Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 17:42
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Ik zag laatst ergens in een blad staan dat het percentage toegstane kakkerlak in de pure cacao boter weer omoog is gegooid. Volgens mij naar 6%. (het was 4). Dat betekent dus dat als je een kilo pure chocola eet, dat voor 75% uit pure cacoa boter bestaat (rest is suiker) je 0,75 maal 0.06 = 0.045 killo kakkerlak eet. Hoeveel kakkerlakken zijn dat wel niet?! En op jaarbasis..

zijn er nog meer mensen met leuke voeselfeitjes? Graag allemaal hier posten. WEET WAT JE EET!!!
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 17:44
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
pardon? wat doet kakkerlak in cacao boter?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:46
Verwijderd
bah
Zulke dingen hoef ik eigenlijk niet te weten.. wil ik niet eens weten..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:46
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
op cacoa plantages worden de bonen geplukt, en op grote bergen worden die in de zon gelegd voor 5 dagen, want dan vind er een chemisch proces plaats waardoor de cacoa smaak ontstaat. Maar het is onmogelijk om de kakkerlakken van de bonen te scheiden. Maar t is niet erg opzich, t wordt allemaal op goed hoge temperatuur bereid, dus alles is wel dood (eitjes e.d.)
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:47
jeffry
Avatar van jeffry
jeffry is offline
lekker ik eet nooit meer cacao boter.
__________________
Het leven is te kort om te discussiëren, dus heb ik altijd gelijk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:56
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
zit er in cacao altijd kakkerlak? moet ik hier tegen zijn als veganist? bleh
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:33
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hmm, nou ja... zo lang er geen voelsprieten tevoorschijn komen als ik een hapje chocola neem kan het me niet zo heel veel schelen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef op 23-03-2003 @ 18:42:
Ik zag laatst ergens in een blad staan dat het percentage toegstane kakkerlak in de pure cacao boter weer omoog is gegooid. Volgens mij naar 6%. (het was 4). Dat betekent dus dat als je een kilo pure chocola eet, dat voor 75% uit pure cacoa boter bestaat (rest is suiker) je 0,75 maal 0.06 = 0.045 killo kakkerlak eet. Hoeveel kakkerlakken zijn dat wel niet?! En op jaarbasis..

zijn er nog meer mensen met leuke voeselfeitjes? Graag allemaal hier posten. WEET WAT JE EET!!!
Welk blad? Uit welk land?

Wat zegt de (Nederlandse) warenwet hierover?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:30
Mariebel
Mariebel is offline
Verbaast me niet heel erg. Veel kleurstoffen van snoepjes worden gemaakt van een soort luis. Je kunt gewoon maar beter niet weten wat je allemaal eet
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:36
notbonefish
notbonefish is offline
moet je eens bedenken wat er tussen alle andere 'voedsel' zit.

maar eerlijk gezegd, boeit dat nou zoveel? al die beestjes kunnen best lekker zijn. gezond, en mileuvriendelijk bovendien. als iedereen insecten ging eten, zou iedereen genoeg eten kunnen krijgen, en is het minder mileubelastend dan bijv. al dat vee, om niet te spreken van die uitgestrekte mono-culturen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:45
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
jeffry schreef op 23-03-2003 @ 18:47:
lekker ik eet nooit meer cacao boter.
God, wat ben JIJ een aansteller zeg... Wel iets eten, maar als je weet wat er in zit hoef je 't opeens niet meer.

'k Zal 't maar verklappen; je bedlakens en je kleding zitten vol met kleine, voor het oog onzichtbare, 'beestjes'. Durf je nu niet meer te slapen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:15
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
m'neer schreef op 24-03-2003 @ 15:45:
God, wat ben JIJ een aansteller zeg... Wel iets eten, maar als je weet wat er in zit hoef je 't opeens niet meer.
sorry hoor maar dat heeft nix met aanstellen te maken,...tis gewoon de gedachte erachter,....toen ik een keer in Schotland was heb ik Haggish (geen idee of je het zo schrijft) gegeten,...zonder dat ik wist wat het was,...(mijn moeder wou het pas vertellen toen ik het op at) maja daarna had ik zoiets van ,..dat eet ik nooit meer,...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 01:36
Morch
Avatar van Morch
Morch is offline
Citaat:
Ik schreef op 23-03-2003 @ 20:00:
Wat zegt de (Nederlandse) warenwet hierover?
Nou, ik heb eens in een blad gelezen, en van iemand gehoord die ook in de 'foodbuisness' zit dat er zelfs vaak 'insectenextracten' worden toegevoegd aan voedselproducten voor een hoger proteinegehalte.

En aangezien ik dit soort dingen dus wel vaker hoor zal de warenwet dit ook wel weten en blijkbaar maakt het ze dus niet veel uit.


