Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 22:40
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
de laatste tijd is het best wel rustig op het mystiek forum, vooral als je het vergelijkt met een jaar of 2 jaar terug..


daarom leek het me misschien leuk en handig om te brainstormen om ideeën en tips enzo te geven om mystiek weer een beetje leven in te blazen.

dus, wie heeft er tips zodat mystiek weer wat drukker en leuker kan worden?



ik zelf denk dat de mensen die er nu komen, en niet serieus posten serieus waarschuwingen moeten krijgen en zodat de mensen die wel serieus dingen vragen er een goed antwoord op kunnen krijgen.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2005, 22:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat mij betreft heffen we Mystiek op.

Alhoewel het zeer geschikt is voor "gierend lachen".
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:46
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik stel een forumspook voor
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 22:54
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
het is de bedoeling dat hier ook serieus gereageerd word, anders niet alsjeblieft.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 23:02
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline


Idd. We proberen mystiek nieuw leven in te blazen en met dit soort opmerkingen komen we geen steek verder natuurlijk.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 02:05
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Wellicht is dat een teken dat niemand nog waarde hecht aan mystiek?

Misschien een gek idee hoor....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 08:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb het altijd een beetje een raar forum gevonden. Met de naam kan ik erg weinig en het is echt een onderwerp dat gewoon wel vervelende reacties moét provoceren. Ik dacht ook dat het inmiddels algemeen geaccepteerd was om dat gewoon een geloof of religie te noemen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 10:39
Verwijderd
Mystiek is meer dan een geloof of religie. Maar ik heb lange tijd geprobeerd er nog iets van te maken, uiteindelijk was ik het moe. Als ik fatsoenlijke topics over divinatie of 'magische' plaatsen danwel alternatieve geneeswijzes opende, wist niemand meer iets te zeggen. Zelfs een topic over de 'spreuken', iets wat toch zoveel kindertjes interesseert kreeg geen respons, want het ging natuurlijk niet over hoe je die ene liefde aan je kon binden.

De enkeling die er wel serieus mee bezig is, valt in het niet bij de irritante mensen en de n00bs. En het zoveelste 13-jarige wicht dat wicca cool vind of dat flauwekul vertelt terwijl ze ook even opzoekwerk hadden kunnen doen, kwam me de strot uit. Mijn zin was verdwenen en als fb hoor je niet sarcastisch te reageren op je eigen forum, dus ik ben ermee gestopt. Ik wil nog steeds helpen er iets mee te doen, maar er moet meer iniatief zijn. Verder vertoef ik op nog andere fora die er wel serieus mee om kunnen gaan, dus ik hoef het niet te missen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk inderdaad dat daar hier geen plek voor is, zoals je zegt. Als je zoveel moeite moet doen om een forum leefbaar te maken, wat is dan nog de lol van het forum?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-07-2005 @ 11:39 :
Mystiek is meer dan een geloof of religie.
Wil je me dan eens uitleggen in welk opzich het meer is? Ik ben van mening dat je er weldegelijk in moet geloven om er iets mee te kunnen. Dat is typerend voor een religie. Je leeft ernaar en je kunt eigenlijk geen bewijs leveren dat het waarheid is.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 13:10 :
Wil je me dan eens uitleggen in welk opzich het meer is? Ik ben van mening dat je er weldegelijk in moet geloven om er iets mee te kunnen. Dat is typerend voor een religie. Je leeft ernaar en je kunt eigenlijk geen bewijs leveren dat het waarheid is.
Bij religie hoef je niet te geloven, je hangt iets aan. Je hebt een bepaalde (voorgeschreven) leefwijze. Verschillen zijn dus geestverschijningen, psi, telekinese, etc. Dus dingen waar geen rationele verklaring voor is, maar waar je niet naar toe hoeft te leven.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:32
Verwijderd
Lucky verwoordt het mooi. Ufo-verschijningen enzo zou ik ook geen religie of geloof willen noemen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-07-2005 @ 13:32 :
Lucky verwoordt het mooi. Ufo-verschijningen enzo zou ik ook geen religie of geloof willen noemen.
Op z'n minst een geloof. Er is geen fatsoenlijk bewijs voor en dus is het niet meer dan een geloof. Religie is het niet, omdat het geen leefwijze bepaalt. Dat idee heb ik bij mystiek of hoe je het ook wilt noemen wél. Sowieso staat het voor mij vast dat er geen fatsoenlijk bewijs voor is en dat je er in moet geloven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:46
Verwijderd
Mja, dat je iets onverklaarbaars hebt gezien en dat wil bespreken, wil nog niet zeggen dat je in het bestaan van aliens gelooft. Ufo's kunnen veel dingen zijn.

