Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 19:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het voedings en gezondheidtopic is gesloten wegens overbodigheid, en ik zie dat Ekki nu bezig is om allerlei topics die daarmee te maken hebben, aan het sluiten is. Ik was dus benieuwd of er een beleid voor is, mogen er helemaal geen topics meer over komen (Ivm mensen die zouden willen gaan vergelijken ofzo, ik geloof dat dat een reden was om die losse topics te sluiten ) of worden ze binnen een bepaalde grens (en welke dan?) wel toegestaan?

Ik zou het jammer vinden als nu alle topics die met je lijf/gewicht ed te maken hebben, gesloten zouden worden. Mensen die zichzelf willen uithongeren doen dat toch wel, beetje jammer als er om die reden helemaal niet meer over gepraat mag worden omdat het misschien wel eens triggerend zou kunnen werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 19:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dit topic had je eigenlijk op M&M moeten openen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hoezo, dit was toch juist om te discusseren over het beleid Ik ben vast niet de enige die er iets over te zeggen heeft, en zowel, dan heeft nog niemand er verder last van lijkt me
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de bedoeling is inderdaad. Tot die tijd wacht ik even met commentaar leveren (cq discussieren).
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, ik vind het een beetje flauw om dat topic dicht te houden omdat ze niet willen dat mensen met een goed gewicht zeuren over hun gewicht oid... Nu is er dus helemaal niets meer. En zullen er in de toekomst weer honderden topics geopend worden die met voeding te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:40
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
quote van Ekki:
Voor zover ik weet vinden we deze topics hier niet zo leuk, omdat mensen gaan vergelijken en dergelijke, wat tot negatieve dingen kan leiden. Daarom sluit ik deze topic.

Het is dus niet dat ze niet willen dat mensen met een goed gewicht over hun gewicht gaan zeuren. Ik begrijp het best, je moet gewoon ergens de site van het voedingscentrum zetten (als die er nog niet staat) zodat mensen daar hun gewicht kunnen controleren en zodat andere die het toch al moeilijk hebben met dit soort dingen niet met gewichten + lengtes geconfronteerd hoeven te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Tsja, maar moet je dan perse alles met fluwelen handschoentjes aan willen pakken, en mensen voor alles 'beschermen'? Kan je volgens mij beter die topics (of 1 centraal topic) wel toestaan, en laten zien dat er ook heus manieren zijn om gezond en genoeg te eten, en eventueel toch af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
wizkid schreef op 25-09-2005 @ 21:40 :
quote van Ekki:
Voor zover ik weet vinden we deze topics hier niet zo leuk, omdat mensen gaan vergelijken en dergelijke, wat tot negatieve dingen kan leiden. Daarom sluit ik deze topic.

Het is dus niet dat ze niet willen dat mensen met een goed gewicht over hun gewicht gaan zeuren. Ik begrijp het best, je moet gewoon ergens de site van het voedingscentrum zetten (als die er nog niet staat) zodat mensen daar hun gewicht kunnen controleren en zodat andere die het toch al moeilijk hebben met dit soort dingen niet met gewichten + lengtes geconfronteerd hoeven te worden.
Het voedings- en gezondheidstopic werd lang niet alleen geberuikt voor kijken of je op het goede gewicht zit. Een link naar het voedingscentrum volstaat dus totaal niet volgens mij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar staat er eigenlijk dat besloten is dat het voeding en gezondheidtopic overbodig is? Ik kan dat nergens vinden en dacht dat ze gewoon nog aan het overleggen waren? Komt er echt niets voor in de plaats?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb aangenomen dat dat topic overbodig bevonden is, omdat er nog steeds geen nieuwe is, en omdat al die andere topics die ook maar iets met gewicht te maken hebben, gesloten zijn.

Daarom dit topic ook, ik ben wel benieuwd naar wat het beleid is
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-09-2005 @ 22:20 :
Ik heb aangenomen dat dat topic overbodig bevonden is, omdat er nog steeds geen nieuwe is, en omdat al die andere topics die ook maar iets met gewicht te maken hebben, gesloten zijn.