Maar ze zouden dan toch op z'n minst op de verpakking kunnen zetten:

72% Cacoa boter
22% Suiker
6% Kakkerlak
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 07:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Morch schreef op 25-03-2003 @ 02:36:
Nou, ik heb eens in een blad gelezen, en van iemand gehoord die ook in de 'foodbuisness' zit dat er zelfs vaak 'insectenextracten' worden toegevoegd aan voedselproducten voor een hoger proteinegehalte.

En aangezien ik dit soort dingen dus wel vaker hoor zal de warenwet dit ook wel weten en blijkbaar maakt het ze dus niet veel uit.


Maar ze zouden dan toch op z'n minst op de verpakking kunnen zetten:

72% Cacoa boter
22% Suiker
6% Kakkerlak
ik denk dat chocolade dan opeens een stuk minder populair gaat worden
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:23
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
En iedereen maar denken dat die krokante smaak van een Snicker door de pinda's komt...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:38
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
gadverrudamme ik eet nooit meer chocolaaa
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:08
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
nathalie schreef op 24-03-2003 @ 20:15:
sorry hoor maar dat heeft nix met aanstellen te maken,...tis gewoon de gedachte erachter,....toen ik een keer in Schotland was heb ik Haggish (geen idee of je het zo schrijft) gegeten,...zonder dat ik wist wat het was,...(mijn moeder wou het pas vertellen toen ik het op at) maja daarna had ik zoiets van ,..dat eet ik nooit meer,...
Tuurlijk is pure aanstellerij! Kijk, als je iets echt VIES vind dan is het logisch dat je het niet meer eet, en Haggis (en sprinkhanen, maden en wormen) zijn wel ietwat extreme voorbeelden, maar chocola! Kom op, iedereen eet chocola en je hoort niemand klagen, maar als ze horen dat er een BIJZONDER klein deel ván die chocola bestaat uit levenloze, TOTAAL NIET TE ONDERSCHEIDEN kakkerlak, dán hoeft 't opeens niet meer!

...dát is hypocriet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Morch schreef op 25-03-2003 @ 02:36:
Nou, ik heb eens in een blad gelezen, en van iemand gehoord die ook in de 'foodbuisness' zit dat er zelfs vaak 'insectenextracten' worden toegevoegd aan voedselproducten voor een hoger proteinegehalte.

En aangezien ik dit soort dingen dus wel vaker hoor zal de warenwet dit ook wel weten en blijkbaar maakt het ze dus niet veel uit.


Maar ze zouden dan toch op z'n minst op de verpakking kunnen zetten:

72% Cacoa boter
22% Suiker
6% Kakkerlak
Ikzelf zit ook in de voedingsmiddelenindustrie... tenminste, ik studeer voedingsmiddelentechnologie en loop nou stage.

Over het toevoegen van insectenextracten kan die persoon best gelijk hebben.

De warenwet weet dit niet, want de warenwet is een wet en geen orgaisatie. En je conclusie is heel erg kort door de bocht. Er worden een heleboel dingen verwerkt en geproduceerd wat eigenlijk niet mag of wat wel mag maar toch slecht voor je is. Maar het merendeel van de bedrijven doet het wel goed, gelukkig.

Over die vermelding van kakkerlak oid op de ingredientendeclaratie...zoiets zal wel vermeld staan, alleen staat het vaak niet omschreven als kakkerlak maar is het op een andere manier omschreven. eiwitproteinen bijvoorbeeld, of op welke manier je het wettelijk mag noemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 14:19
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Zou iemand echt serieus overwegen om hierdoor minder chocola te gaan eten?
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:20
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
hajo schreef op 25-03-2003 @ 15:19:
Zou iemand echt serieus overwegen om hierdoor minder chocola te gaan eten?
JA
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 25-03-2003 @ 15:20:
JA
waarom overweeg je dan ook niet serieus of

-je nog wel lucht zal inademen met al die bacterieen erin
-je nog wel lucht zal inademen met al die giftige stoffen erin
-je nog wel groente en fruit zal eten emt al die bestrijdingsmiddelen erin
-je nog wel wilt computeren met de kans op rsi
-je nog wel geimporteerde voedingsmiddelen wilt met kans op georganiseerde teroristische voedselvergiftiging of besmetting
-je nog wel brood eet, met de kankerverwekkende stoffen erin, net zoals pepernoten

...of doe je dat al?


kakkerlakken zijn trouwens heel gezond om te consumeren. Als iemand ze mij eens aanbied om te proeven oid dan zal ik dat zo doen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:36
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Ik schreef op 25-03-2003 @ 15:27:
waarom overweeg je dan ook niet serieus of