Maar misschien heet het beter het Onverklaarbare ofzo.

Ik weet het niet, ik ben er niet voor niets mee gestopt, ik deed het graag, maar dat was uiteindelijk helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-07-2005 @ 13:46 :
Mja, dat je iets onverklaarbaars hebt gezien en dat wil bespreken, wil nog niet zeggen dat je in het bestaan van aliens gelooft. Ufo's kunnen veel dingen zijn.
Ohja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand tegenwoordig UFO zegt, bedoelt hij meestal een ding waarvan hij aanneemt dat het een ruimteschip is.

Citaat:
Maar misschien heet het beter het Onverklaarbare ofzo.

Ik weet het niet, ik ben er niet voor niets mee gestopt, ik deed het graag, maar dat was uiteindelijk helemaal weg.
Dan nog kun je er wel wat over zeggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 13:52
Verwijderd
Heb ik toch al gedaan Zolang je met te weinig bent om serieus op fatsoenlijke topics te antwoorden, zal het niet werken. Ik vind niet dat het forum zou moeten verdwijnen, er is zeker wel een doelgroep. Misschien kan ik wel gewoon niet meer met de doelgroep overweg ^^.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 15:36
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik vind ook zeker niet dat het forum van mystiek weg moet,
maar dat de mensen die er komen gewoon gerespecteerd moeten worden en dat de mensen die dat niet doen weg gehouden moeten worden.

ik denk dat er heus een doelgroep voor is, maar als je er niet serieus genomen word dat je dan niet gauw een probleem of vraag zal posten.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 13:36 :
Op z'n minst een geloof. Er is geen fatsoenlijk bewijs voor en dus is het niet meer dan een geloof. Religie is het niet, omdat het geen leefwijze bepaalt. Dat idee heb ik bij mystiek of hoe je het ook wilt noemen wél. Sowieso staat het voor mij vast dat er geen fatsoenlijk bewijs voor is en dat je er in moet geloven.
Dan staat het voor jou vast en heb je niet zoveel aan het subforum. Tuurlijk komt er bij sommige aspecten wat geloof kijken. Zo is bijvoorbeeld oniromancie afhankelijk van de interpretatie, dit geldt dan ook voor andere voorspellingskunsten als pyromantie, tasseograie, chromatomantie en de bekendere tarot en I-Tjing. Andere dingen zullen veel meer op geloof gebasseerd zijn zoals spiritisme en reïncarnatie. En weer andere dingen hebben een duidelijker wetenschappelijke raakvlak zoals telepathie en bilocatie. Daarnaast zijn er ook nog mensen die wel waarde hechten en geloven in bepaalde chakra's en plantenaardige genezingen. Er zijn genoeg onderwerpen te verzinnen voor mystiek en een hoop mensen kunnen er thuis. Probleem is dat een hoop mensen alleen maar loopt te zeveren op wetenschappelijk bewijs en dan ben je bij mystiek op het verkeerde forum, want als het wetenschappelijk bewezen kan worden is het geen mystiek meer. Maar dat neemt niet weg dat er toch mensen waarde aan kunnen hechten of het als mogelijk zien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2005, 18:37
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ach... ga maar na... een dergelijk topic als dit staat ook op mystiek en er is al 1 reactie opgekomen
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 12-07-2005 @ 17:35 :
Dan staat het voor jou vast en heb je niet zoveel aan het subforum.
Dat is ook alles wat ik zeg en daarmee de reden waarom ík niet vind dat het forum hoeft te blijven. Anderen hebben daar een andere mening over, so be it, ik hoef me verder natuurlijk ook niet druk te maken over een forum waar ik niet kom.

