Oud 17-06-2004, 16:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-06-2004 @ 16:28 :
In jouw mening zouden eigenlijk gewoon alle users gebanned moeten worden lijkt het en het forum een Forumbaas-only plek worden, zodat de sfeer iig. niet verpest word ..
Hartelijk dank dat je me even verteld wat mijn mening is, had ik echt nodig

Soms moet je als FB een paar rake tikken uitdelen als het echt verkeerd loopt op een forum, dat is een hele tijd terug op Seks ook wel gedaan, en dat hielp prima.
Advertentie
Oud 17-06-2004, 16:31
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:02 :
Nou, het was naar aanleiding van die ouwelullen opmerking. Als iemand dat zegt, nadat je een heel verhaal uit de doeken gedaan hebt, denk ik niet iets van "ga buitenspelen". Meer iets van "jezus, dan niet, domme trien", maar dat post ik niet, dat is wel kwetsend. Ik vind het eerlijk gezegd kwetsender een ouwe lul genoemd te worden (niet dat ik me oud voel ), dan die "ga buitenspelen" opmerking.

Loontjuh zegt dat dit maar een opmerking was, maar ik heb nu zo iets van "nou, is dat alles wat je hebt?".
Deze vindt ik dan ook niet zo heel netjes, of liever gezegd ongepast...had in de eerste dat onderstreepte weggelaten...en de 2e niet gezet....was misschien wel beter geweest

Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:18 :
Niet de schuld, wel de verantwoordelijkheid. Daar ben je FB voor, niet omdat 't geil is dat je geen FC hebt.
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 15:53 :
Oh methuus, hoeveel ervaring had jij ook al weer in relaties?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 16:32
Verwijderd
LS is helemaal geen hopeloos geval, want het zijn simpelweg dezelfde mensen die het verzieken...
En er zitten idd 4 forumbazen die zullen vast hun werk wel doen, maar op de verkeerde manier..

Wat is er tegenwoordig mis met een ouderwetse ban...

Waarom worden berichten verwijderd? Wat lost het op?
Een schoon topic voor zo lang het duurt misschien, ze gaan zowiezo wel in een ander topic verder..
Ze zien niet eens dat hun replies verwijderd zijn..

Als het aan mij lag had ik alle mensen die zich misdragen op korte termijn voor minimaal 1 maand gebanned om te kijken wat het oplevert...
Bij voorkeur dus allemaal tegelijk, anders zul je er nog niks van merken..
Oud 17-06-2004, 16:33
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:30 :
Hartelijk dank dat je me even verteld wat mijn mening is, had ik echt nodig

Soms moet je als FB een paar rake tikken uitdelen als het echt verkeerd loopt op een forum, dat is een hele tijd terug op Seks ook wel gedaan, en dat hielp prima.
Vandaar het stukje "lijkt het" .. als in .. het lijkt wel je mening te zijn dat ..

En ja, je hebt gelijk dat FB'ers soms rake tikken moeten uitdelen; maar zelfs dan nog ligt het aan de forummers hoe de sfeer word, niet aan de forumbazen, of wel?
Oud 17-06-2004, 16:34
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:28 :
Nogmaals, 'normaal' ben ik volgens mij best vriendelijk. Soms schiet ik inderdaad uit m'n slof, maar ik geloof dat ik het dan nog vrij netjes houd eigenlijk
Meestal wel ja, maar je hebt ook wel van die momenten waarop ik denk: dat had wel iets minder gemogen... Want vaak zit er wel veel waarheid in wat je zegt, maar de manier waarop wordt je niet altijd in dank afgenomen zoals je al is gezegd. En die momenten waarop je uit je slof schiet zijn soms nog wel redelijk netjes maar alsnog hard (maar dat is soms inderdaad nodig), maar er zijn ook van die uitschieters bij die imho wel iets genuanceerder hadden gemogen. Die komen dan wel heel erg hard aan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 16:34 :
Die komen dan wel heel erg hard aan.
Ik heb, serieus, nog NOOIT een PM of e-mail gehad van iemand die zich persoonlijk gekwest voelde. Nooit. Zeg nou zelf, denk je dat die "ga buitenspelen" reactie had aankwam? Komop! Ze zat zelf te etteren, dan kan je een sneer verwachten, maar het was niet meer dan dat.
Oud 17-06-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 17-06-2004 @ 16:28 :
De FB zijn verantwoordelijk voor de sfeer op een forum?

Volgens mij kunnen ze daar weinig aan doen en ligt dat toch grotendeels bij de forummers zelf. De FB'ers zijn, denk ik, IMHO alleen daar om de ergste gevallen te stoppen.
Volgens mij is de taak van de forumbaas de sfeer beheersen en overtreders te straffen..
Of vergis ik me nu..
Oud 17-06-2004, 16:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 16:31 :
Deze vindt ik dan ook niet zo heel netjes, of liever gezegd ongepast...had in de eerste dat onderstreepte weggelaten...en de 2e niet gezet....was misschien wel beter geweest
Sorry, maar ik begrijp die eerste niet. Deze dus:
"Niet de schuld, wel de verantwoordelijkheid. Daar ben je FB voor, niet omdat 't geil is dat je geen FC hebt."

