Oud 21-02-2002, 10:22
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Hoop dat dit t goede forum is... Maar ik ben zelf door n ontgroening heengegaan, en bij ons in de onderwijsgroep is er een heftige discussie geweest over het nut ervan. Wat vinden jullie de voor en de nadelen ervan? IS het nuttig? Is het acceptabel, dat als je niet door een ontgroening komt dat je dan ook niet bij de vereniging mag? En bij de activiteiten die ze doen, waar ligt de grens, en wanneer ga je eroverheen? Is het goed dat je alles wat je hebt gedaan mbt de ontgroening geheim moet houden?
Oja, als je reageert, zet er dan ff bij of je zelf bent ontgroend of niet.
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 10:37
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik weet er zelf weinig van, ben nog maar een middelbaarscholiertje Anyway, hier heb je misschien wel wat aan: http://forum.scholieren.com/Forum42/HTML/003671.html
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 10:40
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
ben niet ontgroent... Ontgroening is wel iets wat echt bij een studentenvereniging hoort.... Maar een ontgroening moet leuk blijven, en geen vernedering worden... sommige verenigingen hebben zulke strenge eisen... Zo heb ik eens iemand gehoord ei door het bos moest lopen met een blindoek met een anker op zijn rug... nou persoonlijk zou ik dat noooit doen....

Is het nuttig? nee het is niet nuttig, je moet je als persoon bewijzen, maar als je daar helemaal niet tegen kan, in the picture staan dan wordt er best een druk op je gelegd.. Ik denk dat sommige mensen wel afschrikken doordat ze zulke verhalen hoorden over ontgroenen....

Ik zou best bij een studentenvereniging willen, maar ik vind dat sommige dingen echt niet kunnen, ze mogen blij zijn dat mensen zoals ik er bij komen (ahum ahum ahum, ben niet arrogant) als ze niet aan de persoon kunnen merken of die er bij past, dan zijn ze gewoon sociaal niet in orde... Want dat heeft ieder mens gewoon door....

En wat is het nut nou?
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 11:17
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Hoop dat dit t goede forum is... Maar ik ben zelf door n ontgroening heengegaan, en bij ons in de onderwijsgroep is er een heftige discussie geweest over het nut ervan.
Welke vereniging?
Citaat:
Wat vinden jullie de voor en de nadelen ervan?
Voor: je leert een hoop, je leert enorm veel mensen kennen, het is bij tijden zelfs best leuk.
Tegen: mensen die niet sterk in hun schoenen staan en hun bek niet durven open te trekken kunnen het best vervelend krijgen.
Citaat:
IS het nuttig?
Jazeker.
Citaat:
Is het aceeptabel, dat als je niet door een ontgroening komt dat je dan ook niet bij de vereniging mag?
Ja. Je bepaalt in principe wat je wel of niet doet. Als jij weigert een bepaald iets te doen is er in principe niemand die jou de ontgroening uit kan schoppen. Ze kunnen hooguit proberen het je nog zuurder te maken, maar dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
Iemand die voortijdig stopt heeft of de ontzettende pech dat er een vervelend incident plaatsvind, of is gewoon een slap persoon die onder het mom van zelfrespect het hazenpad kiest.
Citaat:
En bij de activiteiten die ze doen, waar ligt de grens, en wanneer ga je eroverheen?
Fysiek geweld. Dingen eten die slecht voor je gezondheid zijn. Gevaarlijke dingen doen. Dat zou ik nooit gedaan of toegelaten hebben.

Citaat:
Is het goed dat je alles wat je hebt gedaan mbt de ontgroening geheim moet houden?
Zo geheim is het opzich niet, ik praat er rustig met vrienden over etc, maar als het hele verhaal gepubliceerd zou worden weet de volgende generatie precies wat ze te wachten staat en dan missen ze de hele clue.
Citaat:
Oja, als je reageert, zet er dan ff bij of je zelf bent ontgroent of niet.
Ja

