Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 10:26
icegirl.com
Avatar van icegirl.com
icegirl.com is offline
Zijn er ook mensen die hun beste vriend/vriendin via internet kennen?? Enne.. als je er een hebt via internet.. heb je diegene al is gezien in real life.. en spreken jullie ook vaak af??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 10:32
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
ik heb een hele goede vriend via inet leren kennen.. alleen woont ie een teringeind weg (met auto wel te doen een keer, maar met OV gaat echt niet)... zie em eigenlijk nooit.. ben er al wel 2 keer mee op vakantie geweest, en hartstikke relaxte vakantie gehad ken em nu iets van 2,5 jaar denk ik
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 10:41
Verwijderd
Hmm, om iemand als 'beste vriend/vriendin' te beschouwen, moet ik diegene sowieso in realiteit gezien hebben en ook eens in de zoveel tijd zien (om gewoon eens bij te praten of iets leuks te doen)..

Of ik zo iemand heb? Wie weet

Ik heb in ieder geval 1 goede kennis hier op het forum zitten met die ik geregeld chat en soms ook in realiteit zie. Gesprekken met hem zijn meestal wel humor, is wel geinig

Daarnaast is er een meisje waar ik best vergaande gevoelens voor heb en waarvan ik hoop dat we er een goede vriendschap van kunnen maken (omdat een relatie niet zou werken). Met haar heb ik ooit eens een hele middag verbracht en die staat nog steeds in mijn geheugen gegrift

Met beiden chat ik haast dagelijks trouwens.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:02
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
nou heb naast mn beste vriendin (die in het echt) een meisje op me MSN waar ik super close mee ben.. maar dat is op een ander, niet vergelijkbaar niveau (want ik heb dr nooit in het echt gezien)
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:53
Verwijderd
Ik heb bijna alle mensen waar ik echt goede gesprekken mee heb en die ik tot mijn vrienden zou rekenen, via dit forum of MSN leren kennen. Gaaf he.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:59
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Nee niemand. Ja er zijn wel mensen van dit forum die ik vrij goed ken en waar ik goed mee op kan schieten, maar daar heb ik verder geen irl-banden mee dus..
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 12:14
Yolcu
Yolcu is offline
Ja een hele goeie vriend van mij spreek ik alleen maar via internet (MSN). Ik heb hem wel irl gezien, heb bij hem op school gezeten. Maar we hebben nooit echt iets afgesproken ofsow..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 12:29
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik heb mijn beste vriend via internet leren kennen. We zien elkaar zo nu en dan en spreken elkaar zo veel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:34
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
ja 1tje..
Ik was op een verveel avond aan het chatten bij tmf.. en toen sprak ik een jongen die in de zelfde woonplaats als ik woonde..
Een half jaar later sprak ik hem weer op tmf.. (inmiddels was ik van school veranderd) en hij vertelde dat hij op die school zat.. en ik dus ook op dezelfde. Hij kende een jongen uit mijn klas.... dus die jongen regelde ff dat we elkaar na school zagen..

We zeiden verder alleen maar hoi tegen elkaar.. en af en toe kwamen we elkaar tegen met uitgaan.
TOTDAT.. ik hem weer zag in de videotheek.. we hadden tel nrs uitgewisseld.. en mail adressen.. toen spraken we elkaar op msn.. en toen kwam het idee om een x naar de film te gaan..

Nou 2 jaar later spreken we welleens wat af om te shoppen.. of iets leuks te doen.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 17:06
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Niet mijn beste, maar wel een toch wel goede vriend heb ik leren kennen via het internet. Enja.. heb hem op lowlands in real life gezien