Waarom is dat ongepast?
Oud 17-06-2004, 16:40
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:32 :
LS is helemaal geen hopeloos geval, want het zijn simpelweg dezelfde mensen die het verzieken...
En er zitten idd 4 forumbazen die zullen vast hun werk wel doen, maar op de verkeerde manier..

Wat is er tegenwoordig mis met een ouderwetse ban...

Waarom worden berichten verwijderd? Wat lost het op?
Een schoon topic voor zo lang het duurt misschien, ze gaan zowiezo wel in een ander topic verder..
Ze zien niet eens dat hun replies verwijderd zijn..

Als het aan mij lag had ik alle mensen die zich misdragen op korte termijn voor minimaal 1 maand gebanned om te kijken wat het oplevert...
Bij voorkeur dus allemaal tegelijk, anders zul je er nog niks van merken..
Het probleem met dit soort zaken vind ik altijd dat dezelfde mensen die het vaak weten te verzieken, ook de mensen zijn die vaak de meest waardevolle inbrengen hebben. Dat moet je ook niet uit het oog verliezen als fb vind ik. Maken ze het nou echt te bont na 2 waarschuwingen, ja, dan mogen ze een tijdje wegblijven. Ze hebben ook (bijna) allemaal al eens een week of 2 weken een ban gehad, vanaf daar is de perm ban niet ver weg en ik mag hopen dat ze zich dat realiseren. Ik hoop dat het daar niet op aan hoeft te komen, maar als het moet dan moet het maar. Zo simpel ben ik dan ook wel weer.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:41
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:38 :
Volgens mij is de taak van de forumbaas de sfeer beheersen en overtreders te straffen..
Of vergis ik me nu..
Zou toch zweren dat er 'forumbaas' onder hun naam staat, en niet 'sfeerbaas'.
Oud 17-06-2004, 16:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-06-2004 @ 16:41 :
Zou toch zweren dat er 'forumbaas' onder hun naam staat, en niet 'sfeerbaas'.


Waar is een mod dan voor volgens jou?
Oud 17-06-2004, 16:43
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 16:40 :
Het probleem met dit soort zaken vind ik altijd dat dezelfde mensen die het vaak weten te verzieken, ook de mensen zijn die vaak de meest waardevolle inbrengen hebben.
Maar volgens mij, en dat moet je dan ook niet uit het oog verliezen als fb, zijn er juist door dat vaste clubje mensen ook best wel veel leden die daar niet 'durven' te reageren. Geen zin te hebben om afgezeken te worden.

En daarnaast kunnen we allemaal wel een topic openen over wat je die dag hebt gedaan/aan heb gehad/fototopic en dergelijke.
Oud 17-06-2004, 16:44
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:39 :
Sorry, maar ik begrijp die eerste niet. Deze dus:
"Niet de schuld, wel de verantwoordelijkheid. Daar ben je FB voor, niet omdat 't geil is dat je geen FC hebt."

Waarom is dat ongepast?
Hmm, stond er ook bij hoor, maar goed...die toevoeging over de FC heeft niets met de discussie te maken, terwijl je nu lijkt (let wel: lijkt) te insinueren dat dat de reden is dat mensen FB worden
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:42 :


