Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 13:13
frankzinnig
frankzinnig is offline
Mensen, ik ben van plan onderstaande tekst op mijn cu2-pagina (www.cu2.nl/frankzinnig) te plaatsen, echter ben ik bang dat er nogal wat protest tegen zal komen, gezien de tekst een karakter heeft dat mensen het gevoel zal geven dat ze aangevallen worden, ookal is dat in mijn optiek niet het geval..

De vraag is simpel:
is het moreel verantwoord onderstaande tekst te plaatsen op mijn cu2-site?

De tekst luidt als volgt.

Noach en de boot

Laten we er even van uitgaan dat wat in De Bijbel staat, waar is. Kent u het verhaal van Noach en de boot? Noach moet een verschrikkelijk rotleven gehad hebben. Het verhaal gaat als volgt.

Noach was een oude man en had gezien zijn leeftijd waarschijnlijk enige klachten aan zijn rug en gewrichten. Ondanks dat werd van ál die mensen op aarde, waaronder vele jonge en fitte, juist híj, die oude, krakkemikkige man door God uitgekozen om een lichamelijk zeer zware taak uit te voeren. God had namelijk een goed plan. Hij ging de wereld verzuipen.
Toch wilde God nog wel iets bewaren om naar te kijken op aarde, nadat het Grote Verzuipings Plan zijn vruchten had afgeworpen. Tegen Noach zei hij daarom ”Noach, zet je lichamelijke klachten maar even een tijdje opzij, je gaat namelijk een leuke, waterdichte boot bouwen van drie verdiepingen hoog, die zo gigantisch is dat jij en je gezin, alle diersoorten ter wereld in veelvoud en voldoende voedsel voor iedereen voor een jaar erin kunnen.” Noach moet verschrikkelijk gebaald hebben.
Na al die lichamelijke inspanning moest Noach na vele jaren, toen zijn boot eindelijk af was, vermoedelijk zijn eigen boot ingedragen worden door zijn zonen, daar zijn lichaam waarschijnlijk totaal versleten was door het bouwen van die kutboot. Iedereen was binnen en God deed de deur snel op slot.
Het eerste deel van het plan van God was goed gelukt. Nu zette hij het tweede gedeelte van zijn ingenieuze plan in werking. Hij knipte in zijn vingers en het begon 40 dagen en nachten te regenen totdat de volledige aarde onder water stond, inclusief de hoogste bergen. Het plan van God had zijn uitwerking, het was tot nu toe goed gelukt.
Nu alles onder water stond en alles kapot en dood was, had God best zin om het water weer te laten verdwijnen. Het water van de vloed zakte, totdat de boot vijf maanden later op de hoogste bergtop ter wereld rustte. Noach was net een duif aan het voeren, schrok zich de tering van de klap die de “landing” veroorzaakte en liet in paniek de betreffende duif ontsnappen, die, tot Noachs geruststelling, al spoedig weer met een olijvenblad terugkwam. Zo kwam Noach er bij toeval achter dat het weer droog was op aarde. Na bijna een jaar in de boot gewoond te hebben, konden ze de boot eindelijk weer verlaten.

