Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2005, 09:49
phink
Avatar van phink
phink is offline
Heej,
ik heb een vraagje:
ongeveer 1/1,5 geleden at ik vrij slecht. Toen ben ik vorige zomer mee geweest op 'n schoolkamp, waar ik ook vrijwel niks had gegeten. Op een avond kwamen we terug van een dropping en stond gewoon wat na te praten toen ik mijn benen niet meer voelde. Ik hoorde nog dat iemand riep dat ik niet flauw moest vallen, maar alles werd zwart en ik begon te draaien. Een jongen heeft me vastgehouden en mee naar binnen gebracht. Hier weet ik niks meer van, dat is me later verteld. Eenmaal binnen zat ik als een zombie voor me uit te staren en ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle. Mijn hart ging echt tekeer. Een meisje wilde me iets laten eten, maar het leek wel of ik in een roes was. Toen ik probeerde een bekertje water vast te houden zaten mijn handen 'vast'. Ik kon ze niet meer bewegen... Ik ben bij een lentor op de kamer gaan slapen en toen ik daarnaartoe liep moest ik kijken waar ik mijn benen neerzette, want die voelde ik niet meer. Later zaten ook mijn armen 'vast'. Een docente heeft me iets laten slikken dat spierverslappend werkte, en toen ben ik gaan slapen.
De laatste tijd denk ik hier weer vaak aan. Het rare is dat ik niet ben flauwgevallen, want ik ben ook zelf (danwel met ondersteuning) naar binnen gelopen. Maar ik was heel erg geschrokken omdat ik het eng vond wat er gebeurde.
Weet iemand wat er precies aan de hand was?
x Anne
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 09:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Het klinkt toch als flauwvallen. Je hoeft niet letterlijk te vallen om flauw te vallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:08
phink
Avatar van phink
phink is offline
haha! Nee, dat snap ik
Maar sommige dingen kon ik me wel herinneren, andere niet. En lopen enzo deed ik ook ammel zelf...en dat lijkt me een beetje moeilijk als je flauwvalt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 21-03-2005 @ 11:08 :
haha! Nee, dat snap ik
Maar sommige dingen kon ik me wel herinneren, andere niet. En lopen enzo deed ik ook ammel zelf...en dat lijkt me een beetje moeilijk als je flauwvalt
Heb ik ook gehad met een hersenschudding/flauwvallen. Gewoon flauwgevallen. Waarom wil je perse dat het iets anders is?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:13
phink
Avatar van phink
phink is offline
Wil dat het iets anders is?
Tuurlijk niet!
Maar de mensen die bij me waren snapte niet wat er gebeurde en wilde 'n ambulance bellen. Ze zeiden dat ik niet was flauwgevallen, maar wat het dan wel was wisten zij ook niet. Maar ik wil gewoon voor mezelf weten wat er is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:35
Verwijderd
'Flauwvallen' hoeft niet altijd gepaard te gaan met het totaal verliezen van het bewustzijn (wel vaak trouwens) en met niet meer kunnen bewegen, etc. Met name als je op het randje blijft hangen van flauwvallen dan kun je wel in een toestand komen waarin je helemaal verdoofd bent, waarin je oog- en oorfuncties minder goed tot nauwelijks werken maar waarin je nog wel iets merkt van de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 21-03-2005 @ 11:13 :
Wil dat het iets anders is?
Tuurlijk niet!
Maar de mensen die bij me waren snapte niet wat er gebeurde en wilde 'n ambulance bellen. Ze zeiden dat ik niet was flauwgevallen, maar wat het dan wel was wisten zij ook niet. Maar ik wil gewoon voor mezelf weten wat er is gebeurd.
Ik denk dus dat je gewoon bent flauwgevallen. Alles wijst er iig op. En zoals ik al eerder zei hoef je niet letterlijk ervoor te vallen.

