Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 22:21
JorisV
JorisV is offline
Dit weekend ging ik met een van m'n beste vrienden (die overigens eveneens 21 is) naar een bal. Hij is echt enorm joviaal en vriendelijk en heeft naast mij nog ene hele hoop goeie vrienden.

Wat ik echter tot vandaag niet gemerkt heb, is dat hij nog nooit een vriendin heeft gehad, dit verbaast me echt énorm, zo'n toffe kerel.

Dit ben ik dus te weten gekomen nadat het bal eigenlijk op een sisser is afgelopen, tegen 4.30u wou hij plots vertrekken, hij keek nogal bedrukt en wanneer ik vroeg waarom zei hij dat hij me dat wel later zou vertellen. Vandaag dus, hij vertelde me dat hij (hij had al wat op, en werd dus een beetje losser) zich was gaan voorstellen bij een meisje dat de hele tijd naar hem zat te kijken, waarop zij en haar vriendinnen er een spel van hadden gemaakt hem minutenlang aan te spreken op zijn uiterlijk. Dit vatte hij aanvankelijk op als een grap (hij had zich tenslotte helemaal opgekleed, haar in de plooi, vers geschoren, schoenen in orde, etc etc...) maar hoe langer het duurde en hoe meer hij erover nadacht begon hij te beseffen dat ze het echt meenden.

Zo vielen de puzzelstukjes van verleden afwijzingen en "grapjes" op hun plaats. Waarop hij brak.

Ik wil hem echt helpen, maar ik weet echt niet hoe hij dan aan een vriendin kan geraken, ik kan hem geen tips geven: bij mij gaat het allemaal vanzelf. En hij doet volgens mij niks verkeerd.

Dus: hoe kan mijn maat ervoor zorgen dat vrouwen écht verder kijken dan zijn uiterlijk?



(mijn excuses als dit topic al duizend maal de revue is gepasseerd, zoekfunctie leverde niet meteen een thread met ene gelijkaardig verhaal/doel op)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 22:23
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Wat is er dan mis met zn uiterlijk?
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:25
JorisV
JorisV is offline
weet ik veel, hij is wel wat dik ofzo maar niet echt dat het een pudding is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:33
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Wat zeg je dat grappig.

Maar je vriend moet het dan waarschijnlijk toch echt van zn karakter hebben. En als ie echt zo aardig en leuk is als je vertelt, dan hoeft ie zich helemaal geen zorgen te maken Dan komt vanzelf wel een meisje op zijn pad. En aan die mensen die hem alleen om zn uiterlijk al afschrijven, heeft ie toch niks.
Niet dat jij iets aan dit clichepraatje hebt, maargoed.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 00:08
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Dan moet ie zich richten op lelijkere meisjes die op de hoogte zijn van hun eigen gebreken en genoegen nemen met een jongen die blijkbaar eigenaar is van een enigzins afstotelijk lichaam.

Of hij kan wat aan z'n vetrollen doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 08:00
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Dat hij dat meisje aan ging spreken is al heel goed van hem! Dat die meisjes zo vervelend deden is natuurlijk heel erg balen maar ik zou hem aanraden om er vooral mee door te gaan. Want een hoop meisjes vinden het écht wel leuk als een jongen ze aanspreekt. Maar doe dat als je wat onzeker bent liever bij een meisje dat alleen of met één ander iemand staat dan een groepje vriendinnen. Meisjes hebben namelijk best wel de neiging om als ze samen op een feest met alcohol zijn vervelend te gaan doen. En voor hen is dat wél grappig maar voor de slachtoffers wat minder.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 08:25
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Dat soort meisjes zou ik wel de nek willen omdraaien, weet je dat?
Waarschijnlijk is die vriend van jou vast wel leuk om te zien, maar nu hem gezegd is dat hij lelijk is, gaat hij dat uitstralen. En dàt maakt iemand 'lelijk'. Helemaal hun schuld dus

