Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 16:43
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 02-03-2005 @ 16:51 :
Lieve mensen!

Deze thread ging toch over teksten/plaatjes op pakjes sigaretten. En niet over roken of rookverboden in het algemeen...

(en dan te bedenken dat ik voor anti-rook- ..... (vul iets vies/goor/gemeens in) word aangezien.... )

EDIT: tikfoutje...
ok dan mijn reactie ontopic :

Ik vind het belachelijk. Het is zinloos, mensen gaan echt niet minder roken omdat er een paar vieze foto's opstaan.
Bovendien kan het kwetsend zijn voor mensen die familie/vrienden hebben verloren aan longkanker oid.

Als je dan toch het roken echt tegen wil gaan moet je de accijnzen nog verder verhogen, dit werkt wel. Dat was bij ons op school wel te merken.
Toch ben ik daar ook niet voor, simpelweg omdat de verstokte roker toch niet stopt.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 17:41
Donny must die
Donny must die is offline
kheb er geen last van
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:15
Verwijderd
Overbodige kansloze betutteling.
Ik word hier zo moe van.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:38
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Ik vind het totale onzin. De hele heksenjacht op rokers moet maar eens ophouden, er zijn dingen waar je veel beter tijd en moeite in kunt steken.

Als dit wordt doorgevoerd, vind ik het een goed idee om verpeste levers op drankflessen te gaan zetten en andere vergelijkbare dingen. Er zijn genoeg zaken die zeer schadelijk voor de gezondheid, dus waarom zouden we ons dan alleen toespitsen op roken? (Dit is natuurlijk sarcastisch bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-03-2005 @ 17:43 :
ok dan mijn reactie ontopic :

Ik vind het belachelijk. Het is zinloos, mensen gaan echt niet minder roken omdat er een paar vieze foto's opstaan.
Bovendien kan het kwetsend zijn voor mensen die familie/vrienden hebben verloren aan longkanker oid.

Als je dan toch het roken echt tegen wil gaan moet je de accijnzen nog verder verhogen, dit werkt wel. Dat was bij ons op school wel te merken.
Toch ben ik daar ook niet voor, simpelweg omdat de verstokte roker toch niet stopt.
Zo'n plaatje zou dan net zo kwetsend zijn als iemand die rookt, aangezien je daar ook longkanker van kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:54
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 02-03-2005 @ 01:36 :
Als je wilt dat niemand die sigaretten meer koopt zet je toch gewoon één van die avatars van McCaine op het pakje.
Ja maar dan ga ik nog eens roken en dat is niet zo best
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:05
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Twanos schreef op 02-03-2005 @ 17:43 :
Als je dan toch het roken echt tegen wil gaan moet je de accijnzen nog verder verhogen, dit werkt wel. Dat was bij ons op school wel te merken.
Toch ben ik daar ook niet voor, simpelweg omdat de verstokte roker toch niet stopt.
??? Wat is dit nu weer voor vreemd argument? Ben je alleen voor middelen die ervoor zorgen dat 100% van de totale rokerspopulatie ineens gaat stoppen? Als accijnzen ervoor zorgen dat mensen die op het punt staan om met roken te beginnen goed genoeg worden afgeschrikt, dan zal dit op de lange termijn hetzelfde effect geven, als de laatste 'verstokte roker' overlijdt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:49
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 02-03-2005 @ 21:05 :
??? Wat is dit nu weer voor vreemd argument? Ben je alleen voor middelen die ervoor zorgen dat 100% van de totale rokerspopulatie ineens gaat stoppen? Als accijnzen ervoor zorgen dat mensen die op het punt staan om met roken te beginnen goed genoeg worden afgeschrikt, dan zal dit op de lange termijn hetzelfde effect geven, als de laatste 'verstokte roker' overlijdt.
Je moet kijken naar de voor en nadelen van zoiets. Een klein gedeelte van de rokers stopt ermee, een groot gedeelte gaat door.

doordat de sigaretten steeds duurder worden ontstaat er een illegale handel in. Die is nu nog niet zo sterk aanwezig maar er zijn al een aantal keren onderscheppingen gedaan door de douane. Een illegale handel zorgt voor meer criminaliteit etc.