Overigens denk ik dat er bij bepaalde Corpora (is dat het correcte meervoud?) wel incidenten plaatsvinden die niet door de beugel kunnen, alsmede bij bepaalde prominente huizen (die eigenlijk los staan van de vereniging).
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 11:40
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Ik zit zelf bij SV Circumflex. Een behoorlijk zware ontgroening. Bij ons zijn er van de 120 21 gestopt omdat ze het niet meer aankonden.
Bij tijden best leuk... Hm... Op zich zaten er wel een paar leuke momenten in, maar volgens mij omdat je zo... hoe zeg je dat... zo in een vervelnde situatie zit, zijn denk ik heel kleine dingen al leuk. Ik bedoel, op een gegeven moment kregen ik een glaasje slappe aanmaaklimonade. Noiet gedacht dat ik daar ooit zo blij mee zou zijn geweest.
Maar inderdaad, bij sommige Corpora gaat t inderdaad veel te ver. Moet je in een slaapzak kruipen waar mensen in hebben gekotst, 6 uur in de brandende zon staan, en ik heb ook gehoord bij een studentencorps waarbij ter afsluiting alle jongens een boterham moesten opeten waar een ouderejaars zich op had afgetrokken, en alle meisjes moesten met een ouderejaars naar bed. Dat vind ik te ver gaan.
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 13:41
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik wil niet horen bij dat soort mensen...dus JA ik ben ertegen.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 13:59
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
bloem schreef:
Ik wil niet horen bij dat soort mensen...dus JA ik ben ertegen.


[Dit bericht is aangepast door Requiem II (21-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:34
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Ik zit zelf bij SV Circumflex. Een behoorlijk zware ontgroening. Bij ons zijn er van de 120 21 gestopt omdat ze het niet meer aankonden.
Bij tijden best leuk... Hm... Op zich zaten er wel een paar leuke momenten in, maar volgens mij omdat je zo... hoe zeg je dat... zo in een vervelnde situatie zit, zijn denk ik heel kleine dingen al leuk. Ik bedoel, op een gegeven moment kregen ik een glaasje slappe aanmaaklimonade. Noiet gedacht dat ik daar ooit zo blij mee zou zijn geweest.
Maar inderdaad, bij sommige Corpora gaat t inderdaad veel te ver. Moet je in een slaapzak kruipen waar mensen in hebben gekotst, 6 uur in de brandende zon staan, en ik heb ook gehoord bij een studentencorps waarbij ter afsluiting alle jongens een boterham moesten opeten waar een ouderejaars zich op had afgetrokken, en alle meisjes moesten met een ouderejaars naar bed. Dat vind ik te ver gaan.

OW MY GOD............

wat gooooooooooooooor

__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:36
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Maar inderdaad, bij sommige Corpora gaat t inderdaad veel te ver. Moet je in een slaapzak kruipen waar mensen in hebben gekotst, 6 uur in de brandende zon staan, en ik heb ook gehoord bij een studentencorps waarbij ter afsluiting alle jongens een boterham moesten opeten waar een ouderejaars zich op had afgetrokken, en alle meisjes moesten met een ouderejaars naar bed. Dat vind ik te ver gaan.

Als je dit gelooft heb je wel een enorm bord voor je kop. Ik ken ook wel verhalen waarbij iemands schoenen in de fik worden gestoken met spiritus - geloof je het zelf? (Wat is er trouwens zo erg aan in de zon staan)
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:05
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Ik ben voor, dat is toch cool man. Lekker voor lul staan in de wetenschap dat je dat later zelf mag doen!

Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:51
ganralph
ganralph is offline
zelf geen ontgroening gehad

ik ben er tegen; iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, maar er is absoluut geen controle op - ze KUNNEN te ver gaan

persoonlijk vinnik het behoorlijk triest dat mensen zich zo moeten 'bewijzen', ik vind het een achterlijke manier om 'vrienden' te ontmoeten.

welke verhalen wel en niet waar zijn, weet ik niet. maar over het algemeen hoor je vaak dat jongens lichamelijk en meisjes geestelijk mishandeld worden.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Ik wil niet horen bij dat soort mensen...dus JA ik ben ertegen.
Dat hoeft ook niet!
Ik heb er nog niet mee te maken overigens, dus ook niet echt een mening.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 19:07
Bird
Bird is offline
Ik ben wel voor ontgroening. Heb er dit jaar zelf ook een gelopen. Ik moet wel lachen om al die wilde verhalen. Het is echt belachelijk dat meisjes met een ouderejaars naar bed zouden moeten, nog nooit van gehoord!

Ik vind het logisch dat je je niet bij de vereniging aan mag sluiten als je je ontgroening niet helemaal doorloopt, wat is anders het nut. Tijdens de ontgroening leer je heel veel over de vereniging en bij ons leerde je ook een groot stuk solidariteit met je jaargenoten aan, iets wat je nog steeds voelt, da's wel mooi.