Dit is het droevige verhaal van enkele van de traumatische jaren uit het leven van Noach, een man die nooit meer hetzelfde zou zijn, al was het alleen maar door die rolstoel. Dat Noach een kuttijd achter de rug heeft, moge duidelijk zijn, echter gaan de oorzaken hiervan veel verder dan het bouwen van die enorme boot.
Noach moet naast het bouwen van zijn boot een dagtaak gehad hebben aan het als een gek alle diersoorten ter wereld zo ver te krijgen om vanuit alle mogelijke hoeken naar zijn land te komen en daar in een grote, houten boot te stappen. Toen de boot af was, zal het Noach nog vele jaren gekost hebben om al die diersoorten bijeen te krijgen.
Je zou verwachten dat Noach lekker kon uitrusten toen het buiten aan het regenen was, en hij geen kant op kon in zijn boot. Echter mag de voedertaak die Noach had gedurende de grote overstroming niet onderschat worden. Al die duizenden beesten wilden dagelijks eten, en Noach deelde actief uit.
Eindelijk was het zover, toen het water weer ging zakken en Noach met zijn boot op de hoogste bergtop ter wereld landde. De hoogste bergtop ter wereld, zoals u allen weet, is de Mount Everest, 8848 meter hoog. Een ongunstiger plek had Noach niet kunnen kiezen. Het feit dat de aarde droog was, was op zich verheugend, echter had Noach een grote, problematische verantwoordelijkheid. Ik bedoel: zit je daar bovenop de Mount Everest, met olifanten, gnoes, beren, tijgers, walvissen, muggen en walrussen. Krijg die beesten dan maar weer eens in hun natuurlijke leefomgeving terug.
Noach moest haast maken. Bij een temperatuur van ver onder nul, zoals die op de top van de Mount Everest geldt, overleven tropische diersoorten niet lang. Met zijn rugzak vol tijgers en leeuwen, giraffes, bevers en zebra’s, verliet hij de top en rende hij snel naar beneden. Toen hij beneden was, ging hij snel weer naar boven om de volgende lading te halen en dit totdat álle dieren beneden waren. U begrijpt, steeds 9 kilometer omlaag en weer omhoog is extreem voor een oude man als Noach. Hoogst vermoedelijk heeft het Noach nog weer eens jaren gekost voordat alle dieren weer op hun plaats waren.
Gods plan was goed gelukt, iedereen en alles was kapot, alleen een select groepje leefde nog. Allicht zal Noach meer dan eens gedacht hebben om ermee te kappen het Plan te helpen uitvoeren, maar vreemd genoeg wist hij zichzelf keer op keer te motiveren. Zo kun je Noach zien als een doorzetter, die niet rust voor hij het beoogde doel heeft bereikt, echter heeft Noach in mijn optiek slechts slaafs geluisterd. Een naar mijn mening onomstotelijk bewijs van een uiterst zwakke persoonlijkheid.
Zoals u weet was Noach aan het begin van dit verhaal al een oude man. Het volledige verloop van zijn taken zal Noach ruim 25 jaar gekost hebben. Aan het eind van het verhaal is Noach dus hoogbejaard, getraumatiseerd, lichamelijk letterlijk kapot en volrijp voor het gesticht. Noach zal wel intens verlangd hebben naar de verlossing die de dood hem zou brengen. Helaas daarentegen werd Noachs sterven lang uitgesteld, waarschijnlijk als gemeende beloning van God voor zijn slaafse gedrag. Als we het verhaal uit De Bijbel mogen geloven (en gezien wij er bij aanvang van zijn uitgegaan dat alle verhalen waarheid zijn, geloven we De Bijbel bij deze dan ook) stierf Noach pas 350 jaar na de uitvoering van het Grote Verzuipings Plan. Dat zijn 350 lange, pijnlijke jaren, waarin al Noachs vrienden stierven, hij eenzaam en verlaten zijn tijd uitzat, ondertussen hevige pijnen ondergaand, veroorzaakt door de 25 meest drastische jaren uit zijn leven.

Na al dit geweld van woorden, moet men toch denken, waar is de moraal? Nou, Noach wist het wel. Noach heeft er goed over nagedacht en formuleerde zijn van levenservaring sprekende “moraal van het verhaal” als volgt:

"vertrouw niet gelijk op God, betrek ook de eigen ratio bij het nemen van beslissingen. Dit kan in gevallen zoals hierboven beschreven veel levensvreugde opleveren, veel levensleed voorkomen en het ziekenfondspakket door toedoen van chronische reumaklachten op afstand houden"

dus kijk eens gerust op www.cu2.nl/frankzinnig om te kijken of dit verhaal geschikt is daar geplaatst te worden, schaam je niet en laat me weten wat je vindt!

Frankzinnig
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 13:42
Tjaslon
Tjaslon is offline
Onzinnig en een Contact advertentie


Move naar Contact verGezocht please??
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 13:47
frankzinnig
frankzinnig is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 21-08-2003 @ 14:42:
Onzinnig en een Contact advertentie


Move naar Contact verGezocht please??
naartuurlijk hoort deze bij filosofie en levensbeschouwing! het is geen verzoek om op mijn pagina te kijken, ik vraag mensen of hij op mijn site past, of het moreel verantwoord is een tekst als deze te plaatsen. En daarvoor kunnen ze eventueel op mijn site kijken als dat hen in hun keuze helpt!