Daarom dit topic ook, ik ben wel benieuwd naar wat het beleid is
Ah, okee ik dacht al dat ik niet goed gekeken had enzo maar toen ik zocht kon ik ook niets vinden

Dan ben ik idd ook wel erg benieuwd hoe ze hier nu meer verder willen gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 25-09-2005 @ 22:20 :
Ik heb aangenomen dat dat topic overbodig bevonden is, omdat er nog steeds geen nieuwe is, en omdat al die andere topics die ook maar iets met gewicht te maken hebben, gesloten zijn.

Daarom dit topic ook, ik ben wel benieuwd naar wat het beleid is
Waarom het topic gesloten is is te lezen in het topic zelf en ik dacht dat dat vrij duidelijk was? Mbt andere topics sluiten weet ik niets, van mij mogen er best topics mbt lijnen ed geopend worden (heb ik in het VG-topic ook gezegt), zolang het maar binnen de perken blijft.

Wellicht dat er in de toekomst wel weer een VG-topic geopend wordt, maar dan moeten de vaste bezoekers wel meewerken aan een betere sfeer/negeren van mensen die op een bepaalde manier posten, denk ik. (En ik geloof niet dat dat iets is wat ik nu zelf bedenk, maar iets waar iig een aantal mensen het mee eens zijn, gezien hun reacties in dat topic.)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 07:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Toch vind ik het niet de juiste beslissing. Maar goed, daar zullen straks wel meer mensen het mee eens zijn als er weer een reeks lijn-topics geopend zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:34
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Ik vind het een vergelijkend-waren-onderzoek.

Een lengte en een gewicht zegt namelijk niet zoveel en aan een lijst van lengte en gewichten van forum-ers heb je eigenlijk niet zoveel dunkt me. Ik zie de meerwaarde van dergelijke lijsten niet zo in.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 08:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 26-09-2005 @ 09:34 :
Ik vind het een vergelijkend-waren-onderzoek.

Een lengte en een gewicht zegt namelijk niet zoveel en aan een lijst van lengte en gewichten van forum-ers heb je eigenlijk niet zoveel dunkt me. Ik zie de meerwaarde van dergelijke lijsten niet zo in.
Het gaat niet echt om die lijsten. Dat is toevallig nu zo dat er een paar topics daarover waren.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 09:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-09-2005 @ 08:31 :
Toch vind ik het niet de juiste beslissing. Maar goed, daar zullen straks wel meer mensen het mee eens zijn als er weer een reeks lijn-topics geopend zijn.
Wat vind je geen juiste beslissing? Om weer een nieuwe toe te staan? Of juist om hem te sluiten?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 13:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2005 @ 07:18 :
Waarom het topic gesloten is is te lezen in het topic zelf en ik dacht dat dat vrij duidelijk was? Mbt andere topics sluiten weet ik niets, van mij mogen er best topics mbt lijnen ed geopend worden (heb ik in het VG-topic ook gezegt), zolang het maar binnen de perken blijft.

Misschien moet je dan dan nog even met Ekki doorspreken, want die heeft nu alles gesloten wat er over geschreven was, dat dat topic van 'hoe lang ben je en hoeveel weeg je' dicht is snap ik, maar die andere topics waren niet om te vergelijken, maar met gewone vragen van mensen.

