Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 14:35
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Dat vraag ik me ook nog af...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Advertentie
Oud 18-07-2003, 14:36
Violence Fetishist
Avatar van Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
richt een club op zou ik zeggen.
__________________
- the vøøðøø who do what you don't dare do people -
Oud 18-07-2003, 15:10
brent
brent is offline
[QUOTE]de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 14:57:
[B]Dat zou kunnen. Die brieven werden uitgegeven in de beschaafde kringen, en daar golden geen regels. Daar was men vrij om te zeggen wat men wilde. Ik geef hiermee toe dat die brieven niet bedoeld waren voor half- of onbeschaafde kringen.

Neen, Abt van Sion, bovenstaand is onwaar!
In de brievenroman "Nader tot U" (1966) verwoordt Reve een fantasie, waarin hij met een als ezel geïncarneerde God de geslachtsdaad bedrijft.Dit leidt tot commotie in christelijke kring. Onder druk van de ARP en de SGP belandt de zaak via het Amsterdams gerechtshof bij de Hoge Raad. In 1968 wordt Reve van alle aanklachten vrijgesproken.
Oud 18-07-2003, 15:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 18-07-2003 @ 15:05:
Waarom spenderen jullie nog zoveel tijd en moeite aan die lulhannes?
Een kat in nood maakt rare sprongen. Jouw reactie bewijst dat. Mensen die geen uitweg meer weten, en zichzelf toch niet kunnen beheersen, kunnen blijkbaar niets anders dan overgaan tot krachttermen en scheldwoorden. Zwak, maar waar. Je woordgebruik zegt overigens meer over jou dan over mij. Een oude regel geldt nog altijd: "Wat je zegt, dat ben je zelf."
Oud 18-07-2003, 15:26
de abt van sion
de abt van sion is offline
[QUOTE]brent schreef op 18-07-2003 @ 16:10:
[B]
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 14:57:
Dat zou kunnen. Die brieven werden uitgegeven in de beschaafde kringen, en daar golden geen regels. Daar was men vrij om te zeggen wat men wilde. Ik geef hiermee toe dat die brieven niet bedoeld waren voor half- of onbeschaafde kringen.

Neen, Abt van Sion, bovenstaand is onwaar!
In de brievenroman "Nader tot U" (1966) verwoordt Reve een fantasie, waarin hij met een als ezel geïncarneerde God de geslachtsdaad bedrijft.Dit leidt tot commotie in christelijke kring. Onder druk van de ARP en de SGP belandt de zaak via het Amsterdams gerechtshof bij de Hoge Raad. In 1968 wordt Reve van alle aanklachten vrijgesproken.
Het is niet onwaar, maar er zijn inderdaad uitzonderingen. De brieven van Cicero, Seneca en Plinius zijn wel aan iemand geadresseerd, maar zijn tegelijk voor publicatie bedoeld. Dat is uit onderzoek gebleken. Reve telt bij mij - ik zeg nadrukkelijk "bij mij" - niet onder de beschaafde kringen. Maar dat neemt niet weg dat je op dit punt gelijk hebt.
Oud 18-07-2003, 15:29
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-07-2003 @ 15:35:
Dat vraag ik me ook nog af...
Dat is goedkoop scoren bij een massa meelopers. Deze reactie van jou is een gewichtloos zwaktebod, en had dus evengoed niet geplaatst kunnen worden. Dat geldt overigens voor meer reacties van jou. Kom met iets zinnigs, of houd je op de vlakte.

Ideetje? Ga eens op "onzin" kijken... Gezellig!
Oud 18-07-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 16:29:
Dat is goedkoop scoren bij een massa meelopers. Deze reactie van jou is een gewichtloos zwaktebod, en had dus evengoed niet geplaatst kunnen worden. Dat geldt overigens voor meer reacties van jou. Kom met iets zinnigs, of houd je op de vlakte.

Ideetje? Ga eens op "onzin" kijken... Gezellig!
Deze reactie van jou slaat anders ook nergens op, maar ja, jij mag altijd reageren he?
Oud 18-07-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 16:22:
Een oude regel geldt nog altijd: "Wat je zegt, dat ben je zelf."
Dat zei ik voor het laatst toen ik een jaar of 12 was...

Citaat:
Kom met iets zinnigs, of houd je op de vlakte.
Oud 18-07-2003, 16:47
brent
brent is offline
[QUOTE]de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 16:26:
Reve telt bij mij - ik zeg nadrukkelijk "bij mij" - niet onder de beschaafde kringen. Maar dat neemt niet weg dat je op dit punt gelijk hebt.

