Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 19:41
Verwijderd
Als ik ergens wel een hekel aan heb in films zijn het trieste/slechte/puriteinse filmcliche's. Dingen als L-vormige dekens (bij de man borst erboven, de vrouw eronder), trappenhuis scenes waarbij kogels afketsen op (hek)spijlen, (miterailleur)kogels ontwijken, de goede die altijd een hoger incasseringsvermogen heeft dan andere personen, hulpjes van de bad guys die altijd met een schot dood zijn enz. enz.

Leuk om eens te kijken hoeveel er zijn.

(forumbazen, dit topic is te leuk voor films & tv)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2004, 19:45
zwoesj
zwoesj is offline
Goed opgeleidde SWAT-commando's die met 32 magazijnen kogels in hun M-16 nóg misschieten.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:49
spinnie
Avatar van spinnie
spinnie is offline
Van die 'actie-serie's' waarbij de hoofdpersoon van een balletje kaugom een chemisch wapen kan maken en zo weet te ontsnappen... Of de bruin getinte man die altijd maar grapjes moet maken in Amerikaanse films.. en dikke politieagenten die donuts eten en dat soort cliches
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:54
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
treinsurfen zonder er vanaf te waaien
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:55
Verwijderd
- Zo'n 'romantische' omhelzing aan het eind van een film.
- De hoofdpersoon wordt verliefd op iemand van 'de vijand'.
- Amerikaanse villawijken waarin op een zonnige zomerse zaterdag om 7 uur 's ochtends alle mannen druk bezig zijn met grasmaaien.
- Stereotype homo's die van iedere man die ze zien helemaal geil worden en direct de neiging hebben die dan ook te verkrachten.
- De zogenaamde griezelige plaatsen, waar het toevallig altijd onweert en het altijd donker is.
- Agenten die geen boeven kunnen vangen doordat ze het te druk hebben met hun donuts.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Scream. Een aantrekkelijk meisje loopt alleen een garage in terwijl iedereen in het woongedeelte van het huis zit en haar niet kan horen. Ze draait haar rug naar de garage en buigt zich over iets heen. Dan hoor je een hard geluid en het meisje draait zich geschrokken om. Het blijkt een kat te zijn die tuingerei omver loopt.

Ja, dan weet je dus al dat ze binnen een paar minuten dood is. Zeker als het maar een kat is.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-02-2004 @ 20:55:
- Zo'n 'romantische' omhelzing aan het eind van een film.
Oh ja, of met zijn allen heel hard gaan lachen aan het einde van de film, terwijl niemand iets grappigs zegt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 07-02-2004 @ 20:58:
Oh ja, of met zijn allen heel hard gaan lachen aan het einde van de film, terwijl niemand iets grappigs zegt.
Argh, dat is nog veel erger.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:11
Bloodline
Avatar van Bloodline
Bloodline is offline
als je ziet dat films poppen gebruiken voor monsters......
(en ik heb het niet over een jaren 60 film...dat soort films hoor je te waarderen, meesterwerken...)
of nep explosies en het loopt altijd in actie films goed af.. good guy eindigd met zijn liefde en ze leven nog lang en gelukkig blah..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:14
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Het feit dat 'good' altijd wint van 'evil'

Ik blijf altijd voor de 'evilside' kiezen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
En dat ik er niet meteen aan dacht: de BBEG die toch niet helemaal dood blijkt te zijn en toch nog even angstaanjagend terug komt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:17
Bloodline
Avatar van Bloodline
Bloodline is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-02-2004 @ 21:14:
Het feit dat 'good' altijd wint van 'evil'

Ik blijf altijd voor de 'evilside' kiezen

heb ik ook altijd..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:17
zwoesj
zwoesj is offline
Rampenfilms waarbij de ene na de andere ramp gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:18
On Fire
Avatar van On Fire
On Fire is offline
* Het feit dat mensen altijd naar de "enge geluiden" toelopen om te gaan kijken wat er is.

* De 2 mensen die elkaars tegenpolen zijn, maar uiteindelijk in het geheim toch verliefd op elkaar zijn.

* De good guys die altijd winnen.

* De "sectret agents" die altijd in pak lopen en met een miezerig pistooltje alle slechterikken aankunnen.

* De dochter/zoon van rijke ouders die zich gaat afzetten en er met een arme sloeber / spijbelaar / junky vandoor gaat.

* Als iemand zich verstopt en de andere persoon dan precies voor die plek stil blijft staan...even rond kijkt... en weer doorloopt

* Pratende dieren of dieren die de held uithangen door hun baasjes te redden uit benarde situaties... *oeoe*

..mwah, dat waren de dingen die ik zo even kon verzinnen
__________________
*Does it come with balloons?*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:20
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
De opzet van al die tienerachtige horrorfilms: een groepje jongeren dat toevallig ergens in een afgelegen bos of onbewoond eiland gaat lopen feesten en vervolgens één voor één afgeslacht wordt, de zwarte meestal als eerste en de hoofdrolspeler heeft de eer te overleven.

Borrrrringggg
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:25
Verwijderd
"Goodbye cruel world."

