Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2010, 08:20
Verwijderd
@ sann ik vermoedde het eerst, maar op een gegeven moment was ik de draad een beetje kwijt
Dat jij, sherlock, en DaT bij de slechteriken hoorden had ik door, maar de laatste wolf was mij echt een raadsel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2010, 08:25
Verwijderd
Mooi,

Dus het volgende WW-spel, mocht ik meedoen, haal ik wel de 1e ronde?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 09:05
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Wat een leuk spel Mijn eerste keer wolf, dus gelijk ook veel geleerd
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 11:28
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Mijn complimenten aan de tovenaar.

Ik vraag me wel af waarom ik nou zo snel ben opgegeten

@Rode Panda, ik stemde niet op jou, maar volgens mij had ik het beter wel kunnen doen, want ik werd de ronde erna dus opgegeten. Het lijkt wel alsof je liever iemand opeet die niet op jou stemt
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 12:47
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Nu ook dit spel aan zijn einde is gekomen, zou ik héél eventjes tussendoor graag even nog op het volgende willen terugkomen....

Citaat:
Heb eens gekeken of die lijst nog bestaat, en ja, die bestaat nog
*knipknip*

0 Anne_Lieke
1 Alopia
2 Alopia
3 Alopia
4 Zjoerd & MieX
4.1 Jet666
4.2 MieX & Alopia
5 MieX & AnneeearP
6 Sjoerd & jet
7 Dutch gamer
8 Foefighter & Sjoerd
8.1 Hi & MieX
9 Crazysoldier & balance
9.1 Cytherea & Sjoerd
10 Abgirl & Evil devolution (crazysoldier)
11 Evil Devolution & ABgirl
12 Balance & Skilly
12.1 Abgirl & hi
13 hi & Abgirl
13.1 Evil Devolution?
14 Skilly & Spoonie (is begonnen met verhalen) Vervangen door: Abgirl & Evil Devolution
14.1 Evil Devolution & Eye of Sauron (langer verhaal)
15 Eye of Sauron & Abgirl
15.1 ABgirl & Eye of Sauron
16 Eye of Sauron
17 Eye of Sauron
18 Eye of Sauron
19 Eye of Sauron
20 Eye of Sauron
21 Mr. Soija
22 Eye of Sauron
23 Eye of Sauron
24 Eye of Sauron
26 Eye of Sauron
27 Eye of Sauron & Biertank52
28 Eye of Sauron & Twinkebel
29 Twinkebel & Biertank52 Leekah vervangt Biertank52
30 Eye of Sauron & Twinkebel
31 Eye of Sauron & Leekah
33 Twinkebel & Eye of Sauron
34 Dark Phoenix & Soija
36 Daboman & Sterrenmeisje
37 ABgirl & Dark Phoenix
38 Biertank52 & Dark Phoenix
40 Eye of Sauron & Vlindertje & Twinkebel
41 PixelDansje & Vlindertje
42 Biertank52 & Daboman
43 Vlindertje & Eye of Sauron
44 Minke & Dark Phoenix & (Drukknoopje)
45 Vlindertje & Eye of Sauron
46 Daboman & ***ailá*** & Evilblue
47 Dark Phoenix & Fantome & Pippeloen

-Dat middenstuk is wel confronterend. Iemand had toen echt tijd teveel lijkt het
-Verder ontbreken enkele nummers, dat is omdat er toen een fout in de nummering gemaakt is, spel 34 bijvoorbeeld was nog niet afgelopen toen het topic vol was en is verder gegaan in topic 35.
-Crazysoldier is dezelfde persoon als Evil Devolution, die heeft een nickchange gehad.

Die lijst is twee jaar oud of zo dus uiteraard is hij niet meer volledig. We zijn nu al bij 71 dus hij zou nu al bijna twee keer zo lang zijn
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb zelf de gegevens bijgewerkt (dat duurde heus niet zo lang als je zou denken, hoor). Alles is hier te downloaden (mini-screenshot of wat je kunt verwachten is hier te bekijken; de genoemde data zijn overigens klikbare hyperlinks). Een aantal zaken in de oude lijst klopten trouwens niet of waren incompleet, dus die heb ik voor het gemak even rood gemarkeerd in de quote - dit om het gemakkelijker te maken voor degenen die de twee lijsten willen controleren en vergelijken. Uiteraard is het mogelijk dat ik zelf ook hier en daar een klein foutje heb gemaakt in mijn lijst, dus wie er een paar heeft opgemerkt, heeft twee opties tot zijn/haar beschikking: óf het aan mij laten weten, óf zelf het bestand bijwerken.

