Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2012, 11:58
dennis018
dennis018 is offline
Hey iedereen, ik woon sinds kort op mezelf en ga nu dus ook voor mezelf koken..
nu ben ik alles behalfe een keukenprins, en vroeg me af hebben jullie miss tips voor simeple recepten?
Ik ben wel een beetje moeilijke eter, ik vind gemixte dinge ERG moeilijk en niet fijn eten (zoals nasi)

ik schep het liefste de pasta/rijst/aardappels
groente en vlees apart
Als de groente en vlees samen is vind ik ook niet erg

als er maar een scheiding tussen het zetmeel en de groente/vees zit........


Ik eet nu vaak rijst/kip/groenten
aard/groentne/vlees

maar wil graag eens wat anders, hebben jullie miss tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2012, 12:55
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
hamburgers
__________________
I'd Spend my life, killin fools like you!
You dumb son of a bitch! after all we done for you!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 16:43
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839554

Hier staan goede tips in.

Verder, pasta is heel goed in porties te maken. Dus dat zou je als variatie kunnen nemen. Als je kan invriezen kun je ook wel een soort ovenschotel maken. Verder kun je proberen om andere sauzen te gebruiken. Wij eten hier (studentenhuis) heel veel pasta. Maar aangezien we veel verschillende soorten saus gebruiken is het elke keer anders.

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&p...e=hoofdgerecht

Verder, de ah helpt je altijd verder . Gewoon selecteren op 1-persoons en hoofdgerecht en je hebt er zo weer 80 gerechten bij!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:56
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Peulvruchten i.p.v. aardappelen/pasta/rijst?
Eiergerechten, vis of tofu i.p.v. vlees/kip?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 05:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Lust je het wel als je bijv. pasta bolognese of nasi klaar maakt, maar dan de pasta/rijst los serveert?

Ik gebruik pakjes van sauzen e.d. vaak voor de helft, en bewaar de rest met een knijper erop voor een volgende keer, zodat ik niet te veel hetzelfde moet eten in een week. En datzelfde geldt voor vlees en groente: invriezen wat je op dat moment niet gaat eten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 08:07
Verwijderd
Oh, en waar ik nu weer aan moet denken pannenkoeken! Dat kan best voor een keertje. En als je te veel bakt (een half pak is altijd wel makkelijk) dan eet je de overblijfselen de volgende dag als ontbijt.

En je kunt ze ook vullen natuurlijk, daar zijn best veel recepten voor te vinden. Dat je het als een soort wrap gebruikt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 15:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oh, en waar ik nu weer aan moet denken pannenkoeken! Dat kan best voor een keertje. En als je te veel bakt (een half pak is altijd wel makkelijk) dan eet je de overblijfselen de volgende dag als ontbijt.

En je kunt ze ook vullen natuurlijk, daar zijn best veel recepten voor te vinden. Dat je het als een soort wrap gebruikt
Als ik pannenkoeken bak voor mezelf alleen dan bak ik toch het hele pak (want je hebt toch beslag gemaakt, bent toch bezig met bakken, etc) en dan vries ik wat ik over heb in eenpersoonsporties (vier/vijf pannenkoeken oid) in aluminiumfolie in. Kan je prima ontdooien en opwarmen in de magnetron erna

Behalve alles wat al genoemd is, zijn er ook heel veel pakjes vlees met twee stuks erin. Je kan er een invriezen en de ander bakken, erbij aardappelschijfjes (heb je in de diepvries zodat je kan pakken wat je nodig hebt, of als eenpersoonsportie in de koeling bij veel supermarkten), rösti (ook uit de vriezer), rijst/pasta/couscous/tarly oid en groente (klein brocolli'tje kan best voor een persoon, witlof kan je gewoon zoveel nemen als je eet, boontjes/worteltjes idem, sla kan je in een goed afgesloten bakje in de koelkast zetten en de volgende dag nog eten, veel diepvriesgroente kan je gewoon een deel van ontdooien). Stamppot maken kan ook goed en dan de helft invriezen (gaat met boerenkool, zuurkool en hutspot goed, andijviestamppot niet).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken 1 persoonsmaaltijden
dennis018
17 17-08-2011 17:47
Eten & Drinken Wat heb je vanavond of gisteravond gegeten?
snoopy
500 06-02-2005 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.