Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 12:39
tý is offline
Veel mensen gaan pasen nu hetzelfde vieren als Kerstmis, terwijl Kerstmis in mijn ogen al overdreven gevierd wordt.

Omdat er in Nederland steeds meer christenen komen kunnen deze dagen net zo goed afgeschaft worden. Alles is dicht op zulke dagen, er is niets te doen. De ware gedachte achter deze dagen is door half Nederland toch al vergeten (of ze hebben het nooit geweten).

Daarom vind ik dat het beter zou zijn om de verplichte 'zondagen': 2e Paasdag, 2e Pinksterdag, 2e Kerstdag af te schaffen en daarvoor in de plaats bijvoorbeeld een nationale feestdag (net zoals Quatorze Juillet in Frankrijk).

O ja, en als we dan toch bezig zijn, kunnen we die nutteloze Koninginnedag ook beter gelijk vergeten, en de koninklijke familie verbannen naar Timboektoe of Verweggistan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 12:41
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
tý schreef op 21-04-2003 @ 13:39:
Omdat er in Nederland steeds meer christenen komen kunnen deze dagen net zo goed afgeschaft worden.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:45
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
meer = minder?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:54
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Dit kan me echt geen bal schelen. Aan de ene kant is het lekker zo'n vrije dag en de winkels die open zijn draaien lekker, maar aan de andere kant is het vaak op katholieke of protestantse grond gebaseerd en moslims krijgen ook geen vrij op hun gelovige dagen. Beetje dubbelzinnig dus.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:46
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Nee, christelijke feestdagen moeten niet afgeschaft worden, maar ze moeten ook geen nadelige gevolgen voor mensen die er niets om geven hebben. Volgens mij is dat nu ook niet het geval, dus laat maar lekker zitten.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 15:20
Verwijderd
Stelling: Moeten Christelijke feestdagen nog verplichte vrije dagen zijn?

Dat is geen stelling, dat is een vraag.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:48
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
De feestdagen moeten gewoon blijven. Ieder bepaalt maar voor zich hoe hij/zij dat viert.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 17:48:
De feestdagen moeten gewoon blijven. Ieder bepaalt maar voor zich hoe hij/zij dat viert.
Ik zie het verband niet helemaal. Je kunt misschien beter de stelling anders formuleren, bijvoorbeeld: moeten Islamitische feestdagen ook landelijk gevierd worden/vrije dagen worden.

Immers, Christelijke feestdagen vinden hun wortels in de tijd dat 90% van Nederland nog actief belijdend Christen was. Op die feestdagen lag het openbare leven ook helemaal stil omdat alle Nederlanders dan andere (religieuze) bezigheden hadden. Tegenwoordig zie je dat veel Christelijke feestdagen alleen nog maar leuke vrije dagen zijn en hun betekenis helemaal verloren zijn. Het is dus de vraag of we vrije dagen niet gewoon moeten indelen naar geloofscategorie. Islamitische feestdagen voor de Islamieten en Christelijke voor de Christenen. Óf allemaal vrij, óf allemaal gewoon werken.

Ik persoonlijk zeg geen nee tegen een paar extra vrije dagen in het collegejaar omdat moslims op die dagen toevallig schapen willen slachten. Extra vakantie, kom maar op