Het blijkt dus dat er in totaal al 78 weerwolfspellen gespeeld zijn, terwijl er volgens de topictitel slechts 72 topics zijn. Dit wordt verklaard door de volgende feiten:
- In den beginne propte men 2 à 3 spellen in één topic;
- De topic-nummering zat in het prille begin al fout: men bestempelde het eigenlijke derde topic als "Weerwolfspel #1" en is van daaruit beginnen te tellen;
- Spellen die in een tweede (soms zelfs derde) topic moesten worden voortgezet en afgemaakt, kregen meermaals niet de naam "Weerwolfspel #1 deel 2" (voorbeeld) maar werden gewoon "Weerwolfspel #2" (voorbeeld).
Het werkelijke aantal topics is daarom ook 65 (een topic en diens vervolgtopics - zoals een deel 2 - reken ik hierbij als één topic), waardoor we momenteel dus 78 weerwolfspellen in 65 topics hebben gehad.

Verder natuurlijk nog wat leuke statistiekjes, altijd handig.

Van de 78 weerwolfspellen waren er 76 daadwerkelijk uitgespeeld en afgemaakt (met een duidelijk door de Spelleider gegeven uitslag). Van die 76 spellen:
- hebben de dorpelingen maar liefst 46 spellen gewonnen (60,5%);
- hebben de weerwolven maar 21 spellen gewonnen (27,6%), waarvan 7 spellen waar ze het állemaal overleefden);
- hebben de geliefden slechts 4 spellen gewonnen (5,3%);
- heeft bij 5 spellen niemand gewonnen (6,6%).
Conclusie: de dorpelingen hebben op papier de beste winkansen, en de geliefden de allerslechtste.

Het deelnemersaantal uit alle 78 weerwolfspellen ligt gemiddeld op 18,2 deelnemers. Het hoogste spelersaantal ooit was 25 (in editie #4, in weerwolfspel #2) en het laagste ooit was 11 (in editie #9, in weerwolfspel #5).

Wat betreft de Spelleiders: de top 3 van degenen die het vaakst hebben gespelleid, bestaat uit:
1. Eye of Sauron (24 keer);
2. ABgirl (8 keer);
3. Dark Phoenix (7 keer).
Voor het complete overzicht, zie de ellenlange tabel in de spoiler.
Spoiler


Zo, c'est tout. Ik had nog heel even met het idee gespeeld om te onderzoeken wie het vaakst aan het weerwolfspel heeft meegedaan (uitsluitend als speler), maar besefte meteen dat dat niet haalbaar zou zijn vanwege het aanzienlijke aantal mensen dat door de jaren heen een nickchange heeft gehad of met UC's heeft meegespeeld (ik weet natuurlijk niet van iedereen wie wie is, waardoor ik pardoes mensen wellicht dubbel in de lijst zou kunnen zetten). Ik alleen al heb een nickchange gehad (van Ripper naar Severus) en heb daarnaast ook al eens met UC's aan het spel meegedaan (Murray en Jörmungandr), dus ik wil niet eens wéten hoeveel andere mensen nog met een vergelijkbaar rijtje nicknames hebben meegedaan. Dus ik laat het daar maar bij, al staat het een ander natuurlijk helemaal vrij om aan dat ambitieuze karwei te beginnen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 13:10
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Leuk al die statistieken. Mijn complimenten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Mooi,

Dus het volgende WW-spel, mocht ik meedoen, haal ik wel de 1e ronde?
Dat ligt er helemaal aan hoe verdacht je je gedraagt Maar wat mij betreft is het nieuwe ronde nieuwe kansen

@Severus, leuk die statistiekjes!

@Queasy, slimmie Jasper had ik helemaal niet van door dat ie slecht was
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 15:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Alleen klopt er natuurlijk niks van dat de geliefden een slechtere kans hebben gebaseerd op deze statistieken, want de geliefden hebben niet in alle spellen meegespeeld. Je zult dus het aantal spellen met geliefden moeten gebruiken en daar het percentage van berekenen.

Verder interessant om te zien, leuk ook dat ik in de top 3 sta.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 15:47
Verwijderd
Wat een heldenspel! Met de tovenaar en ziener als grootste helden natuurlijk.
Ik heb overigens lange tijd gedacht dat Furby Feeder ziener was, want die nam het na de eerste eetronde voor me op, terwijl ik toen best onder vuur lag bij sommigen. Het was dus ook best logisch als ik de eerste eetronde opgevraagd was door de ziener. (misschien is dat ook gebeurd, heb de statistieken nog niet bekeken) Maar op een gegeven moment kreeg ik wel door dat LL de ziener was, hij zat echt iedere keer goed met z'n verdenkingen.

En dank aan de spelleider(s?) De uitslag was heel vaak supervroeg en het verhaal was tof!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 17:52
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Severus, je bent een heldin. Wil je met me trouwen?

