Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 10:58
Verwijderd
Ik zag net dat er een Gadgets & Elektronica forum is bijgekomen.
Erg leuk, maar dat is precies hetzelfde als Hardware en het Hardware forum is nou niet echt overvol...
Een mp3 speler moet nu bij gadgets en een voeding bij hardware, terwijl het beide hardware is. En een Mac Mini, is dat een gadget of hardware? Wanneer is iets dus een gadget (ja, heb het sticky topic gelezen).
Het zal mij verder een zorg zijn, ik wens degene alleen succes die topics van het ene naar het andere forum kan gaan verplaatsen omdat mensen niet weten waar het te plaatsen.

En waar zijn nou alle 'voertuigen' topics heen, kan ze namelijk niet vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 11:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Alle mobieltjesdingen gaan nu ook daarheen, zijn we eindelijk van het gezeik af waar wat hoort.
Voor Voertuigen is een wisselforum, als dat het goed doet wordt het vast.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:42
Verwijderd
Ach, dat is een kwestie van een paar dagen wennen, daarna is het wel ongeveer uitgekristalliseerd wat waar hoort. Ik denk dat je het zelf ook wel kunt aanvoelen waarom voedingen en harde schijven op Hardware en mp3-spelers op Gadgets horen. Verder zien we wel wat er gebeurt, ik bedoel, misschien komt een topic een keer op het verkeerde subforum terecht, maar is dat nu echt zo'n ramp? Zoals je zelf ook al zegt, beide fora zijn zo rustig, dat zorgt echt niet voor problemen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou alleen de beschrijving bij hardware of Gadgets & Electronica even aanpassen afhankelijk van waar je mobieltjes wilt hebben.

Hardware
Voor het hardere werk: processors, geheugen, beeldschermen en netwerken. Zelfs je mobieltje is veilig op Hardware.

Gadgets & Elektronica
Alles over je mobiel, de nieuwste mp3 spelers en de gekste gadgets.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:14
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-10-2005 @ 13:37 :
Ik zou alleen de beschrijving bij hardware of Gadgets & Electronica even aanpassen afhankelijk van waar je mobieltjes wilt hebben.

Hardware
Voor het hardere werk: processors, geheugen, beeldschermen en netwerken. Zelfs je mobieltje is veilig op Hardware.

Gadgets & Elektronica
Alles over je mobiel, de nieuwste mp3 spelers en de gekste gadgets.
Dat heb ik inmiddels gedaan.

Hardware gaat zich nu volledig concentreren op computerhardware en randapparatuur. GSM's passen daar niet bij, mp3spelers in mindere mate ook niet, vandaar dat die nu een aparte plek krijgen. Deze onderwerpen zijn zulke 'hot items' in de maatschappij, dat ze wel een apart forum verdienen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 13-10-2005 @ 12:10 :

Voor Voertuigen is een wisselforum, als dat het goed doet wordt het vast.
Maar waar zijn alle oude topics dan heen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
********** schreef op 13-10-2005 @ 14:22 :
Maar waar zijn alle oude topics dan heen?
Naar een archief. De meest recente topics zijn naar de nieuwe fora verplaatst. Mocht je nog een specifiek topic missen, moet je het even zeggen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:38
Verwijderd
Het archief is zeker te groot om ze allemaal uit te zoeken?

Maar er was een topic over een saab en nog een, maar weet de namen niet meer exact.

(Was eigenlijk dat ik me sinds 3 dagen intereseerde in het forum en het nu ineens weg is )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
********** schreef op 13-10-2005 @ 14:38 :
Het archief is zeker te groot om ze allemaal uit te zoeken?

Maar er was een topic over een saab en nog een, maar weet de namen niet meer exact.

(Was eigenlijk dat ik me sinds 3 dagen intereseerde in het forum en het nu ineens weg is )
Nu heb je twee fora waarin je je kunt gaan interesseren.

Dat Saab topic is terug.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 14:08
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 15:54
Verwijderd
Waar hoort de discussie over TV's?
Ik zou denken dus bij electronica, maar is is gesplits in gadgets en vervoer.. Maar het is ook geen van die 2en.
Kan ik zoiets het beste plaatsen bij Hardware?