-je nog wel lucht zal inademen met al die bacterieen erin
-je nog wel lucht zal inademen met al die giftige stoffen erin
-je nog wel groente en fruit zal eten emt al die bestrijdingsmiddelen erin
-je nog wel wilt computeren met de kans op rsi
-je nog wel geimporteerde voedingsmiddelen wilt met kans op georganiseerde teroristische voedselvergiftiging of besmetting
-je nog wel brood eet, met de kankerverwekkende stoffen erin, net zoals pepernoten

...of doe je dat al?


kakkerlakken zijn trouwens heel gezond om te consumeren. Als iemand ze mij eens aanbied om te proeven oid dan zal ik dat zo doen.
ik had niet gezegt dat ik zo was.. je vroeg iemand.. maar ok.. ik geloof best dat ze gezond zijn.. alleen ik eet zowieso al liever geen chocola vanwege dieet en als ik dan ook nog hoor dat dr kakkerlakken inzitten zorgt dat dr voor dat ik helemaal geen chocola eet snapje.. msschien dat anderen ook zo denken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:45
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
boejunt, je eet tog ook vlees? is tog hetzelfde, boejt mij geen f* wat er door me eten zit, ik word er niet ziek van (hoop ik)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:57
Fly_away
Fly_away is offline
Hommn... zolang ik het niet proef blijf ik aan de sjokola
__________________
Carpe Diemmmm
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:58
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
dafelix schreef op 25-03-2003 @ 16:45:
boejunt, je eet tog ook vlees? is tog hetzelfde, boejt mij geen f* wat er door me eten zit, ik word er niet ziek van (hoop ik)
En wij vegetariërs dan? Nou ja, het zal heus wel een biologische scharrelkakkerlak geweest zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 16:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 25-03-2003 @ 16:58:
En wij vegetariërs dan? Nou ja, het zal heus wel een biologische scharrelkakkerlak geweest zijn.
lekkere sarcast
*ligt altijd dubbel om foxy *

in brood zit ook altijd een zooitje insecten verwerkt, en je zal ook wel eens een spinnetje inslikken als je slaapt, dus "boeie"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:47
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 23-03-2003 @ 20:30:
Verbaast me niet heel erg. Veel kleurstoffen van snoepjes worden gemaakt van een soort luis. Je kunt gewoon maar beter niet weten wat je allemaal eet
De rooie Smarties zijn gekleurd met luizenbloed! Dit is écht waar.
Maar waarom zou je iets ineens niet meer eten als je weet wat er in zit? Je zou eens moeten weten wat er allemaal door ons voedsel wordt gegooid, dan zou je nooit meer iets eten!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:49
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2003 @ 19:33:
Hmm, nou ja... zo lang er geen voelsprieten tevoorschijn komen als ik een hapje chocola neem kan het me niet zo heel veel schelen
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:51
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
*Neemt nog een flinke hap van dr chocoreep*
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 17:13
Morch
Avatar van Morch
Morch is offline
Citaat:
Ik schreef op 25-03-2003 @ 15:19:

De warenwet weet dit niet, want de warenwet is een wet en geen orgaisatie. En je conclusie is heel erg kort door de bocht. Er worden een heleboel dingen verwerkt en geproduceerd wat eigenlijk niet mag of wat wel mag maar toch slecht voor je is. Maar het merendeel van de bedrijven doet het wel goed, gelukkig.
Ah dus het gebeurd dus toch allemaal stiekem...

Tja wie weet wat je dan allemaal nog meer voor rare dingen eet, niet dat het erg veel uitmaakt, maar toch

Citaat:
Over die vermelding van kakkerlak oid op de ingredientendeclaratie...zoiets zal wel vermeld staan, alleen staat het vaak niet omschreven als kakkerlak maar is het op een andere manier omschreven. eiwitproteinen bijvoorbeeld, of op welke manier je het wettelijk mag noemen.
jullie weten het mensen, niks meer eten waar dit op de verpakking staat
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 25-03-2003 @ 17:22:
lekkere sarcast
*ligt altijd dubbel om foxy *

in brood zit ook altijd een zooitje insecten verwerkt, en je zal ook wel eens een spinnetje inslikken als je slaapt, dus "boeie"
Ja, of je zit op de fiets en er vliegt een vlieg in je keel.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 19:20
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
God, wat maken we ons weer druk. Mmmmmmm chocolade Oow nee wat hoor ik nou er zit kakkerlak in chocola KAKKERLAK! gadverdamme ik eet nooooit mee iets wat er ook maar uit ziet als chocolade.
Bah stom, of je moet streng vegetarieer zijn (dan nog)
Hmm ik hou al op.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:51
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Whoa!