Maar als het om keihard zero-tolerance beleid gaat, beste Mr. Ed, ben je bij het team Miracle/Lucky Luciano aan het goede adres
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:18
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^ dit topic is niet bedoelt om allerlei argumenten tegen het voorbestaan van mystiek te horen maar om iedeeën te horen over hoe we mystiek juist wél weer een goed en lopend forum kunnen maken.

en dat de doelgroep te klein is.. er zijn genoeg websites van moderne heksen, andere werelden en mystieke dingen op het net te vinden dus animo is er denk ik wel alleen het forum moet aantrekkelijker worden voor diegene die er interesse in hebben, en dat is mijn vraagstelling.

is het trouwens niet een idee om het als wisselforum aan te stellen bovenaan de pagina. was het daar het wissel fora? om te zorgen dat sommige fora beetje meer aandacht krijgen.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 22:03 :
Maar als het om keihard zero-tolerance beleid gaat, beste Mr. Ed, ben je bij het team Miracle/Lucky Luciano aan het goede adres
Bedankt voor het compliment hoor.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 12-07-2005 @ 22:18 :
^ dit topic is niet bedoelt om allerlei argumenten tegen het voorbestaan van mystiek te horen maar om iedeeën te horen over hoe we mystiek juist wél weer een goed en lopend forum kunnen maken.
Ja, goed, maar mijn mening is dat het dus weinig zin heeft. Daar laat ik het dan ook bij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-07-2005 @ 22:38 :
Bedankt voor het compliment hoor.
Hehe, ik vind het heel knap hoor, ik ben het er gewoon niet altijd mee eens.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:33
Verwijderd
Dat beleid is overigens ook op Mystiek gevoerd geweest. Het heeft een aantal hele foute grappenmakers iig doen wegblijven. Intussen is het rustiger geworden, maar grappenmakers zul je altijd houden.
Ik denk dat het probleem eerder animo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 08:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-07-2005 @ 09:33 :
Ik denk dat het probleem eerder animo is.
Precies, maar daar doe je vrij weinig aan. Je kunt wel kunstmatig mensen proberen te trekken, maar dat werkt niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 12-07-2005 @ 16:36 :
ik vind ook zeker niet dat het forum van mystiek weg moet,
maar dat de mensen die er komen gewoon gerespecteerd moeten worden en dat de mensen die dat niet doen weg gehouden moeten worden.
Met alle respect, maar dingen zoals "psi-battles" lokken gewoon reacties uit.

Verder is het een stuk rustiger op Mystiek met grappenmakers dan vroegâh hoor.

Wat mij betreft kappen ze er maar mooi mee, met Mystiek. Ik zou het ergens wel jammer vinden want, zoals LN al aangaf, is het altijd wel goed voor een lachsalvo.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 14:56
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-07-2005 @ 14:29 :
Met alle respect, maar dingen zoals "psi-battles" lokken gewoon reacties uit.
Precies. Als we de topics krijgen over de grootst mogelijke onzin en we worden geacht dat nog heel serieus en respectvol te behandelen ook, dan krijg ik ook onmiddelijk troll-neigingen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2005 @ 15:56 :
Precies. Als we de topics krijgen over de grootst mogelijke onzin en we worden geacht dat nog heel serieus en respectvol te behandelen ook, dan krijg ik ook onmiddelijk troll-neigingen.
En terecht, maar ik denk ook niet dat dat de bedoeling is van het forum. Als dat wel zo is, raad ik aan het forum te verhuizen naar forum.k3.be
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:40
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
^ nogmaals.. het is niet de bedoeling om hier een afkraak topic van te maken hoe dom mystiek wel niet is etc. en niets lokt een reactie uit, want dat doe je toch écht zelf. als je het allemaal zo grappig vind dan hou je dat maar lekker voor je en ga je niet andere mensen er mee lastig vallen.

tenslotte word er op het religie forum ook serieus gepost, terwijl dat toch enigzins overeenkomt. geloven in iets wat je eigenlijk nog nooit gezien heb, en daar hebben mensen ook respect voor, dus hier graag ook voor.