Wbt de sfeer op dat topic, tsja, ik zie niet niet waarom het dan nu eerst een tijd dicht moet blijven, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Er stond in het grote topic btw (volgens mij) dat jullie zouden overleggen, en dat er dan verder gekeken zou worden, maar toen werd het stil, en gisteravond ging ineens op alle topics een slotje, vandaar mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-09-2005 @ 14:22 :
Wbt de sfeer op dat topic, tsja, ik zie niet niet waarom het dan nu eerst een tijd dicht moet blijven, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Er stond in het grote topic btw (volgens mij) dat jullie zouden overleggen, en dat er dan verder gekeken zou worden, maar toen werd het stil, en gisteravond ging ineens op alle topics een slotje, vandaar mijn vraag.
Mja, ik kan ook alleen vinden dat ze aan het overleggen zouden zijn en nergens dat er al definitief besloten was dat het dicht is en blijft omdat de sfeer niet goed is. Ik denk persoonlijk dat het geen zin heeft om het nu een poosje zo te laten en later weer eens kijken of de sfeer dan wel beter wordt. Mensen blijven toch met dezelfde vragen zitten en ik denk niet dat anderen daar anders op gaan reageren over een tijdje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-09-2005 @ 08:31 :
Toch vind ik het niet de juiste beslissing.
Ik zie het ook niet echt als iets juist of onjuists.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-09-2005 @ 14:22 :
Er stond in het grote topic btw (volgens mij) dat jullie zouden overleggen, en dat er dan verder gekeken zou worden, maar toen werd het stil, en gisteravond ging ineens op alle topics een slotje, vandaar mijn vraag.
We hebben overlegd en besloten dat het grote lijntopic voorlopig gesloten blijft. Verder hebben we (nog?) niet overlegd.

Ik zal ekki even een pm sturen om te vragen hoe zij er over denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-09-2005 @ 10:43 :
Wat vind je geen juiste beslissing? Om weer een nieuwe toe te staan? Of juist om hem te sluiten?
Om voorlopig geen nieuwe te openen.

En de reden waarom Ekki al die topics sloot, vond ik ook een beetje vreemd. Omdat dikke mensen het niet kunnen hebben dat andere slank zijn ofzo? Daar kwam het wel op neer
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-09-2005 @ 15:29 :
Omdat dikke mensen het niet kunnen hebben dat andere slank zijn ofzo? Daar kwam het wel op neer
Meestal is dat ook zo, daarom lopen in zulke topics altijd de gemoederen hoog op tussen dik en slank

Gelukkig behoor ik tot de laatste categorie.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-09-2005 @ 15:29 :
Om voorlopig geen nieuwe te openen.

En de reden waarom Ekki al die topics sloot, vond ik ook een beetje vreemd. Omdat dikke mensen het niet kunnen hebben dat andere slank zijn ofzo? Daar kwam het wel op neer
Maar volgens mij vindt niemand dat een goede oplossing, ook Ekki en Leonoor niet. Punt is dat er voorlopig nog geen alternatief is, waarin het topic wél open kan blijven en tegelijkertijd niet fout loopt.

En wat betreft zo'n vergelijkend topic sluiten, daar kan ik best bij inkomen. In vorige soortgelijke topics kwam het erop neer dat alleen lichte mensen (vaak nog met ondergewicht) kwamen vertellen hoe licht ze waren, waardoor mensen die zwaarder waren (meestal prima op gewicht, maar in vergelijking met lichte mensen zwaar lijkend) niet eens meer durfden te posten. Dan kan je wel zeggen dat dikke mensen het niet kunnen hebben dat anderen slank zijn, maar het lijkt me best een foute ontwikkeling als mensen met een normaal gewicht zich te zwaar gaan voelen, omdat anderen trots vertellen over hun ondergewicht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb inderdaad met grote vraagtekens in mijn hoofd die topics gesloten. Ik dacht al dat er 'commentaar' op zou komen en dat is ook goed. Had overigens wel even een pm naar Leonoor kunnen sturen, maar ben dat vergeten.

Het grote voedings- en gezondheidstopic bleek niet geweldig te werken. Maar ik denk dat er bepaalde topics wel toegestaan moeten worden. Ik heb denk ik nu teveel gesloten. Topics waarin wordt vergeleken (lengte + gewicht) hoeven wat mij betreft niet open te blijven. Topics over hoe je gezond moet eten lijken mij prima. Gewichtsvermelding stel ik niet op prijs, om de reden die ik in dat topic genoemd heb (staat ergens in dit topic ook gequote). En van die fluwelen handschoentjes heb je op zich ook wel gelijk, maar we moeten nou eenmaal ergens een grens stellen.