[edit]

Soldaten die zeggen:"Nee, laat me hier maar achter, ga maar verder zonder mij," wat overigens geweldig is geparodeerd in Toy Story.

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:28
Bloodline
Avatar van Bloodline
Bloodline is offline
als 'the good guy' en 'the bad guy' met elkaar gaan vechten en dat de camerawerk zo slecht is dat je echt ziet dat ze missen en dan ook nog eens veel te ver naar achter vallen en overdreven 'oew' 'ah' 'whaaa' roepen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:31
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
"het zonder kleerscheuren er vanaf komen"

kogelregens, valpartijen, explosies. De held hoeft alleen z'n jas af te stoffen en loopt gewoon verder

James Bond spant daarmee wel de kroon
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2004, 20:35
kast
Avatar van kast
kast is offline
Een rampenfilm waarbij de 'held' zich opoffert om iemand te redden, of waarbij de 'held' terug moet om zijn geliefde te redden die is achter geraakt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:23
Verwijderd
- Hoofdrolspelers die hulp krijgen van een prettig gestoorde mensen (zoals de Russische astronaut in Armageddon, de vader van de jongen in Independence Day, Mouse in The Matrix)
- De police-buddy films (2 tegenpolen: de één een blanke doorgewinterde, chagerijnige politieagent, de ander een (vaak buitenlandse) man die niks serieus neemt (Red Heat, Shanghai Noon)
- Zombies in horrorfilms
- Jongeren in horrorfilms die één voor één afgeslacht worden
- Explosies in actiefilms, met auto's
- The Bold and the Beautiful
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:28
Verwijderd
* Zo'n 'eng' muziekje als er iets gaat gebeuren
* Regen op een moment dat er ook iets tragisch/romantisch gebeurt
* Een persoon die alleen ergens heengaat in een thriller: dan weet je al dat diegene dood gaat
Enzovoorts...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:33
Verwijderd
Van die standaardmuziekjes, bijv. I feel good van James Brown op gelukzalige momenten in de film. Hoe cliché wil je het dan hebben?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
van die vrouwen die met make-up op en gefohnde haren liggen te slapen
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:57
enilE
Avatar van enilE
enilE is offline
de slechterikken die wel tig keer naar de hoofdpersoon schieten maar nóóit raken, terwijl de hoofdpersoon ze allemaal met één schot neerschiet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:58
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik heb net the last sumarai gezien.. en ik vond het zo cliche dat steeds IEDEREEEN dood gaat, behalve de hoofdpersoon, onze tom cruise

hoe cliché
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2004, 22:02
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ach... hoop gezeur om niks... op zijn tijd is een hele slechte cliche film wel leuk eigenlijk...
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:06
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
van die films, waar een vrouw net wakker word, en dan zit dat haar helemaal netjes, zonder klitten enz.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:08
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Sortjuh schreef op 07-02-2004 @ 23:06:
van die films, waar een vrouw net wakker word, en dan zit dat haar helemaal netjes, zonder klitten enz.
afkijkert
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:11
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 07-02-2004 @ 23:08:
afkijkert
wat?
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:11
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
"ik deed het uit liefde voor jou"
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:16
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Altijd die fuckin blije vampiers... Klote-slowmo-gevechten en te snelle antwoorden in gesprekken.

Maar dat is niks vergeleken met het huilgehalte van de enorme berg fantasieloze, megavoorspelbare, afgezaagde rotfilms door de meest saaie, hersenloze, blinde producers.

Ofzo.. Kijken jullie nog films dan ?
__________________
Lampaan.

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:20
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
*Het eeuwige onweer op enge plekken. Ook interessant dat de bliksem altijd gelijk met de donder valt.
*Al dat moralistische gezeik uit familiefilms.
*De standaard familie in familiefilms. Het etterige kleintje en het oversekste oudste kind (meestal 12/13). De hardwerkende ouders en de moeder die tot grootse inzichten komt.
*De slechte klassieke sfeermuziek op de achtergrond.

En deze vind ik altijd veruit de ergste:
*Het eindgevecht. De main good guy staat in zijn eentje oog in oog met de main bad guy. De bad guy is gewond, de good guy draagt een machinegeweer. Ze lopen een tijdje om elkaar heen en naderen elkaar langzaam... Wat doet de good guy opeens? HIJ GOOIT ZIJN FUCKING WAPEN WEG!

