Oud 18-08-2013, 22:13
Verwijderd
Lieve forumbazen,

Sinds wanneer is het mogelijk dat een topic wordt verwijderd op verzoek van een willekeurige forumer. Ik heb vanmorgen een topic geopend met een vraag aan een forumster. Deze vraag bestond uit informatie die door diezelfde forumster zelf op het forum is gedeeld.

Nu heb ik begrepen dat het topic op verzoek is verwijderd, op verzoek van een andere forumster om precies te zijn. Sinds wanneer is dat mogelijk en hoe gaan jullie daar in het vervolg mee om? Zijn er bepaalde richtlijnen?
Advertentie
Oud 18-08-2013, 22:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Op verzoek van mensen verwijderen we wel informatie over die mensen, ook als ze dit misschien ooit zelf op het forum hebben gepost. Dit kunnen hun eigen berichten zijn, maar ook berichten van anderen over hen. Dit gebeurde al voor ik forumbaas was, dus waarschijnlijk altijd al. Het gaat eigenlijk altijd per pm naar een beheerder, dan wel +je, dus zal men er over het algemeen weinig van merken. Lijkt me ook goed dat dit kan, achteraf kan je soms niet zo blij zijn met bepaalde, persoonlijke dingen die je ooit gepost hebt.
Meestal gaat het om oude dingen en zal het dus ook niet opvallen, maar zo af en toe zit er ook iets recenters bij. Ik heb in de loop van de jaren een heel scala aan persoonlijke informatie van forumers verwijderd om verschillende redenen. Van irl namen, seksuele voorkeuren tot gedichten op DoP. Dat heb ik echt geen problemen mee en denk dat dat gewoon moet kunnen. Ik zou het voor mezelf prettig vinden als ik het zou willen en ik zou het ook voor jou en andere forumers doen. Zo lang het maar een beetje redelijk is.

In dit specifieke geval kwam dit verzoek tot mij via iemand anders. Gezien contacten die ik in het verleden met die forumer gehad heb twijfel ik daar verder niet aan dat het van de betreffende persoon komt, ik de redenen ken en dat die om bepaalde redenen niet op hele korte termijn zelf kon pmmen.
Ik had je achteraf gezien beter zelf meteen even een berichtje kunnen sturen, ik snap dat het vervelend was dat je topic ineens zo weg is. Excuus daarvoor. Ik ben ziek op het moment en wilde graag zo snel mogelijk weer slapen. Ik zal er in ieder geval aan denken mocht het ooit weer voorkomen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 18-08-2013, 23:28
Verwijderd
Helder.

Maar wat is dan de reden dat het tweede topic ook is verwijderd?
Oud 19-08-2013, 08:50
Verwijderd
Beterschap Ieke! Haakon is sociaal een beetje onbeholpen, vandaar dat hij je geen beterschap gunt maar hoopt dat je ziek blijft.
Oud 19-08-2013, 11:12
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik wil even bezwaar maken tegen bovenstaande post. Ik herken Haakon niet in wat ertur zegt en ik vind het abject en infaam. Kan bovenstaande post worden verwijderd?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 19-08-2013, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Helder.

Maar wat is dan de reden dat het tweede topic ook is verwijderd?
Dat was ik, het werd inmiddels ook weer een lijst met opsommingen herleidbaar naar haar en volgens mij werd het eerste topic om die reden verwijderd.
Oud 19-08-2013, 12:00
Verwijderd
Maar is het dan überhaupt niet toegestaan om in topics bepaalde ervaringen of verhalen van medeforumers te bespreken?
Oud 19-08-2013, 12:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De ene forumer tilt nou eenmaal zwaarder aan zijn/haar internetprivacy (contradictio in terminis?) dan de ander. En als je dan een boel verhalen van zo'n persoon op 1 plek zet, wordt het allemaal wel érg herleidbaar voor sommigen. We tikken jou ook niet op de vingers haakon, dit is een gunst voor kuise.
Pas als je zoiets willens en wetens bij herhaling doet terwijl je wéét dat de forumer waar je over praat daar bezwaar tegen heeft wordt het pesten en dát is niet toegestaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"