Waar is een mod dan voor volgens jou?
Dan vraag ik me dan ook weleens af..
Oud 17-06-2004, 16:45
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:37 :
Ik heb, serieus, nog NOOIT een PM of e-mail gehad van iemand die zich persoonlijk gekwest voelde. Nooit. Zeg nou zelf, denk je dat die "ga buitenspelen" reactie had aankwam? Komop! Ze zat zelf te etteren, dan kan je een sneer verwachten, maar het was niet meer dan dat.
Ik had het ook niet over die specifieke opmerking of wel? Nou moet je niet weer uit je slof gaan schieten, dat is nergens voor nodig. Net zoals jij het recht hebt opbouwende kritiek op fb's of andere leden te geven, heb ik dat toch ook? Het is niet alsof ik je probeer af te katten ofzo. Het enige wat ik je aangeef als opbouwende kritiek is dat ik hier en daar (vooral in het verleden trouwens moet ik erbij vermelden, momenteel vind ik idd dat je het redelijk netjes houdt) dat je wel eens opmerkingen maakt die flink hard aankomen. En dan denk je toch ook niet dat de mensen die die opmerking hebben mogen ontvangen daar nog even op terug gaan komen met jou? Die zijn alleen maar bang voor een nog kwetsendere opmerking. Dan kan je zeggen van: nou dan staan ze ook niet stevig in hun schoenen... Nee klopt, dat is ook vaak zo. Maar ondertussen zitten ze er wel mee. Lijkt me toch ook niet de bedoeling.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 16:44 :
Hmm, stond er ook bij hoor, maar goed...die toevoeging over de FC heeft niets met de discussie te maken, terwijl je nu lijkt (let wel: lijkt) te insinueren dat dat de reden is dat mensen FB worden
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat dat niet de reden mag zijn om FB te worden. Ik zeg vrij letterlijk dat je als FB bij de lusten ook de lasten hebt, en dat stuk tekst was dus gewoon relevant. Bovendien was het niet persoonlijk, noch als zodanig op te vatten, en dus heb je geen punt
Oud 17-06-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 16:40 :
Het probleem met dit soort zaken vind ik altijd dat dezelfde mensen die het vaak weten te verzieken, ook de mensen zijn die vaak de meest waardevolle inbrengen hebben. Dat moet je ook niet uit het oog verliezen als fb vind ik. Maken ze het nou echt te bont na 2 waarschuwingen, ja, dan mogen ze een tijdje wegblijven. Ze hebben ook (bijna) allemaal al eens een week of 2 weken een ban gehad, vanaf daar is de perm ban niet ver weg en ik mag hopen dat ze zich dat realiseren. Ik hoop dat het daar niet op aan hoeft te komen, maar als het moet dan moet het maar. Zo simpel ben ik dan ook wel weer.
Zoals je zelf al zegt, het zijn altijd dezelfde..
En dat ze iets zinnigs in brengen valt ook mee, maar als ze het een keer doen valt het op omdat je die naam herkent...
Maar kijk eens naar degene die altijd lopen te klooien of ze eigenlijk werkelijk wel iets inbrengen..

En zoals je zelf ook zegt hebben ze bijna al eens een 2 weken ban gehad, maar zoals je zelf al merkt lost dat helemaal niks op, want ze gaan toch wel door...

Ik vind het gewoon jammer dat degene die wel willen (en die zijn er echt meer dan genoeg) er gewoon onder moeten leiden..
Oud 17-06-2004, 16:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 16:45 :
Ik had het ook niet over die specifieke opmerking of wel? Nou moet je niet weer uit je slof gaan schieten, dat is nergens voor nodig. Net zoals jij het recht hebt opbouwende kritiek op fb's of andere leden te geven, heb ik dat toch ook? Het is niet alsof ik je probeer af te katten ofzo. Het enige wat ik je aangeef als opbouwende kritiek is dat ik hier en daar (vooral in het verleden trouwens moet ik erbij vermelden, momenteel vind ik idd dat je het redelijk netjes houdt) dat je wel eens opmerkingen maakt die flink hard aankomen. En dan denk je toch ook niet dat de mensen die die opmerking hebben mogen ontvangen daar nog even op terug gaan komen met jou? Die zijn alleen maar bang voor een nog kwetsendere opmerking. Dan kan je zeggen van: nou dan staan ze ook niet stevig in hun schoenen... Nee klopt, dat is ook vaak zo. Maar ondertussen zitten ze er wel mee. Lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Euh, ik schiet niet uit m'n slof? Dat ik niet vijfhonderd smileys per post gebruik betekend niet dat ik kwaad ben ofzo

Ik snap wat je bedoelt, en ik vind het ook tof dat je zegt dat je het wel mee vind vallen, maar mijn punt is dus dat ik nog nooit iemand heb horen klagen.
Oud 17-06-2004, 16:49
Verwijderd
Chimera ken ik op het forum ook al te goed...
En hij is inderdaad erg bot, maar ik geloof niet dat hij dat doet om mensen echt af te zeiken of zwart te maken...
Oud 17-06-2004, 16:49
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 17-06-2004 @ 16:43 :
Maar volgens mij, en dat moet je dan ook niet uit het oog verliezen als fb, zijn er juist door dat vaste clubje mensen ook best wel veel leden die daar niet 'durven' te reageren. Geen zin te hebben om afgezeken te worden.

En daarnaast kunnen we allemaal wel een topic openen over wat je die dag hebt gedaan/aan heb gehad/fototopic en dergelijke.
Dat wordt ook zeker niet uit het oog verloren. Dat heb ik ook gezegd. Alleen die afzeik mentaliteit veranderd niet zomaar even. Daar gaat tijd overheen en idd een paar flinke bezemacties. Momenteel valt het redelijk mee dus is een grootscheepse bezemactie niet nodig. Maar de mensen die tegen een ban aan zitten hoeven niet veel meer te doen of ze hebben em te pakken.

