Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2007, 03:02
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Omdat ik wat meer originele topics wilde hebben. Ik weet niet of jullie dit wat vinden, maar ik vind het wel interessant.

Iedereen verandert. De ene wat sneller dan de ander, maar iedereen wordt langzaam anders dan hij of zij vroeger was. In welke opzichten ben jij nou veranderd het afgelopen jaar? Ben je enorm volwassen geworden? Ben je ineens veel zelfverzekerder geworden, of ben je min of meer hetzelfde gebleven? En welke gebeurtenissen en / of personen hebben grote invloed hierop gehad?

Ts begint: Ik ben het afgelopen jaar best erg veranderd. Ik ben denk ik volwassener geworden, zelfverzekerder, en tevredener met mezelf. Daarbij ben ik ook positiever geworden dan ik daarvoor was. Verder heb ik ook geleerd me niet teveel te hechten aan mensen, omdat je ook in staat moet zijn om het in je eentje te kunnen redden als dat nodig is.

Er zijn hierbij een aantal dingen die effect hebben gehad. Het schooljaar dat ik op mijn oude school heb gehad heeft hier grotendeels aan meegewerkt. Ik vond dat, door mijn klas, een erg zwaar jaar, en dat heeft me uiteindelijk een stuk sterker gemaakt. Verder heeft mijn ex invloed gehad, waardoor ik heb geleerd dat je soms voor jezelf moet kiezen. Verder heeft indirect nog iemand ervoor gezorgd dat ik inzag dat ik wat aan mijn instelling moest veranderen, door te zeggen dat je je eigen toekomst maakt.

En hoe zit het bij jullie?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2007, 04:01
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb 'mezelf goed leren kennen', zeg maar.

Eerst wilde ik dolgraag bij een bepaalde groep horen; in 'n hokje worden geduwd; 'n deel van 'n groter geheel zijn. 'n Buitenbeentje zijn leek me 't ergste wat me kon overkomen!
Nu zou me dat niets uitmaken; nu wil ik juist uniek zijn; 100% mezelf zijn.

Durf nu ook beter m'n eigen mening te geven i.p.v. 'n jaknikker te zijn. Ik ben minder stil en verlegen, laat minder over me heen lopen en vind 't niet meer zo doodeng om 'n gesprek aan te knopen met onbekenden.

YAY! ^^
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 06:21
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Goed topic, DP.

De afgelopen tijd ben ik toch iets zelfverzekerder geworden. Dat is wel fijn. Voor de rest begin ik ook meer dingen te ondernemen voor mijn toekomst. Uh, bijvoorbeeld opleiding zoeken. Ik wil waarschijnlijk journalistiek gaan leren. Nu heb ik dus ook een baantje bij een lokale krant.

Qua innerlijk ben ik denk nog iets meer voor andere dingen open gaan staan. En ik ben minder chaotisch. Ik schrijf nu alles op.

Meer veranderingen kan ik zo niet bedenken..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 11:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het afgelopen jaar is heel belangrijk geweest, want ik ben veel gegroeid. Ik ben emotioneel veel stabieler en dat is wel een hele belangrijke verandering. Ik ben minder snel gekwetst dan dat ik vroeger was. Ook ben ik veel zelfstandiger, doordat ik op kamers ben gaan wonen en alles zelf moet regelen. Ik heb een compleet nieuw leven opgebouwd en ik ben erachter gekomen dat ik dat kan. Ik ben mezelf meer gaan waarderen qua persoonlijkheid omdat ik mijn goede eigenschappen zie en wat ze waard zijn.

Ook ben ik erachter gekomen wie mijn echte vrienden zijn en heb leren accepteren dat het ophoudt als het niet van twee kanten komt. Ik heb geleerd meer voor mezelf op te komen en voor mezelf te kiezen, doordat ik gebroken heb met mijn wat ik toen dacht, beste vriend. Ik heb alles altijd al alleen moeten doen en nu kwam ik er ook achter dat ik sommige mensen niet nodig heb om me goed te voelen, ik kan het volledig alleen. Ook door vrienden die relaties aangingen ben ik dat gaan volhouden. Nu moet ik alleen nog gaan leren dat niet alles alleen hoeft.