Dus eh... conclusie? Hmm, ben even de draad kwijt . Ik zal niet meer zo snel topics sluiten in ieder geval en even beter overwegen wat gesloten moet worden en wat niet.

PS moet er misschien nog wat worden heropend?

Offtopic: Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn ekki met een kleine letter te schrijven? . Het is namelijk geen naam in dit geval ofzoiets. Eerder zou het dan ekkI worden ofzo . Van ekiaaM
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Fijne reactie Wmb hoeven er nu niet direct weer topics heropent te worden, in de meesten was de vraag al wel beantwoord en kwamen er nieuwe vragen van andere mensen bij, maar die kunnen dan zelf wel weer een topic openen lijkt me. Die topics die alleen voor het vergelijken zijn hoeven voor mij ook niet zo, ik snap wel dat het grappig is om eens te vergelijken, maar in het verleden zijn er ook wel eens van die topics geweest, en die liepen altijd uit op een boel off-topic gedoe. Maar wat je zei, topics over gezond eten, of over wat een gezond gewicht is, die lijken me wel nuttig.

En zal om je naam denken, schrijf altijd automatisch nicknames met een hoofdletter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 07:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar als iemand vraagt om voedingsadvies en vervolgens iemand zijn of haar lengte + gewicht wil weten om te kijken of die gene wel echt te zwaar is, mag dat dan ook niet?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 07:53
Verwijderd
Wat denk je zelf?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-09-2005 @ 08:53 :
Wat denk je zelf?
ekki zegt zelf dat ze gewichtsvermelding niet op prijs stelt. Maar ik zie niet in waarom je niet aan iemand zou mogen vragen wat zijn of haar lente + gewicht is.

Dus waarom zo'n stomme reactie?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 16:46
Verwijderd
Ik moet zeggen, heb een periode gehad dat ik lijnde en ik had altijd best veel aan dat topic. Gewoon posten hoe het gaat, of de weegschaal weer naar beneden was en hoe het sporten ging. Maar ook om eetadvies vragen en andere mensen advies geven over jou ervaringen.
Ik vind het dan ook jammer dat er geen topic meer is waar je kan bespreken hoe het met afvallen gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-09-2005 @ 16:00 :
ekki zegt zelf dat ze gewichtsvermelding niet op prijs stelt. Maar ik zie niet in waarom je niet aan iemand zou mogen vragen wat zijn of haar lente + gewicht is.

Dus waarom zo'n stomme reactie?
Is het misschien een idee om ergens in een centraal topic of in het announcement ofzo voor mijn part (maar wie leest dat nog?) te vermelden hoe je je BMI berekent en dan alleen topics toe te staan waarin mensen hun BMI posten + vraag met tips om af te vallen/aan te komen? Dan heb je toch de informatie die je nodig hebt en kan je minder makkelijk vergelijken omdat je niet weet hoe groot/klein die persoon is en hoe licht/zwaar?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 19:24
Mara
Mara is offline
Ik vind een algemeen topic goed, mits het goed gaat. En daar zit het probleem.

Het grote lijntopic is destijds verandert in Het Grote Voeding en Gezondheidstopic. Een goede ontwikkeling, vond ik zelf. Er zijn zat mensen die een dieet willen om verschillende redenen. De een wil aankomen, de ander afvallen en weer een ander vraagt zich af wat hij/zij 't beste kan eten icm krachttraining.

Het probleem is echter dat men een vertekend beeld kan krijgen. Mensen die er geen verstand van hebben eten te weinig, wegen te weinig, en blijven dat daar posten. Als diegene in eerste instantie niet doorheeft dat dat fout is, wordt daar op gereageergd, geen probleem. Er wordt uitgelegd wat er fout is, wat er kan veranderen.

