Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 11:28
Verwijderd
In cola zit sowieso 'chemische troep' maar als je het hebt over kunstmatige zoetstoffen: als je niet meer dan vijf glazen light frisdrank per dag drinkt kunnen die in elk geval geen kwaad. Hoewel ikzelf altijd een vervelend gevoel in m'n buik krijg als ik iets drink dat light is, na een glas of twee al. Maar dat kun je voor jezelf wel bepalen.
Oud 17-04-2007, 12:23
Verwijderd
Dat heb ik ook, ik kan volgens mij gewoon fysiek niet meer dan een of twee glazen cola light drinken (bij light 'sappen' heb ik er minder last van, bij light frisdrank vooral, dus ook light fanta ofzo). (Niet dat ik echt over ga geven ofzo, maar 't voelt gewoon niet goed meer na een á twee glazen, nooit meer gedronken na dat gevoel, dus ik weet niet wat er gebeurt als ik doorga )
Oud 17-04-2007, 15:10
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Oh, dan was ik in de war. Sorry
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-04-2007, 15:28
Verwijderd
dan ben je nu uit de war
Oud 17-04-2007, 15:36
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-04-2007 @ 16:28 :
dan ben je nu uit de war
Als alles zo makkelijk zou gaan als dit, wat een leven zou ik dan hebben
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-04-2007, 16:49
dennis018
dennis018 is offline
Cola light daar zit totaal niks in 0.2kcal/100ml....

Vandaag zelf wel een beetje erg veel cola & pepsi light op >
2 0.5 liter flesjes pepsi light, 1 blikje cola light.
en denk dat er vanavond nog wel 2 glazen (totaal 0.5 liter) bijkomen
Oud 17-04-2007, 17:36
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 17:49 :
Cola light daar zit totaal niks in 0.2kcal/100ml....

Vandaag zelf wel een beetje erg veel cola & pepsi light op >
2 0.5 liter flesjes pepsi light, 1 blikje cola light.
en denk dat er vanavond nog wel 2 glazen (totaal 0.5 liter) bijkomen
jij had toch last van uitdroging?
Oud 17-04-2007, 18:25
dennis018
dennis018 is offline
Ik was dat inderdaad (nu hopelijk niet meer). Cola light kan toch niet slecht werken op je lichaam ofzo??
Oud 17-04-2007, 18:44
LADIEJ
LADIEJ is offline
ik eet graag gezond, maar stel je ouders gaan toch friet halen, ik weet dat een snack nooit gezond is.. maar wat zijn zo ongeveer de "beste" snacks die je dan zou kunnen pakken bij de friettent?
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 17-04-2007, 19:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 17-04-2007 @ 19:44 :
ik eet graag gezond, maar stel je ouders gaan toch friet halen, ik weet dat een snack nooit gezond is.. maar wat zijn zo ongeveer de "beste" snacks die je dan zou kunnen pakken bij de friettent?
Degene die jij het lekkerste vind; als je toch snackt, neem dan iets lekkers waar je van geniet.
Oud 17-04-2007, 19:01
LADIEJ
LADIEJ is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 17-04-2007 @ 20:00 :
Degene die jij het lekkerste vind; als je toch snackt, neem dan iets lekkers waar je van geniet.
jaa oke dat is waar.. maar ik was gewoon eens benieuwd wat nou het best was !
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 17-04-2007, 19:15
dennis018
dennis018 is offline
idd als je gaat snacken doe het dan gelijk lekker
het maakt volgens mij niet zo heel veel uit of je nou een nasiblok, bamiblok, frikandel, kroket, kaassouvle ofzoiets neemt.

