Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2005, 10:41
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
centraal topic webbrowsers:

Zou het geen goed idee zijn om af te stappen van het idee van centrale topics? En dan heb ik het vooral over webbrowsers.

-> zowat alle zaken die daar besproken worden, zijn specifiek aan één bepaalde browser, en de gemiddelde computermens surft ook voornamelijk met één browser. Daardoor is voor 'de lezer en forummer' een derde van wat er staat nog niet eens van toepassing

-> alle dingen worden gewoon door elkaar besproken. Daardoor is dat hele topic zo'n zootje, waarbij 20 verschillende problemen door elkaar opgelost worden. Eén probleem per topic maakt het allemaal veel overzichtelijker.

-> Het is niet eenvoudig om (via de zoekfunctie) te gaan kijken of bepaalde problemen al ooit zijn opgelost.

-> In het overzicht van topics op Software en multimedia staan er wel topictitels over willekeurige onderwerpen, maar niks over bijvoorbeeld de webbrowser-problemen. Het is veel handiger als alle verschillende onderwerpen ook een topictitel kunnen krijgen, en dat is binnen een centraal topic niet mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 18:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben sowieso geen voorstander van centrale topics. Vooral door wat jij noemt in punt twee en drie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 19:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vreselijk irritant soms die centrale topics. Ik had laatst een topic geopend op lichaam&gezondheid over prozac. Deze werd gesloten omdat ik dit kwijt moest in een centrale topic op psychologie. Ik zei nog 'Ja maar dan krijg je dus nauwelijks tot geen reactie', maar dat werd tegen gesproken. Nou, ik heb misschien 1 reactie gehad... En dus uiteindelijk niet zoveel zinnigs...

Leuk hoor, zo'n centrale topic. Maar soms word je gewoon "vergeten".
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 19:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En vooral punt 3 kan vervelend zijn ja.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het heeft voordelen en nadelen. Op L&G vind ik de centrale topic's wel beter, elk topic opnieuw is gewoon irritant en er wordt genoeg in gereageerd. Op psych vind ik het ook goed.

Voor leken (zoals ik) is het op S&M wat lastiger. Ik weet er weinig vanaf en wil gewoon een topic op maat (en naar niveau). Maar gelukkig kom ik daar sowieso bijna nooit.
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:59
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Ik lees ze nooit omdat ze te onoverzichtelijk zijn. Antwoorden kan ik dus ook nooit geven. Zonde
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, zoals Miracle zegt zijn centrale topics op andere fora wel prima te handhaven. Op sport bijvoorbeeld. Maar het verschil in deskundigheidsniveau is zo groot op S&M en Hardware dat het voor leken gewoon niet te begrijpen valt. Zelfs de startposts van Enlight zijn soms boven het petje van veel mensen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:44
Verwijderd
Ik ben fel tegenstander van die centrale topics, in elk geval op S&M en H&T. Individuele vragen raken te snel zoek, het overzicht is vrijwel afwezig voor zowel vragers als beantwoorders, en er is geen goed onderscheid tussen vraag en discussie. Dat laatste is nog wel het grootste bezwaar voor mij. Wellicht dat een centraal discussietopic nog wel redelijk goed zou kunnen gaan (maar dan is 'audio en video' wel een veel te ruime omlijning, maak dan eerder een centraal MP3-topic, een centraal DIVX-topic, et cetera). Maar de huidige vorm, nee.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 12:27
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ik ben t wel een beetje met nare man eens. Ik denk dat er eens over de huidige vorm nagedacht moet worden. Maar ook ik heb t idee dat vragen verdrinken...met mn vragen ga ik dan ook niet naar S&M....kijk wel of k iemand op MSN kan vinden.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:38
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Het probleem is wel met het toelaten van losse vragen dat er echt een enorme wildgroei ontstaat aan topics (met gedeeltelijk dezelfde vragen erin). Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige enorme centrale topics te onoverzichtelijk zijn, maar ben toch ook niet voor het toelaten van een eindeloze stroom grotendeels clueloze posts over MSN en het downloaden van codecs.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 04-09-2005 @ 13:27 :
Ik ben t wel een beetje met nare man eens. Ik denk dat er eens over de huidige vorm nagedacht moet worden. Maar ook ik heb t idee dat vragen verdrinken...met mn vragen ga ik dan ook niet naar S&M....kijk wel of k iemand op MSN kan vinden.
Ja, ik heb dus ook regelmatig mensen toegevoegd op msn die ik vond op s&m... Anders schoot het toch niet op.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 04-09-2005 @ 16:38 :
Het probleem is wel met het toelaten van losse vragen dat er echt een enorme wildgroei ontstaat aan topics (met gedeeltelijk dezelfde vragen erin).
Als diezelfde vraag al een keer beantwoord is dan kan het overbodige nieuwe topic toch gewoon op slot met een link naar de searchengine?

