Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 22:19
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Kan iemand mij uitleggen waarom ik hier:

de voetganger wel voor moet laten gaan.

en hier...

niet ???


(Ok ik weet dat ik bij t bovenste plaatje ; auto 1 voor moet laten gaan, daarna ik , daarna auto 2, maar waarom mag die voetganger eerst?)
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2006, 22:20
PV
PV is offline
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 23:25
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
PV schreef op 21-10-2006 @ 23:20 :
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Dan zou dat bij figuur twee ook gelden voor de voetganger?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 10:33
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Op figuur 1 dan sla je af naar de weghelft waar de voetganger oversteekt. Op figuur 2 hoef je inderdaad geen voorrang te geven omdat de voetganger zich op dezelfde weg als jou bevind.

Inderdaad de regel: "Rechtdoor op opdezelfde weg gaat voor".
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 10:34
PV
PV is offline
Dat is niet op dezelfde weg. De weg van de auto en de weg van de voetganger kruisen elkaar op figuur 2.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:21
Verwijderd
Bij afslaan op een weg, zoals bij figuur1, gaat alle verkeer op dezelfde weg voor. (naast de overige voorrangsregels)

Bij figuur 2 bevindt de voetgang zich niet op dezelfde weg. De haaientanden geven aan dat alle kruisende bestuurders voorrang hebben. Een voetganger is echter geen bestuurder en heeft daarom geen voorrang.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je met je hoofd de richting van de voetganger volgt, kun je in zulke situaties weten of je die voor moet laten gaan of niet. In situatie 1 gaat de voetganger "naar boven" op het plaatje. Je kunt dan een 'ja-beweging' knikken: JA, de voetganger heeft voorrang. In situatie 2 gaat de voetganger "naar links" op het plaatje. Je kunt dan een 'nee-beweging' knikken: NEE, de voetganger heeft geen voorrang.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:34
Krynn
Krynn is offline
Het enige wat ik kan bedenken is dat op foto 2 de voetganger op een stoep loopt (die niet bij de rijbaan hoort, en dus niet valt onder 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor') en op foto 1 in de berm (die wel bij de rijbaan hoort).

*leest de andere replies*

Oh wacht. Luciano en PV hebben gelijk. En ik heb nog wel m'n rijbewijs...

Blah @ theorie, in de praktijk krijgt zo'n foto 1 voetganger negen van de tien keer toch geen voorrang
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 22-10-2006 @ 12:28 :
Als je met je hoofd de richting van de voetganger volgt, kun je in zulke situaties weten of je die voor moet laten gaan of niet. In situatie 1 gaat de voetganger "naar boven" op het plaatje. Je kunt dan een 'ja-beweging' knikken: JA, de voetganger heeft voorrang. In situatie 2 gaat de voetganger "naar links" op het plaatje. Je kunt dan een 'nee-beweging' knikken: NEE, de voetganger heeft geen voorrang.
Op de basisschool hadden wij dit "ezelsbruggetje": als beide betrokken partijen rechtdoor zouden rijden, en ze zouden niet botsen, dan zaten ze dus op dezelfde weg
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
op de bovenste foto bevind de voetganger zich idd op dezelfde weg (dezelfde looprichting anyway), op de onderste niet.

de haaientanden staan er volkomen los van, in dit geval. ook zonder haaientanden zouden de antwoorden hetzelfde zijn.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 13:42
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb tijdens het lessen hetvolgende geleerd;
Kijk je naar zijn (=voetganger) kont of naar zijn bek, dan moet je remmen als een gek.
Dus bij het bovenste plaatje kijk jij naar zijn bek > remmen (of naja, voorrang geven om het beter te zeggen) en bij plaatje 2 is dat niet het geval. Hji komt van de zijkant en jij kijkt niet - rechtstreeks - naar zijn mond/bek of naar z'n kont.

Ik had overigens ook altijd de voetganger-voorrang vragen fout tijdens het oefenen van mijn theorie, maar dit heeft mij echt -goed- geholpen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 14:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 22-10-2006 @ 14:42 :
Ik heb tijdens het lessen hetvolgende geleerd;
Kijk je naar zijn (=voetganger) kont of naar zijn bek, dan moet je remmen als een gek.
Dus bij het bovenste plaatje kijk jij naar zijn bek > remmen (of naja, voorrang geven om het beter te zeggen) en bij plaatje 2 is dat niet het geval. Hji komt van de zijkant en jij kijkt niet - rechtstreeks - naar zijn mond/bek of naar z'n kont.

Ik had overigens ook altijd de voetganger-voorrang vragen fout tijdens het oefenen van mijn theorie, maar dit heeft mij echt -goed- geholpen.
ik vind dat altijd zo fijn voor het imago van rij-instructeurs, dit ezelsbruggetje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 14:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2006 @ 15:19 :
ik vind dat altijd zo fijn voor het imago van rij-instructeurs, dit ezelsbruggetje.
Ach, beter zo dan dat een leerling(e) onder leiding van een instructeur een voetganger overhoop rijdt.

Citaat:
Had je die niet gezien!!!?
Citaat:
Jawel, maar ik was naar z'n kont aan het kijken
[/flauw]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
idd: kijk je em aan in de nek of bek? dan voorlaten
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:56
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Danke, voor al die handige bruggetjes
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 19:35
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
"Kijk je naar zijn oor, dan rijd je door"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:23
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2006 @ 15:19 :
ik vind dat altijd zo fijn voor het imago van rij-instructeurs, dit ezelsbruggetje.
Haha. Ach, zolang het helpt, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:25
PV
PV is offline
Beter leer je gewoon de regels ipv die domme ezelsbruggetjes, die maken je alleen maar in de war is mijn ervaring, maar goed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2006, 21:01
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
PV schreef op 22-10-2006 @ 21:25 :
Beter leer je gewoon de regels ipv die domme ezelsbruggetjes, die maken je alleen maar in de war is mijn ervaring, maar goed.
Tja, dat is duidelijk bij iedereen anders
Ik was er blij mee, want ik haalde het altijd door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 21:22
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
PV schreef op 22-10-2006 @ 21:25 :
Beter leer je gewoon de regels ipv die domme ezelsbruggetjes, die maken je alleen maar in de war is mijn ervaring, maar goed.
Ik vind juist nu in t begin die ezelsbruggetjes het fijnst,,, Daarna wordt het je wel eigen..
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 12:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Voor je theorie-examen is een ezelsbruggetje wel fijn ja, maar als ik aan 't lessen was (zeg maar de 1e 20 lessen) deed ik 't nog steeds fout. Maar was niet omdat ik de regel niet wist, ik zag ze gewoon niet aankomen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 16:00
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Zo, ik had vandaag mijn theorie en ben met maar 2 foutjes geslaagd T was zoooooooooooo makkelijk en toch hebben er circa 20 mensen t niet gehaald.
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 18:27
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
PV schreef op 21-10-2006 @ 23:20 :
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Precies. Dacht ik ook meteen aan.
Zo hey, die regeltjes die ik 5 jaar geleden voor mijn theorie moest leren zitten er nog steeds in.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:12
PV
PV is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-10-2006 @ 19:27 :
Precies. Dacht ik ook meteen aan.
Zo hey, die regeltjes die ik 5 jaar geleden voor mijn theorie moest leren zitten er nog steeds in.
Hehe ik herinnerde m nog van de basisschool
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.