Alleen een broodje hamburger met saus, of een gehaktbal met sate zullen wel wat meer kcal bevatten omdat daar ook een flinke hoeveelheid saus bijzit...
Oud 17-04-2007, 19:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 19:25 :
Ik was dat inderdaad (nu hopelijk niet meer). Cola light kan toch niet slecht werken op je lichaam ofzo??
Dat is je in dat topic toch al verteld.
Oud 17-04-2007, 19:18
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 19:25 :
Ik was dat inderdaad (nu hopelijk niet meer). Cola light kan toch niet slecht werken op je lichaam ofzo??
aspartaam olé olé
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Oud 17-04-2007, 19:23
dennis018
dennis018 is offline
aah dat bruist hooguit je tanden weg
Oud 17-04-2007, 19:33
Verwijderd
Citaat:
LADIEJ schreef op 17-04-2007 @ 19:44 :
ik eet graag gezond, maar stel je ouders gaan toch friet halen, ik weet dat een snack nooit gezond is.. maar wat zijn zo ongeveer de "beste" snacks die je dan zou kunnen pakken bij de friettent?
Het is helemaal niet ongezond om zo af en toe friet met een snack te eten als avondeten
Oud 17-04-2007, 19:54
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 20:23 :
aah dat bruist hooguit je tanden weg
ja en het word nog onderzocht geloof ik of het kankerverwekkend is.

ooit nagedacht wat zoveel cafeine doet?
Oud 17-04-2007, 22:23
Verwijderd
Citaat:
LADIEJ schreef op 17-04-2007 @ 19:44 :
ik eet graag gezond, maar stel je ouders gaan toch friet halen, ik weet dat een snack nooit gezond is.. maar wat zijn zo ongeveer de "beste" snacks die je dan zou kunnen pakken bij de friettent?
Een gezond eetpatroon bestaat uit "gezonde" en "ongezonde" dingen. Dus af en toe een snack eten is heel gezond.
Oud 17-04-2007, 22:51
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-04-2007 @ 20:54 :
ja en het word nog onderzocht geloof ik of het kankerverwekkend is.

ooit nagedacht wat zoveel cafeine doet?
ik slaap prima, dus denk niet dat de cafeine een slecht effect op mij heeft?
Oud 17-04-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 23:51 :
ik slaap prima, dus denk niet dat de cafeine een slecht effect op mij heeft?
Er gebeurt in je lichaam heel wat meer dan dat je aan de buitenkant merkt...

Aspartaam bruist trouwens niets weg (het bruist niet eens?), maar er wordt idd onderzocht of het geen kanker ed kan veroorzaken. En sowieso is teveel zoetstoffen op een dag niet gezond. Cola is, net als zoveel andere dingen, gewoon niet al te gezond voor een mens. Een paar glazen op een dag kan geen kwaad, liters wel.
Oud 18-04-2007, 07:09
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Een potje Olvarit bij het ontbijt is echt heerlijk! Diegene die met die tip kwam, bedankt
__________________
xxx
Oud 18-04-2007, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-04-2007 @ 08:09 :
Een potje Olvarit bij het ontbijt is echt heerlijk! Diegene die met die tip kwam, bedankt
ik denk dat ik dat was (of toch als je die tip kreeg in het lekkere gezonde tussendoortjes topic?)

graag gedaan
Oud 18-04-2007, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 16-04-2007 @ 10:16 :
Hm, ik vroeg me af hoe veel een jongen van 22 die veel sport moet eten om uiteindelijk een kilo of 5 af te vallen? Kcal/voorbeeldlijstjes zijn prima. Ben een beetje bang dat hij te weinig eet, namelijk, hij heeft er de ballen verstand van
Oud 18-04-2007, 09:24
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 17-04-2007 @ 23:51 :
ik slaap prima, dus denk niet dat de cafeine een slecht effect op mij heeft?
Heb je dat hele topic niet gelezen ofzo?
Wat leonoor zegt + caffeine drijft vocht af, vandaar dat je dus uitgedroogd raakt.
Oud 18-04-2007, 09:43
Jones
Citaat:
Morgan schreef op 18-04-2007 @ 10:22 :
Veel! Als hij sowieso al sport gewoon normaal blijven eten, alleen snacks en dergelijke laten staan en de alcohol. Verder eerder meer gaan eten dan minder.
Oud 18-04-2007, 14:38
Verwijderd
@Morgan: Er is niet eenvoudig te zeggen hoeveel iemand moet eten om af te vallen, dat is teveel afhankelijk van de persoon zelf, dat is via internet dus onmogelijk te beoordelen ed. Kijk eens op de site van het voedingscentrum. De daar voorgeschreven hoeveelheden lijken me prima voor iemand die veel sport (al zal het als hij echt VEEL sport eerder te weinig dan teveel zijn). Maar of hij op die manier ook 5 kg afvalt, dat is niet te voorspellen. Dan moet je hem naar een dietist sturen, die kan het allemaal veel beter bekijken ed.

Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 14:40.
Oud 18-04-2007, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 18-04-2007 @ 10:22 :
2500 per dag? minimum?
Oud 18-04-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 18-04-2007 @ 15:43 :
2500 per dag? minimum?
Dat is voor een gemiddelde man (die dus gemiddeld sport) die niet af wil vallen. Ik denk dat 't voor een man die boven het gemiddelde sport en af wil vallen ook wel geschikt is.
(Ik geloof dat mijn man zich ook een tijd aan 2500 kcal heeft gehouden toen hij af wilde vallen; hij sportte toen ook flink.)
Oud 18-04-2007, 15:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-04-2007 @ 10:22 :
Moeilijk te zeggen, maar als je 't gezond op wil vullen, kan je toch zeker hier op rekenen:

10 boterhammen met beleg (1000 kcal)
250-300g aardappelen/rijst/pasta (250kcal)
250-300g groente (200kcal)
100g vlees (200-300 kcal)
2 stuks fruit (150 kcal)

En dan nog iets van 500 kcal opvullen met andere dingen. Melk, sap, wat nootjes, dat soort dingen. Dan kom je zo tussen de 2000-2500 kcal uit, gok ik.
Oud 18-04-2007, 21:20
Verwijderd
Ah okee, dan zal ik 'm meedelen dat hij beslist meer mag eten, als hij maar niet echt snoept. Want zo eet ie wel te weinig - vooral met ontbijten/middageten dan, hij denkt dat 4 boterhammen per keer te veel is.

Zit er nog verschil in dagen dat hij wel sport en dagen dat hij niet sport?
Oud 19-04-2007, 06:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-04-2007 @ 22:20 :
Ah okee, dan zal ik 'm meedelen dat hij beslist meer mag eten, als hij maar niet echt snoept. Want zo eet ie wel te weinig - vooral met ontbijten/middageten dan, hij denkt dat 4 boterhammen per keer te veel is.

Zit er nog verschil in dagen dat hij wel sport en dagen dat hij niet sport?
eigenlijk zou je dat moeten compenseren, omdat je dan hoop cal verliest, maar ja, sommige mensen vinden dat zonde. Compenseer je het niet, val je meer/sneller af...

Zelf hou ik bij een sportdag aan, dat ik mag eten wat ik wil... en dan natuurlijk genoeg. En ook ongezond...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2007, 16:39
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Een tijdje geleden heb ik van de dokter een eetlijst meegekregen omdat ik zeer slecht at, en zeer weinig. Het probleem is dat ik me momenteel ook helemaal niet aan de lijst hou, omdat het véél te véél is. Sinds ik die eetlijst at ben ik vijf kilo aangekomen, en het is ook niet leuk om zoveel te eten, ik geniet er niet meer van.

Deze week ben ik dan weer gaan eten waar ik zin in had, en ben meteen weer een kilo afgevallen. Dit is wat ik opkan en ik heb er ook zeker genoeg mee. Ik zal eens zeggen wat ik op een dag eet.
Ontbijt:
kommetje special k (zo'n 40-50 gram) met een beetje halfvolle melk
Tussendoortje:
boterham met stroop/jam

Lunch:
2 boterhammen met stroop/jam
een stuk fruit

Tussendoortje:
een granny evergreen/granny bisc/mueslireep, een 'gezond' koekje
glas sap

Avondeten:
1 stuk vleesvervanger
halve aardappel
veel groenten

Over de gehele dag drink ik dan ook nog ongeveer 3-4 liter water. Ik dans een uurtje per dag, fiets elke dag een halfuur en ga om de dag een halfuurtje hardlopen.

Is dit goed? En als het niet goed is, wat moet ik er dan nog bij eten/weglaten? Want hiermee zit ik écht wel gevuld.
Oud 19-04-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 19-04-2007 @ 17:39 :
Een tijdje geleden heb ik van de dokter een eetlijst meegekregen omdat ik zeer slecht at, en zeer weinig. Het probleem is dat ik me momenteel ook helemaal niet aan de lijst hou, omdat het véél te véél is. Sinds ik die eetlijst at ben ik vijf kilo aangekomen, en het is ook niet leuk om zoveel te eten, ik geniet er niet meer van.

