Oud 24-01-2010, 16:44
Verwijderd
Een opgekleed uiterlijk. In de jaren 90 werd casual hét uiterlijk van de westerse samenleving. (Maat)pakken en andere formele kleding verdween massaal ten gunste van 'Jeans & T-Shirt' Vele sociologen verwachtten danook dat tegen het eind van het eerste decenium van de 21ste eeuw, de typerende formele kleding die zolang het gezicht van de westere cultuur geweest was, ten dode opgeschreven zou zijn...

...Om anno 2010 vast te stellen het bij de jeugd populairder dan ooit is.

Toch geeft deze nieuwe golf van formele kleding weinig wegs van de uniforme grijze plofpaakken van weleer.
Hiphop, R&B, Techtonik, Emo, Gothic of zelfs Jazz
Uit welke hoek je ook komt, iedereen heeft minstens één formele kledingset in de kast hangen, dat perfect bij zijn of haar persoonlijkheid past.



Hoe zit het met jullie?
Kleden jullie je graag op? Favoriete kledingmerken of accesoires? Geef je graag een eigen draai aan je look? Haal je ergens inspiratie voor je avondkleding? En hoe budgetbewust ben je bij het aankopen van dit soort kleding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 16:56
Verwijderd
In het dagelijksleven draag ik meestal een zwarte geklede broek met een losse zwarte blazer en een bijpaqssend hemd in geklede schoenen.

Bij het uitgaan doe ik graag wat extravagant met pakken in glansstof en opvallende stropdassen en sokken enzo. Ik ben graag opgekleed omdat ik jeans en t-shirt simpelweg saai vind. Ik ben wel redelijk budgetbewust. De meeste van mijn kleding voor doordeweek komt gewoon van H&M of C&A. Ik heb wel ook duurdere kleding van Zara, Celio of WE.

Ook bij dames vind ik het leuk als ze zich opkleden om uit te gaan, al blijft innerlijk natuurlijk altijd belangrijker dan uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 20:02
Verwijderd
aaaaah,pakken
kwaliteits kleding is mijn zwak ben ik bang, maar mijn budget is normaliter ver van toereikend :\
hoewel ik vind dat er best wel 350 euro aan een goed pak uitgegeven mag worden
dan heb je iets dat lekker zit er goed uitziet en lang mee kan

dus een paar tientjes meer mag wel :]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 01:50
Verwijderd
Mijn ervaring is dat als je een pak van 100 euro van de C&A hebt, je de eerst volgende schijf van 200 euro nauwelijks relatieve beterschap hebt. Je komt vooral heel veel kostuums tegen waar de meerprijs bijna volledig in het merk zit. Is dus pas vanaf die 300 euro dus dat je begint echte kwaliteit tegenkomen. En voor de kapitalisten onder ons begint het echte feest pas vanaf de regionen >600 euro. Ga later ook nog eens een pak helemaal op maat bij de kleermaker laten maken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 00:36
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
hoewel ik vind dat er best wel 350 euro aan een goed pak uitgegeven mag worden]
Contradictie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 01:55
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
voor 350 kan je heus wel een leuk pak kopen hoor, alleen een kenner ziet het verschil tussen 350 en duurder. zolang het maar goed zit natuurlijk. en kleding maakt de man idd, maar omgekeerd ook. kan je wel stoer lopen doen in je door pappie betaalde bespoke maar een loser blijft een loser.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 19:01
Englander
Avatar van Englander
Englander is offline
Bij Suit Supply heb je voor rond de 350 euri's toch wel een prima pak. Zien er goed uit, en de kwaliteit is ook niks mis mee. Zelf draag ik bijna nooit een pak, al wil ik binnenkort wel weer eens voor goede schoenen gaan kijken. Zat te denken aan zoiets:

Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Bij Suit Supply heb je voor rond de 350 euri's toch wel een prima pak. Zien er goed uit, en de kwaliteit is ook niks mis mee. Zelf draag ik bijna nooit een pak, al wil ik binnenkort wel weer eens voor goede schoenen gaan kijken. Zat te denken aan zoiets:

[afbeelding]
Correcte schoenen, maar wel even saai als het interieur van een Volvo he.

Ik heb het aan de voeten liever iets frivoler en draag liever dit:


Ja, voor een deftig pak voor officiele aangelegenheden of een belangrijke job op kantoor, is Suit Supply de beste keuze. Je gaat nergens die kwaliteit voor die prijs vinden.