Citaat:
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige enorme centrale topics te onoverzichtelijk zijn, maar ben toch ook niet voor het toelaten van een eindeloze stroom grotendeels clueloze posts over MSN en het downloaden van codecs.
Ik denk dat het met het 'eindeloze' van die topics wel mee zal vallen. Je mag wat dat betreft ook wel een eigen verantwoordelijkheid van mensen verwachten, dingen die je gewoon op microsoft.com of messenger.com kunt opzoeken hoeven wij niet te beantwoorden. Die mogen wat mij betreft gewoon op slot. Dit is wel een scholierenforum maar H&T is geen kinderspeeltuin lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind sommige algemene topics wel prettig. Op L&G wordt je anders gek van de topics over de pil etc. Maar ik denk dat je er terughoudent in moet zijn. Voor enkele onderwerpen waar het handig is, anders niet. Van msn kan ik me voorstellen dat je snel een wildgroei krijgt aan topics van niet al te moeilijke dingen en dan is een algemeen topic wel goed. Maar bij andere zaken vind ik het een beetje onzin.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 19:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2005 @ 18:20 :
Als diezelfde vraag al een keer beantwoord is dan kan het overbodige nieuwe topic toch gewoon op slot met een link naar de searchengine?
JUISTEM!!!!!

Jij snapt het.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:01
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik ben nog steeds voor om alle centrale topics om te zetten naar subfora's,..
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-09-2005 @ 15:01 :
Ik ben nog steeds voor om alle centrale topics om te zetten naar subfora's,..
Nee dat is lekker overzichtelijk. Fijn als forumbaas elk forum checken.

Kijk maar eens op R&V. Daar hebben we twee subfora en dat is al vrij veel. Veel mensen zien ze niet staan, dus je blijft bezig met verplaatsen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 07-09-2005 @ 15:01 :
Ik ben nog steeds voor om alle centrale topics om te zetten naar subfora's,..
Da's een gebed zonder eind.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:18
Verwijderd
centraal topics slopen het aantal leden en het aantal post, dus in totaliteit het aantal inkomsten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2005 @ 12:44 :
maak dan eerder een centraal MP3-topic, een centraal DIVX-topic, et cetera). Maar de huidige vorm, nee.
Oja, en dan een
- Centraal Firefox topic
- Centraal IE topic
- Centraal Mailprogramma topic
- Centraal MSN topic
- Centraal HTML topic
- Centraal PHP topic
- en
- ga
- zo
- nog
- maar
- door.

Is dat dan niet overdreven?

Waarom is het overzicht voor beantwoorders en vraagstellers dan compleet afwezig? Als je zoals ik elke keer als er gereageerd is een mailtje krijgt kun je toch zo zien of er een nieuwe vraag is? (ik begrijp ook wel dat die mailtjes teveel worden als je op veel topics gereageerd hebt) Zo ja, dan quote je die vraag en geef je er antwoord op? Ik zie niet in wat daar zo onoverzichtelijk aan is. Wel even aangenomen dat een vraag in een paar antwoorden opgelost is.

Ik heb het eens met Manuzhai, nu is het niet handig, maar als je alles weghaalt komen er weer teveel topics met vragen over bijna dezelfde antwoorden.

Net zoals GoT, veel subforums, en uitgebreide FAQ's waar je enorm veel info in kunt vinden. Maar hier is dat waarschijnlijk niet realiseerbaar door de beperkte tijd die alle fb's daarvoor hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom zouden FB's voor een fatsoenlijke startpost moeten zorgen?

Gewoon zelf een maken
Ik vind juist dat hun dat moeten stimuleren, scheelt hun tijd, en je hebt een prachtig centraal topic.

Zie op GoT bijvoorbeeld, word ook zelf onderhouden door de leden. Als een het niet kan lost de ander het wel weer op.
Maja op electronica gebied gaat dat altijd wel door, aangezien je dat nooit uitsterft
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik vind bepaalde centrale topics op S&M wel ok, andere juist niet. Het sitecheck-topic vind ik bijvoorbeeld en het html/css-topic ook wel (met dank aan eddie (en ook wat anderen, hoor)).

Centraal Audio/Video topic, Centraal Filesharing topic en Centraal Webbrowsers topic vind ik wat minder prettig. Er zijn toch behoorlijk veel verschillende onderwerpen die in deze topics kunnen vallen.

Neem bijvoorbeeld 'centraal audio/video topic'. Ik heb bijvoorbeeld een vraag over dvd authoring onder linux, een ander over xmms (alleen dan voor windows, hoe heet dat ding ook weer?), de volgende weer over het afspelen van video, dan weer over het editen van video, een ander over het editen van muziek, enzovoorts. Wat mij betreft is dat weinig overzichtelijk en is dat Centrale Topic in dit geval een beetje teveel van het goede. Ik zou er in ieder geval niet zo graag in posten.

Op L&G ben ik het overigens met alle 'centrale topics' (sticky topics in dit geval) eens, omdat bleek dat er gewoon veel en veel te veel dezelfde vragen kwamen.

