Citaat:
en jullie kunnen besluiten om niet aan dingen mee te doen als er besluiten zijn genomen wat jullie het niet mee eens zijn.
Dit wilde ik ook nog posten
Oud 22-01-2019, 23:52
Verwijderd
Citaat:
en jullie kunnen besluiten om niet aan dingen mee te doen als er besluiten zijn genomen wat jullie het niet mee eens zijn.
Dit dus ja
Oud 22-01-2019, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft hij wel geprobeerd, maar lijkt tot nu toe weinig succes te hebben. Bij een "I don't know! Why don't you ask her?" krijgt hij een "But I'm asking you" terug... Het moet echt op haar manier.
"Yeah, I know, but why don't you ask hér? Why?"

Hij moet het gesprek aangaan, jij hebt genoeg gesproken denk ik. Ik zou ook kort en bondig blijven bij haar, want ze gaat je grenzen over, dat mag niet, want mentaal trek je dat niet. Is helemaal niet erg, maar het is wel het hoofdprobleem waar ze rekening mee moet houden.

Maar dit:

Citaat:
Daar ben ik nu naar aan het kijken! (Als ik dan überhaupt al vrij kan krijgen van m'n werk... ) = bijzaak

Het is wel een uitdaging, en kan alleen als wij daar een auto huren.= hoofdzaak

De rest van de schoonfamilie rijdt gewoon auto en kan met eigen vervoer naar het vakantiehuisje voor zo lang of kort als ze willen. = allemaal bijzaak

Terwijl wij een stuk minder zelfstandig zijn in dat opzicht, wij zijn afhankelijk zijn van het OV, en kunnen ter plekke ook niet even een auto lenen (i.v.m. beperkte autoverzekeringen). = bijzaak

Volgens mij ontgaat het hen compleet dat wij vanuit Nederland net even *kuch* wat minder makkelijk een paar dagen in Wales langs kunnen komen.= bijzaak
Ik vind ook dat je er vanalles bijhaalt en het verergert, want:

Als je niet eens vrij kan krijgen ga je niet.
Als je wel vrij kan krijgen, ga je wel.
Kijk of je daar in de buurt zelf iets kan huren.
Vervolgens moet je uitzoeken hoe je daar zo vrij mogelijk rond kan reizen, geen auto? Dan OV. Wales is geen skeer derdewereldland ofzo zonder voorzieningen, dus kan je gewoon met OV.

Probleem opgelost. Neem het heft in eigen handen.
Oud 23-01-2019, 06:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
"Yeah, I know, but why don't you ask hér? Why?"

Hij moet het gesprek aangaan, jij hebt genoeg gesproken denk ik. Ik zou ook kort en bondig blijven bij haar, want ze gaat je grenzen over, dat mag niet, want mentaal trek je dat niet. Is helemaal niet erg, maar het is wel het hoofdprobleem waar ze rekening mee moet houden.

Maar dit:



Ik vind ook dat je er vanalles bijhaalt en het verergert, want:

Als je niet eens vrij kan krijgen ga je niet.
Als je wel vrij kan krijgen, ga je wel.
Kijk of je daar in de buurt zelf iets kan huren.
Vervolgens moet je uitzoeken hoe je daar zo vrij mogelijk rond kan reizen, geen auto? Dan OV. Wales is geen skeer derdewereldland ofzo zonder voorzieningen, dus kan je gewoon met OV.

Probleem opgelost. Neem het heft in eigen handen.
Het is vooral de ergernis in alles wat opstapelt. Ik vind het niet chill als ik keihard m'n best ergens voor doe, en dat dat dan niet gewaardeerd wordt maar wordt gezien als volkomen logisch. Dat wij er bij zijn is volkomen logisch, ongeacht hoeveel moeite mij dat kost. Er is geen vraag of wij mee willen of mee kunnen, men gaat er vanuit. Dat versterkt het gevoel dat zij geen begrip of respect heeft voor het feit dat ik ook en volwaardig mens ben met een eigen leven, eigen commitments en eigen behoeften En dat is vooral heel zuur.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 23-01-2019, 08:34
Verwijderd
Waardering van anderen verwachten is over het algemeen wel een recept voor teleurstelling. Zoals Straatmeid zegt, doe waar jij je goed bij voelt en haal daar je voldoening uit, met of zonder bevestiging.
Oud 23-01-2019, 08:35
Verwijderd
Ik snap dat het naar is Elin3 en ik heb geen gouden oplossing, maar ik zou onder deze omstandigheden niet naar de UK gaan, heel simpel Laat je vriend wel lekker gaan kan hij fijn bij zijn familie zijn. Je hoeft niet alles samen te doen hè. En dat jij niet meegaat is verder ook helemaal geen groot ding en moet je vooral niet uitleggen als zij tegen jou of zo. Zoals Krista ook al zegt, doe waar jij je goed bij voelt.