Tip voor je vriend: blijf moeite doen voor je uiterlijk (zoals afgelopen keer). Je voelt je dan lekker, dat straal je uit en dan zal er echt wel een keer een meisje zijn die niet per se naast een modepop (kunnen mannen ook modepopjes zijn?) hoeft te lopen!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:25
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik snap niet hoe iemand zo rot tegen een ander kan doen (zoals die meisjes deden), echt waar. ik zou me er niet te veel zorgen over maken, hij komt op een gegeven moment wel iemand tegen. ik was ook al 21 toen ik mn eerste vriend kreeg, dus.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:26
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik ben vaak genoeg verliefd geweest op een wat dikkere jongen, dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Het is inderdaad hoe je met je uiterlijk leeft wat bepaald of je knap bent of niet schoonheid zit uiteindelijk voor een groot deel toch van binnen. Als je niet lekker in je vel zit, dan straal je dat ook uit, en als je onzeker bent of ontevreden, dan zie je dat ook. Juist als je straalt en open bent, maakt het niet uit wat voor lijf je hebt, dan heb je gewoon aantrekkingskracht.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je zou misschien niet op diegene afstappen als je hem voor de eerste keer ziet, maar ze nemen dus ook geen tijd om hem beter te leren kennen, want dat is juist belangrijk bij het 'verliefd worden'. Je kunt toch niet serieus iemand leuk vinden door alléén het uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:53
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Gewoon met zijn 2'en die vervelende meisjes af gaan rossen
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 09:59
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 20-03-2006 @ 10:53 :
Gewoon met zijn 2'en die vervelende meisjes af gaan rossen


Als je onzeker ben straal je dat idd uit, daar wordt je ook keihard op afgerekend... Iets wat die meiden waarschijnlijk dus door hadden, en zonder dat ze het zich misschien realiseren boren ze zoiemand de grond in.
Maar zoals bijna iedereen hier dus al zegt, laat m aan zn uiterlijk werken en geef m misschien een compliment als ie er goed uitziet (gewoon als vriend zijnde he ) Dat geeft je ook n kick namelijk als iemand dat zegt...
Succes!!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 10:33
Smokin'
Smokin' is offline
vertel echter eens, wat hadden die meisjes precies aan te merken op zijn uiterlijk?

Op enkele zelfverklaarde barmhartigen na kijken veel meisjes nou eenmaal eerst naar uiterlijk, en dat geldt natuurlijk ook voor jongens. Welnu, wat kan deze vriend van jou aan zichzelf verbeteren? Hij kan de sportschool in om een atletisch lijf te krijgen, dat is in ieder geval een verbetering. Als hij echter gewoon geen knap of zelfs een lelijk gezicht heeft dan zullen zijn kansen bij de vrouwen flink afnemen. Dat is ook de reden waarom hij tot op heden geen vriendin heeft gehad. Als je zoiets vertelt dan springt iedereen meteen op om te vertellen hoe belangrijk innerlijk wel niet is, maar vrijwel iedereen hecht veel waarde aan het uiterlijk.

Dat hij zo grappig en vrolijk is is geen garantie voro succes bij vrouwen. Serieus, je kan zo grappig zijn als de beste clowns en cabberetiers bij elkaar gebundeld, maar als een meisje je uiterlijk compleet drek vind kan je het wel vergeten. Jou vriend moet het natuurlijk hebben van kwaliteiten als zelfvertrouwen en charisma. Het ontwikkelen van zelfvertrouwen is echter betrekkelijk moeilijk als je op een feestje door een groep meiden wordt afgezeken om je uiterlijk. Zelfs 'normaal' lelijke mensen gebeurt dit niet, dus ik ben wel benieuwd wat er met je vriend aan de hand is. Anderzijds kan hij natuurlijk net een paar heel misselijke wijven tegenover zich gehad hebben (steker nog; dat is wel duidelijk) en dat die het gewoon leuk vonden hem af te zeiken omdat hij lelijk is.

mcflem zei:

Citaat:
Want een hoop meisjes vinden het écht wel leuk als een jongen ze aanspreekt.
Correctie: Meisjes vinden het écht leuk als een LEUKE jongen ze aanspreekt.

