Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2010, 15:45
Themax222
Themax222 is offline
Hallo,

Ik ben 16 en momenteel in het 5de Wetenschappen Wiskunde. Ik heb op school nog nooit problemen gehad, ik leer niet meer dan 3 uur voor en examen en ik heb altijd al een A behaald zonder buizen.

Ik ben begonnen met pilootstudies waar ik toch veel aan besteed. Ik ben de hele weekends op de luchthaven, volg theorie in avondlessen.

1 problem : ik zit nog op school ! Dat neemt echt enorm van mijn tijd weg, en soms voor stomme dagen waar we niets interessants zien. Op 1 maand hebben we evenveel gezien als je op 1 week max kan leren.

In theorie heb ik geen ASO diploma nodig om mijn studies te doen (ik ben er al aan begonnen en heb nog geen diploma) maar een ASO is toch heel belangrijk voor verder in het leven (jobs enz)

Nu mijn vraag, ben ik verplicht om in het 6de nog mijn dagen verpesten op schoolbanken of kan ik niet gewoon zelfstudie doen ofzo. Ik heb altijd gehoord dat je studieplicht hebt en niet schoolplicht. Is er geen oplossing om zelf te studeren, zelf te plannen, en geen uren verspillen te slapen in de les ?

Dank u,
Maxime.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2010, 16:05
Themax222
Themax222 is offline
Misschien iets belangrijk dat ik ben vergeten : Ik studeer in België, ik weet niet of er verschillen zijn met Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 17:21
Verwijderd
Je bent leerplichtig tot je 18'e. Als die pilootstudie een volledige studie is en je die al kan doen moet het volgens mij geen probleem zijn. Alleen als je met die andere school stopt heb je geen diploma.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwanger? Help
Joe.D
29 19-05-2013 08:57
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Lentetuin
princessummer
3 23-05-2004 09:50
Verhalen & Gedichten verhaaltje (beter nu?!)
princessummer
4 22-05-2004 17:31
Verhalen & Gedichten (vervolgje)lentetuin
princessummer
5 21-05-2004 20:20
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.