Deze week ben ik dan weer gaan eten waar ik zin in had, en ben meteen weer een kilo afgevallen. Dit is wat ik opkan en ik heb er ook zeker genoeg mee.

...

Is dit goed? En als het niet goed is, wat moet ik er dan nog bij eten/weglaten? Want hiermee zit ik écht wel gevuld.
Néén, dit is niét goed. Als de dokter je een eetlijst heeft meegegeven omdat je te weinig at, moet je daar niet aan gaan zitten morrelen zodat je uiteindelijk terug maar evenveel eet als voordien. Te weinig is te weinig. Ga nu maar gewoon terug eten wat de dokter je heeft voorgeschreven, desnoods spreid je het meer over de dag. You'll get used to it.
Oud 19-04-2007, 16:47
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Wat was de aanleiding dat je naar de dokter bent gegaan?
__________________
xxx
Oud 19-04-2007, 17:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 19-04-2007 @ 17:39 :
Is dit goed? En als het niet goed is, wat moet ik er dan nog bij eten/weglaten? Want hiermee zit ik écht wel gevuld.
Veel en veel te weinig. Ik denk dat de dotker je een lijst heeft gegeten met wat je minimaal nodig hebt op een dag... dit is echt heel ongezond weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2007 @ 18:27 :
Veel en veel te weinig. Ik denk dat de dotker je een lijst heeft gegeten met wat je minimaal nodig hebt op een dag... dit is echt heel ongezond weinig.
^ Dat.
Oud 19-04-2007, 17:37
Verwijderd
En als je te snel aankomt met de eetlijst van de dokter (terwijl je niet snel aan moest komen), ga dan terug en leg uit dat dit voor jou veel is, zodat de dokter iets kan bedenken wat genoeg is én bij jou past (of je door kan verwijzen naar een diëtist die dat doet).
Oud 19-04-2007, 18:29
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 19-04-2007 @ 17:39 :
lijstje.
echt veel is het niet, maar om nou te zeggen dat het extreem weinig is... Maar de dokter heeft je niet voor niets een eetlijst gegeven, en zeker je avondeten mag meer!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 19-04-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 19:29 :
echt veel is het niet, maar om nou te zeggen dat het extreem weinig is... Maar de dokter heeft je niet voor niets een eetlijst gegeven, en zeker je avondeten mag meer!
Het is iig twee boterhammen, een stuk fruit en avondeten te weinig.
Dat vind ik toch aardig wat eerlijk gezegd...
Oud 19-04-2007, 18:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2007 @ 19:34 :
Het is iig twee boterhammen, een stuk fruit en avondeten te weinig.
Dat vind ik toch aardig wat eerlijk gezegd...
Ze eet ook special K 's ochtends he, dat vervangt weer 1 of 2 boterhammen.
Oud 19-04-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2007 @ 19:40 :
Ze eet ook special K 's ochtends he, dat vervangt weer 1 of 2 boterhammen.
zelfs incl. die special K mogen er nog één of twee boterhammen bij hoor, volgens mij!
Oud 19-04-2007, 19:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 19-04-2007 @ 17:39 :


Is dit goed? En als het niet goed is, wat moet ik er dan nog bij eten/weglaten? Want hiermee zit ik écht wel gevuld.
Het is vrij weinig, maar het zou misschien niet storend zijn als je de hele dag achter je bureau zit.

Echter dans je ook nog elke dag een uur; dus je moet meer eten!

Ik raad je aan wat meer avondeten te eten; een halve aardappel is niks. Je zou dan daarnaast een dessert kunnen nemen in de vorm van halfvolle yoghurt of vla.

En dan savonds allicht nog wat eten; een boterham of iets dergelijks.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 19-04-2007, 19:45
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Oja, dat was ik vergeten, ik eet meestal nog +- anderhalve appel na het avondeten.