En Fortuynist, je Fotosoepkwaliteiten vallen me een beetje tegen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:01
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Dat fotoshop ding heb ik gemaakt, en ik weet het, 't ziet er niet uit, maar de boodschap lijkt me heel duidelijk.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 21-04-2003 @ 18:01:
Dat fotoshop ding heb ik gemaakt, en ik weet het, 't ziet er niet uit, maar de boodschap lijkt me heel duidelijk.
Ja, die is duidelijk, en de lol is nu juist dat ik me er geen reet van aantrek. Ik ga zelfs niet eens de moeite doen om een Volkert-avatar of een Pim-Fortuyn-met-hitlersnor-avatar te maken. Ik hoop dat je er veel lol aan hebt, ik stoor me er niet aan
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:32
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik snap het niet helemaal, maar koninginnedag moet absoluut niet worden afgeschaft! En de andere feestdagen trouwens ook niet, want dagen als kerst en pasen worden ook door de meeste niet-christenen gevierd, maar dan op een andere manier.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:34
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 18:05:
Ja, die is duidelijk, en de lol is nu juist dat ik me er geen reet van aantrek. Ik ga zelfs niet eens de moeite doen om een Volkert-avatar of een Pim-Fortuyn-met-hitlersnor-avatar te maken. Ik hoop dat je er veel lol aan hebt, ik stoor me er niet aan
Je trekt je er niets van aan... Goedzo.
(vanwaar dan die reactie als ik vragen mag?)
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:10
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
Mensen hebben recht op een aantal vrije dagen in een jaar. Dat kan je dan fijn op die feestdagen houden want dan is tenminste iedereen vrij en kun je dingen afspreken. Ik bedoel, net als de meivakantie dat is ook geen feestdag(en) maar wel iedereen is vrij en dat is gewoon handiger dan dat iedere werknemer zelf moet gaan bepalen wanneer hij/zij vrij is.

En ik wil geen verplichte feestdagen en zeker geen nationalistisch feest als quatorze juliet ( al is het dan meestal wel gezellig in Frankrijk ).


Ahja het koningshuis iig laten stoppen met koningshuis zijn vind ik wel een goed idee. Al vind ik de mensen in timboektoe wel zielig als ze opgescheept worden met die mensen die zichzelf belangrijk vinden...
ik heb weereens lekker verwoord wat ik bedoel..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:25
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
tý schreef op 21-04-2003 @ 13:39:
Veel mensen gaan pasen nu hetzelfde vieren als Kerstmis, terwijl Kerstmis in mijn ogen al overdreven gevierd wordt.
Hoe wordt Pasen volgens jou (overdreven) gevierd?
Ik vind Kerst wel ovedreven gevierd worden, maar van Pasen merk ik eigenlijk vrij weinig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:26
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
meelman schreef op 21-04-2003 @ 18:01:
maar de boodschap lijkt me heel duidelijk.
Ze is heel aardig hoor! En dat bloed... dat lijkt wel een SP-tomaat.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:29
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-04-2003 @ 19:26:
En dat bloed... dat lijkt wel een SP-tomaat.
Daar dacht ik direct aan toen ik die avatar zag!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 18:34:
Je trekt je er niets van aan... Goedzo.
(vanwaar dan die reactie als ik vragen mag?)
Om duidelijk te maken dát ik me er niets van aantrek, duh
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:30
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik ben dr tegen, als je zo tegen de feestdagen bent die al vele jaren in de Nederlandse cultuur ingeburgerd zijn, ga je maar naar Turkije oid.

Ik ben juist voor het behoud van Christelijke feestdagen, aangezien ik vind dat het Christendom al genoeg aanhang verliest.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2003, 18:32
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
meelman schreef op 21-04-2003 @ 18:01:
Dat fotoshop ding heb ik gemaakt, en ik weet het, 't ziet er niet uit, maar de boodschap lijkt me heel duidelijk.
triest
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:48
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 19:29:
Om duidelijk te maken dát ik me er niets van aantrek, duh
je hebt wel een populaire avatar
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:00
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-04-2003 @ 19:48:
je hebt wel een populaire avatar
Mooi is dat he
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:03
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Stelling: Moeten Christelijke feestdagen nog verplichte vrije dagen zijn?

hoe meer vrije dagen hoe beter, lijkt me duideijk

en ik wil ook een onthoofde pim avatar
__________________
vive la feast!!

