Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 15:06
Lorelei.tmp
Avatar van Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Voor de vegetariers hier;

Wat voor vleesvervangers eten jullie meestal?

Eten jullie noten en kaas of van die echte sojahamburgers/schnitzels/knakworsten en tofu/quorn/enz?

Zitten er in kaas en noten wel alle essentiele aminozuren/eiwitten (die dus wel in vlees zitten) of zitten die alleen in die 'echte vleesvervangers'?

Als uitwonende student heb ik het niet zo breed dus ik vroeg me af wat nou een goede vleesvervanger is die niet zo duur is.

En hebben jullie nog lekkere vegetarische recepten??
__________________
ziek
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2003, 15:11
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik ben veganist. Ik eet:

-Iedere dag drie vijgen
-Iedere dag een bakje amandelen+walnoten+pijnboompitten
-Af en toe pinda's
-Vleesvervangers, zoals: Gyros Tofu, heel erg lekker, vegetarische loempia met rooktofu, jam!, spinazieschijfjes, Mexicaanse schijfjes, en falaffel, tamari.

Zitten er in deze dijngen alle aminozuren? Ik heb geen idee! Maar ik neem wel spirulina met alle amino's
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:40
halve gare
halve gare is offline
ik mag de meeste vleessoorten niet daarom eet ik ook vaak vegatarische burgers enz...

in principe heb je maar 2 keer per week vlees nodig en een paar keer vis (weet niety of je dat ook niet eet? is wel goedkoop te verkrijgen bij de aldi en lidl). je kan de ene dag bijvoorbeeld een ei eten als vervanging, of peulvruchten, noten zijn inderdaad ook een goede vervanger. op internet is vast ergens te vinden wat je precies nodig hebt....
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Lorelei schreef op 15-03-2003 @ 16:06:
Voor de vegetariers hier;

Wat voor vleesvervangers eten jullie meestal?

Eten jullie noten en kaas of van die echte sojahamburgers/schnitzels/knakworsten en tofu/quorn/enz?

Zitten er in kaas en noten wel alle essentiele aminozuren/eiwitten (die dus wel in vlees zitten) of zitten die alleen in die 'echte vleesvervangers'?

Als uitwonende student heb ik het niet zo breed dus ik vroeg me af wat nou een goede vleesvervanger is die niet zo duur is.

En hebben jullie nog lekkere vegetarische recepten??
Ik mag de meeste burgers (alle) niet, ik eet zo nu en dan wel quorn (tofu vind ik niet echt lekker) en soms van die vegetarische worstjes of een quorn burger. Vlees is ook niet goedkoop, en die vegetarische 'troep' over het algemeen ook niet, dus of je nou vlees eet of niet, dat maakt qua geld weinig uit. Peulvruchten ed zijn wel goedkoop, iig goedkoper. Ik eet geen noten (mag ik niet) en ook amper kaas. De meeste kaas is btw ook niet vegetarisch ivm het stremsel dat er in zit (biologische kaas is wel vegetarisch). Ik slik elke dag een multi-vitamine pil, dus krijg ik het meeste wat je nodig hebt wel binnen (volgens mij dietiste).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:22
Lorelei.tmp
Avatar van Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Zijn vijgen dan ook vleesvervangers Diovai? Dat wist ik niet.

Leonoor, zou jij mij dan kunnen vertellen hoe dat precies zit met vegetarische kaas? Want ik wist niet dat gewone kaas niet vegetarisch was, wordt voor stremsel zo'n kalf/koe dan geslacht?
In multivitaminen zitten geen aminozuren/eiwitten, dus via een vitaminepil kun je de essentiele niet binnenkrijgen. Maar in quorn schijnt het inderdaad wel te zitten. Het lijkt me lastig als je zoveel niet mag zeg! Ben jij ook vegetarier omdat je geen vlees mag?
__________________
ziek
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:23
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Lorelei schreef op 16-03-2003 @ 14:22:
Zijn vijgen dan ook vleesvervangers Diovai? Dat wist ik niet.