Mijn "held"... is een vriend van mijn ex.. en heb hem veel beter leren kennen via msn.. maarja.. dat telt niet echt mee!
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:45
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb m'n beste vriendin via internet leren kennen, Ik zie haar ook vrij vaak, ze woont wel anderhalf uur van me vandaan, maar dat vind ik niet zo erg, het is het reizen waard . Morgen verhuist ze naar marokko, en dan zullen er toch wel wat dingen veranderen .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:56
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
bram *wijst naar boven* is en blijft echt gewoon een toffe meneer en die 'ken' ik via internet :]

en sjoerd ook n toffe gozer ook via internet.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:23
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb bijna alle mensen waar ik echt goede gesprekken mee heb en die ik tot mijn vrienden zou rekenen, via dit forum of MSN leren kennen.
Same here!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:57
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
M'n beste vriend ken ik al jaren, sinds de basisschool. Hem zie ik elk weekend zo'n beetje. En bijna dagelijks op de MSN, hmmm, waarom hebben we nog steeds geen genoeg vanmekaar Q?

Dan zijn er nog een paar meisjes die ik via het forum of via 'mIRC' heb leren kennen en gewoon goed mee kan praten.
2 daarvan heb ik in het echt ook gezien. Met 1 daarvan heb ik 5 maal afgesproken, voorlopig houden we het even rustig wegens wat spanningen en gebeurtenissen. Al praten we nog steeds heel veel metelkaar en hebben altijd wel leuke gesprekken, maar ook weleens iets mindere. Doch, 'k vind het nog steeds heel leuk om met haar te chatten.
En ook met anderen met wie ik het gewoon goed kan vinden. Sommigen hoef ik niet persé in het echt te ontmoeten. Al zou het best wel leuk zijn denk ik.



[Piccola, mag ik je toevoegen aan de msn? ]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 20:00
Pletterprater
Pletterprater is offline
Mijn vriendin heb ik leren kennen via internet en ja... we hebben elkaar al gezien (anders zou ik haar niet mijn vriendin noemen)

Het jammere is alleen de reistijd, waardoor we elkaar niet zo ontzettend vaak zien... die 14 uur heen en 14 uur terug reizen is toch wel aardig veel
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 20:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb een tijdje beste vriendin gehad via internet, we spraken 1 of 2x per maand af... soms een weekend logeren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 21:05
Stainleszs
Avatar van Stainleszs
Stainleszs is offline
Whahaha heb voor een paar dagen terug voor het eerst gemeet met een vet saweet meissie. Met een beetje mazzel gaat ze in op me vraag morgen of ze nog een keer uit wil met me, en dan ja dfan zien we wel wat der van komt. Tiz nu dus weert wel een meissie die ik leuk vin ( gebeurt niet zow heel vaak) maar dan zul je natuurlijk net weer zine dat zij niet wil. Maar goed off topic. Ja ze is echt een heel lief top meissie. En ookal zou ze me niet leuk vinden zie ik haar wel als een goede vriendin ja.
__________________
"Ik ben een man die schuw is van geweld...Pim Fortuyn"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 21:32
CraZyLaDy
Avatar van CraZyLaDy
CraZyLaDy is offline
Ik ken mn beste vriend ook via internet. Via een oude vriendin van me.
Ik heb hem nog maar 1x in het echt gezien. Misschien in jullie ogen vreemd
Ik beschouw hem volledig als me beste vriend. Ik vertrouw hem in alle opzichten. Hou ontzettend veel van hem, en niet als een goede vriend maar als MIJN vriend. We bellen iedere dag bekant met elkaar, msnen.
Ik ken hem door en door en hij mij. Ik vind het errrg jammer dat ie maar 1 x hier is geweest. Maarja..de afstand. Hij woont in Amsterdam en ik in Rotterdam. En het is niet dat ik nou zo'n fantastisch salaris krijg om iedere maand van te leven EN naar hem toe te gaan. En het tijdgebrek ivm met me werk in het weekend. Ik werk bekant iedere zaterdag van 9 tot 5. Dan is het zonde om dan nog naar hem te gaan voor 1 nachtje.