En natuurlijk is het heel slecht om zo weinig te eten. Nu waren er toevallig mensen bij, maar als die er niet waren geweest, had je je behoorlijk kunnen bezeren met de consequenties van dien.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 11:35 :
'Flauwvallen' hoeft niet altijd gepaard te gaan met het totaal verliezen van het bewustzijn (wel vaak trouwens) en met niet meer kunnen bewegen, etc. Met name als je op het randje blijft hangen van flauwvallen dan kun je wel in een toestand komen waarin je helemaal verdoofd bent, waarin je oog- en oorfuncties minder goed tot nauwelijks werken maar waarin je nog wel iets merkt van de omgeving.
Klopt.

En eigenlijk kun je dan beter je eraan overgeven dan op dat randje te blijven hangen. Je lichaam doet dat om je te beschermen en daar kun je dan gemakkelijker van herstellen, dan als je dus je niet overgeeft aan je lichaam en probeert 'bij te blijven'.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:41
Verwijderd
Wat doet je lichaam om te beschermen? Flauwvallen? Ik vraag me af of dat een juiste medische verklaring is. Ik dacht altijd dat je dan een tijdelijke vermindering van de bloed (lees: zuurstof)toevoer naar je hersenen hebt waardoor je het bewustzijn verliest, maar ik zie de bescherming er niet van in.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:45
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
klinkt idd als flauwvallen
ik heb het 1x gehad, en had net zoals jou dat ik wel met ondersteuning heb kunnen lopen, om later te gaan zitten
ik kon soms zien, horen bijna niet
ik hoorde lang een harde, hoge piep
het leek ook idd of mn armen en benen vast zaten
net voordat ik flauwviel werd ik een beetje licht in mn hoofd, zo'n gevoel dat je soms hebt als je te snel opstaat
ik was toen aan het werk in de keuken, was sla aan het snijden en iemand vroeg of ik iets wilde doen
ik zei dat het goed was, dat ik het zo deed, want dat ik nu even licht in mn hoofd was
toen heb ik het mes neergelegd (gelukkkig maar!!) en viel ik achterover
er is me verteld dat mn collega me net optijd kon opvangen, anders was ik achterover op de stenen gevallen
ze hebben me toen naar voor gebracht (in het cafe) en hebben me op een bankje neergezet
wat ik zelf nog weet is dat ze me met zn tweeën aan mn armen hebben meegenomen naar voor
verder duurde het (voor mijn gevoel) heel lang voordat ik weer goed kon zien en horen
ik had die dag wel goed gegeten
ze hebben me toen naar huis gebracht en daar heb ik heel de dag op bed gelegen
dit is nu zo'n 3 à 4 jaar geleden
nooit meer gehad verder

wel goed eten hoor, anders kan dit wel vaker gebeuren!
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 11:41 :
Wat doet je lichaam om te beschermen? Flauwvallen? Ik vraag me af of dat een juiste medische verklaring is. Ik dacht altijd dat je dan een tijdelijke vermindering van de bloed (lees: zuurstof)toevoer naar je hersenen hebt waardoor je het bewustzijn verliest, maar ik zie de bescherming er niet van in.
Soms val je flauw als bescherming, bijvoorbeeld wanneer je niet goed ademt. Wanneer je flauw valt, kan je lichaam de ademhaling weer hestellen en vervolgens kom je weer bij. Dat zie je vaak bij jonge kinderen - van een jaar of twee/drie - die houden soms tijdens het spelen zo geconcentreerd hun adem in, dat ze flauwvallen.

Maar wanneer je niet of nauwelijks eet, dan val je flauw omdat je gewoon te zwak bent veel energie te verbruiken.