Wat brengt het jou overigens voor voordeel om berichten te laten verplaatsen? laat dat lekker aan de forumbazen over..

toch bedankt voor je reactie
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ha ha.

dat is mijn reactie zonder het te lezen. Als je nou over rotten<dot>com (debiele filter troep op scholieren<dot>com) had, dan had ik je overweging nog enigzins begrepen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:31
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Mischien zou je in plaats van jezelf ontzettend leuk en grappig te vinden je eens ergens in verdiepen en wat respect betonen aan anderen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:46
Tjaslon
Tjaslon is offline
Tjah, misschien is dit stukje, wat je hier laat beoordelen voor je het plaatst op jouw site, inderdaad geen uitnodiging om deze contact-pagina van jou te bezoeken -hoewel ik de constante verwijzing naar deze site dan erg dubieus vind-
Enfin, of je de tekst nu op een jongeren discussie pagina, als dit forum, plaatst of op een contact pagina, als CU2, de inhoud van het stukje heeft maar één doel: provoceren.
Normaal heb ik hier niets op tegen, behalve als dit (alweer) gebeurt met onderwerpen als het christendom, waarvan de aanhangers niet uitgedaagt hoeven te worden voor een discussie.
Citaat:
Wat brengt het jou overigens voor voordeel om berichten te laten verplaatsen? laat dat lekker aan de forumbazen over..
Zie je die twee vraagtekens achter dat zinnetje? Het woordje "please" is ook op een beleefde aandrang op dit verzoek.

Daarbij was een verzoek van één der moderators het volgende: [..]er zijn al circa 15 threads over christendom-gerelateerde dingen. MAAK ER NIET MEER.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-08-2003 @ 15:31:
Mischien zou je in plaats van jezelf ontzettend leuk en grappig te vinden je eens ergens in verdiepen en wat respect betonen aan anderen.
hmm ik vind de beginpost grappig en niet mezelf. dus hou die ongegronde conclusies van je voor je.

Daarbij ben je ook nog eens zo dom om niet gewoon de kern uit mijn reactie te halen:

JA DIT KAN JE GEWOON PLAATSEN
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:07
Verwijderd
ik zat er over na te denken om hier serieus op te reageren....

Maar ik heb het idee dat dat toch niet veel uit zal maken, dus is dat verspilde moeite.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:12
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-08-2003 @ 15:54:
hmm ik vind de beginpost grappig en niet mezelf. dus hou die ongegronde conclusies van je voor je.

Daarbij ben je ook nog eens zo dom om niet gewoon de kern uit mijn reactie te halen:

JA DIT KAN JE GEWOON PLAATSEN
Dat was een reactie op frankzinnig en niet op jou.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:19
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-08-2003 @ 16:12:
Dat was een reactie op frankzinnig en niet op jou.
Ik was het met assasins reactie wel ongeveer eens meen ik zo. Aangezien die site toch alleen maar over jezelf gaat, boeit het sowiso niet wat de inhoud van de tekst is, of wil je gewoon niet verkeerd overkomen?

(mislukt, lijkt me)
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:12
UnderCover101
UnderCover101 is offline
De vraag is simpel:
is het moreel verantwoord onderstaande tekst te plaatsen op mijn cu2-site?

Wat vind je van dit verhaal, misschien kun je het er ook plaatsen?

Noach en de boot

Laten we er even van uitgaan dat wat in De Bijbel staat, waar is. Kent u het verhaal van Noach en de boot? Noach moet een geweldig leven gehad hebben. Het verhaal gaat als volgt.