En als je het niet eens bent met de kwaliteit van de topics die er staan, open eens een leuk en interessant topic. Wie weet doet men er inspiratie uit op om meer originele topics te openen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:52
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 16:49 :
En als je het niet eens bent met de kwaliteit van de topics die er staan, open eens een leuk en interessant topic. Wie weet doet men er inspiratie uit op om meer originele topics te openen.
Nee, dat durf ik dus niet.
Oud 17-06-2004, 16:54
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:48 :
Euh, ik schiet niet uit m'n slof? Dat ik niet vijfhonderd smileys per post gebruik betekend niet dat ik kwaad ben ofzo

Ik snap wat je bedoelt, en ik vind het ook tof dat je zegt dat je het wel mee vind vallen, maar mijn punt is dus dat ik nog nooit iemand heb horen klagen.
Mwa, ik heb wel eens klachten mogen ontvangen over jou in het verleden ja. En daar zijn er wel meer van denk ik. De reden waarom ze die klacht niet direct naar jou toe spelen heb ik in mijn vorige reactie al geschreven dus die zal ik niet herhalen. Je moet denk ik niet teveel er vanuit gaan dat iedereen zo sterk in zijn schoenen staat als jij. Want dat is gewoon niet zo. Maar eigenlijk is dit allemaal verleden tijd. Al is het mischien wel nuttig om mee te nemen naar de toekomst.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:54
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:46 :
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat dat niet de reden mag zijn om FB te worden. Ik zeg vrij letterlijk dat je als FB bij de lusten ook de lasten hebt, en dat stuk tekst was dus gewoon relevant. Bovendien was het niet persoonlijk, noch als zodanig op te vatten, en dus heb je geen punt
Hmm, ik ben ervan overtuigd dat ik wel een punt heb, en zal ns proberen toe te lichten.

"Niet de schuld, wel de verantwoordelijkheid. Daar ben je FB voor..."
Had me voldoende geleken, maar door toe te voegen "...niet omdat 't geil is dat je geen FC hebt." lijk je een beschuldiging te willen uiten...
Misschien vind je wel dat ik teveel op alle slakken zout wil leggen ofzo, maar zo lijkt het op mij over te komen. Ik vraag me af of je door hebt wat de kracht is van de uitspraken die je doet, misschien zou je aan je bewoordingen eens moeten werken, want uiteindelijk vang je meer vliegen met honing dan met azijn...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 16:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik moet zeggen dat ik het knap flauw vind da tik nog steeds geen reactie heb. Ja Loontjuh reageert wel! Nou, niet dus. Verder dan die "buitenspelen" opmerking komen ze niet.
Oud 17-06-2004, 16:56
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 17-06-2004 @ 16:52 :
Nee, dat durf ik dus niet.
Probeer het gewoon eens. Als je het zelf geen kans geeft, hoe kan je dan van anderen verwachten dat er iets aan gedaan kan worden?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 16:56
Verwijderd
Ik dacht dat dit topic was bedoeld over de forumbazen, niet over Chimera
Oud 17-06-2004, 16:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 16:54 :
Ik vraag me af of je door hebt wat de kracht is van de uitspraken die je doet, misschien zou je aan je bewoordingen eens moeten werken, want uiteindelijk vang je meer vliegen met honing dan met azijn...
Wie weet, maar ik vind vliegen vieze beesten.

Die opmerking was niet persoonlijk, noch als zodanig op te vatten. Sorry, maar ik vind inderdaad dat je overdrijft, als je daar al problemen mee hebt vrees ik 't ergste.
Oud 17-06-2004, 16:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:56 :
Ik dacht dat dit topic was bedoeld over de forumbazen, niet over Chimera
Janou, dan hadden ze m'n topic maar open moeten laten. Vroeg niet voor niets of 'ie naar BZ kon
Oud 17-06-2004, 16:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:49 :
Chimera ken ik op het forum ook al te goed...
En hij is inderdaad erg bot, maar ik geloof niet dat hij dat doet om mensen echt af te zeiken of zwart te maken...
Precies. Die bewering van jou dat de Ati 9700 Pro crap is, sloeg ook nergens op. Dat mag je dan ook wel verteld worden toch?
Oud 17-06-2004, 17:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:56 :
Ik dacht dat dit topic was bedoeld over de forumbazen, niet over Chimera
Wisselwerking noemt men dat Dit is nou wat men communicatie noemt. Je geeft positieve en negatieve feedback op elkaar op een nette en volwassen manier. Daar schiet je meer mee op dan elkaar constant afzeiken, want daar wordt niemand beter van. Als ik een actie heb uitgevoerd en de feedback die ik erop krijg is een partij gescheld en gezeik, dan heb ik al geen zin meer om daar op te reageren, hoeveel kernen van waarheid er ook in zitten. Wordt mij op een normale manier verteld dan men het niet eens is met de actie die ik heb uitgevoerd en dat het ook anders had gekund en daar zit waarheid in, dan bied ik mijn excuses aan, maak ik het ongedaan (als dat mogelijk is en dat is het niet altijd helaas) en zijn we klaar, iedereen blij. Op mijn beurt kan ik dan vertellen wat ik graag anders had willen zien op dezelfde normale en fatsoenlijke manier. Dat brengt bij de meeste mensen meer begrip op dan domweg een eind weg staan flamen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 17:04.
Oud 17-06-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:58 :
Precies. Die bewering van jou dat de Ati 9700 Pro crap is, sloeg ook nergens op. Dat mag je dan ook wel verteld worden toch?
Ik vind van wel
Oud 17-06-2004, 17:03
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:56 :
Wie weet, maar ik vind vliegen vieze beesten.

