Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2011, 10:35
maximusI
maximusI is offline
Hoi,

ik zit nu in 2vwo en het jaar is bijna afgelopen met alleen nog een repetitieweek te gaan (bij mij dan) de norm hier voor overgang naar 3vwo is:

hooguit twee vijven met compensatie (twee zevens)
vier vijven = blijven zitten
alles daar tussenin is een bespreekgeval.

Ik sta nu 1 onvoldoende, een 4 voor wiskunde en voor die onvoldoende heb ik een compensatiecijfer, een 7 voor engels. Ik ben dus een bespreekgeval en mijn vraag is:

Denken jullie dat ik blijf zitten?

ik ben echt heel nerveus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2011, 11:28
Verwijderd
Is het niet zo dat je 2 vijfen óf één 4 mag hebben? Volgens mij is dit bij ons het geval. En als dit de normen van jou school zijn dan kunnen wij niet zeggen of je overgaat. Als je een bespreekgeval bent dan speelt je inzet ook mee, en als die goed is en je vorig jaar gewoon ruim bent overgegaan dan zal het allemaal wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 15:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Een 4 compenseer je met twee zevens of één acht. Je moet namelijk tot de zes compenseren, bij een 5 is dat één punt (en die kun je nog van de 7 'afhalen') en bij de vier heb je er twee nodig.

En bij ons was het zoals Kikaa zegt, dus twee vijven of één vier en gemiddeld een zes (dus dat je genoeg compensatiepunten hebt).

Ik weet niet of je blijft zitten, maar ik denk dat het enige wat je nú nog kunt doen is alles uit de kast halen, zo hoog mogelijke cijfers halen, in de les laten blijken dat je inzet hebt en héél graag door wilt gaan. Misschien kun je op die repetitieweek nog een 6,4 naar een 6,5 maken (dat is het andere compensatiepunt voor je vier!) en ik weet niet wat voor een 4 je hebt, een 3,8 of een 4,3 of zoiets maakt natuurlijk ook nog wat uit.

En ehm, hoe zit het trouwens met de havo? Bij ons moest je vanuit twee havo/vwo kiezen of je naar de havo of het vwo ging, misschien kun jij gewoon doorstromen naar 3 havo, dan hoef je niet te blijven zitten (ben je zelfs een jaartje sneller) en als je niet zo goed staat, is 3 vwo misschien ook wel te hoog gegrepen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 16:01
maximusI
maximusI is offline
bedankt voor de reacties, eigenlijk ben ik dit jaar gewoon heel lui geweest en heb ik nauwelijks huiswerk gedaan/geleerd voor toetsen en nu ben ik een eindsprint aan het maken om mijn cijfers toch nog in orde te maken. Ik weet van mezelf dat ik slim ben en dit gewoon kan, maar dit jaar heb ik gewoon slecht gewerkt en niet mijn best gedaan. Voor wiskunde sta ik trouwens een 4,1 maar daar komen nog twee repetities bij. Waarvan 1 geloof ik 6x meetelt en als ik daar een onvoldoende voor haal mag ik hem herkansen. Dus als ik voor die twee allebei een 7 of 8 haal denk ik wel dat ik 4,4 of 4,5 sta voor wiskunde. en dan zou het wel erg wreed zijn om me te laten blijven zitten.

Maar als het noodzakelijk is ga ik wel naar 3 havo en dan vanuit 5 havo naar 5 vwo
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 18:18
piraat013
piraat013 is offline
Komt wel goed toetsweek goed knallen en dan ben je er wel .Ik zelf wou ook van 5 Havo naar 5 vwo maar dat trek ik niet,want dan ben ik van VMBO TL naar Havo naar Vwo gegaan dan ben ik 20/21jaar als ik klaar ben staat wel mooi op je cv, maar meer heb je er niet aan daarom ga ik gewoon lekker naar Hbo.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 13:38
Verwijderd
Hm, apart systeem! Wij hebben gewoon dat als je 2 tekorten staat dat je nog overbent (zonder bespreken). 3, 4 tekorten is een spreekgeval en 5 ben je sowieso niet over.

onder de 5.5 = 1 tekort
onder de 4.5 = 2 tekorten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 17:04
maximusI
maximusI is offline
Citaat:
Hm, apart systeem! Wij hebben gewoon dat als je 2 tekorten staat dat je nog overbent (zonder bespreken). 3, 4 tekorten is een spreekgeval en 5 ben je sowieso niet over.

onder de 5.5 = 1 tekort
onder de 4.5 = 2 tekorten
hmm.. maar jullie doen wel aan compensatie? zoniet, dan zou dat een erg relaxte school zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie geschiedenisvraag
Verwijderd
2 13-11-2010 20:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.