Ik heb ook een handjevol angsten overwonnen of minder laten worden. Ik heb geleerd mensen los te laten. Ik ben veel impulsiever geworden, maar tegelijkertijd ook oplettender. Ik vond mezelf best verstandig, maar ik kijk steeds meer uit voor ik me ergens instort.

Op het moment weet ik niets meer. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 12:54
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Poe, das een hele goede vraag.

Het afgelopen jaar ben ik denk ik een stuk zelfstandiger geworden en heb ik eindelijk bepaald wat ik wil gaan doen. Mijn besluit om te gaan studeren heeft ervoor gezorgd dat ik harder ben gaan werken en meer na ben gaan denken over de toekomst.
Door mijn werk ben ik een stuk zelfverzekerder geworden. Ik was vroeger erg verlegen en voelde me altijd een buitenbeentje. Ik vond mezelf vreselijk en dacht dat anderen dat ook vonden. Nu zie ik duizenden mensen per dag en veel ervan zijn vriendelijk tegen me. M'n collega's zijn ook schatten en vertellen me vaak genoeg hoe lief ze me vinden, dat doet een mens goed.

November vorig jaar was ook de tijd van het voorgoed afscheid nemen van mijn ex en alle vervelende gevoelens die daarbij kwamen kijken. Erg bevrijdend. Ik heb geen vent nodig om me goed te voelen. Rond dezelfde tijd kwam ik mijn oude schoolvrienden weer tegen en is voor mij de lol echt begonnen. Veel uitgaan, de eerste ervaringen met het ladderzat zijn en het weten wie je echte vrienden zijn.
Ik voel me echt stukken beter nu. Ik sta positiever in het leven en mensen schijnen dat aan te voelen, want ineens krijg ik van iedereen berichtjes dat ze met me af willen spreken. Egoboost.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:03
Verwijderd
Mijns inziens verandert een persoon qua karaktertrekken of interesses nooit. Dat zit in je genen. Een persoon kan voor anderen wel anders overkomen, waardoor men zegt dat iemand veranderd is. Hoe een persoon overkomt hangt sterk af van de omstandigheden of omgeving waarin hij of zij zich bevindt. Zodoende "verandert" een persoon (voor anderen) naar mijn mening alleen wanneer de leefomgeving (sterk) verandert. Sinds ik van de middelbare school af ben is mijn omgeving zodanig veranderd dat ik meer mezelf kan zijn, zijn wie ik wil zijn. Ikzelf ben niet veranderd, mijn huidige omgeving biedt mij de mogelijkheid om meer te zijn wie ik ben.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:18
mobile9210
Avatar van mobile9210
mobile9210 is offline
Ik? Hmm, ik ben alle schaamte voorbij...
__________________
Signature for rent!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:28
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Leuk! Zelfreflectie. Even denken. Ik denk dat ik in de afgelopen 12 maanden weer iets zelfstandiger ben geworden, zelfverzekerder en optimistischer. Ik ben afgelopen jaar opnieuw aan een HBO begonnen en ben toneel gaan spelen. Daar heb ik mensen ontmoet die mij echt weten te waarderen om wie ik ben en met wie ik mijn kwaliteiten heb kunnen ontdekken. Ik durf gemakkelijker mezelf te zijn en ben opener geworden, wat ik vooral aan toneel te danken heb, denk ik. Ik heb ook wat tegenslag meegemaakt, maar vreemd genoeg heeft dat me niet onderuit weten te halen, terwijl ik dat wel verwacht zou hebben. Ik heb in die tijd van ellende de goedheid van mensen opnieuw kunnen zien en heb weer meer vertrouwen gekregen in de maatschappij.