(Als ik dom was had ik het bij 'Films & TV' geplaatst )
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gadgets & Elektronica, lijkt me. Het is gewoon elektronica, net als wanneer je het over een koelkast wilt hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 13-10-2005 @ 16:54 :
Waar hoort de discussie over TV's?
Ik zou denken dus bij electronica, maar is is gesplits in gadgets en vervoer.. Maar het is ook geen van die 2en.
Kan ik zoiets het beste plaatsen bij Hardware?

(Als ik dom was had ik het bij 'Films & TV' geplaatst )
Het is gadgets en elektronica dus lijkt me vrij duidelijk
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:22
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-10-2005 @ 17:16 :
Gadgets & Elektronica, lijkt me. Het is gewoon elektronica, net als wanneer je het over een koelkast wilt hebben.
Inderdaad, daar staat Elektronica voor.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:24
Verwijderd
omg
Dat laatste woord had ik dus net gemist
Mijn fout
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zoveel zou er toch niet gepost worden, denk maar eens aan hardware.

Maja, niet mijn pakkie aan.
En niet eens een Apple forum of een Centraal Apple Topic bij gehouden door Sjors.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 23:33
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2005 @ 12:42 :
beide fora zijn zo rustig, dat zorgt echt niet voor problemen.
Wel erg jammer dat het nu NOG rustiger wordt op hardware, waarom lopen splitsen terwijl je net zo goed gsm's bij hardware kon gooien...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 08:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 14-10-2005 @ 00:33 :
Wel erg jammer dat het nu NOG rustiger wordt op hardware, waarom lopen splitsen terwijl je net zo goed gsm's bij hardware kon gooien...
Omdat niet alles van mobieltjes naar hardware kon. We zijn al tijden aan het klooien waar wat nu moet en waren niet echt blij met die situatie. Op deze manier zijn we er eindelijk van af.
Zijn mobieltjes werkelijk zo'n groot deel van hardware dat het zo'n dramatisch gemis is? Hoe dan ook, we proberen het gewoon uit en anders bedenken we wel weer wat anders.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2005, 12:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waaaaaarom veranderen sommige mensen dingen die prima werkten.... ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-10-2005 @ 13:08 :
waaaaaarom veranderen sommige mensen dingen die prima werkten.... ?
V&E was meer V dan E, dat werkte echt niet zo prima.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:16
Verwijderd
Het werkte niet prima. Het grote aantal GSM- en MP3-spelertopics was ons al tijden een doorn in het oog op Hardware, vandaar dat het nu is ondergebracht op een eigen subforum. Een hoop vragen gingen namelijk helemaal niet zozeer over de hardwarematige aspecten van GSMs maar alleen over dingen als 'moet ik toestel X of toestel Y nemen' of 'hoe kan ik met toestel Z filmpjes opnemen'. Onzes inziens hoorde dat niet op Hardware.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 08:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2005 @ 13:13 :
V&E was meer V dan E, dat werkte echt niet zo prima.
en dan maak je een nieuw subforum, wat totaal niet meer gericht is op voertuigen. lekker logisch.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 10:45
0123456789
0123456789 is offline
Dan zou ik als nog als ik jullie was de naam Hardware veranderen in Computer Hardware, aangezien de naam Hardware alleen te breed is. Althans ik meen datik begrepen had dat dat alleen over pc's en dergerlijke gaat.
Misschien is het trouwens nog nog "mooier" om een forum "Computers" te maken en die op te splitsen in "Hardware" en "Software"
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:36
PV
PV is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 09:33 :
en dan maak je een nieuw subforum, wat totaal niet meer gericht is op voertuigen. lekker logisch.
Nee, er is nu een subforum juist helemaal alleen voor voertuigen. Verkeer & Vervoer
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zoveel animo is er voor 'computers' nu ook weer niet, het is hier geen tweakers.net
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 11:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PV schreef op 15-10-2005 @ 12:36 :
Nee, er is nu een subforum juist helemaal alleen voor voertuigen. Verkeer & Vervoer
WISSEL-forum. die hadden we voor sinterklaas ook, geloof ik.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 12:45 :
WISSEL-forum. die hadden we voor sinterklaas ook, geloof ik.
Als het een succes is (en dat verwachten we wel) dan blijft het gewoon hoor.

De meeste nieuwe fora beginnen als wisselforum.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-10-2005 @ 13:37 :
Als het een succes is (en dat verwachten we wel) dan blijft het gewoon hoor.