Die opmerking was niet persoonlijk, noch als zodanig op te vatten. Sorry, maar ik vind inderdaad dat je overdrijft, als je daar al problemen mee hebt vrees ik 't ergste.
Hmm, ik ben ook niet zo'n vliegenliefhebber, maar k hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Nee, ik snap wel dat het niet persoonlijk was bedoeld. Ik heb er ook geen grote problemen mee, maar (en daar ben ik misschien niet helemaal duidelijk in geweest) ik wilde een poging doen om aan te geven welke dingen bij mensen in het verkeerde keelgat zouden kunnen schieten...ik denk dat er mensen zijn die er in zouden kunnen lezen dat jij een aanval op een FB zou willen plaatsen, maar goed dat is dus niet het geval, ok....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 17:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 17:03 :
Nee, ik snap wel dat het niet persoonlijk was bedoeld. Ik heb er ook geen grote problemen mee, maar (en daar ben ik misschien niet helemaal duidelijk in geweest) ik wilde een poging doen om aan te geven welke dingen bij mensen in het verkeerde keelgat zouden kunnen schieten...ik denk dat er mensen zijn die er in zouden kunnen lezen dat jij een aanval op een FB zou willen plaatsen, maar goed dat is dus niet het geval, ok....
Als je al in zulke dingen in moet gaan houden, zou dit forum gewoon ontzettend saai worden. Een sneer moet net zo goed kunnen, zolang je personen maar niet gewoon af gaat zitten zeiken. Die opmerking was gewoon absoluut niet op wie dan ook gericht, en als je dat zo opvat zit je (je alsin de derde persoon, niet jij) gewoon te zoeken.
Oud 17-06-2004, 17:13
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 17:06 :
Als je al in zulke dingen in moet gaan houden, zou dit forum gewoon ontzettend saai worden. Een sneer moet net zo goed kunnen, zolang je personen maar niet gewoon af gaat zitten zeiken. Die opmerking was gewoon absoluut niet op wie dan ook gericht, en als je dat zo opvat zit je (je alsin de derde persoon, niet jij) gewoon te zoeken.
Daar heb je wel gelijk in denk ik, maar je hebt wel de kans dat mensen dit soort reacties met andere ogen gaan lezen als ze zich een bepaald beeld van je hebben gevormd, bijvoorbeeld op basis van die opmerking jegens Methuus die ik quote (niet echt een goed Nederlands woord he)...maar goed...volgens mij lijkt t ondertussen op het ziften van muggen en aangzien we beiden niet veel met vliegen op hebben....lijkt me dat we dit deel va de discussie misschien beter kunnen laten zitten...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-06-2004 @ 16:54 :
Ik moet zeggen dat ik het knap flauw vind da tik nog steeds geen reactie heb. Ja Loontjuh reageert wel! Nou, niet dus. Verder dan die "buitenspelen" opmerking komen ze niet.
Niels, buiten het forum heb ik ook nog een leven! Ik zit midden in een verhuizing en je kan niet van mij verwachten dat ik er elk moment voor je sta om je op je wenken te bedienen. Ik wil het er best met je over hebben, maar heb geen zin om het op deze manier te doen. Een pm met: ik ben benieuwd wat je op bz te zeggen hebt zegt niet meteen dat ik hier een en ander zal neerleggen. Ik zal even tijd voor je maken om je een mail te sturen en ik hoop dat we het dan op een normale manier hier over kunnen hebben ipv op deze manier modder naar elkaar te gooien.
Oud 17-06-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-06-2004 @ 16:07 :


Nu neem je maar 1 voorbeeld. Ik zou wel willen weten waarop je zo'n mening baseert... Of ben ik nu de enige..
Volgens mij noem jij ook maar 1 topic in de waarschuwingsmail aan Chimera....
Oud 17-06-2004, 19:14
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 19:01 :
Volgens mij noem jij ook maar 1 topic in de waarschuwingsmail aan Chimera....
Nou en...je kunt toch altijd vragen naar meer bewijs? Of mag dat niet? Dat doet Chimera immers ook...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 19:14 :
Nou en...je kunt toch altijd vragen naar meer bewijs? Of mag dat niet? Dat doet Chimera immers ook...
Ik probeerde aan te geven dat zij ook herhaaldelijk vraagt om meer bewijs, omdat ze zich te kort vindt gedaan, terwijl ze Chimera nog steeds geen meervoudig bewijs heeft gegeven.
Oud 17-06-2004, 19:41
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 19:39 :
Ik probeerde aan te geven dat zij ook herhaaldelijk vraagt om meer bewijs, omdat ze zich te kort vindt gedaan, terwijl ze Chimera nog steeds geen meervoudig bewijs heeft gegeven.
Mjah...en zoals ze in de post boven je heeft aangegeven, heeft ze ook nog meer te doen....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 19:55
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
********** schreef op 17-06-2004 @ 16:49 :
Chimera ken ik op het forum ook al te goed...
En hij is inderdaad erg bot, maar ik geloof niet dat hij dat doet om mensen echt af te zeiken of zwart te maken...
Goh zo kan ik nog wel wat namen van mensen opnoemen die dat niet doen, maar toch gebanned zijn om hun niet al te vriendelijk verwoordingen...