Er zijn echter óók een bóel mensen daar die heel eigenwijs door blijven gaan met hun leefwijze. Hun keuze, natuurlijk, maar blijf 't dan niet daar posten.

Vóóral vervelend wordt het als mensen andere mensen gaan beledigen. Ik noem geen namen, maar d'r zijn zat leden die een bepaald iets 'dik' vinden waarmee ze dus de helft van de posters in dat topic beledigen. Als je ze erop wijst dat ze dat doen willen ze 't niet geloven en vooral niet inzien dat 't mensen kwetst. Nee, integendeel, ze gaan PM's sturen met dat je zo'n enorme trut bent.

Het is zo vaak geprobeerd, ik betwijfel echter of 't lukt om weer een nieuw topic te openen en dat goed te houden. Het kan wel, maar dan zal er héél snel en streng gereageerd moeten worden op vervelende posts.

Is het niet mogelijk om in de FAQ een zeer uitgebreid stuk te schrijven over voeding waar mensen eerst moeten kijken (zoiets als het Abortus-stuk op seksualiteit) en als ze het écht niet kunnen vinden, dat ze dan een topic mogen openen met een specifieke vraag? En dat topics met 'ik ben zo zwaar is dat goed' gewoon meteen een slot krijgen?

Voor het posten hoe 't gaat met 't afvallen denk ik dat L&G, of beter gezegd het S.com forum, niet geschikt is. Dat gaat geheid verkeerd, krijg je van die eetlijstjes.

Persoonlijk zit ik eraan te denken om zelf een forumpje te openen voor S.com leden/andere mensen die kwijt willen hoe het afvallen gaat en daarover discussieren. Mag daar een link naartoe geplaatst worden, of valt dat onder reclame?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:01
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Van mij mag daar een link naar toe, weet niet hoe Leonoor dat vindt.

Ik zit er even over na te denken. Misschien in het grote voedings- en gezondheidstopic de beginpost vertellen dat er geen gewichten mogen worden gepost en niet wat je allemaal op een dag eet. Wat dan wel zou mogen is een goed dieet (onderbouwd met bijv. een bron). Maar het is best lastig om een grens aan te geven daarin. En advies vragen over een bepaalde eetgewoonte kan dan dus ook niet echt, want dan ben je weer aan het posten wat je op een bepaalde dag eet.

Best wel een dilemma eigenlijk. Wat is nou goed? Ik zou het best weer eens willen proberen en heel streng moderaten (vond alles wel best in de andere topic, is niet zo handig). En dan alles direct verwijderen wat niet aan de regels voldoet. Ik ben alleen meestal 's avonds online en kan dus niet overdag dingen gaan verwijderen. Dus als iemand iets post om 22:00 uur, heb je kans dat het er tot de volgende dag 21:00 uur staat, bij wijze van. Nou is Leonie er natuurlijk ook, maar ook zij loopt stage voor zover ik weet en is ook niet de hele dag online. Dus dan kunnen dingen er wel de hele dag staan, is dat erg? Mjah, weet zelf het antwoord eigenlijk al. Hele verhaal voor niks . Laat het toch maar staan, al dat typwerk... .

Offtopic: Zie net echt een belachelijk spelvaut van mezelf: iemant
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 20:05
Mara
Mara is offline
Ok

Ja, een algemeen topic dan, maar dan wel met een héél duidelijke beginpost met heel veel info, en alleen als 't daar niet instaat kan je een specifieke vraag stellen bijvoorbeeld

Ik zal 's zien of 't mogelijk is zo'n forum te openen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik snap wel dat dat topic dicht is. Het is een hoop gedoe en er posten inderdaad veel mensen die niet weten wat goed is.

Toch is dit ook geen perfecte oplossing: in al die losse topics worden namelijk ook slechte afvaltips gegeven (vinger in de keel steken, of een week bijna niks eten). Nu is er wel minder controle over die lijntopics.