De download is alleen tijdelijk niet beschikbaar staat er. Zal vanavond nog eens proberen.
En verder heeft DP natuurlijk gelijk, de geliefden hebben niet in alle spellen meegespeeld. Sterker nog, in het grootste gedeelte van de spellen zaten ze er niet in.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 18:08
Verwijderd
Hij staat nu ook in deze post
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls Weerwolfspel Statistieken.xls (37.5 KB, 13x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:19
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dank jullie wel nogmaals!

@Sann: Het was mijn eerste spel ja, maar ik ontwikkel nogal een obsessie voor dit soort dingen als ik eenmaal mee doe .
En zonder hulp van alle andere good guys was ik er nooit uitgekomen, ik denk nog niet ver genoeg om dit spel echt helemaal te kunnen doorgronden

Hele leuke statistieken trouwens .


kan niet wachten tot het volgende spel
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:21
Verwijderd
LL, wie had je eigenlijk opgevraagd?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
LL, wie had je eigenlijk opgevraagd?
Eh in deze volgorde dacht ik:
Sann, Sherlock, Heksjuh, Mr. Mark, Queasy, Wammus
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:25
Verwijderd
Dingaantouwtje niet?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 09:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Je zit op het verkeerde account furby feeder.
woops,


leuk spel voor een eerste keer! bedankt spelleiders
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 12:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja, het was leuk! Wat een raar spel trouwens, nu denken de beginnelingen dat dit normaal is.. en dat is niet zo

Spelleiders: Dank jullie wel voor de snelle uitslag steeds! Dat was heel erg fijn

LL, je hebt het goed gedaan. Wel een risico.. als QQX999 niet zo helder was geweest om jou continu te beschermen, had je er snel uitgelegen waarschijnlijk. Maar aangezien onze tovenaar goed z'n best deed, hadden we heel erg veel aan je informatie Van Wammus had ik niet verwacht dat-ie wolf was.. ik vond heks en mark veel verdachter.

Absinthe: Mja, het was voor mij te onwaarschijnlijk dat jij fout zat, dat ik het voor je opnam. En later bleek meer en meer dat dat terecht was.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 12:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Het grappige is trouwens dat ik vermoedde dat QQX999 de tovenaar was door iets dat LL zei, maar nu blijkt dat die dat helemaal niet wist en dacht dat wij het waren
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 14:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Whoehoe! Ik sta op een gedeelde 17 (?) plaats!

Severus, geweldige statistieken, ik heb ze opgeslagen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:49
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Was nog iets vergeten, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Er was aan het begin van dit spel enorm veel verwarring over wie er nu wel en niet mee deed, hierdoor is oa de fout ontstaan mbt Timveen, die eigenlijk helemaal niet heeft meegedaan.
Ik wil voor het volgende spel iedereen vriendelijk doch dringend verzoeken om het gespam voordat de functies verdeeld zijn tot een absoluut minimum te beperken. Post alleen: Ik doe mee. Punt. Niets meer, niets minder. Dus geen ik doe niet mee of ik weet nog niet of ik mee doe, of ik doe mee en dan drie posts later ik doe toch maar niet mee. Dit spel liep dat echt de spuigaten uit en daardoor is er dus een fout gemaakt.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Was nog iets vergeten, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Er was aan het begin van dit spel enorm veel verwarring over wie er nu wel en niet mee deed, hierdoor is oa de fout ontstaan mbt Timveen, die eigenlijk helemaal niet heeft meegedaan.
Ik wil voor het volgende spel iedereen vriendelijk doch dringend verzoeken om het gespam voordat de functies verdeeld zijn tot een absoluut minimum te beperken. Post alleen: Ik doe mee. Punt. Niets meer, niets minder. Dus geen ik doe niet mee of ik weet nog niet of ik mee doe, of ik doe mee en dan drie posts later ik doe toch maar niet mee. Dit spel liep dat echt de spuigaten uit en daardoor is er dus een fout gemaakt.
Helemaal eens
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:09
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Was nog iets vergeten, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Er was aan het begin van dit spel enorm veel verwarring over wie er nu wel en niet mee deed, hierdoor is oa de fout ontstaan mbt Timveen, die eigenlijk helemaal niet heeft meegedaan.
Ik wil voor het volgende spel iedereen vriendelijk doch dringend verzoeken om het gespam voordat de functies verdeeld zijn tot een absoluut minimum te beperken. Post alleen: Ik doe mee. Punt. Niets meer, niets minder. Dus geen ik doe niet mee of ik weet nog niet of ik mee doe, of ik doe mee en dan drie posts later ik doe toch maar niet mee. Dit spel liep dat echt de spuigaten uit en daardoor is er dus een fout gemaakt.
Goed idee!

Hoe lang duurt het zoal voor er een nieuw spel komt?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:15
Verwijderd
14 dagen na het einde van het vorige spel mag een nieuwe geopend worden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 08:12
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Kan niet wachten
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #82
Dott
500 21-01-2011 11:28
De Kantine Weerwolfspel 72
Geel
500 05-09-2010 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.