dus verder, hoe kan het verbeterd worden 't forum?
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:42
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-07-2005 @ 23:18 :
Ja, goed, maar mijn mening is dat het dus weinig zin heeft. Daar laat ik het dan ook bij.
doe dat maar ja.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 15:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 13-07-2005 @ 16:40 :
^ nogmaals.. het is niet de bedoeling om hier een afkraak topic van te maken hoe dom mystiek wel niet is etc. en niets lokt een reactie uit, want dat doe je toch écht zelf. als je het allemaal zo grappig vind dan hou je dat maar lekker voor je en ga je niet andere mensen er mee lastig vallen.

tenslotte word er op het religie forum ook serieus gepost, terwijl dat toch enigzins overeenkomt. geloven in iets wat je eigenlijk nog nooit gezien heb, en daar hebben mensen ook respect voor, dus hier graag ook voor.
Verplaatsen naar religie dus

__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 16:12
Verwijderd
Ik snap trouwens niet waarom mensen die het een onzinnig forum vinden, moeilijk doen om het evt voortbestaan van het forum. Als je het onzinnig vind kom je er toch lekker niet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 16:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-07-2005 @ 17:12 :
Ik snap trouwens niet waarom mensen die het een onzinnig forum vinden, moeilijk doen om het evt voortbestaan van het forum. Als je het onzinnig vind kom je er toch lekker niet.
Dat doe ik ook niet, maar ik zie voornamelijk argumenten tégen het voortbestaan en ik zie eigenlijk ook niet in wat voor doel de FB's met het forum voor ogen hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-07-2005 @ 17:33 :
Dat doe ik ook niet, maar ik zie voornamelijk argumenten tégen het voortbestaan en ik zie eigenlijk ook niet in wat voor doel de FB's met het forum voor ogen hebben.
Zie mijn post eerder dit topic, er zijn zat onderwerpen die alleen op mystiek kunnen.
Daarnaast zie ik geen enkel tegenargument Niet elk forum hoeft minstens 20 posts per dag te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:53
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-07-2005 @ 17:33 :

Verplaatsen naar religie dus


Dat doe ik ook niet, maar ik zie voornamelijk argumenten tégen het voortbestaan en ik zie eigenlijk ook niet in wat voor doel de FB's met het forum voor ogen hebben. [/QUOTE]


verplaatsen kan dus niet, omdat er zoals al eerd gezegd ook topic in voorkomen die nix met wicca of andere geloofsovertuigingen te maken hebben.

en je tweede post, het is natuurlijk onzin welk "doel" de fb's hebben. zelfde doel als dat ze met alle andere fora hebben??!!

het doel van de fb's is dus duidelijk, het praten over dingen die met mystiek te maken hebben
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2005, 22:18
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 13-07-2005 @ 16:40 :
geloven in iets wat je eigenlijk nog nooit gezien heb, en daar hebben mensen ook respect voor,
Oh ja?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 23:59
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2005 @ 23:18 :
Oh ja?
ja, want de mensen die moslim zijn of christen worden wel geacepteerd op religie maar diegene die geloven in de moeder of de elementen, of in een algemeen hoger iets dat die gelijk als vreemd, raar en ongeloofwaardig worden beschouwd op mystiek. terwijl deze toch eigenlijk hetzelfde zijn ( de gelovigen ).

maar goed, nogmaals hier was het topic niet voor bedoeld.
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 00:01.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 00:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dat er mensen zijn die niet in het mystieke geinteresseerd zijn of er niet in geloven, lijkt me wel duidelijk. Maar zoals Mr.Ed zegt, hebben we geen behoefte aan argumenten waarom het forum niet meer zou hoeven te bestaan. In dit topic willen we graag ideeen horen.