Maar het zijn wel saaie pakken. Zo van het soort voor mensen die het meteen weer uittrekken als ze thuiskomen.
Maargoed ja, Italiaans maatwerk heeft zijn prijs nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 17:38
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Correcte schoenen, maar wel even saai als het interieur van een Volvo he.

Ik heb het aan de voeten liever iets frivoler en draag liever dit:
[afbeelding]


Ja, voor een deftig pak voor officiele aangelegenheden of een belangrijke job op kantoor, is Suit Supply de beste keuze. Je gaat nergens die kwaliteit voor die prijs vinden.

Maar het zijn wel saaie pakken. Zo van het soort voor mensen die het meteen weer uittrekken als ze thuiskomen.
Maargoed ja, Italiaans maatwerk heeft zijn prijs nu eenmaal.
ik zou ook voor deze schoenen gaan
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 23:33
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ze mogen in ieder geval wel wat mooier geveterd.
Ik zou zelf eerder voor de volvointerieurschoenen gaan
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
voor 350 kan je heus wel een leuk pak kopen hoor, alleen een kenner ziet het verschil tussen 350 en duurder. zolang het maar goed zit natuurlijk. en kleding maakt de man idd, maar omgekeerd ook. kan je wel stoer lopen doen in je door pappie betaalde bespoke maar een loser blijft een loser.
Prijs is relatief.

En je reactie straalt frustratie uit.

Citaat:
Bij Suit Supply heb je voor rond de 350 euri's toch wel een prima pak. Zien er goed uit, en de kwaliteit is ook niks mis mee.
De pakken zijn 'prima', maar verre van 'goed' (en duur is overigens ook niet per definitie 'goed').
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:28
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
frustratie? hoezo?

als mijn post iets uitstraalt is het wel mijn ongenoegen over jouw (misplaatste) elitaire houding tov Prominence.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 18:12
Verwijderd
Heren, laten we hier nu aub niet vervallen in de dikke nekdoenerij waar men op op volgend forum zo goed in is:
http://www.stijlforum.nl/SMF/

Dit is een jongerenforum en niet iedereen heeft hier het geld voor een pak van >350 euro. Laat staan één van >2000 euro. Ik hou ook héél erg van dure pakken van designerlabels, maar we moeten daarom nog niet automatisch denegerend beginnen doen over alles wat in een lagere prijsklasse zit he...

Moesten we het hier over auto's hebben, dan zouden we toch ook niet beginnen van:
"Ik rij met een Mercedes en dat is 10 keer beter dan jouw Toyota!"
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 20:48
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Meer mannen in pak. Goedgesneden, mooie pakken natuurlijk.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 22:26
Verwijderd
Vrouwen in pak vind ik soms ook nog wel mooi







^^
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 14:15
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Vrouwen in pak vind ik soms ook nog wel mooi

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


^^
Het tweede noem ik geen pak en is de derde wel een vrouw.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Contradictie?
hey,ik ben een student
wat ik bedoel met goed is een goede pasvorm en kwaliteit stof

als ik zeg TOP pak dan spreek ik over 1500 euro

hoewel als ik echt iets leuk voor mnzelf zou kopen zou t een semi maatpak worden voor 800e 1200e voor 2
duur...maar t t wel waard
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:01
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
hey,ik ben een student
wat ik bedoel met goed is een goede pasvorm en kwaliteit stof

als ik zeg TOP pak dan spreek ik over 1500 euro

hoewel als ik echt iets leuk voor mnzelf zou kopen zou t een semi maatpak worden voor 800e 1200e voor 2
duur...maar t t wel waard
Als je niet meer groeit, en ook niet echt dikker wordt. Moet je natuurlijk járen met zo'n pak kunnen doen. Dus op langer termijn is een pak natuurlijk niet heel duur.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Als je niet meer groeit, en ook niet echt dikker wordt. Moet je natuurlijk járen met zo'n pak kunnen doen. Dus op langer termijn is een pak natuurlijk niet heel duur.
ik ben bang dat ik nog steeds groei :\
ik kom uit een lange familie en ik ben t dwergje(1.88)
en om naar de geschiedenis van paps zijn grootvadert te kijken (2 meter en 2.15)
dus de kans bestaat dat ik wss pas op mijn 21e uitgegroeid ben
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Het tweede noem ik geen pak en is de derde wel een vrouw.
De derde is een vrouw (ik ken HAAR )
De tweede draagt een deel van een pak
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Als je niet meer groeit, en ook niet echt dikker wordt. Moet je natuurlijk járen met zo'n pak kunnen doen. Dus op langer termijn is een pak natuurlijk niet heel duur.
Maar wie wilt nu eigenlijk 20 jaar lang met hetzelfde pak aan rondlopen eigenlijk?
Ik denk dat doorgaans enkel een trouw kostuum heel het leven wordt bijgehouden en dan nog. Wie er > 1000 euro voor een pak voor over heeft, zal doorgaans ook jaarlijks zijn kleerkast vernieuwen. Getuige ook het aantal dure pakken dat in 2de handswinkels opduikt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 12:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
De derde is een vrouw (ik ken HAAR )
Ik dacht eerst dat het iemand van Hanson was
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 20:27
SchimmigeSchim
SchimmigeSchim is offline
ik vind een stropdas maar niks
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
ik vind een stropdas maar niks
Dan draag je er toch gewoon geen