Anyway, hij zal wel te maken hebben gehad met ene paar kutwijven. Hij is waarschijnlijk gewoon gemiddeld lelijk alleen zij maakten er een enorm gedoe van. Ga samen lekker naar de sportschool en laat hem zelfvertrouwen bouwen. hoe dat? Elke avond uit gaan jullie zoveel mogelijk meisjes aanspreken. Degene die het meest wordt afgewezen krijgt van de ander 25 euro. Zo maak je afwijzing gewoon leuk en grappig en zorg je ervoor dat het geen flikker voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 11:38
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
ik herken t wel. tis echt klote als je (genadeloos?) afgerekend wordt op t feit dat je niet de exterieure variant op een doorzonwoning hebt (i.e.: niet eruit ziet als dat de norm dicteert). het is altijd aan te raden om aan je figuur/postuur te werken, maar op n gegeven moment helpt t niet meer.

wat ik ook heb gezien/gemerkt is dat gozers als de vriend van de t.s. vaak toch in hun schulp kruipen, en de buitenwereld (gaan) mijden. das dus echt een

ik heb gemerkt dat looks neit alles ziujn (bij heren en dames) en dat t vooral gaat om uitstraling. niet dat ik zo'n goed voorbeeld ben mijn uistraling is iets van 'FUCK OFF!!!' en daar trek je geen meiden mee, haha. het kweken van charisma uitstraling en karakter kost tijd. veel tijd. maar t helpt wel.

wat ook een goeie is, is om vooral innerlijke rust te creeren, en dat uit te stralen (denk aan yoga, tai chi, mediatie, etc etc).
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:01
JorisV
JorisV is offline
niet dat ie meteen hoeft te gaan samenwonen ofzo, of meteen de grote liefde vinden, het zou gewoon goed zijn voor zijn zelfvertrouwen denkik, ff een chickje scoren (hence the funny).

Ze noemden hem niet dik trouwens, maar gewoon lelijk. Ik heb nog al wel vriendinnen van ons dat horen vertellen (zij het op een veel subtielere wijze) dat hij niet bepaald aantrekkelijk is, fysiek dan.

Fitnessen dus daar doe ik al wel een tijdje aan, zal hem eens meenemen (hij is niet echt een sportief type, dat wordt lachen )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:15
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Ah, uiterlijk is toch niet alles? Zelfs als hij opdat vlak iets minder bedeeld is, kan hij bij het goeie soort meisjes toch succes hebben met zijn persoonlijkheid.

Ik weet nog dat er bij mij op school een jongen zat, helemaal onder de acne, totaal onaantrekkelijk als je hem puur uiterlijk beoordeelt. Maar hij was enorm grappig, gezellig, begrijpend, interessant,... en op den duur vond ik hem zelfs echt knap.

My point, het ligt aan die meisjes! Hij kan natuurlijk wel wat afvallen en zo, als het zijn zelfvertrouwen maar omhoog helpt Het is jammer dat jongens, die net een extra duwtje in de rug nodig hebben, dan nog extra in de put geduwd worden door van die troela's die er 's morgens waarschijnlijk zelf niet uitzien!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:30
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Als het vooral zijn omvang is, kan hij daaraan werken Sporten en zichzelf goed verzorgen, dan voel je je sowieso fijner. Kan verder weinig toevoegen aan wat de rest al gezegd heeft
Die meiden waren echt ontzettend gemeen bezig, kan me daar flink pissed over maken. Stelletje biatchfiguren!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 17:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Poeier op zo'n wijf d'r neus geven, voelt ie zich vast meteen beter.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2006, 17:59
jansepansekever
Avatar van jansepansekever
jansepansekever is offline
Ik denk dat uiterlijk niet het belangrijkst is (tenzij je uitstraling onder uiterlijk rekent). Als ik kijk naar de jongens waar ik op val/viel, waren ze niet zo zeer "modelknap" maar waren ze dat wel voor mij omdat ik ze zo leuk vond.
Als hij zelfverzekerd op een meisje afstapt en leuk tegen dr doet, kan ik me niet voorstellen dat dat meisje dat vervelend vindt (tenzij hij echt een gedrocht is). Maar zelfs als hij echt niet knap is, met grapjes maken en gek doen kan je ook heel veel bereiken. Juist dikke mensen zijn vaak heel gezellig.