Om er toch maar even op in te gaan:
Waarom zou zoiets als een psybattle niet kunnen? Het is toch niet nodig om meteen als onzin af te doen. Dit kan toch voor iemand de waarheid zijn. Dit kan toch waarheid zijn. Ik bedoel, waarom niet. Het heeft toch alles te maken met het mystieke en daar is het forum voor.
Als je er niet in geloofd, ook goed. Maar veroordeel het niet als onzin. Je kunt over God ook zeggen dat het onzin is, maar daar geloven toch ook zat mensen in.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 01:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Oja, de post over dit onderwerp op mystiek
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:21
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
*oma* schreef op 14-07-2005 @ 01:59 :
Om er toch maar even op in te gaan:
Waarom zou zoiets als een psybattle niet kunnen? Het is toch niet nodig om meteen als onzin af te doen. Dit kan toch voor iemand de waarheid zijn. Dit kan toch waarheid zijn. Ik bedoel, waarom niet.
Ja, misschien heeft de Holocaust nooit plaatsgevonden, het zou kunnen. Dat kan ook voor iemand de waarheid zijn.

Mensen voorschrijven welk oordeel ze mogen hebben is minstens zo onrespectvol.

Citaat:
*oma* schreef op 14-07-2005 @ 01:59 :
Als je er niet in geloofd, ook goed. Maar veroordeel het niet als onzin. Je kunt over God ook zeggen dat het onzin is, maar daar geloven toch ook zat mensen in.
Ja, dat kun je ook prima onzin noemen. Maar je kunt ook vinden dat er verschillende gradaties van onzin zijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-07-2005 @ 10:21 :

Ja, dat kun je ook prima onzin noemen. Maar je kunt ook vinden dat er verschillende gradaties van onzin zijn.
En verschillende gradaties van open staan voor dat soort dingen, verschillende gradaties van oogkleppen ophebben en verschillende gradaties van snelheid waarmee je het kruisje rechtsboven aanklikt. Als je het niet wilt lezen, dan lees je het niet en dan bemoei je je er verder niet mee. De wereld wil af en toe zo simpel zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:01
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Grimm schreef op 14-07-2005 @ 10:51 :
En verschillende gradaties van open staan voor dat soort dingen, verschillende gradaties van oogkleppen ophebben en verschillende gradaties van snelheid waarmee je het kruisje rechtsboven aanklikt. Als je het niet wilt lezen, dan lees je het niet en dan bemoei je je er verder niet mee. De wereld wil af en toe zo simpel zijn.
Oh, maar daarom kom ik er ook zelden. Te veel Mystiekers dulden geen tegenspraak, lastige vragen worden genegeerd of anders reageert men met dooddoeners als 'oogkleppen', 'je staat er niet voor open', 'onwetend' en 'als je er niet in gelooft donder je maar op'. Mystiek is helaas niet echt een discussieforum -waar je doorgaans geacht wordt je mening te onderbouwen- maar een forum waar men gezellig met gelijkgezinden kan klessebessen. Vind ik prima hoor, maar kijk dan niet raar op als er wat van gezegd wordt.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-07-2005 @ 15:01 :
Oh, maar daarom kom ik er ook zelden. Te veel Mystiekers dulden geen tegenspraak, lastige vragen worden genegeerd of anders reageert men met dooddoeners als 'oogkleppen', 'je staat er niet voor open', 'onwetend' en 'als je er niet in gelooft donder je maar op'. Mystiek is helaas niet echt een discussieforum -waar je doorgaans geacht wordt je mening te onderbouwen- maar een forum waar men gezellig met gelijkgezinden kan klessebessen. Vind ik prima hoor, maar kijk dan niet raar op als er wat van gezegd wordt.
Precies het meeste mystieke kan niet wetenschappelijk verklaard worden, vandaar de naam mystiek. Het is mi dan ook vrij onnozel om op een forum als mystiek steeds om wetenschappelijk bewijs te zeuren. Het is meer een forum waar je je ervaringen en interpretaties kunt uiten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
*oma* schreef op 14-07-2005 @ 01:59 :
Dat er mensen zijn die niet in het mystieke geinteresseerd zijn of er niet in geloven, lijkt me wel duidelijk. Maar zoals Mr.Ed zegt, hebben we geen behoefte aan argumenten waarom het forum niet meer zou hoeven te bestaan. In dit topic willen we graag ideeen horen.
Dan kun je dus beter op mystiek zelf zijn, hier komen weinig mensen met echte inhoudelijke ideëen over hoe het nu verder moet, lijkt me. En zeker gezien het gebrek aan raakvlak met onze belevingswereld kun je je wel voorstellen dat we inhoudelijk de meeste dingen ook echt niet serieus zullen nemen.