De ultieme oplossing heb ik zo net niet voor handen.

Misschien moeten we het even aankijken hoeveel nieuwe lijn-topics er worden aangemaakt: misschien valt 't wel mee
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Klinkt opzich goed allemaal, wil alleen wel even erbij opmerken dat als iemand om advies kwam vragen in het oude voedings- en gezondheidtopic, dat advies eigenlijk niet gegeven werd als iemand niet eerst zijn lengte en gewicht gegeven had, en als dat BMI dan 21 was ofzo, er al werd gezegd van 'mens doe gewoon en eet genoeg', oid. Ik snap best dat het voor mensen die streven naar een BMI van 21 irritant kan zijn als er mensen zijn die met jouw streefgewicht toch nog wat af willen vallen, maar hee, als je altijd gewend bent geweest om 60 kilo te wegen (ik noem maar iets...) en dat is 'ineens' 65 kilo, is dat óók niet fijn.

Anyway, euh, wat wilde ik ook weer zeggen. Oh ja Er werd dus in dat topic ook altijd om lengte en gewicht gevraagd, dus zo gek is het niet dat mensen dat postten. Vind het wel goed om het daar niet meer over te hebben, ik denk dat je aan de hand van hoe iemand post snel genoeg merkt of iemand verantwoord af wil vallen of dat diegene het te rigoreus wil doen, en of het dan is om een gezond BMI te krijgen, of dat het om een paar 'schoonheidskilootjes' gaat, moet daar dan maar los van staan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:51
Mara
Mara is offline
Ik heb daar nooit veel van gemerkt? Ja, er werd duidelijk gezegd dat je niet te zwaar was met een BMI van 21, wat ook zo is. Als iemand echter een paar kilo af wilde vallen maar op een normaal gewicht wilde blijven was dat geen probleem. Er werd wel aangeraden om dat niet extreem te dieten maar vooral meer te gaan sporten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2005, 21:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vond het op een gegeven moment wel opvallen, en ook best irritant soms, net alsof je geen 'recht van spreken' had als je geen echt overgewicht had. Maar goed, misschien viel het mij gewoon extra op omdat mijn gewicht ook vrij laag is, terwijl mijn vetjes iets anders zeiden
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:57
Mara
Mara is offline
Er werd wel gelet op een vertekend zelfbeeld. Zolang je het gezond houd (BMI 20-25) is er denk ik geen probleem. Op een gegeven moment was 't alleen zo dat 't toch eigenlijk nog niet goed genoeg was voor sommigen, dus gingen ze naar BMI 19. Eigenlijk is BMI 18 toch nog wat mooier, enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 07:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bloem heeft wel gelijk. Ook mensen die serieus iets wilden afvallen terwijl ze een goed BMI hadden, werden eigenlijk direct veroordeeld en gezegd dat ze dat vooral niet hoeven te doen.

Ik heb een vriendin die ontzettend dun is en dus alles eet. Nu begint ze echter aan te komen door het vele eten, maar op een foute manier. Ze is nog steeds dun, maar heeft wel vetrollen en van die kwabbels op de zijkant Niet echt mooi dus... Maar nog steeds een perfect gewicht omdat ze dus al zo mager was!

Naja, misschien moet er niet zo gezeurd worden op mensen die dus om deze reden af willen vallen. Misschien ook niet op mensen die 1400 kcal eten en sporten. Het is eigenlijk ook meer een mening dat je zo langzaam mogelijk moet afvallen. Er zijn nog steeds veel dieten die wel 1200 kcal hanteren.