't Is dus voornamelijk positief, maar een negatief dingetje is ook gaan knagen. Ik ben me best eenzaam gaan voelen en dan doel ik voornamelijk op het feit dat ik behoefte heb aan een vriendin. Als ik het zo uitspreek klinkt dat heel wanhopig, maar zo ver is het (nog) niet hoor. Maar het is begrijpelijk als je nagaat dat ik 22 ben en nog geen lange relatie gehad heb. Maar mijn zelfbeeld is goed en ik ben optimistisch, dus er komt vast wel iemand op mijn pad.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:40
Verwijderd
Iedereen zegt hetzelfde, wat een toeval
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 08-08-2007 @ 14:40 :
Iedereen zegt hetzelfde, wat een toeval
Dan lees je niet goed.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 08-08-2007 @ 14:40 :
Iedereen zegt hetzelfde, wat een toeval
Voel je vrij om een nuttigere bijdrage te leveren.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 08-08-2007 @ 14:40 :
Voel je vrij om een nuttigere bijdrage te leveren.
Het is niet om jouw topic af te kraken hoor, want ik vind het een leuk idee.
Maar ik weet niet of het zoveel zin heeft, want (en ja Spectrum, ik heb goed gelezen) iedereen zegt zo'n beetje hetzelfde. Als dat 3 pagina's zo doorgaat weet ik niet of dit wel zo'n interessant topic wordt.
En nee, ik lever zelf (vooralsnog) geen nuttigere bijdrage, omdat ik het moeilijk vind om op die manier over mezelf te praten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:43
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik heb (beter) leren koken/schoonmaken/autorijden.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:44
Verwijderd
Misschien hebben we meer aan posts zoals die van Magican, omdat 200 van zulke lange verhalen over verworven zelfverzekerdheid eigenlijk hoogst oninteressant zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 13:48
Wind's Embrace
Avatar van Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Ik ben het afgelopen jaar niet extreem veel veranderd, denk ik. Wel heb een hoop mensen beter leren kennen, en ben ik wat egocentrischer geworden. Andere mensen hoeven niet altijd als eerste te komen, soms is het ook goed om eerst eens te zorgen dat je het zelf goed hebt. Verder ben ik goede vrienden meer gaan vertrouwen, ik besef me beter hoe waardevol ze zijn. Ook heb ik, helaas, meer moodswings gekregen. Soms ben ik enorm vrolijk, en dat kan echt heel lang aanhouden, terwijl ik soms heel erg verdrietig of down ben zonder echt een goede reden.

Ik denk dat mijn omgeving en mijn vrienden heel veel invloed hebben gehad op hoe ik nu ben. Daarentegen wordt de invloed van mn ouders steeds kleiner omdat ik steeds meer losgelaten wordt (al gaat dat soms wat te traag ).

ik denk dat ik ook wat wereldwijzer ben geworden, en ik heb beter geleerd hoe fora werken
__________________
* Together we look at the stars *
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 14:02
Verwijderd
ik ben anders gaan tekenen, ik ben gestopt met schrijven, ik heb vooral veel dingen moeten afsluiten en ben onverschilliger geworden om mezelf te beschermen voor alles.
en ik zou graag zeggen dat ik zelfstandiger ben geworden, maar ik moet nog met alles beginnen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 08-08-2007 @ 14:44 :
Misschien hebben we meer aan posts zoals die van Magican, omdat 200 van zulke lange verhalen over verworven zelfverzekerdheid eigenlijk hoogst oninteressant zijn.
we?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 14:08
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 08-08-2007 @ 14:44 :
Misschien hebben we meer aan posts zoals die van Magican, omdat 200 van zulke lange verhalen over verworven zelfverzekerdheid eigenlijk hoogst oninteressant zijn.
Bedankt, en ook al was het dan misschien sarcastisch, ik ben afgelopen jaar weinig veranderd. De omstandigheden om mij heen wel, maar ikzelf bar weinig.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2007, 14:17
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik ben tegenwoordig blond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
En ik ben tegenwoordig een brunette