Ik heb persoonlijk wel heel veel geleerd over mezelf tijdens mn ontgroening. Je bent helemaal op jezelf aangewezen als je daar bent en dat vond ik best wel verhelderend. Je wordt helemaal afgebroken, vernederd, uitgescholden, afgepeigerd en als je eenmaal bent gebroken bouwen ze je weer op zoals ze je willen hebben. Hoe sneller jij leert en je aanpast, hoe makkelijker je het hebt.

Ik heb op ontgroening niet direct vrienden gemaakt; wij mochten bijna niet praten, maar als je later op de sociëteit komt en je herkent de jaargenootjes die jouw geholpen hebben of die jij geholpen hebt, leg je maak heel makkelijk contact.

En dan het gevoel dat ik had toen ik mijn felbegeerde jaardas kreeg, ik stond bijna huilen van blijdschap. Het voelde als een persoonlijke overwinning. Bovendien heeft elk lid op de vereniging de ontgroening gelopen en weet dus wat het is, het schept een beetje een band.

Nog even over die 'grens': er werd mij door een vrouwelijke ontgroener een keer gezegd dat ik een mannelijke ontgr. moest flashen. Dat vond ik te ver gaan. Ik ben verrot gescholden, heb een kwartier met mn bek in de modder gelegen en heb drie kilometer getijgerd, maar ik weigerde. Toen had ze eigenlijk alleen nog maar respect voor me en liet ze het maar. De ontgroeners gaan zo ver als jij het zelf toelaat.

Eigenlijk is het simpel: als je voor een vereniging kiest, kies je voor ontgroening. Als je hier geen zin hebt moet je ook niet lid worden.

Ontgroening Hoog!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 19:37
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Dat hoeft ook niet!
Ik heb er nog niet mee te maken overigens, dus ook niet echt een mening.
Neej..ik weet dat het niet hoeft, daarom doe ik het ook niet
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 13:49
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
Bird schreef:
Ik vind het logisch dat je je niet bij de vereniging aan mag sluiten als je je ontgroening niet helemaal doorloopt, wat is anders het nut. Tijdens de ontgroening leer je heel veel over de vereniging en bij ons leerde je ook een groot stuk solidariteit met je jaargenoten aan, iets wat je nog steeds voelt, da's wel mooi.
Solidariteit, inderdaad. Was ook de voornaamste doelstelling van onze ontgroening. En ook over de vereniging moesten we alle ins&outs weten.

Citaat:
Ik heb op ontgroening niet direct vrienden gemaakt; wij mochten bijna niet praten, maar als je later op de sociëteit komt en je herkent de jaargenootjes die jouw geholpen hebben of die jij geholpen hebt, leg je maak heel makkelijk contact.
Bij ons werd het contact leggen juist gestimuleerd. Dan moesten we gaan "integreren" Maar dat is ook zo gekunsteld... Toch maak je daar al de basis voor je jaarclubs.

Citaat:
En dan het gevoel dat ik had toen ik mijn felbegeerde jaardas kreeg, ik stond bijna huilen van blijdschap. Het voelde als een persoonlijke overwinning. Bovendien heeft elk lid op de vereniging de ontgroening gelopen en weet dus wat het is, het schept een beetje een band.
Dat gevoel had ik ook toen we werden geinaugureerd, toen we onze bul kregen, en helemaal toen ik mijn verenigingsshirt kreeg.

Citaat:
Nog even over die 'grens': er werd mij door een vrouwelijke ontgroener een keer gezegd dat ik een mannelijke ontgr. moest flashen. Dat vond ik te ver gaan. Ik ben verrot gescholden, heb een kwartier met mn bek in de modder gelegen en heb drie kilometer getijgerd, maar ik weigerde. Toen had ze eigenlijk alleen nog maar respect voor me en liet ze het maar. De ontgroeners gaan zo ver als jij het zelf toelaat.
Klasse. Had ik ook oegm. Moest ik ook allemaal over de grond gaan kruipen etc. voor de ouderejaars op je knieen gaan, jezelf vernederen. Maar als je iets echt niet wilt doen, en je weigert het, hebben ze wel respect voor je.