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:15
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ja. Maar ook enkele Islamitische feestdagen. En uit anderen geloven. Dan schaffen we goede vrijdag af, en hemelvaart, en dan komen er nieuwe bij
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:29
chris9 tje
chris9 tje is offline
Waarom afschaffen....? extra vrije dagen kunnen toch geen kwaad?

Ik heb een tv-programma gezien waarin men liet zien dat nederland internationaal gezien erg weinig feestdagen heeft.... (maar dat is wel al heel lang geleden dat ik dat gezien heb)....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:40
Verwijderd
tja, pasen vind ik al nutteloos, pinksteren ofzo nog veel erger. Van mij part hoeft zoiets niet 'gevierd' te worden. Weet ook niet wat er met Pasen/Pinksteren gebeurd was.

Hou in plaats van Pinksteren bijvoorbeeld een feestdag ofzo. Dan is er tenminste nog een lol aan. Nu is het alleen: extra dagje vrij, waarop niks speciaals is. Ja, de winkels zijn niet allemaal open.
Citaat:
Isobuster schreef:
triest

tja, net zo triest, als je het zo wilt noemen, als die avatar van jou..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 23:05
Iwein
Iwein is offline
pasen was van oorsprong het lentefeest, kerstmis het midwinterfeest.... allemaal heidense feesten, om christendom sneller te laten "integreren" is op die data gekozen om de "christelijke feesten" te houden. Op zich niks mis met die feesten, alleen de gedachte erachter, en het hele commericeele gebullshit is irritant
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Isobuster schreef op 21-04-2003 @ 19:30:
Ik ben dr tegen, als je zo tegen de feestdagen bent die al vele jaren in de Nederlandse cultuur ingeburgerd zijn, ga je maar naar Turkije oid.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:49
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 21-04-2003 @ 20:15:
Ja. Maar ook enkele Islamitische feestdagen. En uit anderen geloven. Dan schaffen we goede vrijdag af, en hemelvaart, en dan komen er nieuwe bij
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:02
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 21-04-2003 @ 21:40:
tja, pasen vind ik al nutteloos, pinksteren ofzo nog veel erger. Van mij part hoeft zoiets niet 'gevierd' te worden. Weet ook niet wat er met Pasen/Pinksteren gebeurd was.

Hou in plaats van Pinksteren bijvoorbeeld een feestdag ofzo. Dan is er tenminste nog een lol aan. Nu is het alleen: extra dagje vrij, waarop niks speciaals is. Ja, de winkels zijn niet allemaal open.
Voor jou maakt het dus geen zak uit op welke dagen deze vrije dagen zijn.... voor christenen wel. Alhoewel ik bijvoorbeeld 2e paasdag ook zinloos vind, want dat is in feite geen feestdag, maar een verlenging van Pasen. Met kerst maakt dat niet uit, want dan hebben we toch al vakantie. Hemelvaart, pinksteren etc. zijn echter wel feestdagen.
Je kan echter ook moeilijk zeggen dat moslims niet en christenen wel vrij mogen op hun feestdagen vind ik. Maar de moslims vrij op moslimdagen en Christenen op Christelijke dagen werkt ook niet i.v.m. lesstof die dan niet meer gelijkloopt etc. Een lastig probleem. Afschaffen en het vervangen met iets dat niks betekent vind ik echter onzin.

En wtf doet de koningin in deze thread
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:32
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-04-2003 @ 17:57:
Ik zie het verband niet helemaal. Je kunt misschien beter de stelling anders formuleren, bijvoorbeeld: moeten Islamitische feestdagen ook landelijk gevierd worden/vrije dagen worden.
Dat is geen stelling, dat is vraag

Ik vind niet dat islamitische feestdagen algemene vrije dagen moeten worden, maar mensen die een godsdienstige aanleiding tot feestvieren hebben, moeten wel vrij kunnen krijgen.
Het merendeel van de Nederlanders is geloof ik toch christelijk, in elk geval vormen ze de grootste geloofsgemeenschap, dus ik vind niet dat belangrijke christelijk feestdagen moeten worden afgeschaft. Dat is ook jammer van de vrije dagen. Maar onzinfeestdagen, zoals paasmaandag, kunnen er wat betreft af. Dan heb ik liever iets langer vakantie achter elkaar
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:35
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 21-04-2003 @ 21:40:
tja, pasen vind ik al nutteloos, pinksteren ofzo nog veel erger. Van mij part hoeft zoiets niet 'gevierd' te worden. Weet ook niet wat er met Pasen/Pinksteren gebeurd was.