Verder ben ik qua gezondheid weer een stukje vooruit gegaan, ik heb zelfs weer toekomstplannen. Ik heb een nieuw interesse gebied gevonden waar ik veel mee bezig ben. En een nieuwe liefde =)
Mja en daarnaast nog de gebruikelijke zooi van ouder, wijzer, etc.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat een leuk topic. Zelfs al zou iedereen hetzelfde zeggen (wat volgens mij wel mee valt) dan nog vind ik het leuk om die verhalen te lezen

Ik ben rustiger geworden. Dat proces zet zich eigenlijk al een paar jaar voort. Ik wilde vroeger door iedereen aardig gevonden worden en had vaak het hoogste woord. Waarschijnlijk dacht ik dat mensen daarmee naar me zouden luisteren en me zouden waarderen. Tegenwoordig ben ik tot het besef gekomen dat je daarvoor helemaal niet het hoogste woord hoeft te hebben; integendeel. Mensen waarderen het juist als je kalm blijft en alleen wat zegt als je ook echt wat te melden hebt. Dus doe ik dat tegenwoordig en dat valt erg positief uit.
Verder ben ik ook volwassener geworden. Ik ga meer met oudere mensen om dan met jongere mensen en dat komt nu steeds meer terug in m'n gedrag en gesprekken. M'n school ging beter dan vorig jaar, waardoor ik veel meer motivatie en toekomstvisie kreeg en daardoor zit ik weer veel beter in m'n vel. Verder heb ik dingen gedaan die ik niet echt durfde, wat positief was voor m'n zelfbeeld. Al met al in best veel opzichten gegroeid.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:29
Verwijderd
Ik vind het moeilijk om zulke dingen te verwoorden, maar ik zal nog eens een poging wagen. Ik vind die verhalen trouwens juist leuk om te lezen .
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:35
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Oh god, ik ben de afgelopen 12 maanden zo radicaal veranderd, dit typ ik later wel een keer, als ik heel erg veel tijd heb om iets neer te zetten

verder wel goed topic
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben ouder geworden ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
trophus schreef op 08-08-2007 @ 16:35 :
Oh god, ik ben de afgelopen 12 jaar zo radicaal veranderd, dit typ ik later wel een keer, als ik heel erg veel tijd heb om iets neer te zetten
Ach, wie is er in 12 jaar nou niet enorm veranderd?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2007, 16:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-08-2007 @ 16:58 :
Ach, wie is er in 12 jaar nou niet enorm veranderd?
12 jaar geleden was ik 7 ^_^ Toen zat ik in groep 4/5 ofzo, ennu hebbik mn vwo diploma. Ja, ik ben wel veranderd ja
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 16:25
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-08-2007 @ 16:58 :
Ach, wie is er in 12 jaar nou niet enorm veranderd?
;x bedoelde maanden
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 17:22
Verwijderd
Ik was dit jaar eerst 18, nu ben ik 19.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 17:28
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik laat niet meer over me heen lopen. Hallo, ik ben geen deurmat!! Dus nu zeg ik het als iets me niet bevalt of als ik het ergens niet mee eens ben. Als het me wel bevalt en/of ik ben het ergens wel mee eens liet ik me altijd al horen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 18:10
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Ik ben stukken volwassener geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 18:31
Verwijderd
Ik ben héél erg veranderd het afgelopen jaar.

Ik heb mijn grenzen getrokken. Ik heb bewust alles aan sociaal contact dichtgegooid en heb eindelijk eens voor mijzelf gekozen. Ben op reis gegaan, en heb me er schandalig gedragen. En het was heerlijk. Al mijn normen, waarden en dingen van me afgeschud en genoten. Ik heb het uitgemaakt met mijn vriend. Goeie gozer, nog steeds, maar om míjn ding te kunnen doen heb ik even alleen mezelf nodig. Ik heb nogmaals voor mijzelf gekozen door te beslissen nog een jaar niet te gaan studeren en lekker terug te gaan naar Peru om er te werken en te ontwikkelen. Daarbij komt dat ik eindelijk mezelf ook een leuk kind vind en daar ook smakelijk om kan lachen.
Ik weet van mezelf dat ik aanwezig, druk en humoristisch ben. En zo gedraag ik me nu ook. Helaas voor de mensen die dat niet kunnen waarderen. Ik voel me er een stuk gelukkiger bij als ik mezelf kan zijn en dat doe ik dan ook. Nog steeds wil ik graag altijd iedereen helpen en kan ik een emo-dier zijn; ik leef nu voor mezelf en dat bevalt me heel goed