Noach was een oude man en had gezien zijn leeftijd waarschijnlijk enige klachten aan zijn rug en gewrichten. Ondanks dat werd van ál die mensen op aarde, waaronder vele jonge en fitte, juist híj, die oude, krakkemikkige man door God uitgekozen om een lichamelijk zeer zware taak uit te voeren. Kan je nagaan wat een vertrouwen hij in Noach had! God had namelijk een goed plan. Hij ging de wereld verzuipen, om zo de mensen te laten beseffen dat ze verkeerd bezig waren en op deze manier kon er een nieuwe start gemaakt worden.
Toch wilde God nog wel iets bewaren om naar te kijken op aarde, nadat het Grote Verzuipings Plan zijn vruchten had afgeworpen. Tegen Noach zei hij daarom ”Noach, ik zal je helpen je lichamelijke klachten opzij te zetten, je gaat namelijk een leuke, waterdichte boot bouwen van drie verdiepingen hoog, die zo gigantisch is dat jij en je gezin, alle diersoorten ter wereld in veelvoud en voldoende voedsel voor iedereen voor een jaar erin kunnen.” Noach moet zich vereerd gevoeld hebben dat hij in dienst van God te werk mocht gaan.
Na al die lichamelijke inspanning wist Noach na vele jaren toch nog de kracht te vinden om zijn eigen boot in te lopen. Iedereen was binnen en God deed de deur snel op slot.
Het eerste deel van het plan van God was goed gelukt. Nu zette hij het tweede gedeelte van zijn ingenieuze plan in werking. Hij knipte in zijn vingers en het begon 40 dagen en nachten te regenen totdat de volledige aarde onder water stond, inclusief de hoogste bergen. Het plan van God had zijn uitwerking, het was goed gelukt.
Nu alles onder water stond en alles kapot en dood was, had God best zin om het water weer te laten verdwijnen. Het water van de vloed zakte, totdat de boot vijf maanden later op de hoogste bergtop ter wereld rustte. Noach was net een duif aan het voeren, toen hij een klap voelde, hij keek over de reling en zag dat ze gestrand waren, waarop hij de duif losliet en vol hoop ging wachten toen de duif met een olijvenblad terugkwam wist Noach dat het droog was op aarde. Na bijna een jaar in de boot gewoond te hebben, konden ze de boot eindelijk weer verlaten.

Dit is het wonderlijke verhaal van enkele van de bijzondere jaren uit het leven van Noach, een man die nooit meer hetzelfde zou zijn, al was het alleen al door de samenwerking met God. Dat Noach een mooie achter de rug heeft, moge duidelijk zijn.
God zorgde ervoor dat Noach alle dieren op tijd vond voor in zijn boot, ook zorgde hij voor voldoende voedsel en gaf hij Noach de kracht om voor de dieren met liefde te zorgen.

Toen het eindelijk zover was en het water weer ging zakken landde Noach met zijn boot op de hoogste bergtop ter wereld.
Dit zal toen der tijd nog niet de Mount Everest zijn geweest (zoals men misschien wel verwacht) aangezien de gebergten in de loop der tijd zijn ontstaan, door allerlei natuurlijke verschijnselen. De gebergten van toen zullen sowieso een stuk lager zijn geweest dan hoe wij ze nu kennen. Een gunstigere plek had Noach niet kunnen kiezen. Zo hadden ze alle tijd om af te dalen en kon het water dat er nog stond langzaam verder zakken.
God zorgde er voor dat alle dieren wer op hun plek kwamen waar zij zich opnieuw konden voortplanten.
Gods plan was goed gelukt.
Allicht zal Noach meer dan eens gedacht hebben om ermee te kappen het Plan te helpen uitvoeren, maar God wist hem keer op keer te motiveren. Zo kun je Noach zien als een doorzetter, die niet rust voor hij het beoogde doel heeft bereikt.
Zoals u weet was Noach aan het begin van dit verhaal al een oude man. Het volledige verloop van zijn taken zal Noach ruim 25 jaar gekost hebben. Dat maakt het verhaal nog verwondelijker.

