Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 16:13
michael1
michael1 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-04-2003 @ 17:03:
Je punt vind ik nogsteeds onduidelijk. Het is denk ik beter om te discussieren met je eigen argumenten en stellingen ipv alleen maar artikeltjes te copieren.
Dan is het weer onzin ,en nergens op gebaseerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 16:18
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Natuurlijk kan je je argumenten kracht bijzetten door het citeren van artikelen, maar alleen artikelen plaatsen en verder niet aangeven wat je ermee wilt zeggen is niet erg effectief he.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:32
Verwijderd
[QUOTE]michael1 schreef op 29-04-2003 @ 16:56:

(...)
Uit het verslag blijkt dat ook in Nederland radicaal-islamitische netwerken actief zijn. Deze houden zich vooral bezig met ondersteunende activiteiten van financiële, materiele en logistieke aard. Ook rekruteren zij jonge moslims voor de jihad, de heilige oorlog tegen de vijanden van de islam, aldus de AIVD.


AEL

De AIVD signaleert de opkomst van bewegingen die de moslimidentiteit benadrukken. Een groepering die hieraan uitdrukking geeft is de Arabisch Europese Liga (AEL). Wanneer sprake is van het inspelen op etnische of religieuze sentimenten kunnen volgens de AIVD aan deze beweging veiligheidsrisico's verbonden zijn.


(...)

De AIVD zegt verder dat er het afgelopen jaar wel degelijk ook in Nederland slagen zijn toegebracht aan het islamitisch terrorisme. Ze wijst op het oprollen van terroristische cellen en het arresteren van leiders van terroristische cellen. Ook zijn er aanslagen voorkomen en geldstromen voor terroristische doeleinden opgespoord en tot stoppen gebracht.


En om te voorkomen dat ze daarin succesvol zijn zal je de belangrijkste redenen voor het feit dat sommige moslimjongeren zich blijkbaar aangetrokken voelen tot het extremisme moeten wegnemen: het gevoel van discriminatie en geen toekomstperspectief. Geloof me, onvrede is dè oorzaak voor radicalisering. Niet alleen bij moslims, maar ook bij andere bevolkingsgroepen. Denk bijv. maar eens aan hoe het kwam dat Adolf Hitler zo populair werd.

Genoeg zo?

Sorry, maar ik ben niet overtuigd door deze artikelen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:32
Atje85
Atje85 is offline
Idd, mensen die alleen maar artikelen lezen en meteen geloven zonder hun eigen hersens te gebruiken zijn niet slim bezig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:05
Main
Avatar van Main
Main is offline
[QUOTE]duyvel schreef op 29-04-2003 @ 16:26:
[B]doe eerst eens een boek of een krant open, dan dan pas je mond ajb...



Ach man ik kijk bijna dagelijks het nieuws en de krant lees ik ook regelmatig dus houd je mond als je niet weet waar je het over hebt.....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 22:03
Atje85
Atje85 is offline
[QUOTE]Main schreef op 29-04-2003 @ 22:05:
[B]
Citaat:
duyvel schreef op 29-04-2003 @ 16:26:
doe eerst eens een boek of een krant open, dan dan pas je mond ajb...



Ach man ik kijk bijna dagelijks het nieuws en de krant lees ik ook regelmatig dus houd je mond als je niet weet waar je het over hebt.....
dat doet bijna iedereen wel

trouwens, dan kan je of niet lezen, of je gebruikt slechte bronnen, want de AEL wil juist de kloof tussen autochtonen en allochtonen verkleinen!

ach man, je bent echt DOM als je alels wat je leest en hoort meteen gelooft!

Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 06:32.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 02:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
[QUOTE]Main schreef op 29-04-2003 @ 22:05:
[B]
Citaat:
duyvel schreef op 29-04-2003 @ 16:26:
doe eerst eens een boek of een krant open, dan dan pas je mond ajb...