Laatst gewijzigd op 19-08-2013 om 14:10.
Oud 19-08-2013, 13:25
Verwijderd
Termini is het grootste treinstation van Rome, ik denk niet dat internetprivacy daar voor een tegenstelling zorgt, de juiste uitdrukking is contradictio in terminis
Oud 19-08-2013, 14:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
serieus ik blijf maar vergeten of het nou met of zonder s is en dit is geloof ik al de 3e keer dat je over dat verrekte treinstation begint
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-08-2013, 15:01
Verwijderd
Kan iemand me even PM'en waar dit over gaat? Dan ga ik terugpm'en hoe het met een andere forummer en zijn vriendje gaat en twee zussen die hier ook bijna niet meer komen.
Oud 19-08-2013, 18:09
Verwijderd
Citaat:
De ene forumer tilt nou eenmaal zwaarder aan zijn/haar internetprivacy (contradictio in terminis?) dan de ander. En als je dan een boel verhalen van zo'n persoon op 1 plek zet, wordt het allemaal wel érg herleidbaar voor sommigen. We tikken jou ook niet op de vingers haakon, dit is een gunst voor kuise.
Pas als je zoiets willens en wetens bij herhaling doet terwijl je wéét dat de forumer waar je over praat daar bezwaar tegen heeft wordt het pesten en dát is niet toegestaan.
Is het dan überhaupt niet mogelijk om posts of verhalen van in dit geval Kuise ter discussie te stellen?
Oud 19-08-2013, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is het dan überhaupt niet mogelijk om posts of verhalen van in dit geval Kuise ter discussie te stellen?
weet ik niet, ik weet niet waar voor haar de grens ligt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-08-2013, 19:24
Verwijderd
Kuise, dan richt ik vanaf deze plek de vraag naar jou: in hoeverre is het mogelijk om posts of verhalen van jou ter discussie te stellen?
Oud 19-08-2013, 19:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vind je dat niet een beetje kinderachtig? Ze hoeft toch niet precies te vertellen wat ze wel en wat ze niet wil? Alsof haar leven het enige is waar je topics over kunt maken op onzin.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-08-2013, 20:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Beleidszaken lijkt me niet de plek om individuele forumers ter verandwoording te roepen, als je zoiets wil weten kan je haar beter gewoon een pm sturen. Bovendien zijn dat natuurlijk dingen die kunnen veranderen, dus lijkt het me ook geen absolute wet (en is ook zeker niet mijn absolute wet)
In dit topic kan het gaan over het algemene beleid of we uberhaupt dingen op verzoek moeten weghalen, mochten mensen dat nog willen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 19-08-2013, 20:09
Verwijderd
Dat is ook mijn intentie. Ik heb Pluis net per pm aangegeven dat ik deze discussie niet wil voeren over de rug van Kuise. Mijn vraag was vooral uit interesse omdat het nu lijkt alsof iedereen een mening heeft, zonder dat Kuise heeft laten weten dat ze het überhaupt vervelend vindt. Dat was natuurlijk ook per pm mogelijk geweest, maar ik dacht dat als ik er geen topics over mag maken, dan weet gelijk iedereen dat het not done is.
Oud 20-08-2013, 12:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hahahaha wat ben je ook een ademend stereotype he!
__________________
Welcome to your mom's house!
Ads door Google
Oud 20-08-2013, 13:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het lijkt me wel mooi geweest.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ik heb een gloednieuw idee: laten we het eens over saai hebben #1812
Verwijderd
500 10-04-2013 22:11
Software & Hardware [Web] Goede website bouwen
Verwijderd
33 11-05-2005 20:46
Beleidszaken Nieuwe functie: de Verwijderaar
Verwijderd
34 26-04-2005 23:18
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.