Hou in plaats van Pinksteren bijvoorbeeld een feestdag ofzo. Dan is er tenminste nog een lol aan. Nu is het alleen: extra dagje vrij, waarop niks speciaals is. Ja, de winkels zijn niet allemaal open.
Ter verlichting : met Pasen is Jezus uit de dood herrezen, nadat hij op Goede Vrijdag was gekruisigd. Met Pinksteren vaart de Heilige Geest (wat dat dan ook moge zijn) in de discipelen, zodat zij het evangelie gaa verkondigen.
Deze dagen zijn op zich dus even belangrijk als Kerst, maar je zou ook kunnen zeggen dat er eigenlijk telkens hetzelfde wordt gevierd: dat Jezus de wereld tot het christendom heeft verleid.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:11
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
nee, Nederland mag zijn verleden niet verliezen!
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 22-04-2003 @ 11:11:
nee, Nederland mag zijn verleden niet verliezen!
och, de heidense feestdagen zijn ook afgeschaft en daar klaagt niemand om :/.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:28
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Er zijn genoeg mensen die de feestdagen waarderen. Ik denk zelf dat het wel goed is om een paar dagen rustig aan te doen. Om er bij stil te staan dat niet alles om geld draait in deze maatschappij.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 22-04-2003 @ 11:11:
nee, Nederland mag zijn verleden niet verliezen!
Een paar feestdagen vormen heus niet Nederlands verleden. Als het echt om het in stand houden van een traditie ging, zou alles veel minder overdadig worden gevierd; dat is echt iets van de laatste decennia.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 11:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 22-04-2003 @ 09:35:
Ter verlichting : met Pasen is Jezus uit de dood herrezen, nadat hij op Goede Vrijdag was gekruisigd. Met Pinksteren vaart de Heilige Geest (wat dat dan ook moge zijn) in de discipelen, zodat zij het evangelie gaa verkondigen.
Deze dagen zijn op zich dus even belangrijk als Kerst, maar je zou ook kunnen zeggen dat er eigenlijk telkens hetzelfde wordt gevierd: dat Jezus de wereld tot het christendom heeft verleid.
Daar voor was pasen ook al een lentefeest toch

Anyway, ik ben voor afschaffing van de collectieve vrije dagen die op godsdienst zijn gebaseerd. Als we dezen nou gewoon afschaffen, en in ruil daarvoor zeg 5 vrije dagen extra aan iedereen geven zijn we al een stuk verder

Dagen als koninginnedag vind ik twijfelachtiger, en iets als bevrijdingsdag heb ik niet echt een probleem mee
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2003, 12:17
poesiefox
poesiefox is offline
De ellende met islamitische feestdagen is dat de data zo per jaar verschillen, kijk maar naar de ramadan. Daar kunnen niet moslims helemaal niet aan wennen, wij houden dat niet bij.

En dan meteen alle andere godsdiensten ook een feestdagje, we willen geen onderscheid maken. Maar welke wel en welke niet?

En nationale feestdagen in plaats van christelijke feestdagen, daar zijn wij hollanders niet patriottisch genoeg, en veel allochtonen al helemaal niet. Wat zegt 5 mei de gemiddelde Oezbeek? Koninginnedag heeft een leuke symboliek, die ook allochtonen aanspreekt. Een verjaardagsfeestje, leuk!