Na al dit geweld van woorden, moet men toch denken, waar is de moraal? Nou, Noach wist het wel. Noach heeft er goed over nagedacht en formuleerde zijn van levenservaring sprekende “moraal van het verhaal” als volgt:

"vertrouw op God, maar betrek ook de eigen ratio bij het nemen van beslissingen. Op deze manier kun je jouw ideeen aan God voorleggen. Maar onthoudt, de uiteindelijke beslissing ligt bij God, hij weet wat goed is."
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:06
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
UnderCover101 schreef op 21-08-2003 @ 17:12:
*aangepast bijbelverhaal*
Er zinnig op ingaan heeft weinig nut. Het verhaal van Noach is gewoon één van de vele mythes. Als je afgaat op die verdomde ratio van je zal je wel inzien dat de hoogte van bergen niet zo snel fluctueert en dat je onmogelijk eventjes van elk dier een paar in een boot kan stoppen (zonder voedsel!!!). De hoogte van die berg, de Ararat, is overigens 5137 meter.

Wikipedia: "De Bijbel is zeker niet de enige bron van dit verhaal, het komt als mythe in vele culturen voor. Uit veel oudere geschreven bronnen, bijvoorbeeld het Sumerische Gilgamesh epos is het ook bekend, met uitgestuurde vogel en al. De Sumerische geschiedkundige bronnen bevatten een lijst met koningen waarvan de eerste dynastieën van voor de zondvloed stammen. In Mesopotamie werd de zondvloed dus als een historisch feit beschouwd. In India is een zondvloedverhaal bekend uit de Satapatha Brahma, een appendix van de Veda's, met Manu in de rol van Noach of Utnapishtim. Op grond van dit verhaal heeft men berekend dat de zondvloed daar in 3102 v. Chr. plaats gehad zou hebben, maar die datum wordt ook wel gezien als de tijd van de grote Bharata oorlog, die later plaats gevonden zou hebben.
(...)
Zo is de gedachte van de zondvloed als een wereldomvattende catastrophe op de achtergrond geraakt. Maar als locale calamiteit word ze toch nog wel gebruikt. Een van de nieuwste theorieën is dat de zondvloed iets te maken heeft met het onderlopen van de Zwarte Zee in het 6e millennium v. Chr.. Voor die tijd was de Zwarte Zee een zoetwater meer, dat vrij ver onder de zeespiegel lag. Door het stijgen van de zeespiegel na afloop van de laatste ijstijd is omstreeks 5600 v. Chr. de dam bij Constantinopel doorgebroken. Met veel geweld liep het zeewater uit de Middellandse zee in de huidige Zwarte Zee. Grote gebieden rond het voormalige meer zijn daarbij voorgoed onder de golven verdwenen en het is aannemelijk dat dit vele mensenlevens gekost heeft.

Meer traditionele theorieën gaan ervan uit dat het verhaal van de Zondvloed gebaseerd is op een uitzonderlijk grote overstroming van de Eufraat en de Tigris in Mesopotamië.
"
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:23
frankzinnig
frankzinnig is offline
Citaat:
UnderCover101 schreef op 21-08-2003 @ 17:12:*aangepast bijbelverhaal*
sorry, maar dat verhaal bestaat al (zie bijbel)
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
frankzinnig schreef op 21-08-2003 @ 18:23:
sorry, maar dat verhaal bestaat al (zie bijbel)
en waar slaat jouw verhaal dan op?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-08-2003 @ 16:12:
Dat was een reactie op frankzinnig en niet op jou.
eek, sorry, mijn nederige excuses beetje kutdag gehad :x
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:56
UnderCover101
UnderCover101 is offline
volgens mij heb ik nergens de woorden 'aangepast bijbelverhaal' gebruikt.
Ik heb alleen n.av. jouw gemaakte verhaal een aantal gegevens weerlegt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:57
eefjeefje
Avatar van eefjeefje
eefjeefje is offline
als mensen door deze tekst worden gekwetst, tja....dan is hun leven nog erger dan dat van de Noach in jouw verhaaltje

maar als je er echt zeker van wilt zijn zou ik 'God is achterbaks' er weg halen

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 18:02
UnderCover101
UnderCover101 is offline
En dat het verhaal bestaat weet ik zelf ook wel. De bedoeling ervan is alleen, dat je het misschien beiden kunt plaatsen. Aangezien in je eerste vraag of het moreel verantwoord is duidelijk naar voren omt dat je zelf niet goed weet wat je er mee aan moet.
Als je beiden plaats, kunnen de mensen kiezen voor welk verhaal ze gaan. Hoef je denk ik minder bang te zijn voor kritiek en laat je daarbij zien dat je ook de andere kant van het verhaal respecteert (als je dat tenminste doet).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2003, 21:01
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Waarom wenst u die tekst op uw cu2 te plaatsen..?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Sinds wanneer boeit het of het moreel verantwoord is om iets op CU2 te plaatsen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:19
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
ik kon het niet laten hier even op te reageren...