Citaat:
Eigenlijk is het simpel: als je voor een vereniging kiest, kies je voor ontgroening. Als je hier geen zin hebt moet je ook niet lid worden.
Ben ik het ook mee eens. Als je geen zin hebt in een ontgroening, moet je maar bij een vereniging zonder ontgroening gaan. Je moet er iets voor over hebben.
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:31
Verwijderd
Mja, Shadygirl en beukje hebben de hele discussie al bijna voor me gevoerd. Ik heb er weinig meer aan toe te voegen

Ontgroeningen en introducties zijn gewoon goed voor het saamhorigheidsgevoel. Je leert in no-time veel mensen kennen, je leert je stad kennen, je leert je vereniging kennen. Je leert de mores, alles over het verenigingsleven. In een dispuut(huis) leer je verantwoordelijkheden nemen en op een intensieve manier met elkaar samenleven. Je leert elkaars onvolkomenheden respecteren.

Vernederingen..tsja, je hoort natuurlijk altijd de meest vreselijke dingen over ontgroeningen. Ik moet zeggen dat het bij sommige verenigingen, met name bij het Rotterdamse en Utrechtse corps wel behoorlijk ver gaat. Maar 'ontgroend worden' heeft niets te maken met alles maar pikken, in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken. Je bent heus niet stoer als je alle klappen en duwen maar pikt. Je moet voor jezelf een grens stellen, jezelf leren kennen. Niemand is zo'n grote bink dat-ie driekwart liter jenever in één keer kan opdrinken, je bent heus niet stoer als je dat doet omdat het 'moet'. Een vereniging heeft ook niks aan leden die als watjes alles ondergaan wat hun wordt opgedragen, maar juist mensen die zelfstandig zijn, hun grenzen kennen en niet bang zijn om iets te weigeren wanneer ze het gevoel hebben dat die grenzen bereikt zijn...kortom: lid zijn van een studentenvereniging met ontgroening vormt je en bevordert je als persoon en daarom zou eigenlijk iedereen het moeten zijn.

(En voor de geïnteresseerden: ik ben zelf lid van de N.S.V. Carolus Magnus.)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:29
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je leert elkaars onvolkomenheden respecteren.

'ontgroend worden' heeft niets te maken met alles maar pikken, in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken. Je bent heus niet stoer als je alle klappen en duwen maar pikt. Je moet voor jezelf een grens stellen, jezelf leren kennen. Niemand is zo'n grote bink dat-ie driekwart liter jenever in één keer kan opdrinken, je bent heus niet stoer als je dat doet omdat het 'moet'. Een vereniging heeft ook niks aan leden die als watjes alles ondergaan wat hun wordt opgedragen, maar juist mensen die zelfstandig zijn, hun grenzen kennen en niet bang zijn om iets te weigeren wanneer ze het gevoel hebben dat die grenzen bereikt zijn...kortom: lid zijn van een studentenvereniging met ontgroening vormt je en bevordert je als persoon en daarom zou eigenlijk iedereen het moeten zijn.
Idd, helemaal mee eens. Ik had ook heel sterk het gevoel dat ze met die 'vernederingen' trachtten om jou je eigen waarde te laten 'ontdekken', om jou te laten voelen dat je heus wel voor jezelf op mag komen.

En over die 3/4 liter jenever; je bent voor mij een grote faalhaas als jij toelaat dat ze je zoveel laten drinken. Hallo, waar zitten je hersenen dan? Zo'n nift hoort dan niet op die vereniging, die wordt alleen maar ondergesneeuwd. Conclusie: 'nee' zeggen is ook een kunst
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:12
Verwijderd
Mja, een introductie dient daar juist voor...het kaf van het koren te scheiden zeg maar. Niet zo'n knor die alles maar doet om het de ouderejaars naar de zin te maken maar iemand die echt een eigen plekje verovert.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2002, 20:37
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mja, een introductie dient daar juist voor...het kaf van het koren te scheiden zeg maar. Niet zo'n knor die alles maar doet om het de ouderejaars naar de zin te maken maar iemand die echt een eigen plekje verovert.