Dat Chimera een waarschuwing krijgt is terecht, het is vaak genoeg voorgekomen dat ie mensen aanviel op 't forum en dat plus zijn ongenuanceerde opmerkingen is reden genoeg...

En dat hij het nou nit kan hebben, tja... ik heb zelf ook vaak genoeg een waarschuwing gehad waar bepaalde forumbazen ook geen zin in hadden om een hele discussie over te voeren...
die mensen zijn niet voor niet forumbazen, en mits ze een reden geven dan is een waarschuwing terecht... hoe 't onschuldig 't ook in de ogen van 't lid lijkt...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 17-06-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 19:41 :
Mjah...en zoals ze in de post boven je heeft aangegeven, heeft ze ook nog meer te doen....
Wat is dat nou weer voor drogreden Ze heeft toch ook tijd om deel te nemen aan de discussie. Dan heeft ze vast ook wel tijd om heel even een paar url'tjes door te zoeken.
Oud 17-06-2004, 20:52
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 20:45 :
Wat is dat nou weer voor drogreden Ze heeft toch ook tijd om deel te nemen aan de discussie. Dan heeft ze vast ook wel tijd om heel even een paar url'tjes door te zoeken.
Natuurlijk kun jij binnen een paar tellen alle posts van Chimera doorlezen op zoek naar de goede.
Een korte reactie geven op de discussie kan aardig wat sneller...
En ik weet zo niet of jij tijdstippen van posts wel eens bekijkt....
Dus om dit een drogreden te gaan noemen...sommige mensen hebben ook een leven buiten het forum....(voor zover je dat tenminste nog niet wist)
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 20:58
Verwijderd
Heb beide topics doorgelezen, dus vind ik dat ik wel even mag posten dan. Ik denk dat het eigenlijke probleem is dat Chimera 'alternatief' uitschiet of hoe je het ook wilt noemen. Voor een 14-jarig kind is ''Ga buitenspelen'' een stuk kwetsender dan ''arrogante *****rh***'' Enkel en alleen omdat de jeugd van tegenwoordig de scheldwoorden min of meer gewend is en de termen van Chimera niet. Ikzelf zou het ook erger hebben gevonden als iemand zou zeggen dat ik beter buiten kon gaan spelen. Dat komt gewoon omdat je net groot begint te lijken. Als er dan een 'gemeen' volwassen persoon komt en die illusie met een enkele zin van tafel af veegt, tsjah. Ik denk dat het dus daarom is dat er mensen zijn die Chimera ''bot'' en ''hard'' vinden. De signature past er dan ook perfect bij.
Als je het leest als je gewoon rustig bent ed. dan is het eigenlijk gewoon niets en lijk je een kleuter als je je daar kwaad om maakt. Maar als je in een (al dan niet) verhitte discussie zit en dan zoiets voorbij ziet komen, dan blijven de hatelijke reacties niet uit. Als pubertje weet je je verweer ook niet verder te zoeken dan een enorme scheldpartij.
Dat meisje van veertien vind het veel kwetsender als je zegt dat ze buiten moet gaan spelen.
Chimera (en alle andere oudere forummers) vinden het waarschijnlijk kwetsender als er ziektes worden genoemd etc.
Onder andere omdat de oudere forummers weten wat het inhoud en een veertienjarige meestal gewoon iets roept.

Een waarschuwing was misschien wel op zijn plaats maar om hierom te gaan bannen, dat gaat me echt te ver. Dan kan je meteen ook iedereen in het betreffende topic bannen en die personen dan ook goed langer, aangezien hun krachttermen veel meer effect hebben op het grootste deel van het forum. Ik weet ook zeker dat het terecht is dat Lifestyle wordt aangehaald, want in de zeldzame momenten dat ik er kom besef ik meteen waarom ik er doorgaans niet wil komen.
Verder nog; Chimera, je bent 24, dan kan je eigenlijk best wel boven de meeste opmerkingen staan en hoef je minder tijd en enrgie aan het uit je slof schieten te verspillen. Voor de forumbazen; ik denk niet dat er echt zo streng gekeken moet worden naar ''lichte'' termen. Soms is botheid gewoon nodig om iemand tot zinnen te brengen. Iets met fluwelen handschoenen aanpakken werkt niet altijd.


