Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2006, 13:37
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Afgelopen week ben ik mijn portemonnee verloren (waarschijnlijk ben ik gerold), maar mijn ovjaarkaart zat er dus ook in. Nou moet ik maandag naar Amsterdam (vanuit Rotterdam) en vroeg me af hoe ik dan het dan het beste kan doen. Ik heb mijn oude ov nog en ik heb het aangifteformulier, misschien dat ik daar de conducteur mee kan overtuigen. Toen bedacht ik me dat je ook een regel had waarmee je een keer als je je ov vergeten was een kaartje kon declareren, maar na veel gezoek op de ib-groep site kan ik dat dus niet vinden. Weet iemand hier iets van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2006, 13:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Uit de folder: http://www.ib-groep.nl/Images/8707_6_tcm7-552.pdf

KAART VERGETEN?
Ben je je kaart vergeten en word je gecontroleerd?
Dan moet je een boete betalen, je krijgt daarvoor een acceptgirokaart thuisgestuurd.
Als je achteraf kunt aantonen dat je in het bezit bent van een geldige OV-studentenkaart,
kun je bij het vervoersbedrijf een bezwaarschrift indienen. Zo’n bezwaar zal maximaal één keer per jaar worden gehonoreerd. Het vervoersbedrijf betaalt dan de boete terug.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 13:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op de site van de NS staat daar wel iets over. Het geldt ook alleen voor de trein dacht ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:03
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik vind dat (nieuwe) boete systeem van de NS maar zwaar klote omdat er ook situaties kunnen onstaan die de reiziger niet te verwijten valt. Ik wilde zelf onlangs met de trein naar Aken gaan, maar omdat de kaartjesautomaat ''buiten dienst'' was en op station Landgraaf geen loket meer is (wegbezuinigd) , ben ik maar niet in de trein gestapt om de boete van 35 euro te ontlopen. In zulke situaties moet het toch gewoon mogelijk zijn om een kaartje bij de conducteur te kopen zonder dat je als eerlijke en betalende reiziger gestraft wordt met een boete!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 28-01-2006 @ 15:03 :
Ik vind dat (nieuwe) boete systeem van de NS maar zwaar klote omdat er ook situaties kunnen onstaan die de reiziger niet te verwijten valt. Ik wilde zelf onlangs met de trein naar Aken gaan, maar omdat de kaartjesautomaat ''buiten dienst'' was en op station Landgraaf geen loket meer is (wegbezuinigd) , ben ik maar niet in de trein gestapt om de boete van 35 euro te ontlopen. In zulke situaties moet het toch gewoon mogelijk zijn om een kaartje bij de conducteur te kopen zonder dat je als eerlijke en betalende reiziger gestraft wordt met een boete!
Met een geldige reden schelden ze je de boete kwijt en hoef je alleen het kaartje nog maar te betalen. Je krijgt in de trein dan wel de boete, zeg maar, maar als je dan daarna even met de NS belt, ben je er zo vanaf en krijg je alleen een acceptgiro voor het kaartje. Ze zijn érg snel van defecte automaten op de hoogte, en dus zullen ze je ook echt wel geloven.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
maar mensen die in het bezit zijn van een ov-jaarkaart hebben dat probleem niet he, dat ze geen kaartje kunnen kopen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Cornel schreef op 28-01-2006 @ 15:03 :
Ik vind dat (nieuwe) boete systeem van de NS maar zwaar klote omdat er ook situaties kunnen onstaan die de reiziger niet te verwijten valt. Ik wilde zelf onlangs met de trein naar Aken gaan, maar omdat de kaartjesautomaat ''buiten dienst'' was en op station Landgraaf geen loket meer is (wegbezuinigd) , ben ik maar niet in de trein gestapt om de boete van 35 euro te ontlopen. In zulke situaties moet het toch gewoon mogelijk zijn om een kaartje bij de conducteur te kopen zonder dat je als eerlijke en betalende reiziger gestraft wordt met een boete!
Er staat op de automaat een nummer dat je moet bellen als de kaartautomaat stuk is. Op dat moment noteren ze dat in de computer en als jij dan later bezwaar geeft tegen je boete, kijken ze terug of de kaartautomaat idd stuk was (en dat staat er dus in omdat je gebeld hebt) en wordt deze je kwijt gescholden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:14
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik vind het allemaal maar een heel omslachtig gedoe, dat je als reiziger vooraf alles moet nachecken voordat je de trein in kan!

