Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 13:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nu maak ik het net voor de zoveelste keer mee: typ ik een hele lap tekst, ben ik zo'n 10 minuten op bezig geweest, druk ik op 'verzenden' en dan ben ik opeens weer automatisch uitgelogd. Gelukkig had ik daar rekening mee gehouden omdat me dat al tig keer vaker is gebeurd, en heb ik alles in Wordpad geplakt. Maar toch. Het is heel irritant. Ik had pas in één topic geantwoord, moet me weer opnieuw inloggen, dus kan ik daarna niet in één oogopslag meer zien welke topics nieuwe reacties hebben. Kan er niet iets aan gedaan worden, dat je na 5 minuten niks gedaan te hebben automatisch uitgelogd wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 13:37
Verwijderd
Euhm...volgens mij wordt het typen in een tekstvak 'technisch' gezien als 'niets doen' en wordt je daardoor dus uitgelogd... (Wat ik daar mee bedoel is dat jou voorstel, denk ik, geen zin heeft.)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 13:44
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Moet je even Automatisch inloggen inschakelen in je profiel.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2005 @ 14:37 :
Euhm...volgens mij wordt het typen in een tekstvak 'technisch' gezien als 'niets doen' en wordt je daardoor dus uitgelogd...
Ja, en dat lijkt me dus handig om te veranderen.

@Jon: als ik dat inschakel, word ik niet meer automatisch uitgelogd als ik even bezig ben met langer typwerk?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-07-2005 @ 15:03 :
Ja, en dat lijkt me dus handig om te veranderen.

@Jon: als ik dat inschakel, word ik niet meer automatisch uitgelogd als ik even bezig ben met langer typwerk?
Als dat mogelijk is misschien wel, maar ik denk niet dat het mogelijk is. Bovendien werkt wat Jon zegt idd net zo goed, ik heb het iig ingeschakeld en ik word nooit uitgelogd.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 14:32
Verwijderd
Als dat ingeschakeld is, word je idd niet uitgelogd. Maar op zich zou die tijd ook wel wat langer ingesteld mogen worden. Ik ken het probleem, maar wil niet overal automatisch ingelogd staan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-07-2005 @ 15:03 :
Ja, en dat lijkt me dus handig om te veranderen.
D'r zijn mensen die om privacy- en veiligheidsredenen nooit lang ingelogd willen of kunnen blijven. Die loggen in de regel wel uit, maar voor het geval ze bijv. op een openbare of gezamenlijke computer vergeten uit te loggen is er een automatische tijdslimiet.

Gewoon even uitzetten dus.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:36
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Je moet gewoon af en toe op "Bekijk Preview" drukken en dan heb je er geen last meer van. Overigens vind ik ook dat die tijd wel iets langer ingesteld mag worden, want soms vergeet je dat nu eenmaal. Ik ben automatisch ingelogd en kan dan na die 15 minuten dus nog zonder problemen posten, maar helaas verlies ik dan soms wel het overzicht of ik topics nou al wel of nog niet heb gelezen.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 20-07-2005 @ 17:36 :
Overigens vind ik ook dat die tijd wel iets langer ingesteld mag worden, want soms vergeet je dat nu eenmaal. Ik ben automatisch ingelogd en kan dan na die 15 minuten dus nog zonder problemen posten, maar helaas verlies ik dan soms wel het overzicht of ik topics nou al wel of nog niet heb gelezen.
Wat heb je er aan als die tijd langer is als je automatisch ingelogd bent/kunt zijn...?

En wat heeft het verliezen van het overzicht er mee te maken...?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:07
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2005 @ 19:00 :
Wat heb je er aan als die tijd langer is als je automatisch ingelogd bent/kunt zijn...?

En wat heeft het verliezen van het overzicht er mee te maken...?
Na een kwartier niet op "Bekijk Preview" te hebben gedrukt wordt dat dus gewoon gezien alsof je een kwartier inactief bent geweest. Dit wil dus zeggen dat je zodra je de reply plaatst er een nieuwe sesie wordt gestart of met andere woorden: alle topics van voor het moment dat je begon aan het typen van je reply worden weergegeven als "gelezen topics" terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 06:15
Verwijderd
En daarom moet je dus automatisch inloggen inschakelen, dan wordt je niet uitgelogd en heb je dus het probleem van die nieuwe sessie niet? Het probleem is dan toch opgelost?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 10:25
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 07:15 :
En daarom moet je dus automatisch inloggen inschakelen, dan wordt je niet uitgelogd en heb je dus het probleem van die nieuwe sessie niet? Het probleem is dan toch opgelost?
Ik heb automatisch inloggen ingeschakeld staan.