Misschien komt het vreemd over...een beste vriend hebben na hem 1 x gezien te hebben. Maar hij denkt er precies hetzelfde over. We zijn echt heel close met elkaar en begrijpen elkaar volkomen. Nog nooit zo'n goede band gehad met een jongen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2002, 12:34
Verwijderd
Ik heb er een hele goede vriendin aan over gehouden. Raakten aan de praat op een chatbox doordat we niet ver van elkaar woonden. Pas nadat ik haar had gezien werden we goede vrienden en heel close, jammer voor mij want ik wilde nog wel een stapje verder maar nee is nee. Ging anderhalf jaar goed totdat zij me steeds meer links liet liggen. Toen ging er nog veel meer mis en raakte ik al me vrienden kwijt bijna, en zoveel had ik er al niet. Das nu 9 maanden geleden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:02
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
CraZyLaDy schreef:

Misschien komt het vreemd over...een beste vriend hebben na hem 1 x gezien te hebben. Maar hij denkt er precies hetzelfde over. We zijn echt heel close met elkaar en begrijpen elkaar volkomen. Nog nooit zo'n goede band gehad met een jongen
Valt wel mee hoor , bedoel, ik heb een vriendin in Italië... wel eens waar hebben wij elkaar die ene keer 2 weken lang gezien... maar toch, ook zij is nu mijn vriendin en ik haar vriend... maar ja, de afstand he
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:23
.:::TaMsIe:::.
.:::TaMsIe:::. is offline
Ik ken mijn beste vriend ook van het internet ken hem in januari 3 jaar en ja we hebben elkaar al een aantal keren gezien, en binnenkort weer JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Hij is egt een schatje....
__________________
HeT BlIjVeN RaRe WeZeNtJeS DiE MaNnEn...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:29
Verwijderd
ik ken me beste vriendin van rattenmaillinglist ( 4 jaar terug??)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:37
Angeles
Angeles is offline
Ik had een - toen in mijn ogen - heel goede vriendin via internet. We spraken elkaar ontzettend vaak op MSN, verder mailden we heel veel, af en toe belden we, we smsten toen heel vaak en we hebben een paar keer wat samen gedaan, ze heeft hier zelfs een keer gelogeerd.

Het contact was toen opeens van de een op de andere dag van heel frequent naar helemaal niks meer. Ze reageerde nergens op. Na anderhalve maand dook ze weer op, ze had het een tijdlang moeilijk gehad met wat dingen, maar we pakten de draad van de vriendschap weer op. Tot ze op een gegeven moment weer niets meer liet horen en ze me zelfs blokkeerde op MSN. Zij had te weinig tijd om nog vaak te MSN-en en af te spreken en ze had voor mij wel eventjes bepaald dat ik daar niet mee kon leven, dus was het opeens over.

We hebben nu nog een paar keer gemaild omdat ik het toch wel heel raar vond dat ze opeens niks meer liet horen, ik heb aangegeven dat ik haar helemaal niet elke dag hoef te horen of te spreken (dat doe ik met andere vriendinnen ook niet), maar dat van heel veel contact naar geen contact gaan wel een beetje vreemd is.

In elk geval, de vriendschap is wat mij betreft nu gewoon over. In het begin had ik het er wel moeilijk mee, nu niet meer zo. Het is mij niet duidelijk wat ze nu eigenlijk wil en ik heb ook geen zin meer om dat te gaan uitvinden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:40
Verwijderd
Uhmz jah....Ik weet niet of je die site van CU2 kent?
Nouw daar had ik dus ook zo'n pagina van....
En er kwam heel veel mensen uit Hoorn die ook op die site stonden....
Dus ging ik af en toe welleens kijken....
Nou van het een komt het ander....
je reageerd op elkaar....Via MSN even praten...
Zo ken ik heel veel mensen die nu mijn beste vrienden zijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:52
Verwijderd
Ik heb een tijdje een beste vriend via internet gehad. We konden echt 7 uur per dag praten soms, over alles. We zagen elkaar niet zo vaak, hij woonde aan de andere kant van het land, maar als we elkaar zagen zat het ook goed.
Maar nu is op de 1 of andere manier het contact verwaterd, en dat vind ik heel jammer. Ik heb veel aan hem te danken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 21:06
Angeles
Angeles is offline
Ze was bij mij overigens niet mijn beste vriendin, maar gewoon een erg goede vriendin.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Of ik zo iemand heb? Wie weet
Volgens mij ben ik er net achter gekomen dat ik die niet heb. Ach ja, so ist das Leben. Wie eine Huehnerleiter, kurz und beschissen.