De meeste nieuwe fora beginnen als wisselforum.
mwa, dan had ik t alsnog logischer gevonden om 'gadgets' als wisselforum te proberen. maar goed, dat ben ik maar natuurlijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 15:48 :
mwa, dan had ik t alsnog logischer gevonden om 'gadgets' als wisselforum te proberen. maar goed, dat ben ik maar natuurlijk.
Logischer of niet, G&E als wisselforum zou ook mijn voorkeur hebben. Maar echt veel maakt het niet uit, dus ach. Boeiend.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 15:48 :
mwa, dan had ik t alsnog logischer gevonden om 'gadgets' als wisselforum te proberen. maar goed, dat ben ik maar natuurlijk.
Wat maakt dat uit? We kunnen forums weghalen en maken wat we willen, dus als blijkt dat één van de twee heel populair of juist een totale flop is geworden, dan kunnen we actie ondernemen. We hoeven niet per se vast te houden aan het feit dat forum A wél en forum B níet oorspronkelijk als tijdelijk is opgezet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 09:33 :
en dan maak je een nieuw subforum, wat totaal niet meer gericht is op voertuigen. lekker logisch.
Het is opgesplitst en uitgebreid, big deal. Verkeer & vervoer krijgt uiteindelijk gewoon z'n eigen plekje hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 12:45 :
WISSEL-forum. die hadden we voor sinterklaas ook, geloof ik.
R&V heeft ook wel eens als wisselforum gestaan terwijl het een vast forum is. Verder is er een dikke kans dat dit gewoon een vast forum wordt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 22:20
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 09:33 :
en dan maak je een nieuw subforum, wat totaal niet meer gericht is op voertuigen. lekker logisch.
Verkeer & Vervoer is juist wel gericht op voertuigen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 15-10-2005 @ 23:20 :
Verkeer & Vervoer is juist wel gericht op voertuigen.
Ik begrijp best dat mensen over voertuigen willen praten, is gewoon een goed onderwerp wat veel mensen aantrekt.
Alleen het onderwerp 'Verkeer' vind ik enigzins nutteloos..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:54
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
********** schreef op 16-10-2005 @ 19:22 :
Ik begrijp best dat mensen over voertuigen willen praten, is gewoon een goed onderwerp wat veel mensen aantrekt.
Alleen het onderwerp 'Verkeer' vind ik enigzins nutteloos..
Het onderwerp 'Verkeer' is niet nutteloos, het heeft hier niet zo'n groot draagvlak, dat is iets heel anders. Voor sommige is dat wel degelijk interessant.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 00:22
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-10-2005 @ 12:36 :
Zoveel animo is er voor 'computers' nu ook weer niet, het is hier geen tweakers.net
"Vraag is er niet, vraag maak je."
Misschien moet je je niet blindstaren op een idee dat tweakers slecht is.

edit:
Ik ben overigens van mening dan v&v maar gewoon gelijk een nieuw subforum moet worden, het heeft zijn nut al bewezen voordat het een wisselforum werd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 16-10-2005 @ 19:22 :

Alleen het onderwerp 'Verkeer' vind ik enigzins nutteloos..
Hoezo, iedereen wil toch wel kankeren op bumperklevers
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
wardt schreef op 17-10-2005 @ 01:22 :
"Vraag is er niet, vraag maak je."
Misschien moet je je niet blindstaren op een idee dat tweakers slecht is.

edit:
Ik ben overigens van mening dan v&v maar gewoon gelijk een nieuw subforum moet worden, het heeft zijn nut al bewezen voordat het een wisselforum werd.
Ik zeg toch ook niet dat t.net slecht is?Zit er zelf ook op, is alleen een heel ander doelgroep. Daar draait het alleen om informatie en informatie uitwisseling, hier is het meestal een grote tering bende, die alleen maar onzin trapt, e.d. Allemaal vraagjes die een beetje standaard zijn.

Zowizo loopt een hardware of games forum op een scholieren forum niet zo goed.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:48
0123456789
0123456789 is offline
Ik zeg toch ook niet dat t.net slecht is?Zit er zelf ook op, is alleen een heel ander doelgroep. Daar draait het alleen om informatie en informatie uitwisseling, hier is het meestal een grote tering bende, die alleen maar onzin trapt, e.d. Allemaal vraagjes die een beetje standaard zijn.

