Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2009, 10:24
Kumbak
Kumbak is offline
Hoi allemaal,

Ik weet niet of meer mensen dit hebben.

Ik heb een enorme hekel aan hoe SBS6 haar programma's aanbiedt. Schreeuwende koppen, irritante voice-overs en overdreven gezeur.

Voorbeelden:
"De zondagavond van SBS6, houdt ook jou, in z'n greep"
"De grootste familieshow van het jaar!"
"In *plaats* heeft zich een verschrikkelijk DRAMA voltrokken"
"... houdt heel Nederland in spanning"

En wat dacht je van die verschrikkelijke "banners" bovenin het beeld? Nu is het zelfs zo dat Gerard Joling programma's onderbreekt om een promo voor Popstars in beeld te droppen.

Irritant en nutteloos.

Inmiddels kijk ik zéér weinig SBS.

Wie heeft dit ook?

Groetjes,
Tim.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2009, 10:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Reclame tijdens programma's en vooral bij films vind ik helemaal niets. Dat is één van de redenen dat ik zo goed als nooit naar de commerciele oproep kijk, want naast de SBS-group doet RTL dit net zo hard.

Banners voor andere programma's tijdens een serie, film of wat dan ook zijn storend. Die van SBS en Veronica spannen daarbij de kroon ben ik dit weekend achtergekomen tijdens het zappen. Dat beweegt, komt elke paar minuten in beeld en gaat dwars over het programma heen waar je naar probeert te kijken.

Tekst boven- of onderin beeld dat een programma later begint of niet doorgaat vind ik prima
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 10:43
Kumbak
Kumbak is offline
Een mededeling van: "Om 18:30 een extra uitzending van het RTL-Nieuws" vindt ik ook niet erg, maar reclame voor andere series wel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 11:32
Verwijderd
Sbs is één van de redenen waarom de tv eigenlijk niet meer wordt gebruikt in huize Reverend. Alles wat je wil zien is te volgen op internet zonder reclame, dus waarom zou je nog.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Sbs is één van de redenen waarom de tv eigenlijk niet meer wordt gebruikt in huize Reverend Paranoide. Alles wat je wil zien is te volgen op internet zonder reclame, dus waarom zou je nog.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:38
Verwijderd
Alleen jammer dat veel leuke shows van Discovery niet te downloaden/streamen zijn, dat is het enige wat ik mis. Maar goed, om nou speciaal voor How It's Made een tv-aansluiting te nemen, dat is ook weer zoiets.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:38
Verwijderd
En verder haat iedereen SBS6, dus dit is een beetje een /caretopic.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik kijk nooit naar SBS6, dus ik erger me er ook niet aan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 14:23
wouser
Avatar van wouser
wouser is offline
SBS is voor het tokki volk van Nederland
__________________
Fealty With Love. Valour With Honor. Disloyalty With Vengeance.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou met een kreet als "De zondagavond van SBS6, houdt ook jou, in z'n greep" heb ik echt geen moeite. Wat moeten ze dan zeggen, dat er geen reet aan is? Elke commerciële zender komt met zulke overdreven teksten en het kost weinig moeite om het te negeren.
Dat geldt ook voor "de grootste familieshow van het jaar!" Ze kunnen moeilijk zeggen dat hun show leuk is, maar dat die van rtl toch echt leukier is
Kortom, ja het is reclame en het is allemaal nogal overdreven, maar daar moet de zender het van hebben.

De manier waarop ze 'nieuws' brengen in Hart van Nederland is inderdaad zwaar overtrokken en daar kan ik me nog wél regelmatig aan ergeren. Maar tegelijkertijd snap ik ook dat hun doelgroep juist naar HvN kijkt vanwege de manier waarop het nieuws wordt gebracht en het type nieuws (streekblaadjesniveau). Voor mij zijn er genoeg andere nieuwsrubrieken, dus ik kijk het gewoon niet. Probleem opgelost.

En banners, tja, ook dat zal vast wel werken, anders zouden ze het toch niet doen. Er zijn ongetwijfeld kijkers die door zo'n banner herinnerd worden aan de show van een paar dagen later. En die daardoor besluiten die show te gaan kijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 20:15
Verwijderd
Sbs is gewoon beschamend en ben het volledig met topicstarter eens.