Zo.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Spectrum schreef op 08-08-2007 @ 14:03 :
Mijns inziens verandert een persoon qua karaktertrekken of interesses nooit. Dat zit in je genen.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Tegenwoordig vind ik Sesamstraat namelijk niet meer zo interessant als vroeger.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:18
Verwijderd
Je kunt uiteraard ergens genoeg van krijgen om wat voor reden dan ook, je hebt dan echter wel er interesse in gehad. Je interesse verandert dan niet, maar verdwijnt. Dat is wat anders
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:22
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Spectrum schreef op 08-08-2007 @ 20:18 :
Je kunt uiteraard ergens genoeg van krijgen om wat voor reden dan ook, je hebt dan echter wel er interesse in gehad. Je interesse verandert dan niet, maar verdwijnt. Dat is wat anders
Verdwijnen of veranderen komt op hetzelfde neer. Als je interesse voor sesamstraat verdwijnt, dan verandert het toch ook? En verder verandert je totale interesse wel.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:26
Verwijderd
Ik kom hier later nog op terug.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:28
Verwijderd
@spectrum : ik vind het interessant wat je zegt. Zo had ik er nog nooit over nagedacht.

Maar hoe zit het dan met gedragsveranderingen? Heeft dat volgens jou dan (in)direct te maken met het verdwijnen van interesse te maken? En hoe zit het dan met de ontwikkeling van het brein?
Ik probeer het beter te begrijpen. Ik vind het in ieder geval een interessante gedachte.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2007, 19:29
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
@Naojan: Ik vind jouw sig erg grappig.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 19:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Leuk topic!

Ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel over mezelf geleerd. Is niet altijd even makkelijk gegaan, maar denk dat ik er (uiteindelijk) heel veel positiefs uit heb gehaald en dat nog steeds doe. Ik weet waar een aantal berperkingen liggen en dingen waar ik keihard aan moet werken.
Ook ben ik wijzer geworden wat ik in de toekomst niet meer wil, maar wat ik wel wil is nog altijd een vaag vlak waar ik de komende tijd duidelijkheid in wil hebben.

Op relationeel gebied was het vooral ups en downs, momenteel is t erg rustig en dat vind ik absoluut niet erg

Op vriendschappelijk gebied heb ik gemerkt dat ik af en toe keuzes moet maken en dat het onmogelijk is om bepaalde vriendschappen in stand te houden op de manier zoals ik zelf wil. Hoe dat zal gaan weet ik niet, maar zal ik de komende tijd wel merken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 20:05
Verwijderd
ik ben heel veel veranderd. qua uiterlijk... en qua innerlijk?? geen idee.. misschien wat zelfverzekerder en daarom wat meer mezelf.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 13:11
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik ben eigenlijk het afgelopen jaar ook veel spontaner geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 13:23
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik ben rustiger voor mezelf. Ik kom drukker en chaotischer over. Maar ik ben rustiger. Ik ben niet meer elke 3/4 weken kapot, ik kan niet meer hysterisch worden om dingen waar ik me te veel aan hecht en ben heel erg bezig met uitzoeken hoe ik wat wil veranderen.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 13:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
In december heeft één van de grootste wijzigingen in de structuur van de Nederlandse dienstregelingen in het openbaar vervoer plaatsgevonden. Dus toen wist ik niets meer relevants.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:12
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik ben iets minder verlegen geworden en ik heb heel veel wiskunde geleerd.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:41
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Yay voor topics met diepgang.