Grim- ik ben ook 14

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 21:00.
Oud 17-06-2004, 20:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 20:45 :
Wat is dat nou weer voor drogreden Ze heeft toch ook tijd om deel te nemen aan de discussie. Dan heeft ze vast ook wel tijd om heel even een paar url'tjes door te zoeken.
Had natuurlijk ook even goed kunnen lezen, dan had je gelezen dat ze niet hier in wou gaan op Chimera zijn waarschuwing, maar er via pm/mail oid het er wel even over wou hebben, aangezien zijn waarschuwing de rest van ons weinig aangaat, en dit topic niet zozeer om Chimera zijn waarschuwing draait. Meer om of botheid getollereerd kan worden of niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 17-06-2004, 21:13
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-06-2004 @ 20:58 :
Verder nog; Chimera, je bent 24, dan kan je eigenlijk best wel boven de meeste opmerkingen staan en hoef je minder tijd en enrgie aan het uit je slof schieten te verspillen.
Offtopic: Vind dit persoonlijk een nogal nietszeggende opmerking. Er zijn genoeg mensen van w4 die nog steeds heel puberaal zijn en mensen van 14 die heel volwassen gedrag vertonen. Zeker op Internet heeft gedrag weinig met leeftijd te maken. Maar dat geheel terzijde...

Citaat:

Voor de forumbazen; ik denk niet dat er echt zo streng gekeken moet worden naar ''lichte'' termen. Soms is botheid gewoon nodig om iemand tot zinnen te brengen. Iets met fluwelen handschoenen aanpakken werkt niet altijd.
Mwoah... botheid is zelden effectief. Je jaagt alleen maar mensne tegen je in het harnas en het is volledig nutteloos. Fluwelen handschoenthjes werken ook niet, dat ben ik helemaal met je eens, maar kort en bondig is daarentegen zeker wel effectief.

Verder snap ik best dat Chimera zijn beklag op M&M doet, maar ik denk dat hij toch beter eventjes kort had kunnen mailen met loontje, waarin hij duidelijk aan had moeten geven dat hij, als de reacte onbevredigend zou zijn of uitblijven, een topic zou openen waarbij hij haar mail integraal zou publiceren... Dat heeft niet te maken met effectiviteit maar eerder met beleefdheid.

Nu over de klacht dat Chimera vaak bot zou zijn. Ik zie erg vaak reacties van hem die redelijk tegen het randje of over het randje heen zijn. Zoals ik eerder al zei: Botheid is niet altijd de beste manier om te reageren. Op zich vind ik het feit dat vele mensen zich aan iemand ergeren geen reden voor een ban. Volgens mij moet je eigenlijk alleen maar daartoe overgaan als iemand het forummen voor anderen verziekt. Ik heb hier niet echt een beeld van.

(PS: Dat ik in de hem en hij vorm spreek heeft te maken met het feit dat ik mensen niet graag aanspreek als ik ze niet quote.)
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 17-06-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 17-06-2004 @ 20:52 :
Natuurlijk kun jij binnen een paar tellen alle posts van Chimera doorlezen op zoek naar de goede.
Een korte reactie geven op de discussie kan aardig wat sneller...
En ik weet zo niet of jij tijdstippen van posts wel eens bekijkt....
Dus om dit een drogreden te gaan noemen...sommige mensen hebben ook een leven buiten het forum....(voor zover je dat tenminste nog niet wist)
Als zij vindt dat Chimera zich herhaaldelijk heeft misdragen, lijkt het me dat je ongeveer nog wel weet in welke topics dat waren. Verder kan je met de zoekfunctie heel makkelijk de reacties van Chimera op L&R vinden, dus ik zie niet in wat er zoveel tijd gaat kosten. Maar goed het zou worden afgehandeld via pm/mail. Dus een discussie hierover lijkt me verder zinloos.
Oud 17-06-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 20:58 :
Had natuurlijk ook even goed kunnen lezen, dan had je gelezen dat ze niet hier in wou gaan op Chimera zijn waarschuwing, maar er via pm/mail oid het er wel even over wou hebben, aangezien zijn waarschuwing de rest van ons weinig aangaat, en dit topic niet zozeer om Chimera zijn waarschuwing draait. Meer om of botheid getollereerd kan worden of niet.
Jaja, had ik gezien. Maar ik kon het niet laten ff te reageren
Oud 17-06-2004, 21:21
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 21:13 :
Als zij vindt dat Chimera zich herhaaldelijk heeft misdragen, lijkt het me dat je ongeveer nog wel weet in welke topics dat waren. Verder kan je met de zoekfunctie heel makkelijk de reacties van Chimera op L&R vinden, dus ik zie niet in wat er zoveel tijd gaat kosten. Maar goed het zou worden afgehandeld via pm/mail. Dus een discussie hierover lijkt me verder zinloos.
Dat laatste ben ik t mee eens, dat eerste niet...ik lees ook wel eens reacties waar ik van denk "das niet zo netjes"...maar in welk topic ze ook maar weer stonden weet ik soms de volgende dag niet meer...vaak nog wel van wie ze waren, maar als dat n ebetje n actieve poster is, dan is t wel n heel gezoek
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 17-06-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 17-06-2004 @ 21:13 :
Offtopic: Vind dit persoonlijk een nogal nietszeggende opmerking. Er zijn genoeg mensen van w4 die nog steeds heel puberaal zijn en mensen van 14 die heel volwassen gedrag vertonen. Zeker op Internet heeft gedrag weinig met leeftijd te maken. Maar dat geheel terzijde...
Ja okee, daar kan ik me in vinden, maar in het geval van Chimera is het cijfer onder zijn naam terecht. Hij gedraagt zich zoals ik van een 24 jarige zou verwachten. Zelf probeer ik me ook als een volwassene te gedragen en zou het ook niet erg vinden om als zodanig behandeld te worden. Ik vind dat iig beter dan als een ''kleine snotaap'' allerlei dingen te gaan roepen die je a) niet echt meent, b) later spijt van hebt en c) een ban op kunnen leveren. Op MSN heeft dat wel iets, beschaafd (lees: inpopulair) reageren. Als je dat doet kijken ze (13 en 14-jarige kindertjes) je raar aan, maar dat terzijde.