En zoals gezegd; je hoeft niet echt te vallen om flauw te vallen, en daarnaast kan je best (een beetje) bij bewustzijn blijven. Ik had dat een paar jaar geleden wel vaker, vooral wanneer ik te heet had gedouchet. Dan voel je je benen en/of armen niet meer goed, en hoor en zie je ook heel gek. Rustig gaan zitten, rustig ademen en af en toe een slokje water hielp bij mij dan wel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 11:41 :
Wat doet je lichaam om te beschermen? Flauwvallen? Ik vraag me af of dat een juiste medische verklaring is. Ik dacht altijd dat je dan een tijdelijke vermindering van de bloed (lees: zuurstof)toevoer naar je hersenen hebt waardoor je het bewustzijn verliest, maar ik zie de bescherming er niet van in.
Een huisarts die met mij op vakantie was, zei dat je lichaam je laat flauwvallen om je te beschermen, je hebt idd een tekort van bloed/zuurstof in je hersenen en door te vallen kom je hoofd op een lager punt te liggen waardoor je meer/beter bloedtoevoer naar je hersenen krijgt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:56
Verwijderd
Ja, dat klinkt logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:03
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-03-2005 @ 11:52 :
Een huisarts die met mij op vakantie was, zei dat je lichaam je laat flauwvallen om je te beschermen, je hebt idd een tekort van bloed/zuurstof in je hersenen en door te vallen kom je hoofd op een lager punt te liggen waardoor je meer/beter bloedtoevoer naar je hersenen krijgt.
Maar is 't opzich niet je eerste reactie om je er tegen te verzetten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 21-03-2005 @ 12:03 :
Maar is 't opzich niet je eerste reactie om je er tegen te verzetten?
Ja, maar dat kun je dus beter niet doen . Of iig, je kunt het beste meteen zorgen dat je je hoofd tussen je knieen doet of gaat liggen, evt zitten als je het voelt aankomen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:11
phink
Avatar van phink
phink is offline
okay! Tnx allemaal
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Met die symptomen er bij, niet meer voelen van benen, hyperventileren achteraf, zou je zeggen dat je flauw bent gevallen door uitputting. Lijkt wel een soort van suikercoma. (in mindere mate dan)

Gebeurt in het leger ook wel eens, weinig eten --> erg actief --> van je stok gaan.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
phink schreef op 21-03-2005 @ 12:03 :
Maar is 't opzich niet je eerste reactie om je er tegen te verzetten?
Je lichaam zal heel lang blijven vechten om het bewustzijn te behouden en als je dan toch 'moet' flauwvallen kan je je er beter niet tegen verzetten omdat het echt nodig is zeg maar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-03-2005 @ 12:05 :
Ja, maar dat kun je dus beter niet doen . Of iig, je kunt het beste meteen zorgen dat je je hoofd tussen je knieen doet of gaat liggen, evt zitten als je het voelt aankomen.
Idd, of op z'n minst een plekje uitzoeken waar je gerust om kan vallen zonder ergens tegen aan te vallen. (Of je gaat zelf alvast liggen, nog beter ) Je lichaam geeft eerst een soort alarm, je krijgt een signaal dat je moet gaan liggen oid, doe je dat niet, dan gaat het vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:58
Verwijderd
mjah, gaan liggen werkt inderdaad dan het beste
overigens kun je op 2 manieren flauwvallen: slap (dus dat al je spieren verslappen en je daardoor valt) of stijf (ja, dat al je spieren aanspannen en je daardoor valt, je slaat dan als een plank achter- of voorover à la tante Sidonia, meestal in reactie op stress). Voor het tweede geval kloppen lang niet meer alle dingen die hierboven gezegd worden. Maargoed, zo vaak komt dat niet voor.

Eigenlijk moet je wel nadat je flauwgevallen bent, blijven liggen waar je ligt tot je je écht weer helemaal 100 % voelt, en héél langzaam overeind komen... anders ga je zo wéér onderuit.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:03
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Je kunt je beter storten op je abnormale eetgedrag...
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:47
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 22-03-2005 @ 00:03 :
Je kunt je beter storten op je abnormale eetgedrag...
Sorry hoor, maar dat heb ik niet meer!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat gebeurt er met een pakje bij PostNL als er geen retouraddres op staat?
Verwijderd
9 12-10-2012 07:11
Algemene schoolzaken wat gebeurt er met je diploma na aanmelding?
XpressWay
5 13-09-2009 01:57
Lichaam & Gezondheid Wat gebeurt er eigenlijk met vet?
vedetje
5 30-06-2006 21:23
Seksualiteit Wat gebeurd er als je met je hand over een jongens rug gaat?
Tur-Tur-LadyS
49 20-08-2003 22:56
Flora & Fauna Wat gebeurt er met jullie huisdieren tijdens de zomervakantie??
Frida
36 22-07-2002 18:43
Psychologie Wat gebeurt er als je hulp zoekt?
Anne
12 24-02-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.