Contacten via internet zijn leuk, maar je moet er niet teveel tijd in stoppen. Met 1 druk op de knop besta je namelijk niet meer voor ze..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij ben ik er net achter gekomen dat ik die niet heb. Ach ja, so ist das Leben. Wie eine Huehnerleiter, kurz und beschissen.

Contacten via internet zijn leuk, maar je moet er niet teveel tijd in stoppen. Met 1 druk op de knop besta je namelijk niet meer voor ze..
Zoek je er niet weer te snel iets achter? Ik kan me herinneren dat je wel eens een topic hebt geplaatst omdat je dacht dat iemand iets onaardigs had gedaan, maar dat later niet zo bleek te zijn. Ik hoop voor je dat dit net zoiets is...
Maar het is wel waar, contacten via internet zijn meestal een stuk breekbaarder dan IRL-contacten. Minder stevige basis ofzo, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:38
Verwijderd
goh, je slaat de spijker op z'n kop
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:41
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Contacten via internet zijn leuk, maar je moet er niet teveel tijd in stoppen. Met 1 druk op de knop besta je namelijk niet meer voor ze..
Het is natuurlijk maar net wat je er zelf van maakt. Ik ken mensen met wie ik goed kan opschieten, die ik alleen op MSN spreek. Maar andere mensen, die ik ook van MSN/dit forum ken, bel ik ook vaak en bezoek ik regelmatig. Dan worden het vanzelf 'echte vrienden' ondanks dat je ze via internet hebt leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:44
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Contacten via internet zijn leuk, maar je moet er niet teveel tijd in stoppen. Met 1 druk op de knop besta je namelijk niet meer voor ze..
moet jij nodig zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:07
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Ramlothiel schreef:
Zoek je er niet weer te snel iets achter? Ik kan me herinneren dat je wel eens een topic hebt geplaatst omdat je dacht dat iemand iets onaardigs had gedaan, maar dat later niet zo bleek te zijn. Ik hoop voor je dat dit net zoiets is...
Maar het is wel waar, contacten via internet zijn meestal een stuk breekbaarder dan IRL-contacten. Minder stevige basis ofzo, denk ik.
Aan de stevige basis zal het niet liggen, je kan net zo goed een stevige basis leggen over internet dan in real life. Internet wordt niet voor niets een informatiesnelweg genoemd. Je kunt mensen zeer goed leren kennen over internet, omdat ze veel vertellen, meer vaak dan wanneer je ze tegenkomt in een kroeg... in mijn geval lijkt het in ieder geval zo te zijn. En dan versta ik natuurlijk onder stevige basis, vertrouwen in elkaar en elkaar goed kennen... deze opvatting kan van persoon tot persoon verschillen.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef:
Aan de stevige basis zal het niet liggen, je kan net zo goed een stevige basis leggen over internet dan in real life. Internet wordt niet voor niets een informatiesnelweg genoemd. Je kunt mensen zeer goed leren kennen over internet, omdat ze veel vertellen, meer vaak dan wanneer je ze tegenkomt in een kroeg... in mijn geval lijkt het in ieder geval zo te zijn. En dan versta ik natuurlijk onder stevige basis, vertrouwen in elkaar en elkaar goed kennen... deze opvatting kan van persoon tot persoon verschillen.
Oh ja ik ben het met je eens, je kan iemand ook wel goed leren kennen via internet. Alleen is dat dan maar van 1 kant, vanuit 1 perspectief. En mensen zijn zoveel ingewikkelder dan dat... Als je elkaar dan eindelijk gaat ontmoeten weet je wel veel feiten over elkaar, maar het gevoel dat erbij hoort... dat komt dan pas, en dat is dan weer een verhaal apart.
Zo gaat het bij mij tenminste...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:42
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Ramlothiel schreef:
Oh ja ik ben het met je eens, je kan iemand ook wel goed leren kennen via internet. Alleen is dat dan maar van 1 kant, vanuit 1 perspectief. En mensen zijn zoveel ingewikkelder dan dat... Als je elkaar dan eindelijk gaat ontmoeten weet je wel veel feiten over elkaar, maar het gevoel dat erbij hoort... dat komt dan pas, en dat is dan weer een verhaal apart.
Zo gaat het bij mij tenminste...
Ik moet ook zeggen dat het klopt dat iemand in het echt ontmoeten toch wel anders is... maar de stelling was dan ook dat het ging om een sterke basis... de basis kun je uitermate geschikt opstellen door middel van internet, de rest komt daarna. Het topic ging dan ook over goede vrienden/ vriendinnen en deze kun je naar mijn mening ook over internet krijgen.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef:
Het topic ging dan ook over goede vrienden/ vriendinnen en deze kun je naar mijn mening ook over internet krijgen.
Ik heb nooit het tegendeel beweerd