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen :

Als je 15 minuten bezig bent met een reply en daarbij niet op bekijk preview drukt, wordt dit dus gewoon gezien als niet actief. Na 15 minuten inactiviteit verdwijn je uit de lijst van "Who's Online?" en is je bezoek afgelopen. Dit geldt zowel voor mensen die automatisch inloggen hebben ingeschakeld, als voor mensen die dit niet hebben.
Als je automatisch inloggen hebt ingeschakeld kan je na die 15 minuten alleen nog wel gewoon posten, zonder verder enige moeite te hoeven doen. Het plaatsen van deze post begint echter een nieuw "bezoek" aangezien je vorige bezoek was afgelopen. Dus stel je begint om 11.00 uur met het typen van je post en je plaatst deze om 11.20 uur, dan zal bovenaan de indexpagina staan "Je laatste bezoek was om 11.00 uur". Dit brengt echter met zich mee dat alle topics met de laatste post vóór 11.00 uur worden gemarkeerd als gelezen, terwijl dit dus helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik hoop dat je me nu wel snapt, want ik zou niet weten hoe ik het nog anders uit kan leggen .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:43
Verwijderd
Ik doe nooit 15 minuten over het typen van een reactie, heb er dus geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 17:43 :
Ik doe nooit 15 minuten over het typen van een reactie, heb er dus geen ervaring mee.
Geen commentaar
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het anders: bij mij zijn posts die ik gelezen heb (en er is dus niets veranderd) gemarkeerd als ongelezen. Dit kan in eerste instantie ook best irritant zijn (je opent dan een pagina en dan blijkt er dus niets vernieuwd te zijn... En in mijn automatisme kan ik dat soms wel een paar keer achter elkaar doen). Ik weet niet waar dat aan ligt?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:40
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 18:13 :
Ik heb het anders: bij mij zijn posts die ik gelezen heb (en er is dus niets veranderd) gemarkeerd als ongelezen. Dit kan in eerste instantie ook best irritant zijn (je opent dan een pagina en dan blijkt er dus niets vernieuwd te zijn... En in mijn automatisme kan ik dat soms wel een paar keer achter elkaar doen). Ik weet niet waar dat aan ligt?
Dit probleem heb ik alleen als ik eerste met deze nick inlog en daarna met een uc. Bij de uc blijft dan alles als ongelezen staan ookal is er niets nieuws. Zodra ik weer terug ben op deze nick doet alles het gelukkig weer prima .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
hmm klopt het dat je je geschreven tekst kunt redden door op vorige te klikken? In sommige gevallen kan dat namelijk. Ik bedoel uiteraard de vorige-knop van je webbrowser.

EDIT: getest, voor mij werkt het, maar ik wordt nooit automatisch uitgelogd en ik weet dus niet of het dan ook werkt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik sta niet op automatisch inloggen, moet dat met de hand doen als ik binnenkom, en log ook handmatig uit als ik wegga. Ik ben, al ben ik een uur inactief, nog nooit automatisch uitgelogd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2005, 21:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 24-07-2005 @ 19:49 :
Ik sta niet op automatisch inloggen, moet dat met de hand doen als ik binnenkom, en log ook handmatig uit als ik wegga. Ik ben, al ben ik een uur inactief, nog nooit automatisch uitgelogd.
Dat kan niet, dan heb je toch de cookies ingeschakeld, alleen log je elke keer uit, dus is het logisch dat je weer opnieuw moet inloggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 24-07-2005 @ 19:40 :
hmm klopt het dat je je geschreven tekst kunt redden door op vorige te klikken? In sommige gevallen kan dat namelijk. Ik bedoel uiteraard de vorige-knop van je webbrowser.

EDIT: getest, voor mij werkt het, maar ik wordt nooit automatisch uitgelogd en ik weet dus niet of het dan ook werkt.
dat werkt alleen als je internetcache niet te vol zit

en natuurlijk zit die wél net vol als je een lange lap tekst getypt hebt.

Ontopic: om dit op te lossen denk ik dat een beheerder de geldigheidsduur van een sessie aan moet passen o.i.d.?

edit: sorry voor de up
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 21-07-2005 @ 18:40 :
Dit probleem heb ik alleen als ik eerste met deze nick inlog en daarna met een uc. Bij de uc blijft dan alles als ongelezen staan ookal is er niets nieuws. Zodra ik weer terug ben op deze nick doet alles het gelukkig weer prima .
ik heb t ook met m'n deze nick
Erg storend...

edit: nu was dit topic weer rood, terwijl ik zelf de laatste reactie heb! AAAARGH
__________________
Tsja