Die automaten nakijken hoort de NS te doen, niet de reiziger!

Gelukkig reis ik maar zelden of nooit met de trein, dus dat scheelt alweer!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:24
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ach troost je, het kan nog krasser.
In belgië worden de tarieven voor studenten vanaf februari goedkoper, de + 18 student wordt gelijkgesteld met de - 18 student.
De studenten die dus reeds een jaarabonnement betaald hebben krijgen een gedeelte van hun geld terug, en wat een organisatie, je kan enkel tussen 1 en 10 februari aan het loket je terugbetaling gaan vragen en dit zal cash gebeuren...
Ik voorzie veel problemen, alsmede, WAAROM maar 10 dagen? waarschijnlijk in de hoop dat vele studenten juist dan op reis zijn wegens lesvrije week enz. Maarbon, moest me ff van het hart
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Cornel schreef op 28-01-2006 @ 17:14 :
Ik vind het allemaal maar een heel omslachtig gedoe, dat je als reiziger vooraf alles moet nachecken voordat je de trein in kan!

Die automaten nakijken hoort de NS te doen, niet de reiziger!

Gelukkig reis ik maar zelden of nooit met de trein, dus dat scheelt alweer!
Je hoeft de automaat toch niet na te kijken?
Op het moment dat je een kaartje hebt, heb je niks met de kaartautomaat te maken.
Heb je nog geen kaartje, dan had je toch al naar die automaat gemoeten (je komt er pas achter dat ie defect is als je een kaartje wil kopen).
Dus ik zie het probleem niet zo.
Bovendien zijn het automaten: zulke dingen kunnen nou eenmaal wel eens stuk gaan. Daar kan de NS ook niet veel aan doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 28-01-2006 @ 17:14 :
Ik vind het allemaal maar een heel omslachtig gedoe, dat je als reiziger vooraf alles moet nachecken voordat je de trein in kan!

Die automaten nakijken hoort de NS te doen, niet de reiziger!

Gelukkig reis ik maar zelden of nooit met de trein, dus dat scheelt alweer!
Jij maakt het omslachtiger dan het is hoor. Je denkt dat de NS een boze instelling is die 't liefts maar boetes uit wil delen, zo is het helemaal niet. Als je een goede reden hebt, dan hoef je nergens bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 09:14
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-01-2006 @ 14:41 :
Uit de folder: http://www.ib-groep.nl/Images/8707_6_tcm7-552.pdf