Wist ik niet.. maar misschien is het handig voor de lijn. Telkens als je zo'n reep wilt pakken denken aan de kakkerlakken die erin verwerkt zitten.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 00:50
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Diovai schreef op 23-03-2003 @ 18:56:
zit er in cacao altijd kakkerlak? moet ik hier tegen zijn als veganist? bleh
ik vroeg het me ook af... ik besluit: ik ben tegen!
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 00:51
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 23-03-2003 @ 20:30:
Verbaast me niet heel erg. Veel kleurstoffen van snoepjes worden gemaakt van een soort luis. Je kunt gewoon maar beter niet weten wat je allemaal eet
E120 is dat.. van de vrouwtjes van dat luizensoort.. wordt gebruikt voor rode kleurstof in oa nep-m&ms, sommige drinkyoghurt, etc.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 07:11
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
skatefamke schreef op 26-03-2003 @ 01:51:
E120 is dat.. van de vrouwtjes van dat luizensoort.. wordt gebruikt voor rode kleurstof in oa nep-m&ms, sommige drinkyoghurt, etc.
ok wil je misschien ophouden met over alles vertellen wat voor ranzige dingen dr in zitten...k wil neit steeds aan luizen hoeven denken als ik een m&m wil eten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2003, 09:31
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
*eet chocolade*
Zolang ik er niets van proef...
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:38
freakieflower
Avatar van freakieflower
freakieflower is offline
Citaat:
jeffry schreef op 23-03-2003 @ 18:47:
lekker ik eet nooit meer cacao boter.
goh, je vindt het zeker ook erg wat er met al die dieren gebeurt in de bio-ndustrie...en je eet het toch..waar heb je het dan over?
__________________
"One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them."
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:32
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ja zoiets is het ook met meelwormen, daar mag ook maar zoveel procent inzitten..Belachelijk gewoon en GOOR!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:06
Verwijderd
Lekker toch zo'n knapperige kakkerlak, hmmmm
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:29
Verwijderd
biologische kakkerlakken... eigenlijk ook heel logisch
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:39
Verwijderd
Cool eigenlijk

En sorry, maar als je het voorheen lekker vond en nu ineens smerig omdat je nu weet dat er kakkerlak in zit, is er iets raars aan de hand...

Ook een keertje op tv, aten ze muskusrat zonder te weten wat het was, moesten ze raden. Allemaal dachten ze dat het om biefstuk ging, toen het vertelt werd werd iemand helemaal bleek, juist de persoon die daarvoor gezegd had dat het heeeeeerlijk was, en je zag hem op de achtergrond weg vluchten - klaarblijkelijk om over te geven. Sorry, maar als je iets onwijs lekker vindt - dat is heeeeerlijk immers - dan maakt het je niet uit wát het is, lijkt me zo...

*neemt stukje chocolade en probeert de kakkerlak te onderscheiden *
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:59
Verwijderd
De rode kleurstof in bepaalde snoepjes (ik geloof E212) zijn een bepaalde soort gestampte luizen. Als het e-nummer er niet bij staat staat er soms ook 'Cochenille" Lekker om te weten
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 26-03-2003 @ 08:11:
ok wil je misschien ophouden met over alles vertellen wat voor ranzige dingen dr in zitten...k wil neit steeds aan luizen hoeven denken als ik een m&m wil eten
Ze zegt toch nepM&M's en als je het zo goor vindt eet je het toch gewoon niet?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:34
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Super_Marianne schreef op 27-03-2003 @ 15:09:
Ze zegt toch nepM&M's en als je het zo goor vindt eet je het toch gewoon niet?
dat bedoel ik niet.. ik wil niet van alles weten wat dr allemaal inzit.. snapje? en ik eet btw toch al geen m&m's of chocolade, zeg maar helemaal geen lekkers..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:51
Verwijderd
Waarom heb ik op deze link geklikt?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:01
Verwijderd
Ik snap niet wat daar erg aan is... eet je op eens ook geen frikandellen meer omdat daar koeienogen inzitten enzo?

Ik vind alles best, zolang het maar niet herkenbaar is. Ik hoef geen hele koe op mijn bord, geen hele vis en geen hele kakkerlak. Of het ergens fijngemalen in zit, zal me een zorg wezen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:52
Verwijderd
Alsof er niet ook massa's veld- en woelmuizen door eten zit wat machinaal van het veld gerooid is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:17
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ik blijf toch wel chocola eten
het smaakt me anders goed
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ik schreef op 25-03-2003 @ 15:19:
Ikzelf zit ook in de voedingsmiddelenindustrie... tenminste, ik studeer voedingsmiddelentechnologie en loop nou stage.

Offtopic: gezellig, een mede VT-student.. En wordt het na het eerste jaar nog interessant, of blijft het zo oppervlakkig?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet
Verwijderd
213 15-11-2008 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.