Hear Hear!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 07:01
Choong
Avatar van Choong
Choong is offline
Ik vind het maar skijt, vooral dat je niet bij een vereniging zou mogen omdat je jezelf niet voor knudde wilt laten zetten. Dat slaat toch nergens op? Trouwens, als je ouderejaars eens hoort... die doen dat echt niet om iemand een "eigen plekje" te laten veroveren. Die lachen de nieuwkomers gewoon keihard uit. Zelf ben ik niet door zoiets heen gegaan trouwens maar het hoeft van mij ook niet. Nogal kinderachtig lijkt me.. "Je mag alleen bij onze geheime club als je deze worm eet"? Als mensen mij eerst voor knudde willen zetten voor ze em accepteren in hun groepje ben ik weg; in zulke vrienden/groepen ben ik niet geïnteresseerd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 13:34
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik ze dus echt nooit bij een studentenvereniging gaan, vooral niet als je daarvoor eerst ontgroent moet worden! Voor degenen die dat wel willen vind ik dat er geen vernegering bij moet komen, dat vind ik echt te ver gaan...
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:00
Bird
Bird is offline
Als je het meemaakt is het anders dan als je er iets over hoort. Als je er midden inzit onderga je het gewoon, alsof het normaal is (mijn ervaring dan)
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 22:46
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Ik ze dus echt nooit bij een studentenvereniging gaan, vooral niet als je daarvoor eerst ontgroent moet worden! Voor degenen die dat wel willen vind ik dat er geen vernegering bij moet komen, dat vind ik echt te ver gaan...
Als je naar Maastricht komt, kun je bij Koko gaan. Hoef je niet door een ontgroening heen
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Als je naar Maastricht komt, kun je bij Koko gaan. Hoef je niet door een ontgroening heen
Heeft Koko geen ontgroening? omg...en dan willen ze ook nog bij het AHC! *argh*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:03
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
VOOR, das wel lollig
maar het mag geen morele verplichting worden, de schacht moet er vrij over kunne beslissen (dus niet van: als je niet gedoopt bent moet je ook maar niet naar de activiteiten van de kring komen)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 17:23
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heeft Koko geen ontgroening? omg...en dan willen ze ook nog bij het AHC! *argh*

Ow, daar wist ik niks van? Wat slecht zeg! Ik vindt er weinig 'Heiligs' aan (net als lanx trouwens), dus zeker niet toelaten tot het Convent!
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:32
red violin
red violin is offline
Een ontgroening heeft voor en nadelen.

Voordelen: Je leert een grote bek te krijgen en een soort respect te krijgen voor ouderejaars. Je krijgt discipline en je hebt een trots gevoel als je de ontgroening doorstaan hebt. Je krijgt ook een hechtere band met je vereniging denk ik.
Nadelen: Je bent veel tijd eraan kwijt, het is en blijft gewoon een vervelende bezigheid.

Ik zit bij een vereniging waar geen ontgroening is om lid te worden. Er zijn wel dispuutsontgroeningen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 14:50
Quist
Quist is offline
Wil heel erg graag weten wie *shadygirl*
dan wel niet is Gok op odi@amo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:10
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Citaat:
Quist schreef:
Wil heel erg graag weten wie *shadygirl*
dan wel niet is Gok op odi@amo
klopt!!! En jij... Ik gok op par vida?
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 11:20
Bird
Bird is offline
AHC rules!!!!

[Dit bericht is aangepast door Bird (07-03-2002).]
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 20:59
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik vind t ziek als oudejaars t leuk vinden als die nieuwlingen zulke ranzige dingen moet doorstaan..

dus neej ik zie t nut dr nie van in maar ik zou ook geen 1 reden kunnen bedenken wrom je zoiets zou moeten doorstaan...
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ach je moet je gewoon niet gek laten maken door een paar oudere jaars die je willen testen. Zit jij vol viezigheid, dan spring je hem gewoon om zijn nek.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:39
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Bird schreef:
Ow, daar wist ik niks van? Wat slecht zeg! Ik vindt er weinig 'Heiligs' aan (net als lanx trouwens), dus zeker niet toelaten tot het Convent!
L.A.N.X. zit er ook nog niet bij he Ze zitten nog in de toelatingsprocedure..

Van mij mogen ze er buiten blijven!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 16:11
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heeft Koko geen ontgroening? omg...en dan willen ze ook nog bij het AHC! *argh*

koko is toch een vrij alternatieve vereniging
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:01
Python
Python is offline
Citaat:
nare man schreef:

(En voor de geïnteresseerden: ik ben zelf lid van de N.S.V. Carolus Magnus.)

Ik zit bij een van de zusjes van Carolus

En ik ben vóór ontgroening, is kewl! Argumenten hierboven al genoemd.
En niet alles geloven wat je hoort, dat iederen met een ouderejaars naar bed moet echt onzin!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2002, 14:16
Quist
Quist is offline
Citaat:
*shadygirl* schreef:
Trouwens, Quist, wij gaan toch ook bij het AHC he?

Dit zijn dingen die alleen binnen de vereniging besproken mogen worden en dus niet hier op internet

Nee, niet por vida
vera

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 15:02
Quist
Quist is offline
Citaat:
beuk schreef:
koko is toch een vrij alternatieve vereniging

klopt, snap er ook niets van

Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:12
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
L.A.N.X. zit er ook nog niet bij he Ze zitten nog in de toelatingsprocedure..