Laten we het er maar gewoon op houden dat het idd anders is via internet dan IRL... En dat kan positief of negatief zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ramlothiel schreef:
Zoek je er niet weer te snel iets achter? Ik kan me herinneren dat je wel eens een topic hebt geplaatst omdat je dacht dat iemand iets onaardigs had gedaan, maar dat later niet zo bleek te zijn.
Hmmz jah.

Ik word snel emotioneel en kwaad, ben erg fragiel

Het probleem bij mij is dat ik moeilijk tussen de regels door kan lezen en dingen te letterlijk opvat wat natuurlijk dodelijk is als iemand dingen zegt die hij / zij niet meent.

Ik ben het niet gewend. Ging notabene na mijn 15e amper nog met mensen om. En binnen mijn (Duitse) familie zijn ze sowieso erg direct. Als zich daar iemand beledigd voelt, dan zul je het merken ook en hoef je nooit tussen de regels door te lezen zeg maar :/

Het is erg moeilijk voor me om mij 'on the fly' in iemand in te leven Ik zie dingen pas achteraf .. als het te laat is :/

Na ja, ik heb haar gebeld en dingen schijnen idd niet zo te zijn als ik ze zag.

Sorry..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2002, 10:40
Verwijderd
Ik chat heel veel met NIVAVA die ik ook irl heb ontmoet. Ook Aquafemme en Amidala ken ik goed mee
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:10
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik ken mijn beste vriend al 5 jaar via internet. Hij zat wel bij mij op school, op de middelbare, maar daar zagen we elkaar eigenlijk nooit. We praten nu al bijna 5 jaar lang elke avond en we hebben elkaar een paar keer gezien. Er zijn ook altijd wel meer gevoelens geweest dan alleen vriendschap, maar iedere keer kwam er van mijn of zijn kant weer een vriend(in) tussendoor. Nu heb ik inmiddels twee jaar een relatie met een andere jongen en ben ik van de week naar hem toe geweest. Hij is verliefd op me vertelde hij me, en probeerde me te zoenen .. Beetje probleempje nu dus.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:35
D1984
Avatar van D1984
D1984 is offline
Ik heb m'n ex (sinds gisteren) ook via het internet leren kennen, en dat is 20 maanden goed gegaan. We zagen elkaar in het begin alleen in het weekend, later ook dinsdag en donderdag... Maarja, kzou het nu nooit meer doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Negatieve ervaringen met 'internetmeeting(s)'
moenbase
32 07-06-2022 13:26
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend
Madita
12 26-08-2004 09:28
Verhalen & Gedichten 2 columns uit de oude doos
Shitonya
21 30-04-2004 00:17
Psychologie Vrienden
Charlottetje
25 04-11-2003 20:27
Liefde & Relatie relatie via internet??
Jungle
24 15-09-2002 01:18
Liefde & Relatie Grens vriend/kennis
Ingrid3
21 25-08-2002 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.