Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 21:50
Rodion
Rodion is offline
Een nickchange word door het merendeel van mede-forummers als verwarrend ervaren. Misschien is het handig om een soort overgangsregeling te treffen. Een forummer krijgt een nieuwe nickname, maar er komt (bijvoorbeeld) onder zijn nieuwe naam in kleine grijze letters te staan wat zijn vorige naam was. Na een paar weken verdwijnt dat dan.

Er kunnen dan natuurlijk uitzonderingen worden gemaakt voor mensen die om speciale persoonlijke redenen een nickchange willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2005, 11:35
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
een soort Remkes-oplossing, vind je niet?
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:45
Verwijderd
't Lijkt me slimmer dat mensen 't zelf in hun sig zetten wanneer ze 't extra duidelijk willen maken dat ze een nieuwe nick hebben, wanneer ze dat niet willen, doen ze het niet. Erg verwarrend vind ik het overigens nooit.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:51
Verwijderd
Dat een nickchange verwarrend is voor mede-forummers is iets dat het lid dat een nickchange wil, voor zichzelf moet betrekken in zijn afweging of hij de nickchange wel of niet doorzet. Dat is niet ons probleem.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 14:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 12:51 :
Dat een nickchange verwarrend is voor mede-forummers is iets dat het lid dat een nickchange wil, voor zichzelf moet betrekken in zijn afweging of hij de nickchange wel of niet doorzet. Dat is niet ons probleem.
Mee eens.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 14:40
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het een belachelijk idee. Als iemand z'n nickname wil veranderen dan moet ie dat lekker doen. Daar heeft de rest toch verder helemaal niets mee te maken. Dat dat als verwarrend ervaren word is dan heel jammer.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 19:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je dat gaat invoeren, krijg je daarna mensen die voorlopige nickchanges willen en die na een x aantal dagen ongedaan kunnen laten maken en ga zo maar door.

Te veel rompeslomp dus.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:10
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
WolterB schreef op 25-07-2005 @ 20:31 :
Als je dat gaat invoeren, krijg je daarna mensen die voorlopige nickchanges willen en die na een x aantal dagen ongedaan kunnen laten maken en ga zo maar door.

Te veel rompeslomp dus.
er staat ook niet dat je het ongedaan kunt maken... Alleen dat het een tijdje onder de naam staat.

Tsja, ik geloof ook niet dat het een technisch triviale zaak is om te implementeren.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Tampert schreef op 26-07-2005 @ 10:10 :
er staat ook niet dat je het ongedaan kunt maken... Alleen dat het een tijdje onder de naam staat.

Tsja, ik geloof ook niet dat het een technisch triviale zaak is om te implementeren.
Dat staat er niet, maar als dit gebeurt, weet ik bijna zeker dat mensen dat ook willen. Beetje overdone dus
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 26-07-2005 @ 10:14 :
Dat staat er niet, maar als dit gebeurt, weet ik bijna zeker dat mensen dat ook willen. Beetje overdone dus
Niet alles wat mensen willen hoeft te gebeuren, toch?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:58
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2005 @ 10:21 :
Niet alles wat mensen willen hoeft te gebeuren, toch?
Daar staat dit forum immers om bekend.

*flauw*

Wanneer mensen een nickchange doen hebben ze daar vast een goede reden voor om niet meer met het verleden te worden herinnerd. Dus het lijkt me geen goed idee en dat het dan verwarrend is voor een paar forummers...daar valt wel mee te leven.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-07-2005 @ 12:45 :
't Lijkt me slimmer dat mensen 't zelf in hun sig zetten wanneer ze 't extra duidelijk willen maken dat ze een nieuwe nick hebben
Zoals ik, alleen staat het er al een jaar oid. (Zie sign)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 10:00
Verwijderd
Ik ervaar nickchanges helemaal niet als verwarrend. Hoe kom je tot de bewering dat het merendeel der forummers dat wel vindt?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 10:02
Verwijderd
Zal wel een poll op Onzin zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:24
Verwijderd
Als forummers uberhaupt willen dat hun vorige nickname nog bekend blijft, kunnen ze dat net zo goed in hun signature zetten.