KAART VERGETEN?
Ben je je kaart vergeten en word je gecontroleerd?
Dan moet je een boete betalen, je krijgt daarvoor een acceptgirokaart thuisgestuurd.
Als je achteraf kunt aantonen dat je in het bezit bent van een geldige OV-studentenkaart,
kun je bij het vervoersbedrijf een bezwaarschrift indienen. Zo’n bezwaar zal maximaal één keer per jaar worden gehonoreerd. Het vervoersbedrijf betaalt dan de boete terug.
Dankjewel! Hierin staat dus dat ze een keer een boete betalen. Dat is opzich wel prettig, maar aangezien ze de controles verscherpt hebben, vertrouw ik er toch niet helemaal op (aangezien van Rotterdam naar Amsterdam soms wel drie keer gecontroleerd wordt -> drie keer een boete?). Dus ik vraag me eigenlijk nog af, stel dat je op het station aankomt en je komt erachter dat je je ov-kaart vergeten bent. Daarom besluit je maar een kaartje te kopen. Kan het je bedrag van dit kaartje ook terugvragen? Dat zie ik namelijk nergens staan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 11:22
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
je krijgt maar een keer een boete op een traject hoor. Als je de boete hebt gekregen krijg je namelijk een papiertje van de conducteur wat voor een andere conducteur op het hele traject als een kaartje geldt.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 11:33
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik dacht altijd dat je een boete kreeg en bij het eerstvolgende station uit moet stappen. Maar ik reis dan ook nooit met de trein
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-01-2006 @ 10:14 :
Dankjewel! Hierin staat dus dat ze een keer een boete betalen. Dat is opzich wel prettig, maar aangezien ze de controles verscherpt hebben, vertrouw ik er toch niet helemaal op (aangezien van Rotterdam naar Amsterdam soms wel drie keer gecontroleerd wordt -> drie keer een boete?). Dus ik vraag me eigenlijk nog af, stel dat je op het station aankomt en je komt erachter dat je je ov-kaart vergeten bent. Daarom besluit je maar een kaartje te kopen. Kan het je bedrag van dit kaartje ook terugvragen? Dat zie ik namelijk nergens staan.
Op de NS site staat ergens dat je een keer per jaar je treinkaartje kan terugvragen. Mijn broertje heeft dat ook wel eens een keer gedaan en dat werd gewoon netjes en snel afgehandeld
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 29-01-2006 @ 12:33 :
Ik dacht altijd dat je een boete kreeg en bij het eerstvolgende station uit moet stappen. Maar ik reis dan ook nooit met de trein
Ze schrijven dan gewoon een kaartje uit voor dat traject aan treintarief met een boete van 35 euro maar dat geldt dan gewoon als kaartje waarmee je de rest van je reis mag vervolgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:36
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Heb het een paar jaar geleden wel eens gehad dat het (enige) automaat het niet deed met PIN betaling en had geen kleingeld bij me.. dus geen kaartje.

Aan de machinist gemeldt en bij de kaartcontrole gezegd dat ik het gemeld had en klaar was het.. moest dan bij het eindstation (Leeuwarden) een kaartje kopen... ze hebben het er niet meer over gehad en liep snel achter ze weg naar de bussen toe.

Scheelde weer 9 euro

Ohja, in Belgie komen ze soms niet controleren en als jongere heb je daar een Go pass.. dus in't midden van de trein zitten en zodra er een conducteur aankomt snel schrijven. (Alvast begin & Eindplaats opschrijven als je vaak hetzelfde trajcet reist). Heeft me meerdere malen 4,30 gescheeld

Aja en de internationale biljetten (Essen > Grens bijv) zijn gewoon 2 maand geldig, dus als ze niet afstempelen kan je hem her-gebruiken. Erg handig.. want 1,70 betalen voor <1 min van Essen naar de grens is toch pure afzetterij?
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 07:07
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2006 @ 14:53 :
Op de NS site staat ergens dat je een keer per jaar je treinkaartje kan terugvragen. Mijn broertje heeft dat ook wel eens een keer gedaan en dat werd gewoon netjes en snel afgehandeld
Ok, super! Dan kan ik vanmiddag gewoon een kaartje kopen en het geld terugvragen (scheelt toch weer 15 euro) .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2006, 11:35
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 29-01-2006 @ 19:36 :
Heb het een paar jaar geleden wel eens gehad dat het (enige) automaat het niet deed met PIN betaling en had geen kleingeld bij me.. dus geen kaartje.