Maar misschien heeft iemand voor S&M andere/betere ideeën? Al te bot een 'beginner' met computers afwijzen vind ik niet zo liev, maar je wordt natuurlijk al die msn-topics van beginners wel zat. Daar een beetje een middenweg in vinden zou wat mij betreft wel prettig zijn.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:55
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-09-2005 @ 23:43 :
Maar misschien heeft iemand voor S&M andere/betere ideeën? Al te bot een 'beginner' met computers afwijzen vind ik niet zo liev, maar je wordt natuurlijk al die msn-topics van beginners wel zat. Daar een beetje een middenweg in vinden zou wat mij betreft wel prettig zijn.
Volgens mij bewandel je een middenweg door een aantal centrale topics te behouden, en een aantal centrale topics opnieuw open te gooien. En misschien is er hier en daar wel een plaats waar een centraal topic over kan gaan in een subforum, of hoe dat ook mag noemen.

De belangrijkste vraag lijkt me of er überhaupt een probleem is. En zo ja (volgens mij loopt het in sommige gevallen niet optimaal) kan je het altijd aan de plaatselijke forumbazen overlaten om een oplossing aan te bieden. Dat Angelena op haar fora daar anders naar kijkt dan jij op jouw onderdelen kan geen kwaad.

Als er trouwens vragen zijn die steeds terugkomt, dan kan je nog steeds verwijzen naar een FAQ (frequently asked questions!). En ook hier kan een forumbaas zelf wel uitmaken of hij/zij die zelf wil schrijven, of gaat knipogen naar iemand die het beter kan, of er meer zin in heeft. Volgens mij is het leuker om slotjes te plaatsen als je naar een FAQ kan verwijzen, dan naar een (brakke) search-engine.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 07-09-2005 @ 23:55 :
schrijven, of gaat knipogen naar iemand die het beter kan, of er meer zin in heeft. Volgens mij is het leuker om slotjes te plaatsen als je naar een FAQ kan verwijzen, dan naar een (brakke) search-engine.
games heeft al een redelijke goede FAQ, e.d.
Nu dus de rest nog.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 07:31
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Misschien zouden we een kleine wiki op moeten zetten om FAQ's te beheren die vaak aan bod komen? Dan kunnen we mensen daarnaar verwijzen. Doen ze op GoT ook op SA.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 07:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maja de topics hier zijn van een heel ander niveau dan bij GoT, daar draait het maar om een ding, informatie en nog eens informatie. Hoe meer hoe beter.

Hier zijn het meestal simpele vragen, en heel af en toe zit er wel een pittige tussen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 11:47
Verwijderd
Op Fok! zit ongeveer hetzelfde niveau, maar daar is dat weer veel minder dat snap ik eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:33
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 08-09-2005 @ 08:31 :
Misschien zouden we een kleine wiki op moeten zetten om FAQ's te beheren die vaak aan bod komen?
Ben ik helemaal met je eens!
Maar * zucht * ze worden nooit aangenomen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:49
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
freyk schreef op 08-09-2005 @ 15:33 :
Ben ik helemaal met je eens!
Maar * zucht * ze worden nooit aangenomen.
Ik ben voor.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
********** schreef op 08-09-2005 @ 12:47 :
Op Fok! zit ongeveer hetzelfde niveau, maar daar is dat weer veel minder dat snap ik eigenlijk niet
Stijd tussen FOK, Scholieren en GoT moeten we maar links laten liggen,

Maar GoT gaat grotendeels over info, kan je van fok of scholieren.com niet zeggen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 08:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Centrale topics hebben voordelen en nadelen. Voordelen zijn dat het forum niet meer overspoelt wordt met vragen die elke week langskomen en vaak van laag discussieniveau zijn. Voor de vaste leden van een forum is dat weinig motiverend. Het nadeel is dat niet iedereen, en dan met name beginners, de centrale topics weten te vinden (zij die geen moeite doen om de mededeling te lezen). Daarnaast kan een vraag in een centraal topic minder aandacht krijgen dan in een volwaardig topic.

Zelf zie ik een aantal mogelijkheden:
  • Centrale topics beperken voor onderwerpen die als storend worden ervaren: snelle vraagjes, msn en meer van dat soort dingen.
  • Centrale topics omvormen tot een soort FAQ-topic. Nieuwe topics mogen aangemaakt worden zolang de topicstarter maar geen vraag stelt die in het centrale topic (FAQ) al beantwoord is.
  • Centrale topics geheel afschaffen / Centrale topics behouden
Wat het antwoord ook wordt, en dat laat ik over aan de nieuwe (?) mods op S&M en Hardware, gekeken moet worden naar een oplossing die de vaste leden kunnen waarderen terwijl ook beginners de gelegenheid krijgen om vragen te stellen. Op GoT is die mogelijkheid er niet ( => elitair forum) en dat vind ik zelf jammer. Een middenweg zou dus mooi zijn.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware non-bootbare image op vista pc zetten
olha1
12 12-03-2011 00:58
Beleidszaken Vragen op L&G
Verwijderd
7 02-11-2005 17:08
De Kantine Internet Verdwijnt?!
slijkhuis
84 28-08-2004 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.