*Da's trouwens ook eentje. In actiefilms kan iedereen karate, zelfs de postbode, dus opgepast.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 23:28
Wawl
Wawl is offline
Iemand die 354 keer schiet met één enkel pistool.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 23:29
Lionheart
Citaat:
zwoesj schreef op 07-02-2004 @ 20:45:
Goed opgeleidde SWAT-commando's die met 32 magazijnen kogels in hun M-16 nóg misschieten.
*eens*
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 00:47
Verwijderd
when the good guy wins.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 01:13
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
enilE schreef op 07-02-2004 @ 22:57:
de slechterikken die wel tig keer naar de hoofdpersoon schieten maar nóóit raken, terwijl de hoofdpersoon ze allemaal met één schot neerschiet
Maar als Austin Powers dat overkomt is het wel leuk .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2004, 01:23
Verwijderd
Als de man verliefd wordt op de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 07:41
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
*alle telefoonnummers beginnen met 555
*bij achtervolgingen in een trappenhuis rennen ze zo 5 etages hoger zonder maar ff moe te worden, ze hebben sowieso altijd een uithoudingsverhoging van een topsporter
* ondergrondse garages zijn altijd eng
* de houdbaarheid van auto's is tijdens achtervolgingen verbazingwekkend (mijn auto zou al 10 keer total-loss zijn geweest)
* bij een carchase (waarbij vaak de goodguy achterna wordt gezeten door de bad guy of door een misverstand door de politie) ontkomt degene die achtervolgt wordt meestal omdat er net een vrachtwagen of truck van rechts komt
* pooiers zijn altijd negers
* hoeren kauwen altijd kauwgom
* de schappen in de supermarkten zitten altijd helemaal vol
* er is in zo'n supermarkt altijd zo'n pyramide van producten die natuurlijk om valt
* prive-detectives hebben altijd een nerd als side-kick
* prive-detectives hebben altijd een sexy secretaresse die nooit betaalt wordt voor haar werk
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 08:01
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
-Slecht is alleen maar slecht, goed alleen maar goed

-De alom beroemde excuusneger, bijvoorbeeld Samuel L. Jackson

-Iemand is net een stukje verderop als een bom ontploft, waardoor ie niet gewond raakt.

-Blank gaat alleen maar met blank om, zwart alleen maar met zwart. Ze komen ook nooit met elkaar in aanraking.

-In horrorfilms slaat altijd net op het verkeerde moment de auto af en wil niet meer starten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 08:18
Verwijderd
teveel,
je kan niet de perfecte film maken
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:10
Baracuda
Avatar van Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 08-02-2004 @ 08:41:
*alle telefoonnummers beginnen met 555
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:19
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
-Honden weten altijd wie de slechterikken zijn en zullen blaffen tot ze neer vallen.

-Een moordenaar moord altijd precies zo dat het vanaf een afstand te zien is met een verrekijker.

-Elke vrouw is imuun voor het maandelijkse feestje.

-Elke bom heeft een LED.

-Als je in een achtervolging in een auto zit lopen er altijd wel een paar glazenmakers voorbij met een glasplaat.

-Bij elk gebouw waar iets spannends gebeurt hangt er zo'n mand/platform voor glazenwassers.

-Een beeldscherm van een computer is zo vel dat het gewoon van het gezicht van de lezer af te lezen is.

-ook zijn ze altijd groen.
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:20
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Baracuda schreef op 08-02-2004 @ 11:10:
inderdaad
Gister avond in final destination 2...'call me...555-0123'
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:35
Baracuda
Avatar van Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
jeffsen_88 schreef op 08-02-2004 @ 11:20:
Gister avond in final destination 2...'call me...555-0123'
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:46
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
- alle actiefilms (kutfilms)
- alle disneyfilms (te stadnaard voor woorden)
- romantische film met zo'n echt TE voorsplebaar einde

naja...ik haat vrijwel alle films, er wordt zoveel troep gemaakt (en dat komt allemaal in de bios)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:56
Verwijderd
hij gaat naar de oorlog om te vechten, zij wil vertellen dat ze van em houdt.

hij geeft haar een kus door het raam heen, zij wil hem nog wat zeggen maar de trein rijdt weg.

Hij geeft haar een kushandje, zij schrijft met lippenstift(kleur:vuurrood) haar nummer of een liefdesboodschap op het raam

Hij gebaart dat hij het niet kan lezen, zij rent mee met de trein.

Hij heeft door wat ze wil zeggen en probeert te zeggen:"ik ook van jou". Zij loopt tegen een paal/ of stort in huilen op de grond neer.



zusters zijn of dikke vette kenau's met een puist op hun lip óf ze zijn 'lekkere wijven'
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:24
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 08-02-2004 @ 08:41:
*alle telefoonnummers beginnen met 555
Dat hebben ze expres gedaan, omdat anders mensen zo'n nummers gaan bellen, en dit bestaat gewoon niet,...volgens mij hebben ze dat in Amerika afgesproken,....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:26
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
nathalie schreef op 08-02-2004 @ 12:24:
Dat hebben ze expres gedaan, omdat anders mensen zo'n nummers gaan bellen, en dit bestaat gewoon niet,...volgens mij hebben ze dat in Amerika afgesproken,....
jep... 555 is namelijk het netnummer dat niet bestaat. dus dat is voor de films gereserveerd
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het ALLER ergste is...

Als de badguy de goodguy veroverd heeft, en hem zo kan neerschieten.... dan gaat hij EERST nog heel zijn verhaal vertellen, waarom hij zo slecht is, hoe alles in elkaar zit.
Ondertussen kan de goodguy dan "op het nippertje" gered worden door z'n sidekick ofzo.

Als je die badguy bent, dan SCHIET je toch gewoon gelijk
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:49
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 07-02-2004 @ 22:34:
van die vrouwen die met make-up op en gefohnde haren liggen te slapen
precies. En dat mensen altijd in hun eentje op enge dingen afgaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.