Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 14:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
'Barbaars' Nederland is nieuwe boeman in VS

NEW YORK - Het begon half oktober in de Grand Forks Herald, een plaatselijke krant in North Dakota: 'Nederlandse artsen hebben de afgelopen maanden vier keer een dodelijke dosis drugs gepompt in pasgeborenen van wie zij geloven dat zij terminaal ziek waren.' Nieuws over de gedragslijn in Groningen voor euthanasie bij pasgeborenen verspreidt zich als een veenbrand door de VS, via lokale kranten, radiotalkshows en vele conservatieve websites.

'Holland is erger geworden dan elke conservatief had kunnen voorspellen', schrijft de filosoof John Mark Reynolds op zijn website Eidos. 'Het staat onmachtig tegenover terrorisme, het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) en het is moreel bankroet.'
In oktober hebben kinderartsen van het Academisch Ziekenhuis Groningen een protocol opgesteld om in zeer uitzonderlijke gevallen het leven van jonge kinderen te kunnen beëindigen. Het ziekenhuis verwacht dat het in heel Nederland om tien tot vijftien kinderen per jaar gaat die ernstig en uitzichtloos lijden.

De presidentsverkiezingen hebben conservatief Amerika goed gedaan. Men spreekt zich uit. Het anti-abortusfront denkt dat het nu een overwinning kan boeken. Religieus-rechtse kringen zien het protocol van Groningen als hoogste vorm van 'barbarij' dat in bijbehorende termen moet worden veroordeeld.
'Het protocol van Groningen', aldus Hugh Hewitt, presentator van een nationale radioshow, 'had bovenaan de agenda van de Wannsee Conferentie kunnen staan.' Op 20 januari 1942 besloot de top van nazi-Duitsland in villa Wannsee in Berlijn tot uitroeiing van de joden.
Het kwaad dient niet alleen te worden veroordeeld, het moet ook worden bezworen. John Mark Reynolds: 'Sommige mensen kijken naar Nederland en vinden het aantrekkelijk. Maar Holland is een vastgelopen maatschappij. Het staat vijandig tegenover het voortbrengen van baby's. Het land heeft een cultuur van de dood omarmd.'
Behalve het volkomen onbegrip is er kennelijk de angst dat de kwalijke praktijken van Nederland kunnen overwaaien naar North Dakota, Texas, Missouri. Brain Shavings, een conservatieve site uit Ohio, roept op tot waakzaamheid: 'Mijn progressieve vrienden, kunnen jullie tenminste beginnen in te zien waarom zo velen van ons die geloven in de heiligheid van het leven zo gealarmeerd zijn?'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1102489381082.html

Ik was nogal verbaasd, nouja, eigenlijk nogal geschokt toen ik dit vanmorgen in de krant las, en vraag me af of dit nou een heersende opvatting is
__________________
Hela världen är så underbar
Advertentie
Oud 09-12-2004, 14:55
Verwijderd
Och, wij vinden Amerikanen ook barbaars. En niet alleen barbaars, maar ook hypocriet, aangezien zij met de Bijbel in de hand, uit naam van de 'sanctity of life', abortusartsen doodschieten. Met andere woorden: lekker laten praten.
Oud 09-12-2004, 14:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
'Holland is erger geworden dan elke conservatief had kunnen voorspellen'

deze 'filosoof' zegt het al, alleen is dit in tegenstelling tot wat moreel vastgeroeste republikeinen roepen niet iets slechts, maar iets goeds.


en voor de rest... tja, wij begrijpen niet waarom je de nazi's na mag doen door onder dwang te experimenteren op kinderen, en zijn begrijpen niet waarom je terminaal zieken een mogelijkheid op een pijnloze uitweg zo mogen bieden in plaats van ze te wingen tot lijden...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-12-2004, 14:56
professor2
professor2 is offline
nederland is ook barbaars alleen neit op dit punt
Oud 09-12-2004, 15:00
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2004 @ 15:55 :
deze 'filosoof' zegt het al, alleen is dit in tegenstelling tot wat moreel vastgeroeste republikeinen roepen niet iets slechts, maar iets goeds.
Soms is er niks mis met een vastgeroeste moraal.

Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2004 @ 15:55 :
en voor de rest... tja, wij begrijpen niet waarom je de nazi's na mag doen door onder dwang te experimenteren op kinderen, en zijn begrijpen niet waarom je terminaal zieken een mogelijkheid op een pijnloze uitweg zo mogen bieden in plaats van ze te wingen tot lijden...
De vraag is of die baby's die mogelijkheid wel hebben. Immers, zij kunnen toch nog niet kiezen.
Oud 09-12-2004, 15:01
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
De Amerikanen denken de hele dag aan niks anders omdat het in lokale krantjes en newsmax-achtige sitejes opduikt? Hmmkay.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Oud 09-12-2004, 15:03
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
'Het land heeft een cultuur van de dood omarmd.'

Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Oud 09-12-2004, 15:03
Verwijderd
So what else is new.
Oud 09-12-2004, 15:04
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 16:00 :
Soms is er niks mis met een vastgeroeste moraal.

De vraag is of die baby's die mogelijkheid wel hebben. Immers, zij kunnen toch nog niet kiezen.

Het gaat hier om hoogstens 15 baby's die een ondraaglijke pijn zullen doorstaan zonder uitzicht op verbetering of enige vorm van leven, had ik begrepen..? Daar kiest niemand voor natuurlijk..
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 09-12-2004, 15:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
oneMen schreef op 09-12-2004 @ 16:04 :
Het gaat hier om hoogstens 15 baby's die een ondraaglijke pijn zullen doorstaan zonder uitzicht op verbetering of enige vorm van leven, had ik begrepen..? Daar kiest niemand voor natuurlijk..
Zo natuurlijk is dat ook weer niet.

Edit: Het gaat ook niet om het aantal maar om het principe.
Oud 09-12-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 09-12-2004 @ 16:04 :
Het gaat hier om hoogstens 15 baby's die een ondraaglijke pijn zullen doorstaan zonder uitzicht op verbetering of enige vorm van leven, had ik begrepen..? Daar kiest niemand voor natuurlijk..
Jawel. Gelovigen vinden het prima om hun meervoudig gehandicapte kind gruwelijk te zien lijden, want dat is de wil van god.
Oud 09-12-2004, 15:07
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 16:06 :
Jawel. Gelovigen vinden het prima om hun meervoudig gehandicapte kind gruwelijk te zien lijden, want dat is de wil van god.
Genuanceerd as ever.
Oud 09-12-2004, 15:07
Verwijderd
What's my motherfucking name
Oud 09-12-2004, 15:09
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
mwah, praktisch gezien is het niet zo raar: je kunt zo'n baby nu laten doodgaan, of je kunt 'm over vier jaar na een leven vol pijn begraven...

moreel gezien onverdedigbaar (in tegenstelling tot 'normale' euthanasie) maar praktisch is het niet slecht

ach, laat die amerikanen maar lekker lullen, we zien wel wanneer de schrijver z'n dochter op d'r 13e zwanger is.
Oud 09-12-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 09-12-2004 @ 16:09 :
mwah, praktisch gezien is het niet zo raar: je kunt zo'n baby nu laten doodgaan, of je kunt 'm over vier jaar na een leven vol pijn begraven...