Ikzelf draag wel graag een das, maar ik heb danook altijd een koude nek.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 11:18
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Ik dacht eerst dat het iemand van Hanson was
haha ik wilde exact hetzelfde posten, die oudste broer

Ik heb één dag per week een pak aan tijdens mijn stage. Voel me er altijd wel prima in, en ziet er goed uit . Wel gewoon een H&M pak, soms draag ik er een leuk vestje bij.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2010, 12:39
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik wil ook wel een pak, want ik vind het wel heet.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 19:41
Verwijderd
Ik zal het har zeggen, maar ik weet niet of ze blij ga zijn met de vgl...

Een strak mantelpakje heeft bij de dames wel iets aantrekkelijk ja. Goed stak met leuk bloesje en leuke schoenen...
Altijd leuk om naar te kijken in ieder geval



Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 10:15
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Maar wie wilt nu eigenlijk 20 jaar lang met hetzelfde pak aan rondlopen eigenlijk?
Je hebt toch meerdere pakken?

Citaat:
Ik denk dat doorgaans enkel een trouw kostuum heel het leven wordt bijgehouden en dan nog. Wie er > 1000 euro voor een pak voor over heeft, zal doorgaans ook jaarlijks zijn kleerkast vernieuwen. Getuige ook het aantal dure pakken dat in 2de handswinkels opduikt.
Dat zal je dan nog vies tegenvallen.
Daarbij, duur is niet per se kwalitatief.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 14:03
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Van oorsprong kochten mensen nieuwe pakken als zondagskleding. met het jaar ongeveer een nieuw pak, en een goed pak gaat wel langer mee, dus krijg je op den duur een verzameling.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 19:16
Verwijderd
In levensduur vind ik C&A pakken, rekening houdend met hun lage prijs, eigenlijk ook bijlange zo slecht niet scoren. Ik heb een C&A blazer van 50 euro die ik nu al een vol jaar bijna elke dag aan had, en de slijtage valt voor iets van die prijs eigenlijk vrij goed mee. De blazer is nu stilaan zijn vorm aan het verliezen, wat betekend dat de inwendige lijn loslaat. Maar nogmaals, als het voor 50 euro een vol jaar mee gaat, dan is dat kwalitatief wel OK mijns inzien.

En nu heb ik gewoon een andere blazer om elke dag aan te doen. Stuur ik mijn oude wel op naar Afrika ofzo. Wie weet komt hij nog wel bij een afrikaanse bankier ofzo terecht.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 19:57
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
kan je bij de C&A echt kwalitatief redelijke pakken enzo kopen??
dan vind ik het wel de moeite waard daar eens binnen te stappen. (sommige winkels worden me een beetje te duur, dus dan maar naar C&A)
1 week geleden voor het eerst een H&M binnengestapt om een riem te kopen, wat een zooi hebben ze daar zeg...
Telkens pakken van 500 euri worden me te duur voor 3 gala's per jaar
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 21:15
Verwijderd
Citaat:
kan je bij de C&A echt kwalitatief redelijke pakken enzo kopen??
dan vind ik het wel de moeite waard daar eens binnen te stappen. (sommige winkels worden me een beetje te duur, dus dan maar naar C&A)
1 week geleden voor het eerst een H&M binnengestapt om een riem te kopen, wat een zooi hebben ze daar zeg...
Telkens pakken van 500 euri worden me te duur voor 3 gala's per jaar
Kwaliteit is een voor interpretatie vatbaar begrip en ik ga nooit beweren dat een pak van C&A mee kan met wat pakweg Suit Supply of duurder aanbiedt. Dat zou zijn als een Toyota Corolla met met een Mercedes E vergelijken.

