Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2011, 18:35
MrMadness
MrMadness is offline
Hey,

Morgen heb ik een Grieks en Geschiedenis toets, voor beide vakken sta ik een 5,3. Ik móét minimaal een 6,5 voor één van de twee halen om over te gaan, maar ik zit er al een hele tijd over na te denken hoe ik de rest van mijn toetsen in de toetsweek heb gemaakt, en of ik over ga of niet. Ik doe 2 Gymnasium, en ik zit al heel erg lang te stressen en piekeren of ik nou wel overga of niet en hoe het allemaal zal lopen als ik níét overga.. Het stoort me verschrikkelijk, omdat ik moet leren voor die twee toetsen!

Tips? Hoe moet ik hier mee omgaan?

Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2011, 18:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hoe gaat het dan lopen als je niet overgaat? Wat is precies het allerergst dat kan gebeuren? Bijvoorbeeld dat je blijft zitten in 2 gymnasium of overgaat naar 3 atheneum (want dan heb je toch geen Grieks meer), en wat dan nog? Je kan er nu toch niet meer zoveel aan doen, het loopt zoals het loopt en je gaat er waarschijnlijk niet dood aan ook. Maar succes met je toetsen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 18:40
MrMadness
MrMadness is offline
Kan je, als je niet bevorderd wordt naar 3 gymnasium, dan met die cijfers die ik heb alsnog 3 atheneum gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 18:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Kan je, als je niet bevorderd wordt naar 3 gymnasium, dan met die cijfers die ik heb alsnog 3 atheneum gaan doen?
Volgensmij is het verschil tussen gymnasium en atheneum niet echt heel groot, en als je dan Grieks gaat laten vallen, kan je waarschijnlijk alsnog naar 3 atheneum, want daar heb je zowieso dan geen Grieks meer. In ieder geval, zo is het bij ons. Ik hoop dat het bij jullie een beetje vergelijkbaar is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 18:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kan je, als je niet bevorderd wordt naar 3 gymnasium, dan met die cijfers die ik heb alsnog 3 atheneum gaan doen?
Op mijn school was dat, jaren terug, wel mogelijk. Als je onvoldoendes gingen om klassieke talen, ging je door naar de volgende klas van het atheneum.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 19:43
Verwijderd
Op mijn school is dat inderdaad mogelijk, weet niet of het bij jullie ook zo is.

Maargoed, ik denk dat je gewoon moet leren en niet zorgen moet maken over je onvoldoendes.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 18:25
MrMadness
MrMadness is offline
Goed, nou, veel heeft het niet geholpen; ben geëindigd op een 2,7..

Vrijdag ga ik deze toets herkansen. Heeft er iemand tips hoe Geschiedenis goed te kunnen leren in twee dagen?..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 18:33
Verwijderd
Veel lezen, en samenvattingen maken. Bij mij had de lesmethode die wij gebruikten een website met oefenvragen enzo, en die kan je dan ook maken.

Heb je de gewone opdrachten gemaakt? Zo niet, die alsnog maken.

Het verschilt per persoon . Ik leer makkelijk door het anderen uit te leggen, en door hardop voorlezen bijvoorbeeld . Maar sommige mensen leren beter door het dus gewoon door te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #72
Verwijderd
493 15-10-2006 13:13
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten [verhaal] Strijd van binnen (deel 1)
Man of Chrome
23 26-12-2004 14:12
Psychologie Hoe ontspan jij je-Topic?
Dreamerfly
50 28-10-2003 21:07
Psychologie Psychologie Magazine komt met een jongerenspecial en is benieuwd naar jullie vragen
Simon
106 24-02-2003 18:22
Lichaam & Gezondheid vermoeid
sterre
4 30-11-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.