moreel gezien onverdedigbaar (in tegenstelling tot 'normale' euthanasie) maar praktisch is het niet slecht
Ik vind het moreel ook best verdedigbaar.
Oud 09-12-2004, 15:10
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 16:07 :
Genuanceerd as ever.
Gelijk heeft ie wel.
Oud 09-12-2004, 15:11
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 16:07 :
What's my motherfucking name
Wouter B?
Oud 09-12-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 16:11 :
Wouter B?
Oh, ik dacht nare ongenuanceerde man.
Ads door Google
Oud 09-12-2004, 15:11
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 09-12-2004 @ 16:10 :
Gelijk heeft ie wel.
Niet echt.
Oud 09-12-2004, 15:11
Verwijderd
In ethische kwesties bestaat geen gelijk.
Oud 09-12-2004, 15:12
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 16:11 :
Oh, ik dacht nare ongenuanceerde man.
Dat ook ja.
Oud 09-12-2004, 15:13
TLM-Mad Cow
Avatar van TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
meer hierover op flabber:
klik hier
Oud 09-12-2004, 15:16
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 16:06 :
Zo natuurlijk is dat ook weer niet.

'natuurlijk' sloeg in dit geval op het feit dat geen enkele ouder of kind ervoor kiest om een aantal jaar te leven met ondraaglijk veel pijn en vervolgens het loodje te leggen.

Dus over de keuzemogelijkheden gesproken vind ik dat het kind nooit een keuze heeft gehad.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 09-12-2004, 15:35
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 16:10 :
Ik vind het moreel ook best verdedigbaar.
Dat wou ik maar zeggen.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Oud 09-12-2004, 15:52
Verwijderd
Ik krijg zó de neiging om die Cal Thomas van FoxNews een mail te sturen en al zijn argumenten af te kraken.

Zijn er overigens al echt situaties voorgekomen waarin een euthanasie zonder regels te volgen, is uitgevoerd in Nederland?

("It then revealed it has been engaging in the practice without any guidelines at all. " - Cal Thomas )
Advertentie
Oud 09-12-2004, 15:53
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Conservatieve Amerikaanse idioten kramen onzin uit.

What a novel concept!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 09-12-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 16:00 :
Soms is er niks mis met een vastgeroeste moraal.

De vraag is of die baby's die mogelijkheid wel hebben. Immers, zij kunnen toch nog niet kiezen.
Wel als die moraal vooruitgang in de weg staat

De moeder die hem voortbrengt zal de beslissing opzich moeten nemen vooral als de foetus nog niet eens levensvatbaar is
Oud 09-12-2004, 16:03
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Boeiend.
Zo lang ze ons nog niet tot de "As van het Kwaad" (wat zijn ze toch heerlijk subjectief daar) rekenen, kan het mij geen ruk schelen wat ze van ons (in mijn ogen) vrij vooruitstrevend land vinden.
Oud 09-12-2004, 16:03
Verwijderd
Amerikanen vinden ons barbaars.

We zijn op de goede weg.
Oud 09-12-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2004 @ 17:03 :
Amerikanen vinden ons barbaars.

We zijn op de goede weg.
Mijn gedachten
Oud 09-12-2004, 16:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
nederland is hard
amerika is conservatief
Oud 09-12-2004, 16:14
Verwijderd
Wat is harder, een terminaal zieke baby uit z'n lijden verlossen, of 'm laten doorleven?
Oud 09-12-2004, 16:16
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 09-12-2004 @ 17:14 :
Wat is harder, een terminaal zieke baby uit z'n lijden verlossen, of 'm laten doorleven?
Uit zijn lijden verlossen. Want God/Allah/Jahweh heeft een "Hoger Plan" met de baby.