Ook zorgen de accijnsverhogingen voor een stijging in de inflatie. Iets wat er voor zorgt dat de concurrentiepositie van Nederland verslechterd. Dit klinkt onzinnig maar de vorige keer toen accijnsverhogingen werden ingevoerd was er ook een veel sterkere stijging van de inflatie in die periode

Dit is nogal offtopic eigenlijk omdat het niet direct te maken heeft met het onderwerp maar je snapt wat ik bedoel hoop ik. Je moet de voor en nadelen tegen elkaar opwegen.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Twanos schreef op 02-03-2005 @ 21:49 :
Ook zorgen de accijnsverhogingen voor een stijging in de inflatie. Iets wat er voor zorgt dat de concurrentiepositie van Nederland verslechterd. Dit klinkt onzinnig maar de vorige keer toen accijnsverhogingen werden ingevoerd was er ook een veel sterkere stijging van de inflatie in die periode.
Dit noemen ze ook wel een post hoc ergo propter hoc-drogreden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 08:43
Verwijderd
Het idee van zo'n plaatje op een sigarettenpakje vind ik wel echt smerig... Zou het dan niet toch helpen?

En die accijnzen, tja, maar daar ging het topic niet echt over.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-03-2005 @ 09:43 :
Het idee van zo'n plaatje op een sigarettenpakje vind ik wel echt smerig... Zou het dan niet toch helpen?

En die accijnzen, tja, maar daar ging het topic niet echt over.
het zal niet helpen, want ook op internet en zelfs in mindere mate de tv zijn ranzige plaatjes te zien
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-03-2005 @ 09:53 :
het zal niet helpen, want ook op internet en zelfs in mindere mate de tv zijn ranzige plaatjes te zien
Euh ja, maar een paar verteerde longen voor je neus als je net je sigaret wilt opsteken lijkt me toch wat anders. Maar ik kan er als niet-roker niet echt over oordelen.
Ze kunnen het toch proberen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-03-2005 @ 09:56 :
Euh ja, maar een paar verteerde longen voor je neus als je net je sigaret wilt opsteken lijkt me toch wat anders. Maar ik kan er als niet-roker niet echt over oordelen.
Ze kunnen het toch proberen?

al die rookverboden hielpen ook niet, en ze hebben van die mooie plasic doosjes om over je sigarettenpakjes heen te schuiven, hoef je daar ook niet de hele tijd tegenaan te kijken
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:12
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-03-2005 @ 10:02 :
al die rookverboden hielpen ook niet, en ze hebben van die mooie plasic doosjes om over je sigarettenpakjes heen te schuiven, hoef je daar ook niet de hele tijd tegenaan te kijken
Zo kun je wel elke maatregel niet gaan uitvoeren omdat hij misschien toch niet zal helpen. En dit is wel iets heel anders als een rookverbod, het is gewoon het minder aantrekkelijk maken van de sigarettenpakjes (tenminste dat is het plan), slechts een waarschuwing. Ach, misschien zal het ook wel niet helpen, maar ik vind het geen onzin-maatregel.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-03-2005 @ 10:02 :
al die rookverboden hielpen ook niet, en ze hebben van die mooie plasic doosjes om over je sigarettenpakjes heen te schuiven, hoef je daar ook niet de hele tijd tegenaan te kijken
Goh, verklaar dan de verhouding van de percentages rokers van voor de eerste anti-rook maatregelen en nu?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-03-2005 @ 14:29 :
Goh, verklaar dan de verhouding van de percentages rokers van voor de eerste anti-rook maatregelen en nu?
Het is meer de prijs dan de dreigementen. Roken is gewoon te duur geworden. Immers, hoe vaker mensen je om proberen te praten, hoe minder je gaat luisteren (op een zeker moment word je die cd wel zat).


