Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2005, 20:54
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik stel voor dat het mogelijk word om in een thread te zien of iemand online of offline is.

Ik vind het behoorlijk iritant als je met iemand in discussie bent dat je niet zeker weet of diegene nog online is of ondertusen offline is gegaan (wat nogal eens spontaan wil gebeuren met mensen die bijvoorbeeld op school zitten ). Waardoor je dus je tijd verspeeld door op een reactie te wachten die toch niet gaat komen. Ik weet dat je dan hier terecht kunt maar deze oplossing vind ik nogal jammerlijk.

Ten eerste is het vrij omslachtig om op dat gedeelte van de site terecht te komen en ten tweede is de lijst al verouderd als je erop klikt.

Omslachtig omdat je maar net even moet weten dat je op het aantal users dat online is moet klikken wat helemaal onderaan de site staat en bovendien ook niet echt duidelijk (klein dus) is.

Ik stel voor dat het mogelijk word om in een thread te zien of iemand online of offline is.

Ik vind het behoorlijk iritant als je met iemand in discussie bent dat je niet zeker weet of diegene nog online is of ondertusen offline is gegaan (wat nogal eens spontaan wil gebeuren met mensen die bijvoorbeeld op school zitten ). Waardoor je dus je tijd verspeeld door op een reactie te wachten die toch niet gaat komen. Ik weet dat je dan hier terecht kunt maar deze oplossing vind ik nogal jammerlijk.

Ten eerste is het vrij omslachtig om op dat gedeelte van de site terecht te komen en ten tweede is de lijst al verouderd als je erop klikt.

Omslachtig omdat je maar net even moet weten dat je op het aantal users dat online is moet klikken wat helemaal onderaan de site staat en bovendien ook niet echt duidelijk (klein dus).

Dit kan heel simpel door bijvoorbeeld tussen het geslacht van de user en de avatar van de user een balkje te maken met online/offline. Dit is het eerste wat in me op komt maar het kan vast ook wel anders.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2005, 20:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat is al eens gezegd. Overigens vind ik dan ook dat het "fotoboek icoon" er nog steeds een keer moet komen i.p.v. het e-mail icoon.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben vóór.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:16
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-10-2005 @ 21:58 :
Dat is al eens gezegd. Overigens vind ik dan ook dat het "fotoboek icoon" er nog steeds een keer moet komen i.p.v. het e-mail icoon.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik kan me iets herinneren over een topic waarin een request gedaan werd om de naam clickable te maken om bij iemands profiel te komen in plaats van een info knopje en daar ben ik ook voor.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je kunt iemand ook in je vriendenlijst toevoegen, dan kun je altijd zien of hij online is. Al kan ik me voorstellen dat je niet iedereen waar je ooit een discussie mee hebt gaat toevoegen.

Iemand enig idee waarom het icoontje niet allang bij het profiel staat? Want ik kan me voorstellen dat dit eerder overwogen is geweest en dat er een goede reden was het er niet bij te zetten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:32
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 19-10-2005 @ 22:28 :
Je kunt iemand ook in je vriendenlijst toevoegen, dan kun je altijd zien of hij online is. Al kan ik me voorstellen dat je niet iedereen waar je ooit een discussie mee hebt gaat toevoegen.

Iemand enig idee waarom het icoontje niet allang bij het profiel staat? Want ik kan me voorstellen dat dit eerder overwogen is geweest en dat er een goede reden was het er niet bij te zetten.
Luiheid?

Ik ben overigens voor, bij alle twee de voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:41
Verwijderd
voor
zo ingewikkeld moet het ook niet zijn.
Al helemaal het fotoboek niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 00:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Woohoo, eindelijk heb ik eens een keer een goed idee

EDIT: dus...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 06:53
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ten eerste gaat er niets meer veranderd worden aan de software tot de nieuwe software er is. De nieuwe versie van VBB waar we op wachtten is inmiddels uit, dus als het een beetje meezit duurt het niet al te lang meer. Verder zijn die online/offline statussen helemaal niet zo betrouwbaar, dus ik denk dat die in je discussie-situatie helemaal niet zo erg helpen. Ze gaan er namelijk vanuit dat je online bent voor een vaste tijd vanaf de laatste keer dat je een pagina hebt geladen, en als je bijvoorbeeld een lang topic hebt dat je helemaal leest kan het best dat je online bent maar dat je tegen het eind van het lezen van die pagina al weer als offline wordt aangemerkt.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 19-10-2005 @ 22:28 :
Je kunt iemand ook in je vriendenlijst toevoegen, dan kun je altijd zien of hij online is. Al kan ik me voorstellen dat je niet iedereen waar je ooit een discussie mee hebt gaat toevoegen.