heb jij er wel eens over nagedacht dat hier misschien christenen op dit forum komen, die zichzelf door zo'n topic gekwetst voelen?
omdat je hun God beledigd? als je iets over de Bijbel te zeggen hebt, doe dat dan op een respectabele manier, en niet door zo'n stom verhaaltje te schrijven, dat gebaseerd is op onwetendheid van de Bijbel en een veel te grote fantasie??
zal ik eens een paar fouten noemen?
- je zegt dat Noach een oude, met lichamelijke gebreken man is? nou, voor de zondvloed werden de mensen veel ouder, zodat je Noach's leeftijd kunt vergelijken met ong. 45. helemaal niet oud, dus, en nog kerngezond waarschijnlijk.
- je zegt dat God Noach heeft uitgekozen omdat hij dat leuk vond... Maar in de Bijbel staat dat God Noach uitgekozen heeft omdat hij in God geloofde, en de rest niet...
- dat is trouwens ook de rede waarom God de aarde wilde verwoesten, doordat niemand meer rekening hield met God, en zijn wetten, ze deden maar wat ze zelf wilden...

ik hoop dat je hem niet plaatst!!!!
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:38
Verwijderd
Als ik je verhaal zo lees, maak ik er uit op dat je echt niets begrijpt van het verhaal en dit artikeltje alleen hebt geschreven om grappig proberen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:10
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-08-2003 @ 11:38:
Als ik je verhaal zo lees, maak ik er uit op dat je echt niets begrijpt van het verhaal en dit artikeltje alleen hebt geschreven om grappig proberen te zijn.
wat hem dus overigens niet gelukt is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:19
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vond het wel grappig. Dat god een aso (dierenmishandeling door zondvloed, baby's konden er ook niks aan doen, enz.) is wisten we al, maar dat terzijde.

Het zal waarschijnlijk wel een grote zwijnenstal zijn geweest op zijn grote woonboot, die beesten die alles onderschijten...



Ik denk niet dat het wat uitmaakt, christenen moeten dat dan maar gewoon negeren. Je zegt dat je de bijbel voor waar aanneemt, en er staan toch een heleboel dingen in die t.o.v. het bijbelverhaal incorrect zijn?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 22-08-2003 @ 21:19:
Ik vond het wel grappig. Dat god een aso (dierenmishandeling door zondvloed, baby's konden er ook niks aan doen, enz.) is wisten we al, maar dat terzijde.

Het zal waarschijnlijk wel een grote zwijnenstal zijn geweest op zijn grote woonboot, die beesten die alles onderschijten...

Ik denk niet dat het wat uitmaakt, christenen moeten dat dan maar gewoon negeren. Je zegt dat je de bijbel voor waar aanneemt, en er staan toch een heleboel dingen in die t.o.v. het bijbelverhaal incorrect zijn?
Er zijn ook christenen die de Bijbel niet letterlijk nemen, en de symboliek van de verhalen inzien (like me ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 23:07
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
je hebt humor frank
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:09
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
lol. .................

zal wel aan mijn gebrek aan humor liggen
(je hebt je er overigens niet erg in verdiept zo te zien maar goed ik ga hier dus echt niet op in)
__________________
***massa vernietig eens wapens***
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 15:07
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 24-08-2003 @ 01:09:
lol. .................

zal wel aan mijn gebrek aan humor liggen
(je hebt je er overigens niet erg in verdiept zo te zien maar goed ik ga hier dus echt niet op in)
tof dat je dan toch een bericht achterlaat
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.