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-07-2005 @ 22:04 :
Dat kan niet, dan heb je toch de cookies ingeschakeld, alleen log je elke keer uit, dus is het logisch dat je weer opnieuw moet inloggen.
Imo kan TS dat dan ook best zo doen, toch? Dan is dat probleem van automatisch uitloggen op momenten dat je het niet wil verholpen en blijf je precies zolang ingelogd als je zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 17:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-08-2005 @ 18:18 :
Imo kan TS dat dan ook best zo doen, toch? Dan is dat probleem van automatisch uitloggen op momenten dat je het niet wil verholpen en blijf je precies zolang ingelogd als je zelf wil.
Ja, dat is opzich een prima manier, tot je vergeet uit te loggen op een publieke site.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-08-2005 @ 18:31 :
Ja, dat is opzich een prima manier, tot je vergeet uit te loggen op een publieke site.
Dat is dan gewoon dom. Wanneer je vaak op openbare computers zit, zou ik mezelf ook aanleren een keer in de zoveel tijd m'n wachtwoord aan te passen, mocht je dan eens vergeten uit te loggen, dan is het niet zo'n ramp.

Maar je hebt op sommige sites ook zoiets als 'sessie afsluiten als venster sluit', kan dat hier niet?

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-08-2005 @ 20:01 :
Maar je hebt op sommige sites ook zoiets als 'sessie afsluiten als venster sluit', kan dat hier niet?
Ik weet niet precies wat er gebeurd als je 'Automatisch inloggen wanneer je op het forum terugkomt?' op 'nee' zet, maar misschien dat hier iets bij kan betekenen?

[edit]Ik heb het even geprobeerd en dat werkt. (Als je dan je browser afsluit en weer opent en naar het forum gaat, moet je opnieuw inloggen.)[/edit]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 20:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, dat werkt wel, maar dat haalt het probleem niet weg dat als je met een lange reactie bezig bent, je automatisch uitgelogd wordt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-08-2005 @ 21:56 :
Ja, dat werkt wel, maar dat haalt het probleem niet weg dat als je met een lange reactie bezig bent, je automatisch uitgelogd wordt.
Ik reageerde op wat Andijvie zei over dat uitloggen als je je venster sluit, meer niet?

Ik weet niet hoe het is als je cookies accepteren op 'ja' zet en dat uitloggen op 'nee', mij lijkt dat je dan tijdens je bezoek ingelogd zou moeten blijven, maar bij het sluiten van je venster uitlogt. (Ik kan weet ik het hoe lang een pagina open laten staan zonder iets te doen en ik blijf altijd ingelogd. Misschien dat het dan ook aan je computer ligt oid?)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:10
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 22:05 :
(Ik kan weet ik het hoe lang een pagina open laten staan zonder iets te doen en ik blijf altijd ingelogd.)
En ik denk dat dat nou weer net komt omdat je hebt staan dat je automatisch inlogt (Al heb ik dit nooit geprobeerd).
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 05-08-2005 @ 22:10 :
En ik denk dat dat nou weer net komt omdat je hebt staan dat je automatisch inlogt (Al heb ik dit nooit geprobeerd).
Dat zou goed kunnen.

[edit]Uitgeprobeerd en je hebt gelijk.

Ik denk dat je dan toch moet kiezen: of uitgelogd worden na een bepaalde tijd en als je je scherm afsluit (wat dus veilig is als je veel forumt vanaf openbare computers, maar wat onhandig is als je lang doet over het typen van een reactie) of altijd ingelogd zijn en zelf als je dat nodig vindt uitloggen voor de veiligheid...lijkt me dat er altijd wel één van de twee het 'beste bij je past'.[/edit]

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 05:14
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-07-2005 @ 15:32 :
Als dat ingeschakeld is, word je idd niet uitgelogd. Maar op zich zou die tijd ook wel wat langer ingesteld mogen worden. Ik ken het probleem, maar wil niet overal automatisch ingelogd staan.
Daarom is zo'n optie als op www.tweakers.net ook zo handig, als je dan per ongeluk nog ingelogt bent op school of waar dan ook en je komt daar thuis pas achter, of op school vanaf een andere PC, dan kun je ook daar inloggen en dan alle andere sessies ongeldig laten verklaren:

__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 10:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 06-08-2005 @ 06:14 :
Daarom is zo'n optie als op www.tweakers.net ook zo handig, als je dan per ongeluk nog ingelogt bent op school of waar dan ook en je komt daar thuis pas achter, of op school vanaf een andere PC, dan kun je ook daar inloggen en dan alle andere sessies ongeldig laten verklaren:

[afbeelding]
Ja, maar opzich zijn sessies het probleem niet zo, het zijn meer de cookies. Als hij ook meteen de id of wat dan ook gelinks aan de cookies verwijdert, is dat natuurlijk prima en zou het werken, anders heb je het probleem nog steeds niet opgelost.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Forumlayout na uitloggen.
Verwijderd
13 19-09-2008 15:53
De Kantine Wat is jouw laatste OMG!1!!!!! moment? #5
TopDrop
500 19-06-2008 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking)
Draakje83
352 06-06-2005 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.