Ik ben afgelopen jaar een week met mijn zussen en ouders op vakantie geweest (vooral om te wielrennen om eerlijk te zijn maar goed), Mema zat lekker thuis. Natuurlijk vind ik het leuker als ze daar wel bij is, maar ik begrijp het heel goed dat ze daar helemaal geen zin in had - mijn zussen hebben allemaal kinderen en die waren er alle 48* bij. Omdat ik met mijn schoonbroers wilde wielrennen in de bergen was er ook relatief weinig ruimte voor Mema en mezelf om ons eigen ding te doen. Logisch dat ze haar kostbare vakantiedagen liever ergens anders aan spendeert.

Om kort te zijn: ik denk dat je het te groot maakt in je hoofd. Als je er zo duidelijk geen zin in hebt, dan ga je niet. En dan geef je werk op als reden en verwijt je je schoonmoeder niets.

Dat je schoonmoeder aan je vriend vraagt wat jij voor kerst wil of zo, dat boeit toch niet? Zo communiceert een groot deel van die generatie gewoon. Mijn ouders vragen ook aan mij wat Mema voor haar verjaardag wil. En die van Mema aan Mema wat ik wil.

Probeer het allemaal niet zo groot te maken in je hoofd.

*lichte overdrijving
Oud 23-01-2019, 08:37
Verwijderd
Ik ben echt een goede schoondochter, jammer dat dit talent onbenut blijft
Oud 23-01-2019, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Het is vooral de ergernis in alles wat opstapelt. Ik vind het niet chill als ik keihard m'n best ergens voor doe, en dat dat dan niet gewaardeerd wordt maar wordt gezien als volkomen logisch.
Welkom in het leven van iemand die in de Publieke Sector werkt.
Oud 23-01-2019, 09:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap dat het naar is Elin3 en ik heb geen gouden oplossing, maar ik zou onder deze omstandigheden niet naar de UK gaan, heel simpel Laat je vriend wel lekker gaan kan hij fijn bij zijn familie zijn. Je hoeft niet alles samen te doen hè. En dat jij niet meegaat is verder ook helemaal geen groot ding en moet je vooral niet uitleggen als zij tegen jou of zo. Zoals Krista ook al zegt, doe waar jij je goed bij voelt.

Om kort te zijn: ik denk dat je het te groot maakt in je hoofd. Als je er zo duidelijk geen zin in hebt, dan ga je niet. En dan geef je werk op als reden en verwijt je je schoonmoeder niets.

Dat je schoonmoeder aan je vriend vraagt wat jij voor kerst wil of zo, dat boeit toch niet? Zo communiceert een groot deel van die generatie gewoon. Mijn ouders vragen ook aan mij wat Mema voor haar verjaardag wil. En die van Mema aan Mema wat ik wil.
Mijn vriend wil graag dat ik mee ga. In elk geval dit weekend (zijn grootouders beginnen enorm oud en kwetsbaar te worden en hij wil graag dat ik ze nog kan ontmoeten) maar in de zomer eigenlijk ook wel. Al zou hij me nooit verplichten te gaan, en waardeert hij wel dat het me tijd, moeite en energie kost.

Ik wil graag een goede band met m'n schoonfamilie, omdat zijn familie voor m'n vriend belangrijk is, maar dat is gewoon heel lastig als ik word gezien/ behandeld als aanhangsel van, i.p.v. als volwaardig mens die het waard is om een beetje rekening mee te houden. Het is niet alsof we pas een maand aan het daten zijn ofzo

Voor m'n vriend wil ik dus wel gaan, maar voor m'n eigen welzijn is het denk ik beter om niet te gaan...

Mijn vriend vindt het enorm irritant om die vragen te krijgen. Dat heeft hij nu een paar keer heel duidelijk aangegeven, maar zijn moeder vindt het ongepast om het niet via hem te communiceren, want hij is haar zoon.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.