Citaat:
Om er toch maar even op in te gaan:
Waarom zou zoiets als een psybattle niet kunnen? Het is toch niet nodig om meteen als onzin af te doen. Dit kan toch voor iemand de waarheid zijn. Dit kan toch waarheid zijn. Ik bedoel, waarom niet. Het heeft toch alles te maken met het mystieke en daar is het forum voor.
Als je er niet in geloofd, ook goed. Maar veroordeel het niet als onzin. Je kunt over God ook zeggen dat het onzin is, maar daar geloven toch ook zat mensen in.
Ik vind god ook onzin. Punt is dat geloof iets is dat je niet kunt onderbouwen en zaken die je niet kunt onderbouwen (lees: hebt bedacht, verzonnen), zijn wat ze zijn. Verzinsels op niets gebaseerd. Kijk, ik interesseer me best in onverklaarbare dingen, maar als ik ze niet kan zien of voelen, waarom zou ik dan aannemen dat het waarheid is?

Ik vind het onzin ja, zweverige bullshit, om precies te zijn. Ik ben dan ook fel tegen dit soort onzin en ook tegen religie, want het mensen laten geloven in bepaalde dingen, zorgt er alleen maar voor dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dat is nou juist het hele idee van de mensheid. Dat ze altijd zijn blijven ontdekken. Als nooit iemand had durven zeggen dat de aarde bolvormig was, nadat hij eens verder keek dan de rest van de wereld, hadden we nu nog met roestige zwaardjes vatsige prinsessen uit bouwvallige torens lopen slepen.

Dat jij erin wilt geloven, vind ik prima, maar je hoeft mij er niet zonder bewijs mee te komen vermoeien.

Dit is overigens zeer inhoudelijk en heeft niets te maken met mijn mening over het mystiek forum. Van mij mag het blijven, van mij mag het weg, dat is me om het even.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-07-2005 @ 15:39 :

Dat jij erin wilt geloven, vind ik prima, maar je hoeft mij er niet zonder bewijs mee te komen vermoeien.
Door naar het mystiekforum te gaan zoek je het toch zelf op
Daarnaast zou je een uiterst intressante discussie kunnen hebben over de mogelijkheid van telekinese/telepathie, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-07-2005 @ 15:15 :
Precies het meeste mystieke kan niet wetenschappelijk verklaard worden, vandaar de naam mystiek. Het is mi dan ook vrij onnozel om op een forum als mystiek steeds om wetenschappelijk bewijs te zeuren. Het is meer een forum waar je je ervaringen en interpretaties kunt uiten.
Ja, de een zijn "ervaringen en interpretaties" is de ander zijn "verzinsels en puberale aandachttrekkerij", en dat lijkt me geen forum waard.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-07-2005 @ 15:15 :
Precies het meeste mystieke kan niet wetenschappelijk verklaard worden, vandaar de naam mystiek. Het is mi dan ook vrij onnozel om op een forum als mystiek steeds om wetenschappelijk bewijs te zeuren. Het is meer een forum waar je je ervaringen en interpretaties kunt uiten.
Ik heb het nog niet eens over wetenschappelijk bewijs. Het zou al prettig zijn als men het aannemelijk zou proberen te maken, het proberen uit te leggen. In tegenstelling tot de psi-battle thread, bijvoorbeeld.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-07-2005 @ 15:01 :
Contra
Maar ach, als je van te voren alles al als regelrechte onzin 'erger dan de godsdienst' beschouwt, komt er ook maar weinig discussie los.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 19:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
McCaine schreef op 14-07-2005 @ 16:00 :
Ja, de een zijn "ervaringen en interpretaties" is de ander zijn "verzinsels en puberale aandachttrekkerij", en dat lijkt me geen forum waard.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.