Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2006, 18:17
Punt.
Punt. is offline
Heeft iemand een idee hoe je het examen grieks het beste kunt leren? Ik vind het een beetje lastig om te kijken waar ik echt op moet letten.

Heeft iemand tips voor mij? Moet ik de teksten goed kennen bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2006, 18:36
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
De teksten moet je kunnen vertalen imo. Je kunt er donder op zeggen dat je tekstelementen moet studeren, dus je moet goed weten wat er staat. Aan de andere kant mag je een woordenboek gebruiken, dus als je alle teksten voor zo'n 75% leert, moet het ook wel lukken.
Verder lijkt het me handig dat je alles weet van stijlfiguren en het verschil tussen attisch en homerisch grieks. Lees ook de CEVO-minimumlijst er op na, om precies te weten wat je moet weten. Houd er rekening mee dat het voorbereiden je veel tijd gaat kosten.

Verder zou je hier ook kunnen kijken: link
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:38
Verwijderd
Het helpt als je de teksten goed kent. Als je echt grondig te werk wil gaan en tegelijkertijd je vertaalvaardigheid wil boosten, lees je het hele pensum met alleen het woordenboek en grammatica erbij (dus zonder werkvertaling). De vertalingen achterin maken (Hermaion) is natuurlijk ook gunstig, ook al ben je bang dat je geen enkel woord goed opschrijft. En goed opletten wat je eigenlijk leest: maak dus die inhoudelijke vragen na elke paragraaf.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:42
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
je moet gewoon kennen wat er in de syllabus staat.

hoe je dat wil leren is aan jou, want dat verschilt per persoon.



(maar omdat je waarschijnlijk niet op dit antwoord zat te wachten: ik leer het door veel proefvertalingen te maken en alle oude teksten te herhalen zodat ik als ik ze voor mn neus krijg weet waar het over gaat.. ik heb alle teksten door het jaar heen zelf vertaald en dat scheelt een hoop denk ik. als je dat niet gedaan hebt dan eeehh.. wens ik je veel succes )
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:52
Punt.
Punt. is offline
Heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 12:49
Verwijderd
Leer de syllabus goed! Daar kregen wij echt een naaivraag over, die verder in het hele boek niet voorkwam.

Leer de tekst goed, je moet precies kunnen uitleggen waarom men bepaalde werkwoordvormen etc gebruikt.

Leer alles over stijlmiddelen, lees de uitgangen van alle rijtjes nog eens goed door zodat je ze makkelijk kunt toepassen.

Bedenk van tevoren welke vragen ze misschien kunnen stellen (ook goed om te oefenen).

Ohja: bedenkt dat er in je woordenboek ook plaatsnamen staan, da's misschien handig als je een vraag krijg over een of andere slag. (Hoewel ik niet eens weet welke examenauteur jullie hebben).
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:46
Hellas
Ga op vakantie naar griekenland
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:10
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
Hellas schreef op 17-05-2006 @ 16:46 :
Ga op vakantie naar griekenland
als je snel bent kun je er nog net een halve nacht doorbrengen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:54
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
En als ze raar opkijken van je grieks, weet je dat je (wat betreft je examen) goed zit.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.