En verplichte vrije dagen zijn al zo moeilijk op te nemen voor veel beroepen. Vaak wordt er gewoon doorgewerkt, tenzij echt het hele land platligt, en dan nog draaien ze een zondagsdienst.

Afschaffen van die dagen betekent nog minder vrij voor veel mensen van wie de baas het CAO minimum vakantiedagen al een doorn in het oog is. Een christelijke feestdag is dan nog het best in te plannen, en het meest geaccepteerd. En dan nog halen veel mensen dat werk het weekend erop in.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 12:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 22-04-2003 @ 13:17:
De ellende met islamitische feestdagen is dat de data zo per jaar verschillen, kijk maar naar de ramadan. Daar kunnen niet moslims helemaal niet aan wennen, wij houden dat niet bij.

En dan meteen alle andere godsdiensten ook een feestdagje, we willen geen onderscheid maken. Maar welke wel en welke niet?

En nationale feestdagen in plaats van christelijke feestdagen, daar zijn wij hollanders niet patriottisch genoeg, en veel allochtonen al helemaal niet. Wat zegt 5 mei de gemiddelde Oezbeek? Koninginnedag heeft een leuke symboliek, die ook allochtonen aanspreekt. Een verjaardagsfeestje, leuk!

En verplichte vrije dagen zijn al zo moeilijk op te nemen voor veel beroepen. Vaak wordt er gewoon doorgewerkt, tenzij echt het hele land platligt, en dan nog draaien ze een zondagsdienst.

Afschaffen van die dagen betekent nog minder vrij voor veel mensen van wie de baas het CAO minimum vakantiedagen al een doorn in het oog is. Een christelijke feestdag is dan nog het best in te plannen, en het meest geaccepteerd. En dan nog halen veel mensen dat werk het weekend erop in.
Daarom zeg ik, voor iedereen hiervoor in de plaats het aantal vrije dagen verhogen. Met de kanttekening dat voor een religieuze feestdag met prioriteit vrijgevraagd kan worden door mensen die daar behoefte aan hebben.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 14:00
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Tja, aan de ene kant denk ik dat het Christendom een steeds minder belangrijke rol in onze samenleving gaat spelen en dat we van de verplichte vrije zondagen wel af kunnen. Aan de andere kant denk ik dat veel mensen wel behoefte hebben aan een aantal gezamenlijke vrije dagen. De Christelijke feestdagen zijn daar al voor. Persoonlijk zie ik geen belangrijke redenen om daar andere dagen van te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 14:30
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 22-04-2003 @ 13:19:
Daarom zeg ik, voor iedereen hiervoor in de plaats het aantal vrije dagen verhogen. Met de kanttekening dat voor een religieuze feestdag met prioriteit vrijgevraagd kan worden door mensen die daar behoefte aan hebben.
Dat werkt toch niet op scholen?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 14:31
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 22-04-2003 @ 12:44:
Daar voor was pasen ook al een lentefeest toch
Weet ik niet, maar de datum voor het Christelijke paasfeest is gebaseerd op het Joodse Pesach-feest.

Toch?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:00
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 22-04-2003 @ 12:44:
Daar voor was pasen ook al een lentefeest toch