Ach man ik kijk bijna dagelijks het nieuws en de krant lees ik ook regelmatig dus houd je mond als je niet weet waar je het over hebt.....
Als dat echt waar is had je wel geweten dat de AEL helemaal niet de bedoeling heeft het verschil tussen allochtonen en autochtonen te vergroten.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 11:51
Main
Avatar van Main
Main is offline
Citaat:
duyvel schreef op 30-04-2003 @ 03:54:
Als dat echt waar is had je wel geweten dat de AEL helemaal niet de bedoeling heeft het verschil tussen allochtonen en autochtonen te vergroten.
Dus jij noemt het invoeren van islamitische feestdagen in Nederland verbeteren van de integratie? Of het volgen van de politie om te kijken of ze moslims niet verkeerd benadelen?
"De ael wil vooral de moslimse identiteit en cultuur behouden (ok daar kan ik mee leven), maar aanpassen is out of the question", aldus ael leiderJahjah.

Hier nog een citaat wat de "Integratie" van pas zal komen.
"Moslimuniversiteiten, moslimziekenhuizen, Moslim leger des heils, moslimafkickcentra, moslim blijf van mijnlijfhuizen, moslim noem-maar-op. Waar maar maatschappelijke behoefte aan is. Dát is integratie. Wij willen volwaardig meedraaien, vanuit onze inspiratie. Uw definitie van integratie betekent assimilatie. Dus moeten we een nieuwe definitie invoeren: integratie met behoud van de eigen identiteit. "

Dus mag jij straks over 15 jaar fijn op islamitische feestdagen in NL feesten....

Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 12:39
Verwijderd
Wat een ongelooflijke eikel ben jij! Als mensen nou zo graag hun eigen moslimblijf-van-mijn-lijfhuizen willen hebben dan doen ze dat toch? Ik zie het probleem niet. Heb jij daar last van?

Domme xenofoob.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 13:43
Main
Avatar van Main
Main is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-04-2003 @ 13:39:
Wat een ongelooflijke eikel ben jij! Als mensen nou zo graag hun eigen moslimblijf-van-mijn-lijfhuizen willen hebben dan doen ze dat toch? Ik zie het probleem niet. Heb jij daar last van?

Domme xenofoob.
nee ik ook niet, maar dan moeten ze hier niet zeggen dat ze er zijn om te integreren.......
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 15:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Main schreef op 30-04-2003 @ 14:43:
nee ik ook niet, maar dan moeten ze hier niet zeggen dat ze er zijn om te integreren.......
integreren kan prima met behoud van eigen cultuur en gedeeltelijke aanpassing aan de andere cultuur.

dát is integratie.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Main schreef op 30-04-2003 @ 12:51:
Hier nog een citaat wat de "Integratie" van pas zal komen.
"Moslimuniversiteiten, moslimziekenhuizen, Moslim leger des heils, moslimafkickcentra, moslim blijf van mijnlijfhuizen, moslim noem-maar-op. Waar maar maatschappelijke behoefte aan is. "
Sorry, maar dit punt vind ik wel degelijk bijdragen aan de kloof tussen allochtoon en autochtoon. Zo krijg je echt weer die hokjes van vroeger. Moslim-blijf-van-m'n lijfhuizen oké, daar zie ik het nut van in, dergelijke zaken liggen vanwege het geloof gecompliceerd en dan is er behoefte aan expertise. Maar ziekenhuizen? Afkickcentra? Universiteiten? Nee, daar zie ik niet van in waarom moslims die voor zichzelf zouden willen hebben. Het lijkt wel asof ze zich dan van ons willen afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:39
michael1
michael1 is offline
Het probleem is dat die troep je opgedrongen word.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
michael1 schreef op 30-04-2003 @ 19:39:
Het probleem is dat die troep je opgedrongen word.

Troep?


Door mensen zoals jij zal er nooit een goede integratie komen!

Je noemt t bij voorbaat al troep, maar je wilt wel dat hun al jouw dingetjes respecteren en overnemen?

EIgenlijk wou ik je verrotschelden, maar anders krijg ik een ban
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:51
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 30-04-2003 @ 20:41:
Troep?


Door mensen zoals jij zal er nooit een goede integratie komen!

Je noemt t bij voorbaat al troep, maar je wilt wel dat hun al jouw dingetjes respecteren en overnemen?