Maar wat ik wel vind is, dat als je slechts 100 euro wil uitgeven aan een pak dat je 3 of 4 keer per jaar gaat aandoen, je bij C&A eigenlijk wel waar voor je geld krijgt. Waar ik woon zijn hun clockhouse pakken van 60 euro vrij populair bij middelbare schoolieren voor mondelinge examens en school ballen. De snit is afgekeken bij duurdere designpakken En de standaard 44-46-48-50-... matenindeling gecombineerd met de slimfit stoffen is zo gekozen dat ze redelijk goed 'echte maten' benaderen. De stof voelt plastic aan, doch dat zie je er niet vanaf. Bovendien is die stof ook redelijk sollide en op 30° C mag je het gerust het jasje een paak keer per jaar in de machine doen. (En wie doet nu zo'n goedkoop pak naar de stomerij?)

En als je toch liever wat hoogstaandere stoffen wil, dan heeft C&A ook nog de Angelo Litrico pakken die voor 75 tot 150 euro zeer acceptablele confectie voor dagelijks gebruik aanbieden. Hun WestBurry zit kwalitief nog beter, al zijn dat nogal stijven en fantasieloze modellen. Ik draag het redelijk vaak en ik doe er in ieder geval altijd behoorlijk lang mee. Ook de hemden zijn 'correct' en de stropdassen zijn dat ook.

Veel echte pakkenfanaten gruwelen van de C&A massa productie en ik begrijp wel waarom. Maar zuiver objectief bekeken is het best wel degelijke kleding. En je gaat voor die prijs elders weinig beter vinden.

Ik heb onlangs wel in Gent iets gekocht bij Celio (weet niet of die keten ook in Nederland zit?) een heel mooi pak voor 150 euro gekocht. Italiaanse ontwerpen en zeer stijlvol. Ik heb het pak nog maar paar weken en slechts weinig intensief gedragen, dus kan ik nog weinig kwijt over de duurzaamheid. Maar stylistisch is het wel het mooiste pak dat ik al gekocht heb. Misschien ook daar eens kijken?

http://www.celio.com/Catalog/Product...OG_PRODUCTS%29
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 21:24
Verwijderd
Ik zou er graag het geld voor willen hebben, het zijn mooie dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 21:32
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
ik ben bereid 2 à 300 euri neer te tellen voor een pak dat ik toch maar 3 x per jaar aan doe
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
ik ben bereid 2 à 300 euri neer te tellen voor een pak dat ik toch maar 3 x per jaar aan doe
Met een budget van de 250 euro zou ik nog wel eens de WE durven proberen. Al wordt ik persoonlijk nooit echt gek van hun assortiment. Hun pakken zien en voelen aan als pakken die je bij C&A toch altijd iets goedkoper kunt vinden.
En dat is denk ik ook in het algemeen het verdiet met alles wat direct na C&A komt in prijsklasse: je betaald meer zonder ook echt veel kwaliteit in de plaats erbij te krijgen.
Om op kantoor te dragen, wil het nog wel eens lukken bij merken als Carl Gross, maar dat zijn ook doorgaans echt saaie en vooral stijve pakken. Ik vind dat voor uit te gaan, een pak wel wat glamour mag uitstralen.

Misschien anders eens een smoking haan huren? Geloof dat dat ook wel al voor 30 euro wilt lukken?

Laatst gewijzigd op 08-02-2010 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 15:35
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
kan je bij de C&A echt kwalitatief redelijke pakken enzo kopen??
dan vind ik het wel de moeite waard daar eens binnen te stappen. (sommige winkels worden me een beetje te duur, dus dan maar naar C&A)
1 week geleden voor het eerst een H&M binnengestapt om een riem te kopen, wat een zooi hebben ze daar zeg...
Telkens pakken van 500 euri worden me te duur voor 3 gala's per jaar
Voor een gala hoor je natuurlijk eigenlijk white tie gekleed hoort te gaan (rokkostuum)

Rokkostuums en smokings kan je ook halen bij http://www.budgettie.nl vooral populair onder studenten, niet echt super, zeker okee, maar vooral goedkoop.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2010, 17:37
Verwijderd
Eigenlijk is white tie iets wat men tegenwoordig enkel nog draagt ophéél exclusieve, zeg maar Adelijke galabals. (En natuurlijk ook op bijeenkomsten van victorian goths maar dat is een ander verhaal...)