Van mij mogen ze er buiten blijven!

Reken er maar niet op dat ze er buiten blijven hoor! Alles is toch zo goed als rond?
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 15:13
Bird
Bird is offline
Citaat:
Python schreef:
Ik zit bij een van de zusjes van Carolus
Wordt een familie-aangelegenheid hier, gezellig

Waar ben jij lid? (ik Rdam)
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:38
Verwijderd
Overigens:

niemand hier die bij het corps zit?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:00
Bird
Bird is offline
Citaat:
nare man schreef:
Overigens:

niemand hier die bij het corps zit?

Jah... wie durft...

__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 12:14
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
[/QUOTE]
Dit zijn dingen die alleen binnen de vereniging besproken mogen worden en dus niet hier op internet

Nee, niet por vida
vera

[/QUOTE]

Ik heb hem al verwijderd. Sorry, wist ik niet.
Maaruh, Heerlyck dan? (Dinges, je weet wel )
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 21:43
WuTangClan
Avatar van WuTangClan
WuTangClan is offline
kyk ik dnek er niet echt over ik ben nog niet ontgroend en ja wat maakt het eigenlijks uit?. je wilt bewijzen dat je het durft nnou heel veel mensen durfen het wel en sommige nie nou is dat erg of nie?
leg even uit aub ik wil wel antwoord
__________________
nigagz wonder why! niggaz wanna lie you niggaz wonder why niggaz gonna die
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 11:58
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
kan wel, maar ik begrijp de vraag niet helemaal
__________________
~De Galerij roelt!!!Grtjz aan CHMD,Signy,flowgirl,Tofke_H,Saskiatje&Nivava.Eminem kicks azz!!!SV Circumflex ROELT!!! Jackass = ademen, leven, bestaan~
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 12:01
miro
Avatar van miro
miro is offline
ben zelf niet ontgroend. Het ligt er eigenlijk aan wat je moet. Ik bedoel midden in de stad of het volkslied zingen vind ik niet erg. Maar een vriendin van mij moest met dr haren helemaal volgesmeerd met modder en eieren ( ze mocht ze drie dagen niet wassen) door heel nederland reizen met de trein. Nee daar zou ik niet aan meedoen. Net alsof je zonder vereniging geen sociale contacten krijgt. Zelf zou ik t wel leuk vinden om straks bij een vereniging te gaan, een ontgroening vind ik niet erg, maar er is een grens.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:57
Bird
Bird is offline
Citaat:
miro schreef:
ben zelf niet ontgroend. Het ligt er eigenlijk aan wat je moet. Ik bedoel midden in de stad of het volkslied zingen vind ik niet erg. Maar een vriendin van mij moest met dr haren helemaal volgesmeerd met modder en eieren ( ze mocht ze drie dagen niet wassen) door heel nederland reizen met de trein. Nee daar zou ik niet aan meedoen. Net alsof je zonder vereniging geen sociale contacten krijgt. Zelf zou ik t wel leuk vinden om straks bij een vereniging te gaan, een ontgroening vind ik niet erg, maar er is een grens.
Dat je echt met een speen in je mond in de binnenstad moet lopen ofzow is onzin. Je hebt dan wel een supersofte vereniging. Denk niet dat je alleen een beetje jezelf voor lul moet gaan zetten op zo'n manier.

Denk meer in de richting van de ervaring van die vriendin. Dat begint erop te lijken.

Grenzen stel je trouwens zelf. Het is de kunst om die grenzen te handhaven.
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:25
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
//offtopic
woensdag op dat koko-feest geweest, lopen vet veel vrouwen rond daar
iemand die er ook was? (er lopen toch limbo's rond hier?)
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:26
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
ik wil volgend jaar misschien wel bij een studenten vereniging. MAar in Tilburg zijn er eigenlijk maar 2 Olof (corps) en Plato. Ik heb geen idee waar ik voor zou moeten kiezen. Hoe lang duurt ontgroening eigenlijk en kan je ook niet toegelaten worden???
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:19
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
tegen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kwoots van forumers
Miekje*
34 19-07-2009 13:44
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 11-11-2008 23:15
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tekst naar engels vertalen
gothicje
12 29-09-2003 18:15
De Kantine Ontgroening... iets voor jou??
Vrouwke
62 17-11-2002 21:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Utrechtse introducties lopen uit de hand
Verwijderd
94 11-10-2002 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.