Pas als iemand 1 droog broodje per dag eet (overdreven gezegd), kan er gezeurd worden. Of misschien een PM sturen en die gene zeggen dat dit niet gezond is, zij hulp moet zoeken, maar beter niet meer in dat topic kan posten zolang zij eigenwijs blijft. Of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 07:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Nog even over die gewichtstopics, vorige keer ging dat fout, omdat mensen met 50 kilo bij 1m75 riepen dat ze veel te dik waren en daar ontstond logischerwijs een discussie uit die niet gezellig was...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 10:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als nou gewoon 1 iemand op zo'n "fout" persoon reageert met de reactie: "je hoeft echt niet af te vallen met zo'n BMI, sterker nog: het is ongezond om af te vallen".... en daarna niemand meer.
Dan voorkom je dat 5 mensen tegen 1 persoon uitvallen en diegene overtuigen dat hij/zij fout bezig is (en daarmee het topic volspammen )

Want in mijn ogen is het topic niet zozeer verpest door mensen met een verkeerd eetgedrag (die kan je toch niet weren uit het topic), maar door alle mensen die daar overheen vallen.

Misschien moeten we die personen een beetje negeren. Eén keer een opmerking maken en dan laten hangen. Of inderdaad anders via PM
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 10:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar dan moet die gene ook niet dagelijks gaan posten hoe weinig ze wel niet eet...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:41
Mara
Mara is offline
Ik vond 't een groot punt dat sommige mensen daar met 50kg en 1,75m die dus zichzelf zo dik vinden, anderen gaan beledigen.

En @Chloe Siere: Het is niet echt een mening dat je rustig af moet vallen, dat valt wetenschappelijk te onderbouwen. Het is niet alleen voor je lichaam beter, maar ook geestelijk is 't beter om 't rustig aan te doen. En ja, er zijn altijd gevallen dat het wél goed gaat met een extreem dieet, maar willen we die gok wagen?

De dieten waar jij over spreekt van 1200kcal zijn gericht op mensen met (extreem) overgewicht. Mocht er zo iemand langs komen dan wordt er veel minder moeilijk over gedaan dan wanneer iemand een paar kilootjes kwijt wil met zo'n dieet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Weet ik ook wel. Ik ben het er ook wel mee eens. Maar 1400 kcal is nou ook weer niet het einde. Jullie zeiden het ook tegen mensen die wel wat te zwaar waren. Ik vond gewoon dat sommige wat overdreven met hun "gezeur".
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:33
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik was ook fan van dat topic
Bovendien is het ook leuk om te lezen hoe het met andere mensen gaat

Als er een nieuw topic geopend wordt, kan dan niet in de beginpost allerlei informatielinks van het voedingscentrum etc? EN een stukje over je BMI? dat mensen meteen weten waar ze aan toe zijn.

@ ekki
En als je nog iemand nodig hebt om dat topic streng te modereren, wil ik je wel komen helpen Ik ben juist overdag veel online
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:35
Mara
Mara is offline
Dat stuk is ooit geschreven door mij, maar in principe zou dat veel uitgebreider kunnen.

Leonoor heeft 't wel ergens.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2005 @ 16:35 :
Dat stuk is ooit geschreven door mij, maar in principe zou dat veel uitgebreider kunnen.

Leonoor heeft 't wel ergens.
Uitgebreider is niet persé goed. Ik denk dat een hoop mensen begintips overslaan, zéker als het een grote lap tekst is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:30
Mara
Mara is offline
Dan zou je de grondbeginselen in 't eerste stuk kunnen zetten met een uitgebreidere uitleg eronder voor degenen die dat willen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-09-2005 @ 17:08 :
Uitgebreider is niet persé goed. Ik denk dat een hoop mensen begintips overslaan, zéker als het een grote lap tekst is.
Idd, als ik naar mezelf kijk; ik heb ook nooit zin om eerst een heel eind tekst te lezen, als ik met een, voor mijn gevoel, 'brandende' vraag zit
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2005 @ 16:35 :
Dat stuk is ooit geschreven door mij, maar in principe zou dat veel uitgebreider kunnen.

Leonoor heeft 't wel ergens.
Welk stuk heb ik wel ergens?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.