Maar mijn vraag is wel: hij heeft nog nooit een vriendin gehad, maar zit jij hier niet meer mee dan hij? wieweet is hij wel homo. Nouja dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
In ieder geval, hij moet proberen net zo leuk te doen bij meisjes in de buurt als bij jou en zijn andere vrienden, dan komt het zeker goed.
__________________
Zoals ik altijd zeg. Gelijkhebbend en wel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 21:35
Verwijderd
Phileine zegt sorry:

'Hi, we geven je een 'once-in-a-lifetime-opportunity '. We kijken niet naar je uiterlijk maar geven je een kans om je ware intelligent te tonen. Het maakt niet uit dat je een lelijk gedrocht bent maar verras ons met een spreekwoord, chinees parabel of een boeiende anekdote.’.

Ik citeer het niet letterlijk maar daar moest ik even aan denken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:06
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
tja ik heb ook een jongen in mijn vriendenkring die niet echt populair is bij de dames... wat doe je eraan?
Hij moet vooral zichzelf blijven en tevreden met zichzelf zijn, volgens mij is dat de basis...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:30
Verwijderd
Citaat:
JorisV schreef op 20-03-2006 @ 22:01 :
niet dat ie meteen hoeft te gaan samenwonen ofzo, of meteen de grote liefde vinden, het zou gewoon goed zijn voor zijn zelfvertrouwen denkik, ff een chickje scoren (hence the funny).

Ze noemden hem niet dik trouwens, maar gewoon lelijk. Ik heb nog al wel vriendinnen van ons dat horen vertellen (zij het op een veel subtielere wijze) dat hij niet bepaald aantrekkelijk is, fysiek dan.

Fitnessen dus daar doe ik al wel een tijdje aan, zal hem eens meenemen (hij is niet echt een sportief type, dat wordt lachen )
Ik denk niet dat daarin eerlijk gezegt het echte probleem voor je vriend schuilt op dit moment, maar meer in het feit dat mensen zeer misplaatst en vervelend met zijn gevoelens zijn omgegaan. Als jij hem dan nu ook nog eens komt vertellen dat hij moet gaat fitnessen en sporten, dan bevestig jij gewoon als het ware wat die domme kindjes tegen hem hebben gezegt.

Wat je kunt doen, tja niet zoveel. Zulke onaangename ervaringen met andere mensen kunnen je best een harde deuk geven en je ronduit onderuit halen weet ik uit eigen ervaring, maar ik denk dat je juist niet daarop moet gaan inspelen. Blijf gewoon leuke dingen met hem doen en negeer het voorval, en het komt vanzelf wel in orde denk ik. Misschien kun je ook eens wat andere dingen doen dan jullie normaal doen, misschien ontdekt hij daar eerder mensen waar het wel beter past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd tips voor een leuk feestje
nigelgein
2 18-05-2015 12:35
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Liefde & Relatie Gevoelens voor een ander
Xeeby91
26 15-08-2010 11:41
Psychologie tips om een vriend te helpen?
Verwijderd
5 27-04-2003 14:46
De Kantine Goeie tips voor rondreizen buiten europa??
G.T.C.
14 18-02-2003 22:14
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.