Leonoor, zou jij mij dan kunnen vertellen hoe dat precies zit met vegetarische kaas? Want ik wist niet dat gewone kaas niet vegetarisch was, wordt voor stremsel zo'n kalf/koe dan geslacht?
In multivitaminen zitten geen aminozuren/eiwitten, dus via een vitaminepil kun je de essentiele niet binnenkrijgen. Maar in quorn schijnt het inderdaad wel te zitten. Het lijkt me lastig als je zoveel niet mag zeg! Ben jij ook vegetarier omdat je geen vlees mag?
Nou vijgen vleesverangers,
volgens mij zit er in vijgen veel calcium en zink (?) of magnesium
dat zou ik even moeten checken
maar ze zijn iig heel gezond!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Lorelei schreef op 16-03-2003 @ 14:22:
Leonoor, zou jij mij dan kunnen vertellen hoe dat precies zit met vegetarische kaas? Want ik wist niet dat gewone kaas niet vegetarisch was, wordt voor stremsel zo'n kalf/koe dan geslacht?
In multivitaminen zitten geen aminozuren/eiwitten, dus via een vitaminepil kun je de essentiele niet binnenkrijgen. Maar in quorn schijnt het inderdaad wel te zitten. Het lijkt me lastig als je zoveel niet mag zeg! Ben jij ook vegetarier omdat je geen vlees mag?
Het stremsel komt uit de maag van een kalf...en ik neem aan dat ze daar wel eerst dood voor moeten zijn... In biologische kaas zit natuurlijk stremsel.

Van aminozuren/eiwitten heb ik weinig verstand. Waar zit het allemaal in dan? In peulvruchten ed?

Ik was al vegetariër toen ik te horen kreeg dat ik zoveel niet mocht (mocht het eerder ook al niet, maar we wisten toen niet wat ed), dus daar hebben we verder niet naar gekeken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:28
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=407101 <- over vegetarische kaas

En die site van vegatopia is echt een hele goede en duidelijke site.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Het stremsel komt uit de maag van een kalf...en ik neem aan dat ze daar wel eerst dood voor moeten zijn... In biologische kaas zit natuurlijk stremsel.
Het hoeft niet perse dat het dier eerst dood moet om de stremsel uit de maag te halen, maar aangezien het wordt gebruikt voor de vleesproductie doden ze het eerst omdat dat makkelijker is...

Het is heel moeilijk om 100% vegetarisch te zijn. Ik ben vegetarisch, maar eet wel gewone kaas. Als een dier wordt gedood vind ik dat het wel helemaal moet worden benut zoals leer en stremsel e.d. Ik heb gehoord dat voor kleurstoffen ook wel eens kleine diertjes worden gebruikt, maar het fijne weet ik hier ook niet van.

Wat betreft de vleesvervangers: je kunt bevoorbeeld makkelijk een schotel maken van bijvoorbeeld zuurkool met quorn of lasagna of zoiets, dat smaakt vaak erg goed!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:46
Red Lion
Avatar van Red Lion
Red Lion is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 16-03-2003 @ 20:24:
Ik heb gehoord dat voor kleurstoffen ook wel eens kleine diertjes worden gebruikt, maar het fijne weet ik hier ook niet van.
Ja dat klopt, uit schildklierluizen ofzo. Daar komen die rode kleurstoffen vandaan die in vele snoepjes worden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:30
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ben niet vegetarisch (wel vegetarisch opgevoed) maar de rest van mijn familie wel dus ik eet gewoon met hun mee. Wij eten altijd van die nepburgers.schnitzels, worstjes, gehaktballetjes. Ik vind t best lekker, omdat ik dr ook aan gewend ben. Alleen de worstjes zijn niet te vreten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 17-04-2003 @ 10:30:
Alleen de worstjes zijn niet te vreten
Juist wel!

Die groenteburgers ed vind ik niet te vreten...maar das waarschijnlijk persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:38
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Lorelei schreef op 15-03-2003 @ 16:06:
Wat voor vleesvervangers eten jullie meestal?
Ben niet echt vegetarisch,
lust gewoon geen vlees.

Eet vaak tahoe, tempeh en tofu.. (zijn alledrie
soja-producten geloof ik)
Voor de rest niet eigenlijk, hoef niet persé
een vervanging voor vlees..
Citaat:
Lorelei schreef op 15-03-2003 @ 16:06:
Als uitwonende student heb ik het niet zo breed dus ik vroeg me af wat nou een goede vleesvervanger is die niet zo duur is.
Van die blokken tahoe en tempeh zijn niet
zo heel duur volgens mij..
Met zo'n blok kan ik (in m'n eentje) meestal
wel een week, soms langer, hangt ervan af
hoe vaak ik het eet. Blijft ook wel redelijk lang goed
als alles gebakken is..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetariërs?
Calyx
157 30-09-2007 12:48
Eten & Drinken Vegetarisch studentenvoedsel??
MademoiselleX
105 14-02-2007 10:24
Eten & Drinken Wat eet jij als vegetariër?
ikkuh15
126 01-03-2006 18:03
Eten & Drinken Zo goedkoop mogelijk eten.
Verwijderd
41 20-10-2004 19:21
Eten & Drinken Goedkoop vegetarisch
ArtemisQ
17 19-09-2004 19:55
De Kantine Vegetarisch op kamers :o)
Nanaki
38 28-07-2002 11:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.