Ik geef toe dat ik het soms ook verwarrend vind, omdat je niet meer bij kan houden wie iemand is. Maar ik lig er niet wakker van.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 14:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je kan toch ook gewoon af en toe naar dat lijstje kijken dat ergens bij het fotoboek staat Dan zie je gauw genoeg hoe iedereen eerst heette en nu heet en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 12:51 :
Dat een nickchange verwarrend is voor mede-forummers is iets dat het lid dat een nickchange wil, voor zichzelf moet betrekken in zijn afweging of hij de nickchange wel of niet doorzet. Dat is niet ons probleem.
Ik ben het in dit geval wel met je eens, maar ik vind het een beetje vermoeiend dat er op dit soort dingen gereageerd wordt met: 'dat is niet ons probleem'. Daar gaat het toch helemaal niet om? Je wilt toch een zo plezierig mogelijk forum voor de gebruikers?
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 27-07-2005 @ 17:47 :
Ik ben het in dit geval wel met je eens, maar ik vind het een beetje vermoeiend dat er op dit soort dingen gereageerd wordt met: 'dat is niet ons probleem'. Daar gaat het toch helemaal niet om? Je wilt toch een zo plezierig mogelijk forum voor de gebruikers?
'Dat is niet ons probleem' klinkt misschien een beetje bot, maar waar het om gaat is wat je kunt verwachten van een forumleiding. Om dit even als voorbeeldje te nemen, er zijn vast wel mensen die hier baat bij zouden hebben. Maar er zijn vast ook wel mensen die hun naam cursief willen zien, of in allerlei kleurtjes.

Natuurlijk is het forum bedoeld om het mensen naar de zin te maken, maar dat betekent absoluut niet dat we alle verzoekjes maar gaan inwilligen. Als er duidelijk naar voren komt vanuit de leden dat er echt sterke behoefte is aan een nieuwe voorziening, en dat wordt ook door veel leden onderstreept, dan wordt dat natuurlijk serieus besproken.

Maar wanneer het zoals hier gaat om iets waar echt maar een paar leden moeite mee hebben dan zeg ik, daar kunnen we niets mee. Het moet wel iets zijn dat nut heeft, waar de forumleiding ook het nu van inziet en waar echt behoefte aan is. Dit lijkt meer een ideetje van een individu.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2005, 17:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2005 @ 18:10 :
'Dat is niet ons probleem' klinkt misschien een beetje bot, maar waar het om gaat is wat je kunt verwachten van een forumleiding. Om dit even als voorbeeldje te nemen, er zijn vast wel mensen die hier baat bij zouden hebben. Maar er zijn vast ook wel mensen die hun naam cursief willen zien, of in allerlei kleurtjes.

Natuurlijk is het forum bedoeld om het mensen naar de zin te maken, maar dat betekent absoluut niet dat we alle verzoekjes maar gaan inwilligen. Als er duidelijk naar voren komt vanuit de leden dat er echt sterke behoefte is aan een nieuwe voorziening, en dat wordt ook door veel leden onderstreept, dan wordt dat natuurlijk serieus besproken.

Maar wanneer het zoals hier gaat om iets waar echt maar een paar leden moeite mee hebben dan zeg ik, daar kunnen we niets mee. Het moet wel iets zijn dat nut heeft, waar de forumleiding ook het nu van inziet en waar echt behoefte aan is. Dit lijkt meer een ideetje van een individu.
Het gaat ook niet om dit idee verder. En ik impliceer ook niet dat elk individueel verzoek ingewilligd dient te worden. Alleen vind ik dan de reactie 'ons probleem niet', niet gepast. Zeg dan gewoon wat je net in dat verhaaltje zei.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 05:19
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-07-2005 @ 15:44 :
Je kan toch ook gewoon af en toe naar dat lijstje kijken dat ergens bij het fotoboek staat Dan zie je gauw genoeg hoe iedereen eerst heette en nu heet en zo
http://forum.scholieren.com/fotoboek...anges&exp=scom
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.