Maar jaaaaaaaaaaa, rokers zijn dom, slecht, asociaal, een last voor de samenleving, gevaarlijk voor kinderen, stompzinnig en achterlijk. Ze houden met niemand rekening, zijn negen van de tien keer ook nog eens alcoholist en moeten verantwoordelijk gehouden worden voor alle huidige en gevoerde oorlogen. Bovendien hebben zij aids in de wereld gebracht en de aanslagen van de afgelopen 50 jaar beraamd. Ohja, en het zijn allemaal kinderverkrachters.

Aldus verscheidene briefschrijvers in kranten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:21
Verwijderd
Idd, als het echt zou moeten werken zou je de plaatjes steeds moeten vernieuwen. Maar ik vind het belachelijk om zulke extreme plaatjes te plaatsen. Wie krijgt er nu daadwerkelijk iets van roken wat er zo uitziet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:27
meisje
meisje is offline
Van mij mogen ze best die plaatjes erop zetten, maar ik denk niet dat ik daarvan ga stoppen. Het is al moeilijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:39
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-03-2005 @ 09:56 :
Euh ja, maar een paar verteerde longen voor je neus als je net je sigaret wilt opsteken lijkt me toch wat anders. Maar ik kan er als niet-roker niet echt over oordelen.
Ze kunnen het toch proberen?
Het helpt misschien bij beginnende rokers, maar als je een verstokke rokers heb stopt die echt niet door een fototje.
Ik het begin lette ik nog op de teksten opeen pak shag maar nu zie ik ze niet meer.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Las laatst in de krant: plaatjes op sigaretten schrikken alleen niet-rokers af. De meeste rokers lieten weten dat ze er niet door gaan stoppen. Zo'n plaatje heeft dus totaal geen zin.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 03-03-2005 @ 15:56 :
Las laatst in de krant: plaatjes op sigaretten schrikken alleen niet-rokers af. De meeste rokers lieten weten dat ze er niet door gaan stoppen. Zo'n plaatje heeft dus totaal geen zin.
Wel heel snel geconcludeerd op een vaag onderzoekje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-03-2005 @ 16:10 :
Wie heeft er zin in een sigaretje?

[afbeelding]
Gatver. Ja.

Maar wie krijgt er nu in de praktijk iets als dit van roken?

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:18
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-03-2005 @ 16:10 :


Maar wie krijgt er nu in de praktijk iets als dit van roken?
Zijn rokers wel beter herkenbaar als ze over straat lopen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:24
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-03-2005 @ 16:10 :
Wel heel snel geconcludeerd op een vaag onderzoekje.
Het is totaal geen vaag onderzoekje. Blijkbaar ben je een voorstander ervan. En het is niet mijn conclusie, het is de conclusie van de onderzoekers.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 03-03-2005 @ 16:24 :
Het is totaal geen vaag onderzoekje. Blijkbaar ben je een voorstander ervan. En het is niet mijn conclusie, het is de conclusie van de onderzoekers.
Weer een razendsnelle conclusie. Ik ben voorstander, noch tegenstander, en ik bedoel dat je mijns inziens wel wat meer bronnen zou kunnen raadplegen voordat je je mening ten volle baseert op 1 onderzoek, waarvan je niets weet over de achtergrond van het gedane.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:49
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Veel rokers zijn zo eigenwijs dat ze zich daar niks van aan zullen trekken, maar ook al zijn het er maar een paar die stoppen. Dan vind ik dat ze die plaatjes er wel op mogen zetten.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:07
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 03-03-2005 @ 15:56 :
Las laatst in de krant: plaatjes op sigaretten schrikken alleen niet-rokers af. De meeste rokers lieten weten dat ze er niet door gaan stoppen. Zo'n plaatje heeft dus totaal geen zin.
naja, alws niet rokers er bang van worden, zullen ze niet snel beginnen met roken. Dus minder nieuwe rokers
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:23
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Denk niet dat het veel zal helpen. Rokers weten meestal wel hoe longen en tumors eruit zien en wat de gevolgen dus zijn van roken, dat schrikt ze al niet af. Een extra plaatje op een sigarettenpakje? Wat een grap -_-
Straks gaan ze nog op drankflessen een foto van iemand plaatsen die is doodgereden door een dronken automobilist, om te voorkomen dat mensen niet met drank op gaan rijden, zo kun je wel doorgaan met die onzin
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 02:14
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
- Een paar graffiti-artiesten die opengereten lichamen afbeelden op bomen waar iemand tegen aan is gereden