Het gaat niet om van het Reve, het gaat erom dat de ARP en de SGP zich beschaafder dan de beschaafdste kring wilden profileren. Door de "Nader tot U- problematiek" jakkeren of door een ander ethisch nauw door een christelijke belangengroepering is hachelijk. Waarschijnlijk was van het Reve voldoende gewaarschuwd en getraind om gevaarlijke vragen en listen op een beschaafde manier te verwerken in z'n pleitredes: hij werd vrijgesproken.
Vrij in een beschaving die hem vele belangrijke prijzen zou toekennen: de Reina Prinsen Geerligsprijs, de P.C.-Hooftprijs, de driejaarlijkse Prijs der Nederlandse letteren,.......
Oud 18-07-2003, 17:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2003 @ 17:11:
Dat zei ik voor het laatst toen ik een jaar of 12 was...
Ja, maar niet alles wat twaalfjarigen zeggen, is onzin.

Venijnig of gespeeld venijnig, maar in ieder geval niet terecht. Ik had beter van jou verwacht...

of... eigenlijk toch niet.
Oud 18-07-2003, 18:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-07-2003 @ 16:56:

1) Deze reactie van jou slaat anders ook nergens op,
2) maar ja, jij mag altijd reageren he?
1) Leg eens uit waarom ik van respect zou moeten overlopen voor waar ik op reageerde. Kun je het niet uitleggen, dan ben je ondemocratisch bezig (in de etymologische zin van het woord, voor de tragen van begrip onder ons - hierboven uitgelegd).
2) Ja, net als jij en alle anderen.
Oud 18-07-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 18:57:
Venijnig of gespeeld venijnig, maar in ieder geval niet terecht. Ik had beter van jou verwacht...

of... eigenlijk toch niet.
tja, niet alles is wat je er van verwacht

(Beledigende opmerkingen maken is btw ook wel heel simpel.)
Oud 18-07-2003, 21:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 18-07-2003 @ 19:00:
1) Leg eens uit waarom ik van respect zou moeten overlopen voor waar ik op reageerde. Kun je het niet uitleggen, dan ben je ondemocratisch bezig (in de etymologische zin van het woord, voor de tragen van begrip onder ons - hierboven uitgelegd).
Dat is denigrerend. Dat je het woord "etymologisch" niet kent betekent absoluut niet dat je "traag van begrip" bent. Dit is juist de essentie van de hele kwestie, en volgens mij heb je het gewoon niet door.
Oud 18-07-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 22:15:
Dat is denigrerend. Dat je het woord "etymologisch" niet kent betekent absoluut niet dat je "traag van begrip" bent. Dit is juist de essentie van de hele kwestie, en volgens mij heb je het gewoon niet door.
Precies.
Oud 18-07-2003, 21:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2003 @ 22:42:
Precies.
"High-five"
Oud 18-07-2003, 23:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 22:15:
Dat is denigrerend. Dat je het woord "etymologisch" niet kent betekent absoluut niet dat je "traag van begrip" bent. Dit is juist de essentie van de hele kwestie, en volgens mij heb je het gewoon niet door.
Jawel. En tragen van begrip mogen ook deelnmen aan de discussie. Ze stellen gewoon wat meer vragen. Geen probleem.

Je legt overigens een foute link.
Oud 19-07-2003, 09:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het gaat er gewoon om dat op een discussieforum iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil, met uitzondering van toespelingen op geslacht, huidskleur en godsdienst. Dat zijn namelijk zaken waarmee je geboren of grootgebracht bent en waaraan je niets kunt veranderen.
Over al het andere moet je kunnen praten, in moeilijke of makkelijke bewoordingen, in engere of in ruimere zin, in omslachtige of in beknopte taal, in goede of in kwade dagen. Echt, niemand kan het hiermee oneens zijn, lijkt me.
En af en toe een kleine prikkel, daar ga je ook niet dood van.
Jullie hameren erg op de regelgeving hier. Maar Paulus zegt in 2 Kor 3,6: "De letter doodt, maar de geest maakt levend."
Je weet wat regelgeving allemaal teweegbrengt, kijk maar om je heen, de logboeken op school enz.
Denk vrij! En laat je niet door iedereen de maond snoeren. Mij mag je de mond snoeren, als je wilt, maar besef hoe ondemocratisch en tyranniek je dan bezig bent.
Sterkte!
Oud 19-07-2003, 11:03
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Het gaat er om dat iedere bezoeker zich moet houden aan de regels die op dit forum gelden, of moeten opzouten.

Dit is, in heel elitair taalgebruik, mijn moraal in deze discussie.

Waar gáát deze discussie over, anyway? Als je het niet eens bent met de regels hier, ga lekker weg, start een eigen forum ofzo.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AEL, een gevaarlijke partij?
Fortuynist
314 04-04-2003 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.