Aan de machinist gemeldt en bij de kaartcontrole gezegd dat ik het gemeld had en klaar was het.. moest dan bij het eindstation (Leeuwarden) een kaartje kopen... ze hebben het er niet meer over gehad en liep snel achter ze weg naar de bussen toe.
Ja, maar dat kan dus nu niet meer vanwege de nieuwe regels.
Zie de posts van Andijvie, Balance en Daantje_0705.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 31-01-2006 @ 12:35 :
Ja, maar dat kan dus nu niet meer vanwege de nieuwe regels.
Zie de posts van Andijvie, Balance en Daantje_0705.
Officieel inderdaad niet, maar ik heb al een paar keer hele aardige conducteurs gezien die geen boete gaven maar een soort tweede kans. Mensen die bv. voor 9 uur met korting reizen; al vaak gezien dat de conducteur voorstelde dat ze er bij het eerstvolgende station uit zouden stappen, daar wachten tot negen uur, en dan verder reizen. Of snel een kaartje zonder korting kopen.

Maar goed, officieel hebben ze volledig het recht je die boete te geven. Als je vervolgens een goede reden hebt, schelden ze die boete weer kwijt. (Maar voor 9 uur met korting reizen en zeggen dat je niet wist dat dat niet mocht, is geen goede reden. Een defect automaat wel.)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-01-2006 @ 13:15 :
Officieel inderdaad niet, maar ik heb al een paar keer hele aardige conducteurs gezien die geen boete gaven maar een soort tweede kans. Mensen die bv. voor 9 uur met korting reizen; al vaak gezien dat de conducteur voorstelde dat ze er bij het eerstvolgende station uit zouden stappen, daar wachten tot negen uur, en dan verder reizen. Of snel een kaartje zonder korting kopen.

Maar goed, officieel hebben ze volledig het recht je die boete te geven. Als je vervolgens een goede reden hebt, schelden ze die boete weer kwijt. (Maar voor 9 uur met korting reizen en zeggen dat je niet wist dat dat niet mocht, is geen goede reden. Een defect automaat wel.)
Ik heb nu 6x gezien dat iemand werd gecontroleerd die geen kaartje had.

2 donkere mensen en 4 blanke mensen.
de blanke mensen mochten allemaal zonder pardon doorreizen en van de donkere mensen kreeg er 1 een boete en de ander kreeg een boete én werd de trein uit gezet bij het volgende station.

Geweldig, van die aardige conducteurs
Maar als ze nou gewoon iedereen gelijk behandelden zou het er wel een stuk eerlijker op worden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:47
Verwijderd
Mja, net zoiets als oude mensen die met korting reizen voor 9 uur geen boete geven, maar die jongere wel 'want die hadden toch beter moeten lezen'. Allebei hadden ze beter moeten lezen
Ik vind ook dat je mensen óf altijd direct een boete geeft óf ze altijd een kans geeft, niet de ene wel een kans en de volgende maar direct een boete.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-01-2006 @ 17:05 :
Er staat op de automaat een nummer dat je moet bellen als de kaartautomaat stuk is. Op dat moment noteren ze dat in de computer en als jij dan later bezwaar geeft tegen je boete, kijken ze terug of de kaartautomaat idd stuk was (en dat staat er dus in omdat je gebeld hebt) en wordt deze je kwijt gescholden.
NS weet sowieso wel of een automaat defect is, dat geeft de automaat namelijk zelf door. [Vraag me niet hoe dat werkt] Als je dan belt kan er hoogstens voor gezorgd worden dat het sneller gerepareerd wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2006 @ 15:26 :
NS weet sowieso wel of een automaat defect is, dat geeft de automaat namelijk zelf door. [Vraag me niet hoe dat werkt] Als je dan belt kan er hoogstens voor gezorgd worden dat het sneller gerepareerd wordt.
Ik kreeg een keer commentaar van de conducteur dat ik het nummer niet gebeld had, maar misschien was ie dan gewoon chagrijnig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Die conducteurs, daar kan je ook geen peil op trekken. Sommige zijn heel lief, maar andere........

Ik kon eerst geen kaartje kopen door een defecte automaat. Ik meldde het gelijk bij de conducteur in de trein. Kreeg ik een boete en moest ik een duur kaartje kopen
Vervolgens is de conducteur tijdens de hele treinreis niet eens langsgeweest om te controleren!
Had ik nou maar gewoon mijn mond gehouden...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.