Dit is dus sarcasme.
Oud 09-12-2004, 16:25
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-12-2004 @ 16:57 :
Wel als die moraal vooruitgang in de weg staat
Vooruitgang moet niet ten koste van alles gaan.
Oud 09-12-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2004 @ 17:03 :
Amerikanen vinden ons barbaars.
We zijn op de goede weg.
Oud 09-12-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 17:25 :
Vooruitgang moet ten koste van alles gaan.
Waarschijnlijk omdat het ons meer opleverd
Ads door Google
Oud 09-12-2004, 16:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-12-2004 @ 17:26 :
Waarschijnlijk omdat het ons meer opleverd
Ik bedoelde dat het niet ten koste van alles moest gaan.
Oud 09-12-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 17:27 :
Ik bedoelde dat het niet ten koste van alles moest gaan.
Voor zover ik weet dwingen ongelovigen jou nog niet om je ondraaglijk lijdende oma uit haar lijden te verlossen.
Oud 09-12-2004, 16:31
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:28 :
Voor zover ik weet dwingen ongelovigen jou nog niet om je ondraaglijk lijdende oma uit haar lijden te verlossen.
Your point being?
Oud 09-12-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 17:31 :
Your point being?
leef en laat leven (nogal dubbelzinnig in deze contex)
Oud 09-12-2004, 16:41
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
die amerikanen moeten maar eens naar zichzelf kijke
ze lopen altijd over andere te zeiken
Oud 09-12-2004, 16:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-12-2004 @ 17:27 :
Ik bedoelde dat het niet ten koste van alles moest gaan.
wel ten koste van jaren '50 ideeen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-12-2004, 16:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ff wat nuance aanbrengen : ik (als gelovig christen) vind het volkomen acceptabel om een kind dat nooit een waardig leven zou kunnen hebben uit zijn of haar lijden te verlossen, mits de ouders het daar mee eens zijn en er geen zicht is op een acceptabele behandeling. (dus als een kindje geen benen en armen en ogen en oren heeft, of dat soort bizarre gevallen, niet als t toevallig een mongooltje is.)

ontopic :
maar amerikanen zijn niet gelovig, ze zijn gewoon een beetje dom. anywayz, ze worden toch allemaal ooit doodgeschoten door een vijftienjarige met een shotgun, overreden door een zestienjarige in een auto met wel erg veel dode hoeken of onterecht veroordeelt tot de door hun zo geliefde doodstraf. Of ze sterven gewoon door overconsumptie van big macs. lekkere waarden hoor... maar kwoon toch liever hierzo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 09-12-2004, 16:46
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Maar Holland is een vastgelopen maatschappij. Het staat vijandig tegenover het voortbrengen van baby's. Het land heeft een cultuur van de dood omarmd.'
({) Dood (})

Het grootste deel van Amerika is te conservatief om überhaupt een gefundeerde mening over dit soort onderwerpen te hebben.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Oud 09-12-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-12-2004 @ 17:42 :
ff wat nuance aanbrengen : ik (als gelovig christen) vind het volkomen acceptabel om een kind dat nooit een waardig leven zou kunnen hebben uit zijn of haar lijden te verlossen, mits de ouders het daar mee eens zijn en er geen zicht is op een acceptabele behandeling. (dus als een kindje geen benen en armen en ogen en oren heeft, of dat soort bizarre gevallen, niet als t toevallig een mongooltje is.)

(...)
Dachten meer christenen maar zo.
Oud 09-12-2004, 16:50
Verwijderd
Hehe . Wie omarmt hier nu de cultuur van de dood?
Amerikanen die voor vrij wapenbezit zijn en Irakezen afslachten of artsen in een Gronings ziekenhuis die terminale zieke kindjes terminaal maken.
Oud 09-12-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 09-12-2004 @ 17:50 :
Hehe . Wie omarmt hier nu de cultuur van de dood?
Amerikanen die voor vrij wapenbezit zijn en Irakezen afslachten of artsen in een Gronings ziekenhuis die terminale zieke kindjes terminaal maken.
Je weet het toch: 'Horrific and senseless violence is perfectly acceptable, as long as there is no swearing involved'.

Gisteravond toch maar weer even Southpark The Movie gekeken.
Oud 09-12-2004, 16:53
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:47 :
Dachten meer christenen maar zo.
Dan zou Nederland ook nog eens "barbaarse" Christenen voort brengen.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Oud 09-12-2004, 16:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:52 :
Je weet het toch: 'Horrific and senseless violence is perfectly acceptable, as long as there is no swearing involved'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 09-12-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:52 :
Je weet het toch: 'Horrific and senseless violence is perfectly acceptable, as long as there is no swearing involved'.

Gisteravond toch maar weer even Southpark The Movie gekeken.
Geniaal
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.