Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 15:08
Acres
Acres is offline
Binnenkort ga ik een laptop kopen via een project van school. Hier kan ik ook een verzekering bij aanschafen van drie jaar voor 125 euro. Er staat bij dat deze onheil van buitenaf dekt (zoals vallen, stoten en diefstal. Nu vraag ik me af of het verstandig om deze verzekering te nemen, of is het toch zo dat ze bijna nooit uitkeren? Ik weet dat het moeilijk is om tegen diefstal te verzekeren, omdat je daarvoor echt braaksporen en zo moet hebben. Maar diefstal vind ik ook niet zo belangrijk want daar ben ik altijd wel voorzichtig mee en laat m'n laptop nooit alleen. Voor mij is het belangrijkste dat er bij schade door vallen en stoten alles gewoon vergoed word. Wat is de algemene ervaring met verzekeringen van laptops? Hebben mensen hiermee veel problemen om deze zaken vergoed te krijgen of gaat dit vrij makkelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2006, 15:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Als het je niet om diefstal gaat, waarom neem je dan niet 3 jaar garantie gewoon?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 15:38
Acres
Acres is offline
Dan word er toch totaal niets vergoed als je hem laat vallen of als er drinken over het toetsenbord valt of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee dan niet, maar bij een verzekering wel? Daar zul je ook wel (vrij strenge) voorwaarden hebben. Bij verzekeringen moet je echt goed naar de voorwaarden kijken, ik vertrouw die lui ook voor geen meter.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:28
Acres
Acres is offline
Ja ik ga de voorwaarden morgen doorlezen of zo. Heb ze vanmiddag aangevraagd want ze zijn nergens op de website te vinden Maar ik was dus benieuwd of er mensen zijn die een verzekering hebben en weleens wat vergoed hebben gekregen voor hun laptop, of dat die verzekeringen toch nooit iets vergoeden en het dus nutteloos is om er een te nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 00:58
Verwijderd
Dat er schade gedekt wordt door vallen vind ik vreemd. Dat is je eigen stomme schuld en een verzekeraar dekt niet jouw eigen klunzigheid. Maar als hij daar wel toe bereid is, lekker doen. Ik vind dit trouewns meer iets voor WG&R omdat hte weing met hardware te makenheeft.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 08:42
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2006 @ 01:58 :
Dat er schade gedekt wordt door vallen vind ik vreemd. Dat is je eigen stomme schuld en een verzekeraar dekt niet jouw eigen klunzigheid.
Mijn laptopscherm brak een keer in m'n tas. Waarschijnlijk ergens tussen klem gezeten oid. Belde m'n tussenpersoon bij de verzekering, en die zei dat ik het beste maar op kon schrijven dat ik 'm zelf van de tafel geveegd had (per ongeluk, uiteraard). En inderdaad, kreeg de gehele reparatie vergoed.

Er zijn kennelijk verzekeringen die jouw klunzigheid vergoeden, zolang je maar aangeeft dat je zelf degene was die de kosten veroorzaakt heeft. Als ik aan had gegeven dat ik niet had geweten hoe ie precies stuk gegaan was, of dat iemand anders 't wellicht had gedaan, had ik niks gekregen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 15:42
Acres
Acres is offline
Citaat:
Er zijn kennelijk verzekeringen die jouw klunzigheid vergoeden, zolang je maar aangeeft dat je zelf degene was die de kosten veroorzaakt heeft. Als ik aan had gegeven dat ik niet had geweten hoe ie precies stuk gegaan was, of dat iemand anders 't wellicht had gedaan, had ik niks gekregen. [/B]
Dat klinkt goed. Weet je toevallig ook nog waar je deze verzekering had afgesloten en hoeveel deze kost?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:05
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Acres schreef op 08-07-2006 @ 16:42 :
Dat klinkt goed. Weet je toevallig ook nog waar je deze verzekering had afgesloten en hoeveel deze kost?
M'n ma heeft dat destijds voor me geregeld bij haar vaste verzekeraar. Zou haar even na moeten vragen welke dat is; ze is nu alleen op vakantie. Zal 't haar zsm vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 14:30
Acres
Acres is offline
Citaat:
Koen schreef op 08-07-2006 @ 19:05 :
M'n ma heeft dat destijds voor me geregeld bij haar vaste verzekeraar. Zou haar even na moeten vragen welke dat is; ze is nu alleen op vakantie. Zal 't haar zsm vragen.
Oke, bedankt alvast Denk dat ik wel gewoon verzekering neem, maar dan zonder diefstal. Dan kost ie nog 80 euro voor 3 jaar. Dat is vrij goedkoop lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 08-07-2006 @ 09:42 :
Er zijn kennelijk verzekeringen die jouw klunzigheid vergoeden (...)
Ja, ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat ik het vreemd vind, omdat verzekeraars in de regel niet het zogenaamde eigenaarsrisico willen overnemen; dat is het risico dat jij jouw eigen spulletjes gewoon onzorgvuldig behandelt. Het mag wel verzekerd worden, maar daar zal de premie dan ook naar zijn (dwz. hoger dan wanneer alleen externe oorzaken gedekt zijn).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 17:33
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ABN vergoedt je eigen lompheid iig.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 20:13
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb een abn armo laptop verzekering, ik dacht 32.50 per jaar en hij is ook tegen allerlei onheil verzekerd. Diefstal, verlies, schade etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Laptop kapot ( verzekering )
Taito997
12 10-06-2014 17:37
Werk, Geld & Recht Verzekeren laptop
Dsj
5 09-07-2008 19:15
Software & Hardware [Algemeen] Laptop verzekeren
klaartje101
15 23-09-2004 15:30
Werk, Geld & Recht laptopverzekering
Verwijderd
9 05-09-2004 19:23
Software & Hardware [laptop] levensduur?
Verwijderd
25 31-07-2004 23:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.