En ik vind de programma's van RTL die lijken op het concept van SBS op een of andere manier toch met meer stijl geproduceerd.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, waarom zou ik me ergeren aan SBS als ik niet eens wéét waar ik me aan moet ergeren? Ik heb er nooit naar gekeken. Dus.....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:26
Verwijderd
Nou, Balance, SBS moet helemaal niet zo overdreven doen, want die andere zenders zijn niet zo. Niks "ze moeten het ervan hebben". SBS is gewoon heel erg arrogant bezig en irritant met die uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:26
Verwijderd
Oh ja, tegenwoordig heb ik ook geen tv-aansluiting.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 13:24
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
DE Show die heel nederland in zijn greep houdt.

dat was volgens mij voor the mentalist, voordat hij uberhaupt begon... sinds toen geen min sbs6 meer gezien.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou, Balance, SBS moet helemaal niet zo overdreven doen, want die andere zenders zijn niet zo. Niks "ze moeten het ervan hebben". SBS is gewoon heel erg arrogant bezig en irritant met die uitspraken.
SBS6 brengt hele andere programma's dan RTL. Ik bedoel, SBS heeft programma's als Hart van Nederland, Popstars, Shownieuws en de smaakpolitie. Daar komt toch echt heel ander publiek op af. En blijkbaar is dat type publiek erg goed aan te sporen met dergelijke kreten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 03:58
Verwijderd
Er schijnt een hoop geklaag te zijn geweest over die onderbreking van Gerard Joling midden in een film.

SBS 6 staat bekend om de dramatiek waarmee de voice-overs de uitzendingen van het televisiestation aankondigen. Volgens SBS 6-programmadirecteur Tina Nijkamp is het een bewuste keuze. “In onze promo’s zijn we heel erg van: ‘Dit mag je niet missen!’ Dat gevoel proberen wij heel erg uit te stralen. Dat is een beetje de Amerikaanse manier van promoten. Dat doen wij heel erg bewust. Daardoor heeft men misschien het idee dat het allemaal heel schreeuwerig is, maar het is onze manier van promoten.“ (mediacourant.nl)

Ja, het is idd schijtirritant. Ja, SBS is een pauperzender. Ja, het wordt alleen maar erger. Maar wat men zegt: je kan beter gewoon alles op internet kijken. Er staat genoeg op Uitzending Gemist en omroep-sites, en series en films kun je ook streamen en/of downloaden, al dan niet illegaal. En natuurlijk ondertussen maar hopen dat SBS ooit eens keihard faalt in kijkcijfers en inkomsten en daardoor moet opdoeken. Ik wil Talpa-taferelen!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 09:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
En ondertussen zitten jullie gewoon iedere dag weer braaf voor de buis :')
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2009, 14:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik kijk eigenlijk nooit sbs, geen leuke programma's en dan ook nog die onzin tussendoor
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:54
Verwijderd
Ik kijk zeer zelden naar SBS6; ik blijf soms hangen, maar meestal ben ik bij het eerstvolgende reclameblok weer weg Gelukkig wordt er eigenlijk niets op uitgezonden dat ik graag zou willen zien (behalve dan af en toe een film, met Hart van Nederland er tussen door ), dus ik stoor me er eigenlijk nooit aan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 23:46
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Nou, van mij mag sbs 6 wel wat platter. De koers van familiezender vind ik maar niets. Ik mis de tijd van over de rooie, jerry springer en de bus! Ik ga zaterdag wel kijken naar k2 zoekt k3 volgens mij wordt het heel vermakelijk om naar middelbare vrouwen te kijken met staartjes in hun haar die niet kunnen zingen, maar wel denken dat ze een kans maken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 23:51
Verwijderd
Watwatwat? Zoeken ze een nieuw K3-lid?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:36
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
http://www.sbs6.nl/web/show/id=456179/langid=43
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De manier waarop ze 'nieuws' brengen in Hart van Nederland is inderdaad zwaar overtrokken en daar kan ik me nog wél regelmatig aan ergeren. Maar tegelijkertijd snap ik ook dat hun doelgroep juist naar HvN kijkt vanwege de manier waarop het nieuws wordt gebracht en het type nieuws (streekblaadjesniveau). Voor mij zijn er genoeg andere nieuwsrubrieken, dus ik kijk het gewoon niet. Probleem opgelost.
Dit. Het enige wat ik soms kijk is een film, hoewel als er een hart van nederland tussendoor zit ik het ook wel eens wil laten schieten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 23:30
Verwijderd
Haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2009, 10:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ga K2 zoekt K3 ook echt wel kijken en de audities van Popstars ook, maar dan wel online.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 13:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, brood en spelen he. De spelen van vandaag de dag zijn soms in de vorm van trieste programma's op sbs.
Citaat:
Ik ga K2 zoekt K3 ook echt wel kijken en de audities van Popstars ook, maar dan wel online.
Dus K1, K2 en K3 kijken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 13:44
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dus K1, K2 en K3 kijken?
Hier verlies je me toch echt even
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Hier verlies je me toch echt even
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zelfmoord door "Probleemwijken"
E Che Guevara
28 02-05-2005 13:11
Liefde & Relatie Meiden wat vinden jullie van Donkere/Getinte jongens
Another Way
497 13-03-2004 16:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.