Ik was bij de dokter gegaan omdat ik eens flauw was gevallen op school, maar hij denkt dat het enkel door een lage bloeddruk kwam. Toch had hij me die eetlijst meegegeven, voor alle zekerheid. Ik hou gewoon niet echt van boterhammen en aardappelen al zeker niet, en dat vulde een groot deel van de lijst. Eten met een hoog suiker- en vetgehalte kan ik ook niet verdragen, dus dan blijft er niet veel over.

Misschien moet ik inderdaad nog eens bij de dokter gaan.
Oud 19-04-2007, 19:53
Verwijderd
Er zijn genoeg andere dingen die brood en aardappel kunnen vervangen (crackers, beschuit, cereal, rijst, pasta). En anders kun je altijd nog wat extra fruit of liga en sultana ofzo ed eten. Er is genoeg wat geen hoog suiker- of vetgehalte heeft (daar kan ik nl ook niet tegen, tegen suiker zelfs helemaal niet).
Oud 19-04-2007, 20:01
Verwijderd
Fayelinde, het valt me ook op dat je erg veel water drinkt (3-4 liter). Heb je daar een rede voor? Het is wel zo dat je daardoor je heel vol kan gaan voelen. Als je al zo'n moeite hebt met genoeg eten is dat niet echt handig lijkt me.
Verder is meer eten erg wennen, ook voor je lichaam. Het kan lang duren voordat je niet meer aankomt van een normale eetlijst. (Spaarstand enzo.) Dus miss minder water drinken en toch wennen aan het menu van je huisarts?
Oud 19-04-2007, 20:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-04-2007 @ 19:34 :
Het is iig twee boterhammen, een stuk fruit en avondeten te weinig.
Dat vind ik toch aardig wat eerlijk gezegd...
ze is ook nog maar 15 he, ik denk dat je daardoor ook nog wat minder eetlust kan hebben (tenzij je nog in de groei bent)
Ik eet denk hetzelfde, vaak minder, maar eerlijk gezegd weet ik dat ook niet zeker omdat ik er helemaal niet mee bezig ben. Daarnaast beweeg ik nu eenmaal heel weinig, en al helemaal niet een uur per dag. Maar ik krijg geen eetlijst van de dok, dus ik denk dat ie er bij fayelinde een goede reden voor had.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 19-04-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 21:34 :
ze is ook nog maar 15 he, ik denk dat je daardoor ook nog wat minder eetlust kan hebben (tenzij je nog in de groei bent)
Ik denk juist dat je als 15-jarige redelijk wat moet eten, idd omdat je nog in de groei bent (de meeste 15-jarigen zijn dat volgens mij nog wel). Eetlust is lang niet altijd een goede 'meetgraad' mbt of je wel of niet genoeg eet...

fayelinde is 15, beweegt aardig wat ("ik dans een uurtje per dag, fiets elke dag een halfuur en ga om de dag een halfuurtje hardlopen.") en heeft een eetlijst gekregen van de dokter...wat mij betreft genoeg redenen om aan te nemen dat ze toch wel wat meer moet eten dan ze nu doet.
Oud 20-04-2007, 08:24
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik blijf nu aardig op gewicht & langzaam maar zeker wen ik een beetje aan 'dit' lichaam..
Ik vind alleen mijn benen véél te dik, weet iemand hoe ik strakkere/slankere benen krijg??
Oud 20-04-2007, 08:26
Verwijderd
Slankere benen zonder af te vallen gaat niet echt, maar strakkere wel, bijvoorbeeld door te gaan skeeleren. Maar waarschijnlijk wen je ook nog wel aan je benen want ik kan ze dan niet zien, maar ik weet zeker dat het heel erg mee valt
Oud 20-04-2007, 08:42
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 20-04-2007 @ 09:24 :
Ik blijf nu aardig op gewicht & langzaam maar zeker wen ik een beetje aan 'dit' lichaam..
Ik vind alleen mijn benen véél te dik, weet iemand hoe ik strakkere/slankere benen krijg??
hardlopen en skeeleren, maar dan wel zorgen dat je genoeg eet zodat je niet weer afvalt....
je bent natuurlijk ook nog niet helemaal gewend, dat zal ook nog een stukje schelen .
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.