Iemand enig idee waarom het icoontje niet allang bij het profiel staat? Want ik kan me voorstellen dat dit eerder overwogen is geweest en dat er een goede reden was het er niet bij te zetten.
Ik kan me zelfs een eerdere discussie herinneren. Geen idee, ik ga even zoeken. Dat gedoe met de software lijkt me een herkenbaar excuus.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 09:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Oké, dus het kán wel, maar dat wisten we al. Ik zie alleen nergens een reden waarom het niet aan staat, dat is misschien 5 minuten werk
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 20-10-2005 @ 10:21 :
Oké, dus het kán wel, maar dat wisten we al. Ik zie alleen nergens een reden waarom het niet aan staat, dat is misschien 5 minuten werk
Volgens mij verhoogt het aanzienelijk de load.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 09:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja, dat zou natuurlijk best eens kunnen. Maar dat zal alleen Jon weten
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 09:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 20-10-2005 @ 07:53 :
Ten eerste gaat er niets meer veranderd worden aan de software tot de nieuwe software er is. De nieuwe versie van VBB waar we op wachtten is inmiddels uit, dus als het een beetje meezit duurt het niet al te lang meer. Verder zijn die online/offline statussen helemaal niet zo betrouwbaar, dus ik denk dat die in je discussie-situatie helemaal niet zo erg helpen. Ze gaan er namelijk vanuit dat je online bent voor een vaste tijd vanaf de laatste keer dat je een pagina hebt geladen, en als je bijvoorbeeld een lang topic hebt dat je helemaal leest kan het best dat je online bent maar dat je tegen het eind van het lezen van die pagina al weer als offline wordt aangemerkt.
Dat wachten op de nieuwe software.. Is dat niet een beetje een zin die altijd wordt gebruikt, maar waarna het vervolgens nog maanden wachten is? (oftewel: aan welk tijdsbestek moeten we dit keer denken?)

En wbt die functie: het kijkt dus naar de laatste keer dat je een pagina geladen hebt? Houdt dit in dat je je status ook niet meer op offline kan zetten?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-10-2005 @ 10:48 :
En wbt die functie: het kijkt dus naar de laatste keer dat je een pagina geladen hebt? Houdt dit in dat je je status ook niet meer op offline kan zetten?
Precies, ik sta niet voor niks op onzichtbaar en ik wil dat graag zo houden. Daarom ben ik er ook niet voor om het zichtbaar te maken.

Verder kan ik goed begrijpen dat ze hier niks meer aan gaan veranderen. Tja, zoiets als een fotoboek icoon is leuk, maar niet noodzakelijk en kan je dan net zo goed in de nieuwe bouwen ipv er nu tijd in te gaan steken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 20-10-2005 @ 10:30 :
Volgens mij verhoogt het aanzienelijk de load.
Nee hoor, want het forum weet al dat jij online bent. Kijk maar onderaan de pagina.
Zelfs wie wat waar is...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Over het fotoboek:

Je zou voorlopig een icoon in plaats van het e-mail knopje kunnen doen. Dat is in 10 seconden gebeurd, wat de userid van de link naar het fotoboek is dezelfde als die in de info-link en dus kun je die variabele simpelweg in de link plakken. Het scheelt een klik en het is in ieder geval nuttiger dan die e-mail knop.

In het nieuwe forum (als dat er ooit komt) zou je de knop dan kunnen koppelen aan de fotoboek database en de "fotoboek?" flag bepaalt dan of het icoon opgelicht en klikbaar of niet-opgelicht en niet-klikbaar is. En zelfs dat is maar een paar minuten werk en naar mijn weten zelfs universele code (of gaat er iets gruwelijk veranderen aan de database synchronisatie?).
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2005, 14:02
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 20-10-2005 @ 12:50 :
Precies, ik sta niet voor niks op onzichtbaar en ik wil dat graag zo houden. Daarom ben ik er ook niet voor om het zichtbaar te maken.

Verder kan ik goed begrijpen dat ze hier niks meer aan gaan veranderen. Tja, zoiets als een fotoboek icoon is leuk, maar niet noodzakelijk en kan je dan net zo goed in de nieuwe bouwen ipv er nu tijd in te gaan steken.
Wel of niet onzichtbaar kan je er toch nog steeds in laten zitten. Het is alleen de plaats waar het komt te staan waarvan ik vind dat het veranderd moet worden. Als iemand onzichtbaar wil zijn dan kan dat toch nog steeds dan komt er gewoon niets te staan of desnoods onzichtbaar dan is het probleem toch opgelost?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:10
Mara
Mara is offline
Dit heb ik máánden geleden (meer dan een jaar?) als 's voorgesteld, ik kreeg toen als reactie dat er eerst nieuwe forumsoftware moet komen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:11
Mara
Mara is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=947204
Daar dus
[edit]En nu lees ik pas dat die link ook al gepost was [/edit]
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:57
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2005 @ 15:10 :
Dit heb ik máánden geleden (meer dan een jaar?) als 's voorgesteld, ik kreeg toen als reactie dat er eerst nieuwe forumsoftware moet komen
Typisch
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 20-10-2005 @ 14:29 :
Nee hoor, want het forum weet al dat jij online bent. Kijk maar onderaan de pagina.
Zelfs wie wat waar is...
Ja, dat staat in een database..
Maar als in ieder topic voor iedere user dit apart uit die database gehaald moet worden vehoogt dat de load aanzienelijk.