dat zei ik ook al een aantal postjes terug
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:19
NN
NN is offline
Wat mij betreft komt er een soort 'verlofstrippenkaart' voor mensen met mogelijkheden voor vrije dagen. De christen kan ze nemen met pasen, de islamiet met suikerfeest, de atheďst op een moment dat hij/zij graag vrij wil, etc.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:53
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
NN schreef op 22-04-2003 @ 16:19:
Wat mij betreft komt er een soort 'verlofstrippenkaart' voor mensen met mogelijkheden voor vrije dagen. De christen kan ze nemen met pasen, de islamiet met suikerfeest, de atheďst op een moment dat hij/zij graag vrij wil, etc.
Dat werkt toch niet op scholen?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:00
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 21-04-2003 @ 18:32:
Ik snap het niet helemaal, maar koninginnedag moet absoluut niet worden afgeschaft! En de andere feestdagen trouwens ook niet, want dagen als kerst en pasen worden ook door de meeste niet-christenen gevierd, maar dan op een andere manier.
Als er iets afgeschaft moet worden is het wel koninginnendag. Ik ga me echt niet uitsloven voor de idiote monarchie. Schaf koninginnendag maar af en geef de moslims een feestdag ofzo...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:04
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Koninginnedag is echt onzin. Iedereen wordt meegetrokken in het monarchisme van dat mens, terwijl ze niet eens jarig is.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:08
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Maarmaar de vrijmarkt in Utrecht in de nacht ervoor is altijd leuk... En daarna de kroeg in tot vroeg in de ochtend, en vervolgens de hele 'verjaardag' in je nest doorbrengen

Koninginnedag is cool

En jullie wouden toch nationale feestdagen?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 22-04-2003 @ 17:00:
Als er iets afgeschaft moet worden is het wel koninginnendag. Ik ga me echt niet uitsloven voor de idiote monarchie. Schaf koninginnendag maar af en geef de moslims een feestdag ofzo...
nee koninginnendag is gewoon een leuke traditie. En dan hoef je echt niet voor de koniging te zijn. Ben ik ook niet, maar het is gewoon een leuke dag meestal wel, leuke dingen dan enzo.

En wat moet ik met een moslim feestag??? Daar heb ik al helemáál niks mee.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 22-04-2003 @ 01:02:
Voor jou maakt het dus geen zak uit op welke dagen deze vrije dagen zijn.... voor christenen wel. Alhoewel ik bijvoorbeeld 2e paasdag ook zinloos vind, want dat is in feite geen feestdag, maar een verlenging van Pasen. Met kerst maakt dat niet uit, want dan hebben we toch al vakantie. Hemelvaart, pinksteren etc. zijn echter wel feestdagen.
Je kan echter ook moeilijk zeggen dat moslims niet en christenen wel vrij mogen op hun feestdagen vind ik. Maar de moslims vrij op moslimdagen en Christenen op Christelijke dagen werkt ook niet i.v.m. lesstof die dan niet meer gelijkloopt etc. Een lastig probleem. Afschaffen en het vervangen met iets dat niks betekent vind ik echter onzin.

En wtf doet de koningin in deze thread
tja, maar wat betekent Pinksteren bijvoorbeeld nog? Een groot deel van Nederland zal het niet weten of anders zeker niet vieren?

Maak dan bijvoorbeeld een nationale feestdag, 1 of 2x per jaar. Is altijd wel leuk, omdat dat er écht iets gevierd wordt. Moet zeggen dat ik gisteren niet de slingers heb uitgehangen en een feestje heb gevierd omdat het 2e paasdag was.

Of stop bijvoorbeeld met 2e pinksterdag en vervang het door een Pim-dag.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:33
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 22-04-2003 @ 17:25:
tja, maar wat betekent Pinksteren bijvoorbeeld nog? Een groot deel van Nederland zal het niet weten of anders zeker niet vieren?

Maak dan bijvoorbeeld een nationale feestdag, 1 of 2x per jaar. Is altijd wel leuk, omdat dat er écht iets gevierd wordt. Moet zeggen dat ik gisteren niet de slingers heb uitgehangen en een feestje heb gevierd omdat het 2e paasdag was.

Of stop bijvoorbeeld met 2e pinksterdag en vervang het door een Pim-dag.
Een nationale feestdag kan je niet zomaar introduceren, dan betekend hij voor niemand iets. Dus kan je het beter zo laten, dan betekend het iig voor sommigen nog iets.

Als je een nationale feestdag wilt.... 6 mei?

geintje, niet huilen
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Alle godsdienstige feestdagen afschaffen
Joepie
31 11-09-2002 15:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.