- Op elk HEMA mes een opengesneden keelgat verbeelden omdat er wel eens moorden zijn gepleegd met die dingen

- Een lever van een alcoholist op elk flesje bier plaatsen

- Op elk condoom een nep afscheiding van een SOA-patient afdrukken (owee als ie scheurt)

- Op elke auto een kapotgescheurde pop vastbinden omdat je er zo uit komt te zien als je door dezelfde auto zal worden geschept

- Op elk voetpad in een bos een plaatje van een gewurgd verkrachtingsslachtoffer ophangen, omdat er in het bos weleens dingen kunnen gebeuren die het daglicht niet verdragen..


Met een beetje fantasie bannen we alle (voor het kabinet) ongewenste eigenschappen uit de samenleving door puur het ergste geval in ieders gezicht te smeren!

Denk even na.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 02:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik denk even na...

Citaat:
Met een beetje fantasie bannen we alle (voor het kabinet) ongewenste eigenschappen uit de samenleving door puur het ergste geval in ieders gezicht te smeren!
Hmmm. Maar roken waar niet-rokers bij zijn is ASOCIAAL. Dus dat uitbannen lijkt me iets waar niemad op tegen kan zijn. Rokers ook niet.

Roken op zich. Tja, ik weet niet of het veel zal helpen, die plaatjes. Heb toch vooral iets van: men weet het wel.

Het is dus een politieke keuze het aantal rokers terug te willen dringen.

Ik zou zeggen: verbiedt het ook in de horeca, en... gooi de leeftijd om te mogen roken omhoog. 18? 21?

Maar die plaatjes... ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:47
MickeyV
MickeyV is offline
Wat nu zo aardig is: ongeacht of je nu plaatjes van beschadigde dan wel gezonde organen op een pakje plaatst, beide soorten organen zien er niet fris uit.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:48
MickeyV
MickeyV is offline
Overigens zou ik willen zeggen: wat goed genoeg is voor Willem Frederik Hermans, is goed genoeg voor mij.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 00:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Zag via uitzendinggemist.nl de discussie hierover bij B&W. Weer dezelfde argumenten.

Wel interessant: discussie in hoeverre afschuwwekkende beelden werken.

Kijk even op de site!

Opmerking:

De cafe-baas zei op een gegeven moment dat de horeca na 2008 rookvrij wordt.

DIT IS HELAAS NIET ZEKER!

Maar tot die tijd zitten we met dat verschrikkelijke stappen plan!

Off-topic:

Check allemaal in je eigen woonplaats / regio of men aan het stappenplan voldoet, en meldt je bevindingen bij het ministerie.

Als straks 80% van de cafe's een rookvrije zone moet hebben, dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat al de cafe's in jouw dorp die dan net niet hebben.
Lokale, directe actie is nodig!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 09:11
worster
Avatar van worster
worster is offline
Zetten we straks ook foto's van dikke mensen op zakjes chips en worst?
En krijg je een dvd van een gipsvlucht bij je wintersportvakantie.


Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 09:57.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 10:09
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 07-03-2005 @ 01:11 :

Lokale, directe actie is nodig!
Bezet het Maagdenhuis, zou ik zeggen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:09
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
http://www.belastingvrijroken.nl/

klik op teksten

Gelukkig zijn er ook nog goede mensen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Heel sneu allemaal. Maar iedereen moet natuuurlijk maar roepen wat hij/zij wil...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.