EIgenlijk wou ik je verrotschelden, maar anders krijg ik een ban
Ach laat die stakker. Argumenteren is nou eenmaal niet zn sterkste kant, is me inmiddels al duidelijk.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 30-04-2003 @ 19:39:
Het probleem is dat die troep je opgedrongen word.
Ik zal je wel vertellen wat het probleem is.

Domheid.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:18
michael1
michael1 is offline
Domheid?
Net als als de kwestie irak?
Toen wisten ze het ook zo goed.
Pot verwijt de ketel?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:34
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
michael1 schreef op 01-05-2003 @ 19:18:
Domheid?
Net als als de kwestie irak?
Toen wisten ze het ook zo goed.
Pot verwijt de ketel?
Als je nu eerst leert om volwaardige nederlandse alineas te maken met een behoorlijke argumentatie, dan mag je daarna terugkomen. Dus eerst een inburgeringscursus voor jou.

Overigens Atje85 (volgens mij) je zegt dat de moslims en eender welke andere persoon die hier komt vrij moet zijn om zijn geloof te beleiden en qua cultuur zich gedeeltelijk moet aanpassen. Ben ik met je eens, maar de AEL beweert dus wel dat zij hun eigen cultuur willen bewaren en absoluut niet willen aanpassen. Tenminste dit heb ik op verschillende plaatsen gelezen, volgens mij zelfs op AEL.nl. En als jij dus beargumenteert dat zij zich qua cultuur gedeeltelijk aan moeten passen aan onze samenleving, beweer jij dus iets wat de AEL absoluut niet wil. Is dat dan niet slecht van de AEL? Lijkt mij wel he.

Als ik bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten ga moet ik daar ook rekening houden met de cultuur enzovoort. Lijkt mij dat mensen die hier naar toe komen daar ook rekening mee moeten houden. En cultuur word bepaald door de normen en waarden die in een land gelden.

Nou moet ik wel eerlijk zijn dat onder autochtonen de normen en waarden soms ook ver te zoeken zijn (ik woon in Den Bosch, dus breek me de bek niet open). Maar allochtonen mogen zich toch wel van enige inspanning getroosten om zich in onze cultuur te vinden en dat te respecteren en dat ook na te leven?
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
michael1 schreef op 01-05-2003 @ 19:18:
Domheid?
Net als als de kwestie irak?
Toen wisten ze het ook zo goed.
Pot verwijt de ketel?
Wat een argumentatie weer


Kijk, mensen zoals jij hebben alleen maar eenzijdige informatie + dat ze zelf pro Amerika zijn.

Dan krijg je dus dit, maar ondertussen is de situatie in Bagdad voor de mensen kwa primaire dingen slechter dan voor de oorlog.

Jammer dat jij niet daar bent geboren ofzo, dan praatte je nu wel anders
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:37
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Jammer maar ik geloof jullie 'argumentatie' niet.
Letterlijk gekopieërde propaganda... Dat kan natuurlijk iedereen .
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 06-05-2003 @ 18:37:
Jammer maar ik geloof jullie 'argumentatie' niet.
Letterlijk gekopieërde propaganda... Dat kan natuurlijk iedereen .
Grappig dat je die er achter zet, de ironie ontgaat mij iig niet. Gelukkig zijn er ook redelijke joodse mensen die niet meteen met een woordenboek komen aanzetten om je op het woord anti-semitisme te wijzen als je kritiek durft te leveren op het beleid van de Israëlische regering.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:19
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 01-05-2003 @ 20:03:
Wat een argumentatie weer


Kijk, mensen zoals jij hebben alleen maar eenzijdige informatie + dat ze zelf pro Amerika zijn.

Dan krijg je dus dit, maar ondertussen is de situatie in Bagdad voor de mensen kwa primaire dingen slechter dan voor de oorlog.

Jammer dat jij niet daar bent geboren ofzo, dan praatte je nu wel anders
Wat is er mis met pro USA zijn?
De situatie in Bagdad is inderdaad in materieel opzicht niet zo goed als voor de oorlog maar je hebt nu wel Vrijheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.