Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2007, 15:16
Crimson
Crimson is offline
Een goede vriendin van mij zit nu in 6VWO. Ze is al een keer in klas 2 blijven zitten. Dit jaar gaat ze haar diploma 100% zeker niet halen door persoonlijke problemen. De vraag is, wat nu verder? Ze kan niet nog een keer het jaar overdoen op die school, omdat ze ergens anders gaat wonen.
Ze wil graag Taalwetenschap studeren, mogelijk via het hbo (Logopedie).. Het is sowieso al zeker dat ze dit jaar iig niet afmaakt.

Opties:

1. Andere middelbare school zoeken en daar nogmaals VWO6 doen.. Probleem is alleen dat ze dan weer met vakken zit, sommige vakken worden op sommige scholen niet aangeboden, andere profieleisen bij C&M, etc
2. Vavo doen en zo HAVO of VWO halen.. Wat zijn de opties? En dan in Nijmegen of Groningen? En kost dat geld? Etc
3. Iets anders?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, het is iets wat echt speelt, en er moet een oplossing gevonden worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2007, 15:25
Verwijderd
Wat wil ze zelf het liefst? Dat lijkt me het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:36
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2007 @ 16:25 :
Wat wil ze zelf het liefst? Dat lijkt me het belangrijkste.
Het liefst gewoon nu hbo gaan doen, maar dat kan niet.. Echt stom dat je geen toelatingstest mag doen onder de 21. Maar eigenlijk liefst niet hele dagen naar school, omdat ze sociaal niet sterk is, ze maakt niet makkelijk vrienden.. En bij vavo zou ze nog kunnen werken, maar we weten daar praktisch niks over.. En als het geld kost, dat zou dat ook nog wel een probleem op kunnen leveren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:41
Verwijderd
Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom dat niet mag.

Als ze sociaal niet sterk is kan ze wat dat betreft juist beter wel naar school gaan, denk ik. Logopedie lijkt me voor een sociaal niet sterk iemand niet zo'n heel passende opleiding btw...

Maar goed, vavo zou idd kunnen. De meeste ROC's bieden vavo aan (staat dan wel op de website ed), laat haar eens een ROC uit de buurt bellen om om informatie te vragen. Alles kost geld, gewoon middelbaar onderwijs ook. Vavo zal wel duurder zijn, maar volgens mij niet totaal onbetaalbaar oid.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:43
Verwijderd
En via google (op vavo nijmegen en vavo groningen):
http://www.roc-nijmegen.nl//educatie/index.php
http://www.groningen.nl/functies/pag...?parameter=500
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:51
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2007 @ 16:41 :
Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom dat niet mag.

Als ze sociaal niet sterk is kan ze wat dat betreft juist beter wel naar school gaan, denk ik. Logopedie lijkt me voor een sociaal niet sterk iemand niet zo'n heel passende opleiding btw...
Ik bedoel meer, als je in de klas komt met mensen die elkaar al 5/6 jaar kennen.. En je bent sociaal niet sterk, kom je daar net tussen. Bij een nieuwe opleiding begint iedereen opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Misschien zijn deelcertificaten wat voor haar? Dan kan ze de vakken gewoon bij elkaar sprokkelen en ze desnoods volgend jaar afnemen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 16:06
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-02-2007 @ 16:56 :
Misschien zijn deelcertificaten wat voor haar? Dan kan ze de vakken gewoon bij elkaar sprokkelen en ze desnoods volgend jaar afnemen.
Dat is inderdaad geen slechte oplossing en bij sommige studies wordt je onder bepaalde voorwaarden al toegelaten, ook al heb je geen volledig diploma maar wel alle relevante certificaten.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 08:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Bestaat er geen regeling dat een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo gelijkwaardig is aan een havo-diploma? Volgens mij bestond er voor 4 naar 5 havo wel ooit zo'n regeling voor een mavo diploma. Ik weet ook verder niet of dit ook meegenomen is naar het vmbo. Er staat me simpelweg heel vaag iets van bij, misschien dat iemand hier er meer over weet.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 05-02-2007 @ 09:52 :
Bestaat er geen regeling dat een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo gelijkwaardig is aan een havo-diploma? Volgens mij bestond er voor 4 naar 5 havo wel ooit zo'n regeling voor een mavo diploma. Ik weet ook verder niet of dit ook meegenomen is naar het vmbo. Er staat me simpelweg heel vaag iets van bij, misschien dat iemand hier er meer over weet.
van 3 naar 4 vwo of van 3 naar 4 havo kun je naar niveau 2 (?) van het MBO volgens mij. Voor havo bestaat zo'n regeling niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 11:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daboman schreef op 05-02-2007 @ 09:52 :
Bestaat er geen regeling dat een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo gelijkwaardig is aan een havo-diploma? Volgens mij bestond er voor 4 naar 5 havo wel ooit zo'n regeling voor een mavo diploma. Ik weet ook verder niet of dit ook meegenomen is naar het vmbo. Er staat me simpelweg heel vaag iets van bij, misschien dat iemand hier er meer over weet.
Nee, die bestaat niet.
(En sowieso staat een overgangsbewijs nooit gelijk aan een diploma. Het geeft je misschien wel toegang tot een vervolgopleiding, maar het staat niet gelijk aan een diploma).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 23:23
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
VAVO is net zo duur als normaal middelbaar onderwijs. Misschien zelfs iets goedkoper, omdat je geen schoolreisjes en minder faciliteiten hebt en al die onzin. Je gaat puur voor je schoolvakken, niks meer niks minder.
Voordeel is ook dat je 4 & 5 HAVO in één jaar kan doen, evenals 5 & 6 VWO in één jaar. En als je een (of meerdere) vakken niet haalt met je eindexamen kan je het jaar erop gewoon die vakken opnieuw doen. Voor je voldoendes krijg je certificaten.

Bijna ieder ROC in Nederland biedt VAVO aan, dus zoek gewoon even naar het ROC bij je in de buurt en informeer daar dan.

Nuff' said
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:03
JBX
JBX is offline
Als ik nu 1-2-3 zou moeten kiezen zou ik voor vavo gaan. Dan ben je toch van een middelbare school af en haal je een goed diploma.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:46
biologisch
Avatar van biologisch
biologisch is offline
Citaat:
JBX schreef op 07-02-2007 @ 21:03 :
Als ik nu 1-2-3 zou moeten kiezen zou ik voor vavo gaan. Dan ben je toch van een middelbare school af en haal je een goed diploma.
Inderdaad, en je zit met wat oudere mensen, weg uit het al-te-schoolse sfeertje, je krijgt voor bijvoorbeeld VWOsprint net zoveel vrijstellingen als waar je recht op hebt (neemt oud werk dus mee) en kan het door dat verschil in tijd combineren met ofwel een baantje ofwel je persoonlijke groei

Ik zit zelf in Groningen op 't vwo-sprint.. Voor mij wel erg druk doordat ik geen vrijstellingen heb - maar alsnog heb ik er goede ervaringen mee.
__________________
een kameel lacht altijd om de bult van zijn broer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 3vwo niet gehaald wat nu?
misstime
13 06-08-2012 11:41
De Kantine Hoe was jij vroeger op school?
Verwijderd
50 24-01-2011 22:53
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Algemene schoolzaken Deelcertificaten N&G profiel halen
Verwijderd
13 14-07-2006 16:26
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 16:05
Algemene schoolzaken Uitslag loting geneeskunde bekend!?
ScatMan.II
93 03-08-2004 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.