De pagina die jij aanhaalt wordt zelden opgevraagd en zorgt daarom niet voor een echte load verhoging.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:19
Verwijderd
Dat kan waar zijn. Als de load nu gemiddeld 10% is, zie ik het onheil er niet in .
Als e load nu 60% gemiddeld overdag is, dan kan ik me voorstellen dat het problematisch kan worden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 21-10-2005 @ 19:19 :
Dat kan waar zijn. Als de load nu gemiddeld 10% is, zie ik het onheil er niet in .
Als e load nu 60% gemiddeld overdag is, dan kan ik me voorstellen dat het problematisch kan worden.
Wat boeit de huidige load?
Het gaat om de load die veroorzaakt wordt na invoering..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 12:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ach dan moeten ze maar upgraden
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 11:51
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ieke schreef op 20-10-2005 @ 12:50 :
Precies, ik sta niet voor niks op onzichtbaar en ik wil dat graag zo houden. Daarom ben ik er ook niet voor om het zichtbaar te maken.
Dat blijft ook zo, er zou dan gewoon staan dat je offline bent.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 22-10-2005 @ 12:33 :
Wat boeit de huidige load?
Het gaat om de load die veroorzaakt wordt na invoering..
Dat heeft er uiteraard alles mee te maken.

Extrapoleren van de load.

Trouwens, de status kan in de usertabel weggezet worden, dit zou niet echt meer load veroorzaken aangezien deze al aangesproken moet worden voor sig, nick en av. lokatie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-10-2005 @ 22:02 :
Ik ben vóór.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 20-10-2005 @ 07:53 :
Ten eerste gaat er niets meer veranderd worden aan de software tot de nieuwe software er is. De nieuwe versie van VBB waar we op wachtten is inmiddels uit, dus als het een beetje meezit duurt het niet al te lang meer. Verder zijn die online/offline statussen helemaal niet zo betrouwbaar, dus ik denk dat die in je discussie-situatie helemaal niet zo erg helpen. Ze gaan er namelijk vanuit dat je online bent voor een vaste tijd vanaf de laatste keer dat je een pagina hebt geladen, en als je bijvoorbeeld een lang topic hebt dat je helemaal leest kan het best dat je online bent maar dat je tegen het eind van het lezen van die pagina al weer als offline wordt aangemerkt.
Er word op zo ongeveer elke wijziging wbt de software al bijna een jaar lang geroepen dat we maar moeten wachten op de nieuwe software en dat dat niet al te lang meer gaat duren maar ondertussen is die er nog steeds niet. Zo gaan er een aantal (naar mijn mening) goede suggesties niet door wat ik jammer vind.

Zou je een reeële schatting kunnen maken van hoe lang dat nog ongeveer gaat duren?

Hoe de functie in de praktijk werkt weet ik niet daar heb ik geen verstand van maar er moet toch een betere oplossing voor zijn dan die er nu is. Als je nu op de lijst klikt is die ook niet up to date en moet je eerst 5 keer op F5 drukken voordat ie klopt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 22:41
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
wammus schreef op 25-10-2005 @ 20:18 :
Er word op zo ongeveer elke wijziging wbt de software al bijna een jaar lang geroepen dat we maar moeten wachten op de nieuwe software en dat dat niet al te lang meer gaat duren maar ondertussen is die er nog steeds niet. Zo gaan er een aantal (naar mijn mening) goede suggesties niet door wat ik jammer vind.

Zou je een reeële schatting kunnen maken van hoe lang dat nog ongeveer gaat duren?

Hoe de functie in de praktijk werkt weet ik niet daar heb ik geen verstand van maar er moet toch een betere oplossing voor zijn dan die er nu is. Als je nu op de lijst klikt is die ook niet up to date en moet je eerst 5 keer op F5 drukken voordat ie klopt.
Ik meen dat Jon in een ander topic al had gezecht dat hij al de nieuwere versie van dit gele forum aan het testen is, maar dat er nog wat bugs in zaten die er eerst uitmoesten. Ik verwacht iig dat het niet al te lang zou gaan duren dan. Tenzij hij wacht tot alle bugs eruit zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Alg/PHP] Vragen/Ideen voor custom weblog
Dr HenDre
10 26-01-2005 15:56
De Kantine de meest irritante msn-naam uit je msnlijst is...
Sietse Fliegen
179 25-09-2004 15:20
Beleidszaken Status zichtbaar in posts net als op fotoboek?
Mara
20 21-09-2004 17:32
Muziek soulseek problemen ?
NeuroticFantasy
34 09-03-2004 12:50
De Kantine MSN-vragenlijst
Mr.Oizo
124 21-03-2003 07:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.