Citaat:
Mwoah... botheid is zelden effectief. Je jaagt alleen maar mensne tegen je in het harnas en het is volledig nutteloos. Fluwelen handschoenthjes werken ook niet, dat ben ik helemaal met je eens, maar kort en bondig is daarentegen zeker wel effectief.
Jah, kort en bondig, dat zocht ik. Vaak wordt kort en bondig gezien als bot en gemeen, maar dat terzijde. ''Bot'' was hier dus meer bedoeld als ''kort en bondig''
Citaat:
Verder snap ik best dat Chimera zijn beklag op M&M doet, maar ik denk dat hij toch beter eventjes kort had kunnen mailen met loontje, waarin hij duidelijk aan had moeten geven dat hij, als de reacte onbevredigend zou zijn of uitblijven, een topic zou openen waarbij hij haar mail integraal zou publiceren... Dat heeft niet te maken met effectiviteit maar eerder met beleefdheid.
daar zal je mij ook niet over horen
Citaat:
Nu over de klacht dat Chimera vaak bot zou zijn. Ik zie erg vaak reacties van hem die redelijk tegen het randje of over het randje heen zijn. Zoals ik eerder al zei: Botheid is niet altijd de beste manier om te reageren. Op zich vind ik het feit dat vele mensen zich aan iemand ergeren geen reden voor een ban. Volgens mij moet je eigenlijk alleen maar daartoe overgaan als iemand het forummen voor anderen verziekt. Ik heb hier niet echt een beeld van.
Mja, vooral als je meetelt dat Chimera het niet doet om bot te zijn imho. Hij wil gewoon zijn punt duidelijk maken. Er was een tijd (nog niet eens zo lang geleden) dat ik hem een ontzettend botte asshole (op het forum dan) vond, maar dat heb ik bijgesteld toen ik rustig zijn posts over ging lezen. Ik vind zijn reacties nu veelal begrijpelijk.
Citaat:
(PS: Dat ik in de hem en hij vorm spreek heeft te maken met het feit dat ik mensen niet graag aanspreek als ik ze niet quote.)
Agree, mijn ''je'' is de je in de 3e persoon

Grim

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 21:35.
Oud 17-06-2004, 21:29
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-06-2004 @ 21:24 :

Jah, kort en bondig, dat zocht ik. Vaak wordt kort en bondig gezien als bot en gemeen, maar dat terzijde. ''Bot'' was hier dus meer bedoeld als ''kort en bondig''
Dán ben ik het volledig met je eens... (vooral met je tweede zin). Ik zie echter soms posts van Chimera die nét iets té zijn... Denigrerend taalgebruik is volgens mij over het algemeen ook té wollig.

Citaat:

Mja, vooral als je meetelt dat Chimera het niet doet om bot te zijn imho. Hij wil gewoon zijn punt duidelijk maken. Er was een tijd (nog niet eens zo lang geleden) dat ik hem een ontzettend botte asshole vond, maar dat heb ik bijgesteld toen ik rustig zijn posts over ging lezen.
Ik vind het niet verstandig een mening over iemand te hebben die ik niet goed (ILL (Nederlands voor IRL)) ken.

Wat ik vooral jammer vind is dat ik soms vind dat Chimera best een punt heeft, maar dat zijn manier van reageren de aandacht totaal afleidt van wat hij zegt... Dat is echt zonde (ook als ik vind dat hij geen punt heeft, want meningsverschil is nu juist de kracht van een discussie.)
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.