Ik kreeg de indruk dat je een beetje anti-tweakers was, sorry daarvoor.
Maar op zich hoeft het geen probleem te zijn als het andere doelgroepen zijn. Het is niet zo dat 1 site zich altijd op 1 specialiteit hoeft te concentreren.
Scholieren staat op zich bij veel mensen bekend als een hoogstaand forum, (Hoe komen ze erbij ) Als er ook meer diepgang in de fora komt zal dat zich verder ontwikkelen en daarmee zou het forum dus populairder worden. Onzin meer onzin maken, wetenschap meer wetenschap maken.

Zowizo loopt een hardware of games forum op een scholieren forum niet zo goed.

Ik denk dat dat te kort door de bocht is, ze doen het -nu- misschien niet goed, maar als je de ontwikkeling ervan verder stimuleert, dan zullen zulke subfora het ook beter doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 08:51
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-10-2005 @ 23:24 :
Zoveel zou er toch niet gepost worden, denk maar eens aan hardware.

Maja, niet mijn pakkie aan.
En niet eens een Apple forum of een Centraal Apple Topic bij gehouden door Sjors.


OT:
Ik vind het ook aan de overdreven kant...veel mensen weten het verschil niet eens tussen soft en hardware laat staan dan ze ook nog uit g&e moeten kiezen. 3 keuzes. Dat is voor veel mensen erg lastig zeker als ze er totaal geen verstand van hebben...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 19-10-2005 @ 09:51 :


OT:
Ik vind het ook aan de overdreven kant...veel mensen weten het verschil niet eens tussen soft en hardware laat staan dan ze ook nog uit g&e moeten kiezen. 3 keuzes. Dat is voor veel mensen erg lastig zeker als ze er totaal geen verstand van hebben...
Dat zal wel meevallen toch (kun je nu nog niet echt zeggen). Daarnaast hebben leden er toch geen last van, als forumbazen steeds een topic moeten verplaatsen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:37
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-10-2005 @ 12:07 :
Dat zal wel meevallen toch (kun je nu nog niet echt zeggen). Daarnaast hebben leden er toch geen last van, als forumbazen steeds een topic moeten verplaatsen?
Nou op zich vind ik dat nog best een redelijk argument, je ziet inderdaad al dat mensen er nu al geen bal meer van snappen, ik verwacht dan eigenlijk, indien er geen goede beschijvingen staan, indien er geen goede structuur is, dat het een stormloop van verkeerd geplaatste topics word.

In dat geval zou je dus dingen netjes moeten gaan ordenen, dus bijvoorbeeld een computer forum, opgesplitst in hardware en software, maar de n00bs weten het verschil niet dus zou er nog een soort algemeen computerforum moeten zijn, maar je vergeet dan de Apple inderdaad, want dat is weer het buitenbeentje dus moet daar ook weer.... ? Neen dat zou inderdaad een tikkeltje te ver gaan. Maar neem mij als voorbeeld, ik ben veel met electronica en computers bezig, maar ik post daar geen zak. Puur omdat het daar niet interesant word. Je zal hooguit reacties krijgen van een paar mobieltjes-freaks en dat hoef ik niet. Is het interesanter ingedeeld (lees, bijvoorbeeld gadgets apart) dan zou ik waarschijnlijk sneller geneigd zijn om dingen te posten. En ik denk niet dat ik de enige zou zijn.

Conclusie, als er een goede 'all-over' indeling word verzonnen, dan komt de duidelijkheid en populatie vanzelf in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 18-10-2005 @ 12:36 :
Zowizo loopt een hardware of games forum op een scholieren forum niet zo goed.
Nou, blijkens het grote aantal vragen van scholieren die vastzitten met hun PC of software en die dankzij ons weer verder konden voorziet het wel degelijk in een behoefte. Zo moet je het ook meer zien: als vraagbaak op het forum waar je toch altijd al zit.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 13:54
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-10-2005 @ 12:07 :
Dat zal wel meevallen toch (kun je nu nog niet echt zeggen). Daarnaast hebben leden er toch geen last van, als forumbazen steeds een topic moeten verplaatsen?
mjawel want wij lezen elke keer dezelfde vraag en zeggen wij weer van mjep verkeerde topic muts! en dan moet fb 'm weer verplaatsen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Beleidswijzigingen Wetenschap & Technologie
Enlightenment
22 01-11-2004 15:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.