Hmm. Het afgelopen jaar zijn mijn ouders gaan scheiden, en ben ik gestopt met hockey. Ik heb geleerd meer voor mijzelf te denken en naar mijzelf te luisteren. Ook bleek ik eigenlijk best flexibel, ik heb het niet zo moeilijk met de scheiding. Ik heb plotseling beseft dat de jongen waar ik 2 jaar geleden waanzinnig verliefd op was helemaal niet fantastischgeweldig is, dat 'ie best een eikel kan zijn.
Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen dankzij mensen die me aanmoedigden vanalles te doen. Ik heb nieuwe mensen leren kennen en nieuwe dingen geprobeerd.
Dus ik ken mijzelf weer beter.
Ik heb te danken, mijn mentor, de Jongen, mijn vrienen en mijn ouders. Die mij altijd gesteund hebben en zonder wie ik nooit zover zou zijn gekomen. Ik kan het nauwelijks geloven, het is zo'n eer om alleen al genomineerd te zijn voor een Nobel prijs, maar...

Oh, wacht. Dat klopt niet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:50
Verwijderd
Ik draag andere kleren. Van die zooi van de H&M. Niet omdat ik die zelf nu zo mooi vind (zo'n spijkerbroek met 'gedragen look' is echt hilarisch), maar ik doe mijn vriendin er een plezier mee en het kan me geen lor schelen wat ik aan heb als het maar een beetje goed zit en me warm houdt. Ik ben nu nóg slimmer. Ik kook beter. Ik heb meer ervaring met autorijden. Ik ben meer gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Mephosto is terug!!!

ot: Ik ben meer gaan forumen ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:57
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Eigenlijk weinig tot niet. Mijn situatie is onveranderd, er zijn geen dramatische veranderingen in mijn leven geweest.

Ben wel ouder geworden natuurlijk. Maar ja.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 18:25
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben nog minder gaan plannen, om mezelf een beetje uit m'n sleur te halen en ben denk ik zelfstandiger geworden (de afgelopen paar maanden vooral)

Verder is vooral mijn leven heel erg veranderd. De vastigheid van school is verdwenen en je kan nu opeens doen wat je wil. M'n vriendengroep is erg veranderd en de manier waarop ik contact ermee heb ook.

Ik ben er eigenlijk wel blij mee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 18:29
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben vooral een heel stuk zelfbewuster geworden. Ik ken m'n sterke en zwakke punten nu een stuk beter, vooral de zwakkere punten. Maar goed, dit jaar heb ik ondervonden dat het veel slimmer is om je sterke punten uit te bouwen dan je zwakke punten op te lossen. Verder trek ik me niet meer zo veel aan van anderen, want ik heb geleerd dat gewoon je eigen gang gaan het beste is. Verder ben ik wat vlotter geworden.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Rasmusje schreef op 08-08-2007 @ 16:29 :
Ik vind het moeilijk om zulke dingen te verwoorden, maar ik zal nog eens een poging wagen.
Het afgelopen jaar ben ik meer gaan nadenken over mezelf. Ik ben meer teruggetrokken en zwijgzamer dan ik al was, o.a. door mijn angst om in de steek gelaten te worden, die ook alleen maar groter geworden is. Ik ben me veel eenzamer gaan voelen en vind dat eigenlijk vreselijk, maar tegelijker tijd weet ik dat ik er zelf voor heb gekozen. Eenzaamheid is veiligheid denk ik. De meeste mensen ontwijk ik uit angst voor afwijzing, aan sommigen klamp ik me juist helemaal vast om dezelfde reden. Ik ben labieler dan voorheen, heb meer hoogte- en dieptepunten. Wel kan ik nu beter inschatten hoeveel ik kan hebben en dat is wel handig – als ik nu ook nog gebruik maakte van die kennis zou het helemaal geweldig zijn. Verder ben ik meer gaan schilderen en ben daardoor vooruit gegaan. En ik heb nu kort haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.