We hebben gedurende de jaren 90 een stelselmatige afbouw van kledingniveau's gekend, tot men rond de milleniumwisseling zelfs al in jeans en sneakers op nogal wat vooraanstaande gala's binnenmocht. Vandaag komen de kledingcodes terug, maar heel veel white tie ga je niet zien op op mondaine gala's.

Ik vrees zelfs dat als je zo komt, veel mensen je zelfs eerder voor Dracula gaan aanzien...
Wat eerlijk toegegeven niet eens zo erg is als je beetje zwartjas (zoals ik (A)) bent. Maar voor voor iemand die dus liever niet te veel opvalt, denk ik dat een smoking een betere keuze is om een galabal te bezoeken. Tenzij je echt wordt uitgenodigd van het bal van de graaf ofzo natuurlijk. Wel oppassen dan dat je niet opeens 2 scherpe tanden in je nek voelt...


Laatst gewijzigd op 10-02-2010 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 00:11
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Eigenlijk ben ik alleen naar mijn VWO gala gegaan in tenue de ville. Studentencultuur heeft white-tie als standaard voor gala's vastgehouden.

Voor het overige ben je met een smoking inderdaad beter af.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk ben ik alleen naar mijn VWO gala gegaan in tenue de ville. Studentencultuur heeft white-tie als standaard voor gala's vastgehouden.

Voor het overige ben je met een smoking inderdaad beter af.
Nu moet ik eigenlijk zeggen dat ik verbaasd ben. Dus uitgerekend in Nederland, een land dat al generaties lang de reputatie van het slechtst gekleed van heel Europa te zijn, heeft de white tie overleeft en dan nog wel op de galabals van de studentenclub?

Hoge hoed af daarvoor

Hier in Vlaanderen staat galabal bij 75% van de studentenclubs gelijk aan een met een naar mottenballen ruikend kostuum van je grootvader toekomen, om je vervolgens vol te gieten met alcohol.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Sample sales, mensen! Mijn vriend had bijna een x een maatpak van een goed merk gekocht dat afgeprijsd was van 1000 pond naar 300. Voor 15 pond zouden ze het op maat maken. Mooiste pak wat ik in tijden had gezien!
Dat klinkt inderdaad als een topkoop!

Geen foto's?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 17:49
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
Nu moet ik eigenlijk zeggen dat ik verbaasd ben. Dus uitgerekend in Nederland, een land dat al generaties lang de reputatie van het slechtst gekleed van heel Europa te zijn, heeft de white tie overleeft en dan nog wel op de galabals van de studentenclub?

Hoge hoed af daarvoor

Hier in Vlaanderen staat galabal bij 75% van de studentenclubs gelijk aan een met een naar mottenballen ruikend kostuum van je grootvader toekomen, om je vervolgens vol te gieten met alcohol.
Waar studeer jij?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Waar studeer jij?
Gent
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 15:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
De gala's die ik ken (Utrecht) zijn inderdaad met rokkostuum voor mannen. Maar het is geen bindend kledingvoorschrift want ik mocht ook naar binnen terwijl mijn jurk echt niet tot op m'n enkels was..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 21:23
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, ik heb twee avondjurken. Een donkerpaarse, renaissancestijl, en een zwartfluwelen die behoorlijk nauw sluit. De eerste is voor solo-optredens en de tweede voor als ik in een koor moet zingen. Avondkleding is verplicht op mijn school.
Maar voor zomaar draag ik het eigenlijk helemaal niet. Ik kom ook nooit op gala's ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 21:01
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik heb trouwens wel recent een pak gewonnen via een tijdschriftenwedstrijd. Ik ben het merk alweer vergeten, maar ik ben er wel erg blij mee. Tot nu toe was mijn nette outfit gewoon een zwart of tweed colbert met een pantalon met wijduitlopende pijpen of een zwart rokje.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 23:45
Verwijderd
Ik vind dat ook bij het uitgaan een goed pak of een mooi kleedje zeker vaak op zijn plaats is. Het geeft iets feestelijks aan de avond. ^^

Foto update:







Echt stuk voor stuk prachtige dingen. ^^
En wederom, erg veel inspiratie bij de New Wave en de New Beat van weleer gehaald.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 15:50
chick123
Avatar van chick123
chick123 is offline
dat staat stoer die pak en broek en schoenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.